Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2021, 21:52   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dat is nog dubbel zoveel kans dan als je Russische roulette speelt met een revolver tegen uw kop. Je moet nu maar bang zijn van 1 op 3 gevaccineerde.
Maar 67% is extreem significant voor de R waarde.
Combineer dat met het feit dat je als gevaccineerde minder besmettelijk bent (ook zowat 67% na 1 injectie).

Dan zit je direct aan 90% reductie van de transmissie.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 maart 2021 om 21:52.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 21:58   #22
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar 67% is extreem significant voor de R waarde.
Combineer dat met het feit dat je als gevaccineerde minder besmettelijk bent (ook zowat 67% na 1 injectie).

Dan zit je direct aan 90% reductie van de transmissie.
En je bent verantwoordelijk voor een mutatie die dubbel zo snel verspreid en dubbel zo dodelijk is. Dan heb je niet veel meer gewonnen met uw reductie.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 21:59   #23
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En wat kan dat die gevaccineerden schelen, als niet-gevaccineerden zwaar ziek worden ? Wat gaat hen dat aan ? Eis jij ook van medereizigers dat ze geen barbecue eten want ze zouden daar kanker van krijgen ?
... wat een vergelijking alweer.

En kan je aub ophouden met uw narcistische houding buiten K&K?
Het werkt echt op mijn zenuwen vriend. We weten het ondertussen. Voor jou mag iedereen doodgaan en jij zal het niet erg vinden. Zo stoer ben je. Zo echt mannelijk. Een echte held.

Maar nogmaals, ... blijf met je 'mannelijkheid' op K&K.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 21:59   #24
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En ik dacht dat het percentage van de vaccins 94%. Nu blijkt het dat het 94% niet ziek wordt maar nog wel een derde van deze mutatie makers geeft het virus door.
Bij natuurlijke besmetting ligt het getal op 94% dat geen covid meer opdoet en dus ook niet meer doorgeeft. Zeer teleurstellend allemaal.
geef daar maar eens een bron van, wat ik betwijfel dat
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:00   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Veel landen en bv vliegtuigmaatschappijen gaan het eisen. Op dit moment is het minder aan de orde omdat er nog in de meeste landen beperkingen zijn. Eénmaal die beperkingen, beginnen, opgegeven te worden zal zo een pas of bewijs ge-eist worden.
Dan zullen we wat meemaken! Pisnijdige en gefrustreerde reacties van antivaxxers. Kreten over “schending van mensenrechten” en over “fascisme”. Ook betogingen en relletjes. De ordediensten zullen het druk hebben...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:01   #26
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En je bent verantwoordelijk voor een mutatie die dubbel zo snel verspreid en dubbel zo dodelijk is. Dan heb je niet veel meer gewonnen met uw reductie.
ah, we gaan fantaseren. Goed,waarom geen resident evil scenario?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:03   #27
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
de EU wil , om het reizen te bevorderen, een vaccinatiepaspoort invoeren.

Eerlijk gezegd vind ik dit geen slecht idee, ook al om het vaccineren te bevorderen, men zou dit mogen uitbreiden naar horeca bezoek, ziekenhuisbezoeken etc.
Uiteraard met een tijdelijk karakter
Dat bestaat al 50 jaar. Niks bijzonders dus en eigenlijk best een ok plan. Wie daar tegen is en er hevig op reageert heeft een ernstige psychiatrische persoonlijkheidsstoornis.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:05   #28
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
geef daar maar eens een bron van, wat ik betwijfel dat
Ik had dat eerst in een artikel gelezen van een publicatie en Patrick heeft de publicatie zelf gepost.

https://www.sciencedirect.com/scienc...4?dgcid=author
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:07   #29
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Veel landen en bv vliegtuigmaatschappijen gaan het eisen. Op dit moment is het minder aan de orde omdat er nog in de meeste landen beperkingen zijn. Eénmaal die beperkingen, beginnen, opgegeven te worden zal zo een pas of bewijs ge-eist worden.
dat zit jij hier nu al maanden te vertellen, maar heb je daar ondertussen al enige aanwijzing voor?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
... wat een vergelijking alweer.

En kan je aub ophouden met uw narcistische houding buiten K&K?
Het werkt echt op mijn zenuwen vriend. We weten het ondertussen. Voor jou mag iedereen doodgaan en jij zal het niet erg vinden. Zo stoer ben je. Zo echt mannelijk. Een echte held.

Maar nogmaals, ... blijf met je 'mannelijkheid' op K&K.
rationeel zijn heeft niets te maken met stoer zijn.

maar ik snap dat het voor veel mensen onmogelijk is om rationeel na te denken. en voor zulke mensen zijn uitspraken als die van patrick shockerend.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:09   #30
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan zullen we wat meemaken! Pisnijdige en gefrustreerde reacties van antivaxxers. Kreten over “schending van mensenrechten” en over “fascisme”. Ook betogingen en relletjes. De ordediensten zullen het druk hebben...
en de joden staan te lachen terwijl ze een gele ster krijgen opgespeld.

jammer dat mensen als jij die nochtans zo oud zijn en dus zo dicht bij de geschiedenis gestaan hebben er toch niets van hebben onthouden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:10   #31
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Veel landen en bv vliegtuigmaatschappijen gaan het eisen. Op dit moment is het minder aan de orde omdat er nog in de meeste landen beperkingen zijn. Eénmaal die beperkingen, beginnen, opgegeven te worden zal zo een pas of bewijs ge-eist worden.
Ik las dat China enkel nog mensen het land zal binnenlaten die gevaccineerd zijn... met het Chinese vaccin.

Sta je dan.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:13   #32
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ah, we gaan fantaseren. Goed,waarom geen resident evil scenario?
In elk Europees land was het tijdstip of hoogte van de golven heel verschillend gedurende het ganse jaar. En sommige landen hebben het kunnen buiten houden.

Je mag nu van elk Europees land de besmettingen langs elkaar leggen. Buiten 2of 3 uitzonderingen begint en loopt de stijging gelijk met de vaccinatie, inclusief Finland en Noorwegen die het een heel jaar hebben kunnen buiten houden.
Jij kan dat toeval vinden, en ik geef uw gelijk als dat bij een paar landen zou zijn. Maar bij meer als 20 Europese landen is dat geen toeval meer, maar een duidelijke correlatie. Of zijn ze overal gelijk terug naar school gegaan of de kappers open gegaan. Of is het overal gelijk mooi weer geworden?

En toevallig dat die Britse varianten net ook gekomen zijn toen ze in Uk gestart waren met de vaccinaties. Ook toeval. Ik weet zelf wanneer iets te mooi is voor nog toeval te zijn.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:20   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
en de joden staan te lachen terwijl ze een gele ster krijgen opgespeld.

jammer dat mensen als jij die nochtans zo oud zijn en dus zo dicht bij de geschiedenis gestaan hebben er toch niets van hebben onthouden.
Jouw vergelijking van de huidige covid-maatregelen met de situatie van de Joden tijdens WO2 is grenzeloos belachelijk. En het is tegelijkertijd een belediging voor het joodse volk omdat je het lef hebt om jouw huidige situatie met die van hen destijds te vergelijken. Ga wat wandelen of fietsen man, misschien zal het je helpen om alles een beetje meer in zijn werkelijke proporties te zien en om meteen van jouw Hitler-syndroom verlost te geraken.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:22   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik las dat China enkel nog mensen het land zal binnenlaten die gevaccineerd zijn... met het Chinese vaccin.

Sta je dan.
Moet je in China zijn Eya?
China is een dictatuur, die doen gewoon wat ze willen.

Voor ons gaat het uiteraard in de eerste plaats over reizen in de EU.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:24   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jouw vergelijking van de huidige covid-maatregelen met de situatie van de Joden tijdens WO2 is grenzeloos belachelijk. En het is tegelijkertijd een belediging voor het joodse volk omdat je het lef hebt om jouw huidige situatie met die van hen destijds te vergelijken. Ga wat wandelen of fietsen man, misschien zal het je helpen om alles een beetje meer in zijn werkelijke proporties te zien en om meteen van jouw Hitler-syndroom verlost te geraken.
Ja inderdaad. Ongepast antivaxxer gelul van de bovenste plank.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:24   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
In elk Europees land was het tijdstip of hoogte van de golven heel verschillend gedurende het ganse jaar. En sommige landen hebben het kunnen buiten houden.

Je mag nu van elk Europees land de besmettingen langs elkaar leggen. Buiten 2of 3 uitzonderingen begint en loopt de stijging gelijk met de vaccinatie, inclusief Finland en Noorwegen die het een heel jaar hebben kunnen buiten houden.
Jij kan dat toeval vinden, en ik geef uw gelijk als dat bij een paar landen zou zijn. Maar bij meer als 20 Europese landen is dat geen toeval meer, maar een duidelijke correlatie. Of zijn ze overal gelijk terug naar school gegaan of de kappers open gegaan. Of is het overal gelijk mooi weer geworden?

En toevallig dat die Britse varianten net ook gekomen zijn toen ze in Uk gestart waren met de vaccinaties. Ook toeval. Ik weet zelf wanneer iets te mooi is voor nog toeval te zijn.
Dat is zoals de voorspelling.
Iedere golf vaccinatie zal een nieuwe grotere golf veroorzaken.
Waarna opnieuw gevaccineerd zal worden.

Uiteindelijk tot....
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 22:29   #37
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is zoals de voorspelling.
Iedere golf vaccinatie zal een nieuwe grotere golf veroorzaken.
Waarna opnieuw gevaccineerd zal worden.

Uiteindelijk tot....
Ik verwacht evenwel niet dat in België deze golf heel hoog gaat zijn. Wij hebben hier al 2 grote golven achter de rug.
Eigenaardig genoeg hebben ze deze keer de schuld nog niet zo zeer bij de stoute mensen gelegd, of bij de kappers of de scholen. Het is gewoon het Brits virus.

Maar dit Brits virus duikt wel overal op in Europa waar ze vaccineren. Het kan ook zijn dat het niet rechtstreeks aan het vaccins ligt, maar aan de engelse truckchauffeurs die overal het vaccin gaan ronddelen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 23:14   #38
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Ik ben in elk geval geen voorstander; om wel verschillende redenen

1) praktisch

Wat is het volgende? Hoe zeker zijn we dat Covid19 de laatste pandemie van deze grootorde is? Hoe zeker zijn we dat na vaccinatie geen andere variant opduikt, waarop het vaccin (waar iemand dan vaccinatiepaspoort voor heeft) geen vat heeft?

Is zo een vaccinatiepaspoort makkelijk na te maken? Als rijbewijzen, identiteitskaarten paspoorten kunnen worden nagemaakt, waarom dan geen vaccinatiepaspoort?

2) Praktisch/ethisch

Wie heeft het recht om iemand naar het paspoort te vragen en wanneer?
Gaat men restauranthouders/handelszaken de vrijheden geven om daar naar te vragen, of gaat men hen dat (op straffe van) opleggen?

Als ik het opzet van zo een vaccinatiepaspoort goed heb begrepen, dan vrees ik dat het zal worden opgelegd. En dan krijg je enerzijds mensen die (om welke reden ook - organisatorisch/logistisch/eigen keuze) geen vaccinatiepaspoort hebben; en mensen die omwille van die bijkomstigheid (reserveren en paspoort tonen) geen zin meer hebben om op café/restaurant te gaan en zelfs boodschappen gewoon online bestellen.

Heb je een ander type paspoort nodig als je in de toekomst op vakantie wil gaan naar een land waar er standaard een ander paspoort wordt gebruikt?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 23:23   #39
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht


rationeel zijn heeft niets te maken met stoer zijn.

maar ik snap dat het voor veel mensen onmogelijk is om rationeel na te denken. en voor zulke mensen zijn uitspraken als die van patrick shockerend.

'Het kan me niet schelen dat andere mensen zwaar ziek worden, ' heeft niets te maken met rationeel zijn. Dat is kul verkopen om kul te verkopen.

Het is een beetje zoals: "het is maar een verkrachting" ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 23:32   #40
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Als de risicopatiënten (70 plussers en zwaarlijvigen) zich laten vaccineren is de druk op ziekenhuizen met 90% afgenomen. Dat moet dus de strategie zijn.
Dat verhaal van groepsimmuniteit is zever in pakjes.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be