![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mens is dan ook geen wetenschapper. Hij legt zoals ongeveer de meeste mensen over gans de wereld zijn vertrouwen in de wetenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is juist gans het probleem: die doen niet aan wetenschap. En als je wel iets van wetenschap kent, en veel moet dat niet zijn, dan is dat goed zichtbaar. Maar dan moet je wel wat echte wetenschap bekijken ook. Publicaties en studies dus. Kijk, Pierre Van Damme heeft AANTOONBAAR zitten zeveren over natuurlijke immuniteit met een aanwijsbaar totaal fout verhaal over lymfeknopen. Dat is maar 1 voorbeeldje. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, veel wetenschappelijke publicaties moeten blijkbaar hoaxes zijn, want die zijn in totale tegenspraak met wat de TV kwakzalvers zeggen.
Er zijn nu al vele studies die aangeven dat het harde gemaatregel niks doet aan het aantal doden op termijn. Toch gaan we weer maatregelen. Er zijn verschillende publicaties die aangeven dat ivermectine in eerste lijn goed werkt en het aantal hospitalisaties en doden door 4 deelt of zo. Toch blijft men volhouden dat er "geen voldoende gegevens" zijn. Er zijn verschillende publicaties die aangeven dat natuurlijke immuniteit minstens even goed is als vaccinatie. Toch beweert men dat dat niet het geval is. Ga zo maar door. Gans de wetenschappelijke wereld moet dus vol hoaxen zitten, want op TV zeggen ze dat het anders is, en de politiek luistert daarnaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we noemen het "operation desert storm". Lekker fancy enzoow... Laat de stoottroepen met de botjes lopen. Hebben ze nog iets om op te kluiven. Teveel films gezien? Natuurlijk. Iemand vind het gewoon leuk om dit virus buiten proportie te trekken. Whahaha. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00396-2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00728-2 It’s unclear whether vaccines prevent transmission (70% would be amazing) Vaccine roll-out is uneven New variants change the herd-immunity equation Immunity might not last forever Vaccines might change human behaviour |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() "— but that would result in many millions of deaths. “That path has some huge costs,” she says. The most palatable path is through vaccination."
Is dat waar van die "millions of deaths" of weer een schromelijke overdrijving ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegelijk maken we ook veel doden met die maatregelen en de paniek dus ja, het is niet alleen een overdrijving maar een leugen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals gewoonlijk wacht ik rustig af wat het who en onze eigen profs edm gaan vertellen. Maar ik ga dus zeker niet af op de een of de andere alternatieveling. Is dat belachelijk genoeg?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 maart 2021 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() #In Afrika loopt 1/4de rond met hiv+ dus bon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() #Allez ik overdrijf misschien; maar zou me niet verbazen rond de 1/5 gemiddeld. Zoiets. (Ik heb het dan natuurlijk over zwart-Afrika hoofdzakelijk.)
Laatst gewijzigd door bembem : 19 maart 2021 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelf denken en zo, dat zit er niet in, maar wel uw gans eigen gewicht in de schaal leggen voor wat anderen U zeggen zonder dat ge het begrijpt, die eerlijkheid is inderdaad de verklaring voor deze waanzinnige situatie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2 miljoen of zo he. In de wereld. Op grote getallen bekom je altijd andere grote getallen, die truuk is zo oud als de straat. In gans de wereld sterft elk jaar 57 miljoen man. Dus "millions of death" is een normale zaak. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die waren tweeërlei: 1) misplaatste empathie voor doden en zieken 2) misplaatste pretentie als medische sector Hieruit volgde dat wat koud geredeneerd evident was, namelijk dat er eigenlijk NIKS kon gedaan worden dat zinvol was, niet aanvaardbaar was: 1) men moest dan beslissen dat er rap veel mensen zouden sterven 2) men moest dan toegeven dat de medische wereld niks kon doen Nochtans zou het nu duidelijk moeten zijn dat dat inderdaad de evidente oplossing was met de minste globale maatschappelijke schade. Maar dat kon emotioneel niet. Alleen kan je toch moeilijk komen bleiten als een klein kind als ge grote expert zijt he, en dus moet ge doen alsof ge de situatie gaat redden, ook al is er eigenlijk niet echt iets zinnigs te doen. En dan gaat ge een kinderachtig planneke bedenken "besmettingen tegenhouden en dan iedereen vaccineren". Goed wetende als wetenschapper dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken, maar als emotionele mens die niet wil toegeven dat 'em eigenlijk best niks doet, gaat dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus volg ik wel wat pausen. Maar jij bent me nogal een paus zeg. Wel eentje die ik dus niet zal volgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Voor de meeste 60+ers betekent dit dat ze proberen hun eigen waarheid te destilleren uit afleveringen van Thuis, Familie en de Dag Allemaal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En wtf is een pro-vaxxer? ![]() Mijn punt is ook dat we leven in een tijd waarin een universitair diploma en 40 jaar ervaring in een vakgebied niks betekenen. Als iemand zegt wat je niet wil horen dan is hij een debiel. En als mijn "mening" is dat je beset niet meer dan 2 uur slaap hebt per nacht omdat je anders een blaasontsteking kan krijgen en al wie dat ontkent is een debiel tsja... Dan moet je ook niet verschieten dat je daar reacties mee uitlokt.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. Laatst gewijzigd door IJsboer : 20 maart 2021 om 02:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat al gezegd: expertise is enkel de kunst in een vakgebied, om een door anderen perfect volgbare en verifieerbare redenering naar voren te schuiven. Maar het volgen en verifieren kan iedereen. Het zelf bedenken, dat is moeilijker, en vereist vak expertise. Het verifieren, niet. Als een Van Damme komt vertellen dat de meeste mensen die natuurlijk geimmuniseerd zijn, het terug kunnen betrappen na een paar maanden omdat hun lymfeknopen ontstoken waren, en dan zie je studies waaruit blijkt dat er bij de meesten immunitaire reacties zijn na 8 maanden, en dat na 8 maanden een flinke fractie van de mensen nog steeds beschermd is, dan weet je dat die vent liegt he. Als je dan gaat opzoeken welke artikelen hier wel over zouden gaan, en je vindt enkel maar artikelen over Kawasaki syndroom bij kinderen of 2 artikelen over post mortem onderzoek, maar nergens een artikel dat aangeeft wat hij daar zegt, dan weet je dat hij daar gewoon zit te zeveren. En zo zijn er tientallen voorbeelden. |
|
![]() |
![]() |