![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart het begrip "elkaar zijn vrijheid gunnen" met het begrip "misbruik maken van de opgelegde solidariteit".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze mogen gewoon niet verwachten dat anderen (belastingbetalers) daarvoor opdraaien. Ik wens niet dat de belastingen die ik betaal worden aangewend om mensen die het helemaal niet nodig hebben van een sociale woning te voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat betekent echter niet dat iemand die MILJOENEN heeft, in zoiets zal willen wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Okee, ik ga niet met een leeuwenvlag wandelen in Brussel of Wallonië, want dat krijg ik slaag. Ik bekritiseer la Belziek, maar ga niet onnozel doen; niet alles is hier rotslecht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb twee jaar in een sociale appartement gewoond, en na die twee jaar was mijn loon verhoogd, en dus ook mijn huishuur. Voor de prijs die mij bij die maatschappij te wachten stond, kon ik ook terecht op de gewone huurmarkt, en dus verliet ik die marginale omgeving. Als er "welstellenden" toch een sociale woning krijgen, betalen ze ofwel bovenmatig huishuur, ofwel is de verhuurmaatschappij een "foefelaar", want normaal moet je jaarlijks uw aanslagbiljet tonen om uw inkomsten te checken. En die woningen op die foto kunnen er dan misschien leuk uitzien op het eerste zicht, het blijven "kleine koten".
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 23 maart 2021 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons naar meer welvaart streven en niet minder door jaloers te zijn omdat het gras elders groener lijkt. Het gras is groener waar ge het levende water schenkt. Laat die vreugde toch met goedertierenheid ons straatbeeld domineren. Al dat gestappo gedoe is om de creepies van te krijgen.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat voor 400 euro de maand en nog geen 100 euro onkosten. We zouden daar dankbaar voor moeten zijn en onze medemensen dat niet mogen afpakken.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 23 maart 2021 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu persoonlijk ga ik niet zo denigrerend spreken over mensen die in een sociale wijk wonen. Ik ken daar mensen en dat zijn stuk voor stuk brave normale mensen. Er wonen overal smeerlappen en marginalen ook in de dure villa wijken en appartementsgebouwen zitten gangsters. En vergis je niet er zijn marginalen met veel geld....als je die de villa naast u krijgt zul je het wel geweten hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 24 maart 2021 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat zou kunnen maar die verhalen van voelen kennen we.
Er zijn heel wat oude venten die zeggen zich nog jong te voelen maar dat veranderd uiteindelijk toch niks aan uw leeftijd ![]() Feit is dat je helemaal niet (meer) vrij bent op geen enkel vlak. Zelfs een duivenkot kan alleen nog mits speciale toelating. Voor alles en nog wat moet je door specifieke procedures. Een reclamebord met een madam met een kort rokje mag je niet meer plaatsen waar je wil. Een concertzaal is gebonden aan Decibels. Uw vishengel uitgooien mag ook niet meer zelfs gaan zwemmen in open zee is gereglementeerd. Uw boterham opeten op een bank in het park is op sommige plaatsen al verboden. Ik denk dat veel mensen het niet beseffen maar op persoonlijk vlak zijn mensen in dictatoriale regimes niet zelden nog vrijer als hier. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 maart 2021 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het concept van sociale woning is dan ook verkeerd.
Je moet weten dat in het dure Parijs, "sociale woningen" (van heel goeie kwaliteit en dus onbetaalbaar op de normale markt).... voornamelijk aan het personeel van sociale diensten wordt gegeven. Ik heb in mijn familie iemand die diensthoofd is in zo een sociale dienst, en die zelf een vrij riant appartement heeft als "sociale woning" die ikzelf niet zou kunnen huren daar op de prive markt, en die zijn zus, die onderwijzeres is, ook aan een mooi appartement heeft geholpen. We hebben zelfs enkele jaren geleden het schandaal gehad van een minister die een "sociaal appartement" had in Parijs van iets van een 250 m2 in het 5de arrondissement of zo. Hij had 6 kinderen. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij iemand chronisch ziek is of gehandicapt, is de huur van soc.woningen best beperkt tot maximum vijf jaar.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen de kinderen uit huis zijn hebben die meestal een flinke spaarpot opgebouwd, maar ze zouden daar niets mee mogen doen? Zoals een buitenverblijfje kopen? Ik vind dat zeurpieten.
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo, Belgie heeft niets aan die profiteurs.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |