Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2021, 07:45   #10261
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

In "De Afspraak" gisteren zei Van Cauwelaert dat we zo stilaan wel eens op het punt zouden kunnen zijn waar de economische schade zo groot wordt, dat we niet anders kunnen doen dan doorgaan, en de menselijke schade erbij nemen.

Mij was het niet helemaal duidelijk wat hij met "doorgaan" bedoelde.
Doorgaan met een harde lockdown, en de menselijke schade is dan de depressies bij de mensen?
Of gewoon alles openzetten, en de doden accepteren?
Oud 24 maart 2021, 08:37   #10262
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Covid 19 is geen pandemie, mijn beste.
Als men pandemie gaat bekijken als een epidemie op wereldwijde schaal dan is het Covid-19 geen pandemie inderdaad.

p.s.

Verschiet men er van dat er mensen zijn die tegen bepaalde Corona regels (die ons opgedrongen worden) inkomen en zelfs stakingen weten te organiseren om hun gelijk met proberen te halen, ik niet.

De keerzijde van de medaille is dat er bepaalde groepen zijn die niet geraakt worden door de regels, voetbal, wielrennen andere ...

Zat ik weer even bij vrienden aan de kust en daar is alles al in gereedheid gebracht om de één of andere wielerklassieker te laten doorgaan.

Ook is daar niets te merken van waar men in de voorbije nieuwsuitzendingen gewag ovfer maakte, controles in Calais want je ziet daar aardig wat wagens met landcode F, GB tot E zelfs ...

Kloppen die boodschappen dan wel of stel ik mij dat verkeerd voor.

Hopelijk zie ik dat alles te dramatisch in ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2021 om 08:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 09:09   #10263
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
In "De Afspraak" gisteren zei Van Cauwelaert dat we zo stilaan wel eens op het punt zouden kunnen zijn waar de economische schade zo groot wordt, dat we niet anders kunnen doen dan doorgaan, en de menselijke schade erbij nemen.

Doorgaan met een harde lockdown, en de menselijke schade is dan de depressies bij de mensen?
Het punt is dat dat al een jaar zo is. Het is al een jaar zo dat de schade aan de maatschappij veel groter is dan het aantal doden. Wat hij zegt is dat die schade aan de maatschappij nu GIGANTISCH is, en ze totaal kapot is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 09:33   #10264
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alles open zetten en de doden accepteren natuurlijk, anders zou hij niet spreken over de economische schade. Iets wat ze wisten vanaf het begin, economen waren hier heel duidelijk over.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 09:54   #10265
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

De motivatiecijfers lijken de coronacijfers zelf haast te vervangen hier...

" Maar er is ook goed nieuws, want verschillende factoren lijken erop te wijzen dat het motivationeel draagvlak groeit. “Er is beterschap sinds het bereiken van een motivationeel dieptepunt in februari, na het openen van de kappers. Alleen in augustus was de motivatie nog lager. Hoewel de maandelijkse evolutie van de motivatiecijfers aangeeft dat het motivationeel draagvlak sinds het begin van de tweede lockdown light gradueel afnam, is er sinds begin maart opnieuw sprake van een verbetering: de bevolking is weer sterker overtuigd van de noodzaak van maatregelen, voelt zich meer in staat om de nodige inspanningen op te brengen en beschouwt de maatregelen opnieuw als meer doeltreffend.” " (hln)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 maart 2021 om 09:54.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 10:04   #10266
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De motivatiecijfers lijken de coronacijfers zelf haast te vervangen hier...

" Maar er is ook goed nieuws, want verschillende factoren lijken erop te wijzen dat het motivationeel draagvlak groeit. “Er is beterschap sinds het bereiken van een motivationeel dieptepunt in februari, na het openen van de kappers. Alleen in augustus was de motivatie nog lager. Hoewel de maandelijkse evolutie van de motivatiecijfers aangeeft dat het motivationeel draagvlak sinds het begin van de tweede lockdown light gradueel afnam, is er sinds begin maart opnieuw sprake van een verbetering: de bevolking is weer sterker overtuigd van de noodzaak van maatregelen, voelt zich meer in staat om de nodige inspanningen op te brengen en beschouwt de maatregelen opnieuw als meer doeltreffend.” " (hln)
Wat ze willen zeggen is, de nieuwe angst campagne heeft geloond.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 10:30   #10267
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel opvallend weer hoe Van Ranst dat meteen afketste, met een 'uitleg' waar je toch zo doorheen kijkt.
Oud 24 maart 2021, 10:46   #10268
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Die econoom zegt dat we op lange termijn met verstrengingen en versoepelingen rekening moeten houden, zit dit daar echt voor de economie?

En dan zei Van Ranst weer dat vorig jaar niemand dacht dat er een vaccin ging zijn nu. Ah nee? Wat was het plan dan misschien?

En een 'hoog plateau' is niet goed, wat verwacht je dan? En geloof je echt dat je 'nadien' kan lossen?

etc.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 maart 2021 om 10:53.
Oud 24 maart 2021, 10:48   #10269
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan zei Van Ranst weer dat vorig jaar niemand dacht dat er een vaccin ging zijn nu. Ah nee? Wat was het plan dan misschien?
Jaren en jaren zeggen dat er een vaccin zal komen en dat we nog even moeten volhouden. Ik wil dat best geloven dat ze er zelf mee verveeld zaten dat er echte vaccins waren. Dat maakte niet echt deel uit van het echte plan. Dat gezever van vaccins was enkel maar communicatie om de mensen aan het lijntje te houden, en dat had best jaren mogen duren volgens die brave man.
Oud 24 maart 2021, 10:53   #10270
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jaren en jaren zeggen dat er een vaccin zal komen en dat we nog even moeten volhouden. Ik wil dat best geloven dat ze er zelf mee verveeld zaten dat er echte vaccins waren. Dat maakte niet echt deel uit van het echte plan. Dat gezever van vaccins was enkel maar communicatie om de mensen aan het lijntje te houden, en dat had best jaren mogen duren volgens die brave man.
Met welk motief?
Oud 24 maart 2021, 10:54   #10271
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met welk motief?
Belangrijk zijn. Invloed hebben. En vooral: niet laten zien dat men in 't begin gewoon mis was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 10:54.
Oud 24 maart 2021, 10:59   #10272
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Belangrijk zijn. Invloed hebben. En vooral: niet laten zien dat men in 't begin gewoon mis was.
Dat weet ik eigenlijk niet, want aangezien mensen toch niet redeneren, had hij gerust inconsequent kunnen zijn.

En de meest geslaagde truc zou toch een 'werkend vaccin' zijn met een trager evoluerend virus. Dan zou hij toch 'de redder' geweest zijn door 'vol te houden'.

En nu moet hij toch ook gaan snappen dat dit op den duur helemaal instort.
Oud 24 maart 2021, 11:02   #10273
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve dan voor ... Trump.
Die wou er dienen Corona zever mee stoppen. (In zijn land, dan toch.)
En warp speed ontwikkeling van een vaccin kwam uit zijnen koker (of van zijn administratie).
Het heeft niet mogen baten.
Ik laat even terzijde voor wie allemaal.

Laatst gewijzigd door stab : 24 maart 2021 om 11:04.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 11:07   #10274
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat laatste natuurlijk.
edit: blijkbaar opteert hij voor eerst nog een "fatsoenlijke" lockdown te doen;
(heb de uitzending niet gezien);

Laatst gewijzigd door stab : 24 maart 2021 om 11:23.
Oud 24 maart 2021, 11:09   #10275
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik eigenlijk niet, want aangezien mensen toch niet redeneren, had hij gerust inconsequent kunnen zijn.

En de meest geslaagde truc zou toch een 'werkend vaccin' zijn met een trager evoluerend virus. Dan zou hij toch 'de redder' geweest zijn door 'vol te houden'.
Nee, het probleem met vaccinatie is dat die niet zo perfect gaat werken als voorgesteld. Zolang dat een chimera in de toekomst is, het paradijs en zo, kan je dat gebruiken in uw narratief. Als blijkt dat het minder spectaculair is dan je had voorgesteld, dan is dat het bewijs van uw falen.

Het is gemakkelijker gedurende jaren en jaren te zeggen dat we op de zaligmakende vaccins moeten wachten, dan echte vaccins te hebben die niet zo zaligmakend zijn, en hun eigen problemen meebrengen. Want dan komen de afrekeningen.

Ik denk dat ze nu serieus schrik beginnen te krijgen voor de totale afgang in het najaar. Stel nu dat we nog veel maatregelen, gans de zomer op slot, iedereen gevaccineerd in september, en TOCH een grote golf in november, wat gaan die kwakzalvers DAN uit hun botten slaan ? Zolang dat een verre vage toekomst is, kan je daarover lullen zoveel je wil. Als de lakmoes test aankomt, doe je het misschien wat meer in uw broek.

Ga eens het narratief verkopen dat nu iedereen gevaccineerd is, dat eigenlijk in de grond niks verandert.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 11:12.
Oud 24 maart 2021, 11:11   #10276
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het 'meer' aan geld van een bepaalde groep wordt gebruikt voor de anderen.
Das dan alleszins in tegenspraak met het zog credo : rijker worden rijker en armen worden armer.

Laatst gewijzigd door stab : 24 maart 2021 om 11:24.
Oud 24 maart 2021, 11:20   #10277
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Das dan alleszins in tegenspraak met het zog credo : rijker worden rijken en armen worden armer.
Dat is de misvatting van burgerlijk links. Belastingen compenseren niet het accumulatieproces en op den duur dreigen de kapitalisten zo machtig te worden dat de belastingen in de eerste plaats HUN belangen gaan dienen.
Oud 24 maart 2021, 11:20   #10278
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de misvatting van burgerlijk links. Belastingen compenseren niet het accumulatieproces en op den duur dreigen de kapitalisten zo machtig te worden dat de belastingen in de eerste plaats HUN belangen gaan dienen.
Maar dat is niet "op den duur". Dat is van in het begin zo. Belastingen zijn in de eerste plaats uitgevonden om de elite meer middelen te verschaffen. Dat zij daar een DEELTJE van gebruiken voor hun propaganda, en dus wat kruimels terug uitdelen, wil niet zeggen dat belastingen voornamelijk dienen om een transfer van rijk naar arm te veroorzaken (waarvan men zich zelfs het nut kan van afvragen), maar dient voornamelijk om populariteit mee te kopen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 11:22.
Oud 24 maart 2021, 11:28   #10279
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar dat is niet "op den duur". Dat is van in het begin zo. Belastingen zijn in de eerste plaats uitgevonden om de elite meer middelen te verschaffen. Dat zij daar een DEELTJE van gebruiken voor hun propaganda, en dus wat kruimels terug uitdelen, wil niet zeggen dat belastingen voornamelijk dienen om een transfer van rijk naar arm te veroorzaken (waarvan men zich zelfs het nut kan van afvragen), maar dient voornamelijk om populariteit mee te kopen.
Inderdaad ja, alleen is dat voorlopig wel het beste geweest wat het volk ooit gehad heeft. De periode na W.O. II kent haar gelijke niet qua volkswelvaart (ook door de massaproductie en de 'creatie' van geld, maar daarvoor geldt hetzelfde). Maar inderdaad, de mensen zijn naief geweest over de basis daarvan.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 maart 2021 om 11:29.
Oud 24 maart 2021, 11:38   #10280
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je kan zeggen, de super rijken worden rijker en al de rest armer. En met super rijken bedoel ik die met meer dan 10 miljard euro en niet uwe buurman die een succesvol bedrijfje had.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be