Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2021, 17:33   #221
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het zou nogal hautain zijn van mijnentwege om te durven beweren dat ik met argumenten voor de dag zou komen.
Ik neem gewoon de argumenten over van mijn huisarts, en alle medici die daarboven of daarachter hem staan.
En af en toe een steek onder water; met weinig of iets meer humor.

Van jou heb ik de indruk dat je volledig alternatief aan de huidige medische wereld aan het redeneren bent. U doet maar.
U doet het wel erg verbeten. Doet me denken aan de Getuigen van Jehova: 'wij brengen de Boodschap'.

Nu, ik herinner me wel dat patrickve een godsdienst wou stichten. Maar jij hebt er al één.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 17:35   #222
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het vaccinpaspoort mag alweer in de vuilbak, wetenschappers geven nu eindelijk toe dat groepsimmuniteit via vaccins onmogelijk zal blijken.

Nature- 18 maart 2021
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00728-2
Five reasons why COVID herd immunity is probably impossible
Even with vaccination efforts in full force, the theoretical threshold for vanquishing COVID-19 looks to be out of reach.
Dat gaat lekker niet gebeuren.
Vooral de reissector gaat daar gebruik van maken, onder invloed van de zuiderse landen, vooral Spanje en Griekenland dan.
Maar ook hier bij ons: flink wat private initiatieven, helaas niks van de staat, want die laatsten zijn te laf.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 17:37   #223
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zou nogal hautain zijn van mijnentwege om te durven beweren dat ik met argumenten voor de dag zou komen.
Ik neem gewoon de argumenten over van mijn huisarts, en alle medici die daarboven of daarachter hem staan.
En af en toe een steek onder water; met weinig of iets meer humor.

Van jou heb ik de indruk dat je volledig alternatief aan de huidige medische wereld aan het redeneren bent. U doet maar.
U doet het wel erg verbeten. Doet me denken aan de Getuigen van Jehova: 'wij brengen de Boodschap'.
De medische wetenschap zijn degene die studies maken. Wij brengen deze tot bij u. Iemand die uit zijn nek ligt te kletsen zonder iets onderzocht te hebben is geen wetenschapper. Zoek jij dan studies op die u gelijk geven of uwe dokter.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 17:37   #224
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht

Nu, ik herinner me wel dat patrickve een godsdienst wou stichten. Maar jij hebt er al één.
Dat klopt: ik hang de Westerse wetenschappelijke principes aan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 maart 2021, 17:42   #225
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De medische wetenschap zijn degene die studies maken. Wij brengen deze tot bij u. Iemand die uit zijn nek ligt te kletsen zonder iets onderzocht te hebben is geen wetenschapper. Zoek jij dan studies op die u gelijk geven of uwe dokter.
Ik begrijp je niet goed.
Begin eens met uit te leggen wie "wij" is in jouw post.

Ik volg de raad van profs virologie en aanverwanten; ik volg de raad van de huisartsen, de longartsen, de intensivisten enz.

Oud 19 maart 2021, 17:43   #226
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het vaccinpaspoort mag alweer in de vuilbak, wetenschappers geven nu eindelijk toe dat groepsimmuniteit via vaccins onmogelijk zal blijken.

Nature- 18 maart 2021
Even with vaccination efforts in full force, the theoretical threshold for vanquishing COVID-19 looks to be out of reach.
Dat zijn 2 verschillende zaken.
Het EU vaccincertificaat zal er waarschijnlijk komen. De reissector heeft ook iets in de pap te brengen.
Natuurlijk zal dat certificaat NIET volmaakt zijn.
Alleen in de wiskunde zijn er volmaakte zaken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 17:46   #227
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je niet goed.
Begin eens met uit te leggen wie "wij" is in jouw post.

Ik volg de raad van profs virologie en aanverwanten; ik volg de raad van de huisartsen, de longartsen, de intensivisten enz.
Volgens mij zijn dat de forum virologen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 17:51   #228
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij zijn dat de forum virologen.
???
Oud 19 maart 2021, 17:58   #229
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nature- 18 maart 2021
Uw eigen linken lezen want nu bewijst ge het tegendeel. Iedereen zonder uitzondering moet dus gevacinneerd worden om dat resultaat te halen. Degenen die het niet doen zijn dus verantwoordelijk voor verdere infecties. Dat maakt ook glashelder dat een vaccinatiepaspoort nodig is om niet gevaccineerden de toegang te ontzeggen to vliegreizen en massa evenementen of waar veel volk samenkomt.

Herd immunity is only relevant if we have a transmission-blocking vaccine. If we don’t, then the only way to get herd immunity in the population is to give everyone the vaccine,” says Shweta Bansal, a mathematical biologist at Georgetown University in Washington DC
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 18:05   #230
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uw eigen linken lezen want nu bewijst ge het tegendeel. Iedereen zonder uitzondering moet dus gevacinneerd worden om dat resultaat te halen. Degenen die het niet doen zijn dus verantwoordelijk voor verdere infecties. Dat maakt ook glashelder dat een vaccinatiepaspoort nodig is om niet gevaccineerden de toegang te ontzeggen to vliegreizen en massa evenementen of waar veel volk samenkomt.

Herd immunity is only relevant if we have a transmission-blocking vaccine. If we don’t, then the only way to get herd immunity in the population is to give everyone the vaccine,” says Shweta Bansal, a mathematical biologist at Georgetown University in Washington DC
Op een zeer korte periode (enkele maanden?) zodat er geen varianten kunnen ontstaan, ze geven 5 redenen waarom het niet kan lukken

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 19 maart 2021 om 18:06.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 18:33   #231
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op een zeer korte periode (enkele maanden?) zodat er geen varianten kunnen ontstaan, ze geven 5 redenen waarom het niet kan lukken
Welke 5 ?
Oud 19 maart 2021, 18:36   #232
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kent dus ook al het verschil niet tussen beweringen en argumenten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 18:51   #233
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar je die indruk vandaan haalt, maar ik weet nog minder wat jij verstaat onder "medische wereld". Mijn "medische wereld" bestaat uit publicaties die ik kan lezen en algemene kennis die je in vak-boeken kan lezen. Bijvoorbeeld hoe het immuunsysteem werkt, of boeken over epidemiologie en zo.

Opdat iets voor mij zin heeft, moet daar een logische link zijn tussen kennis van het vakgebied (dat ik toch wel wat ken, en dat eigenlijk voor iedereen open staat, die boeken kan je kopen, en zelfs illegaal downloaden voor niks), de data die ik geloof (in een publicatie geloof ik de meetgegevens die daar in staan), en de methode om tot resultaten te komen die ik kan lezen en die ik kan begrijpen.

DAT is de "medische wetenschappelijke wereld". En dan zijn er mensen met ronkende titels die zever vertellen op TV en dat totaal niet overeenkomt met het bovenstaande. Er zijn mensen die beweren dat als je in een epidemiologisch model TIJDELIJKE maatregelen neemt, de epidemie verdwijnt bijvoorbeeld. Wel, dat is iets dat niet kan. Omdat ik nu eenmaal die modellen ken, ik de wiskunde daarvan goed ken, en weet dat dat niet waar is. Ik kan dat uitrekenen en heb dat ook gedaan, en wat ik daar doe is simpele vakkennis die ik beheers.

Er zijn mensen die durven schrijven dat men van ivermectine "niet genoeg gegevens heeft" om zelf maar te overwegen of het werkt, terwijl ik de methoden ken om die studies te combineren, die studies gelezen heb, en die methoden die ik ken heb toegepast volgens de regels van de kunst en daar eigenlijk veel en veel minder twijfel over bestaat dan men zou laten verstaan.

Ik kan de publicaties lezen die de relatieve factoren schatten die effect hebben op het aantal doden, en die tot de conclusie komen dat harde maatregelen daar geen effect op hebben. Ik ken die methoden, ik begrijp die studies, en ik weet hoe ik dat zelf zou moeten doen mocht ik alle gegevens hebben. Ik neem aan dat die wetenschappers die dat gedaan hebben, de methoden waarvan ze beweren dat ze ze gebruikt hebben, juist toegepast hebben op hun gegevens, zoals het in hun vakgebied hoort. En dan begrijp ik hun conclusies.

DAT is voor mij de wetenschappelijke medische wereld. Jij lijkt te doen alsof die niet bestaat. Jij doet alsof al die publicaties zomaar hoaxen zijn, uitgevonden door zeveraars of zo. Terwijl dat mensen van het vakgebied zijn, en je die hun werk kan lezen, zoals AL DE REST van de wetenschappelijke medische wereld.

Jij denkt, en ik kan begrijpen dat het moeilijk te geloven is, maar ik kan niet anders dan dat vaststellen, en anderen met mij, dat die TV kwiebussen zich daar ook volledig op baseren, en dat is doodgewoon niet waar.

Voor mij is het masker van die gasten definitief afgevallen met de flagrante leugens van Pierre Van Damme over natuurlijke immuniteit. Gezien zijn positie is het ONMOGELIJK dat hij niet weet dat hij daar liegt, of anders is hij gewoon waanzinnig geworden. Wat hij daar vertelt was gewoon in flagrante contradictie met de tientallen studies die je kan lezen over natuurlijke immuniteit en het effect waar hij over sprak is niet alleen in tegenspraak met de waarnemingen, maar staat nergens in enige publicatie.
Oud 19 maart 2021, 18:54   #234
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat lekker niet gebeuren.
Het zou immers overeenkomen met wetenschappelijke inzichten. Kijk, dat is nou het probleem, en ik heb ook al aangekaart waarom dat geen zin heeft, maar toch hou je daar religieus aan vast, en dan beweer je dat je "de wetenschappelijke inzichten" volgt, terwijl je daar dus, net zoals je TV virologen, totaal lak aan hebt, want je zit opgesloten in een waanidee en een hysterie.
Oud 19 maart 2021, 18:59   #235
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Degenen die het niet doen zijn dus verantwoordelijk voor verdere infecties.
En ook diegenen die gevaccineerd zijn. Dat is het punt. Er zullen verdere infecties zijn, wat er ook gedaan wordt met het gevaccineer. Je kan onmogelijk de wereld vaccineren op een maand tijd. Op een jaar, duurt te lang. Op 6 maanden wil zeggen dat gedurende 6 maanden, een deel van de wereld "opgesloten" zit. Elk jaar.

Trouwens het echte argument was de vaccinatie SNELHEID. En dat is terecht. Je kan niet zeggen "iedereen moet gevaccineerd zijn" met een evoluerende situatie. Het vaccin dat vandaag ingespoten wordt, is binnen 6 maanden niet meer geldig bijvoorbeeld. Dan kom je er gewoon NOOIT. Mocht je gans de bevolking op 1 week kunnen vaccineren, dan had dat zin. Nu niet.

Dat vaccinatie paspoort, en die "herd immunity forever" zijn enkel maar zinvol als we het virus willen uitroeien, en dat gaat niet lukken, niet omwille van mensen die zich niet laten vaccineren, maar omdat het gewoon niet gaat lukken om iedereen TIJDIG te vaccineren en voldoende snel weer bij te benen. Iedereen he, dus overal ter wereld. Niet in een land.

Eens dat niet gaat lukken moet je het ook niet willen proberen. En dan komen we tot wat die mensen zeggen, dat veel redelijker is: vaccins beschermen goeie delen van de zwakkeren, zodat de uiteindelijke dodentol en ziekenhuis druk schappelijk wordt. En dat is het dan. Zoals met griep. Behalve dat de cijfers de eerste tientallen jaren hoger zullen liggen, maar daar zullen we mee moeten leven.

Al het gevaccinatie paspoort dient een onhaalbaar doel. En als het doel gemist wordt, maakt het de zaken erger.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 19:00.
Oud 19 maart 2021, 21:06   #236
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
I

Voor mij is het masker van die gasten definitief afgevallen met de flagrante leugens van Pierre Van Damme over natuurlijke immuniteit. Gezien zijn positie is het ONMOGELIJK dat hij niet weet dat hij daar liegt, of anders is hij gewoon waanzinnig geworden. Wat hij daar vertelt was gewoon in flagrante contradictie met de tientallen studies die je kan lezen over natuurlijke immuniteit en het effect waar hij over sprak is niet alleen in tegenspraak met de waarnemingen, maar staat nergens in enige publicatie.
Heb je een link of andere gegevens waar we dat kunnen terugvinden ?
En zijn uitlatingen over de lymfeknopen. Weet je waar hij dat gezegd heeft ?

En tenslotte, waarom reageert geen enkele viroloog / epidemioloog op deze nonsens ?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 21:18   #237
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En ook diegenen die gevaccineerd zijn. Dat is het punt. Er zullen verdere infecties zijn, wat er ook gedaan wordt met het gevaccineer. Je kan onmogelijk de wereld vaccineren op een maand tijd. Op een jaar, duurt te lang. Op 6 maanden wil zeggen dat gedurende 6 maanden, een deel van de wereld "opgesloten" zit. Elk jaar.

Trouwens het echte argument was de vaccinatie SNELHEID. En dat is terecht. Je kan niet zeggen "iedereen moet gevaccineerd zijn" met een evoluerende situatie. Het vaccin dat vandaag ingespoten wordt, is binnen 6 maanden niet meer geldig bijvoorbeeld. Dan kom je er gewoon NOOIT. Mocht je gans de bevolking op 1 week kunnen vaccineren, dan had dat zin. Nu niet.

Dat vaccinatie paspoort, en die "herd immunity forever" zijn enkel maar zinvol als we het virus willen uitroeien, en dat gaat niet lukken, niet omwille van mensen die zich niet laten vaccineren, maar omdat het gewoon niet gaat lukken om iedereen TIJDIG te vaccineren en voldoende snel weer bij te benen. Iedereen he, dus overal ter wereld. Niet in een land.

Eens dat niet gaat lukken moet je het ook niet willen proberen. En dan komen we tot wat die mensen zeggen, dat veel redelijker is: vaccins beschermen goeie delen van de zwakkeren, zodat de uiteindelijke dodentol en ziekenhuis druk schappelijk wordt. En dat is het dan. Zoals met griep. Behalve dat de cijfers de eerste tientallen jaren hoger zullen liggen, maar daar zullen we mee moeten leven.

Al het gevaccinatie paspoort dient een onhaalbaar doel. En als het doel gemist wordt, maakt het de zaken erger.
Vaccinatie vermindert (volgens de huidige kennis) transmissie met 90%.

Wat enorm is.
Oud 19 maart 2021, 21:54   #238
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vaccinatie vermindert (volgens de huidige kennis) transmissie met 90%.

Wat enorm is.

Ik denk dat je bedrogen wordt door iemand. Hieronder links naar artikel en studie naar efficiëntie van AZ tegen de Zuid-Afrikaanse variant.

Eigenlijk straf dat WHO toch nog aanbeveelt om door te gaan met het inenten in Africa terwijl het weet dat het bijna niks help tegen besmettingen overbrengen.

https://www.wits.ac.za/covid19/covid...e-changer.html

https://www.nejm.org/doi/full/10.105...=featured_home

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 19 maart 2021 om 21:57.
Oud 19 maart 2021, 22:19   #239
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik denk dat je bedrogen wordt door iemand. Hieronder links naar artikel en studie naar efficiëntie van AZ tegen de Zuid-Afrikaanse variant.

Eigenlijk straf dat WHO toch nog aanbeveelt om door te gaan met het inenten in Africa terwijl het weet dat het bijna niks help tegen besmettingen overbrengen.

https://www.wits.ac.za/covid19/covid...e-changer.html

https://www.nejm.org/doi/full/10.105...=featured_home
De AZ studies tonen een 2/3 reductie aan van besmettingen en een 2/3 reductie van daaropvolgende besmettelijkheid.
Dat is zoals het nu is.

De kristallen bollen, complotten en doemscenario’s zijn voor antivaxxers.
Oud 19 maart 2021, 22:22   #240
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De AZ studies tonen een 2/3 reductie aan van besmettingen en een 2/3 reductie van daaropvolgende besmettelijkheid.
Dat is zoals het nu is.

De kristallen bollen, complotten en doemscenario’s zijn voor antivaxxers.
Dat zijn wetenschappelijke studies die gepeerreviewed zijn door andere wetenschappers.

Bon chance dat ge nooit een afrikaan meer tegenkomt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be