![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#10261 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In "De Afspraak" gisteren zei Van Cauwelaert dat we zo stilaan wel eens op het punt zouden kunnen zijn waar de economische schade zo groot wordt, dat we niet anders kunnen doen dan doorgaan, en de menselijke schade erbij nemen.
Mij was het niet helemaal duidelijk wat hij met "doorgaan" bedoelde. Doorgaan met een harde lockdown, en de menselijke schade is dan de depressies bij de mensen? Of gewoon alles openzetten, en de doden accepteren?
|
|
|
#10262 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als men pandemie gaat bekijken als een epidemie op wereldwijde schaal dan is het Covid-19 geen pandemie inderdaad.
p.s. Verschiet men er van dat er mensen zijn die tegen bepaalde Corona regels (die ons opgedrongen worden) inkomen en zelfs stakingen weten te organiseren om hun gelijk met proberen te halen, ik niet. De keerzijde van de medaille is dat er bepaalde groepen zijn die niet geraakt worden door de regels, voetbal, wielrennen andere ... Zat ik weer even bij vrienden aan de kust en daar is alles al in gereedheid gebracht om de één of andere wielerklassieker te laten doorgaan. Ook is daar niets te merken van waar men in de voorbije nieuwsuitzendingen gewag ovfer maakte, controles in Calais want je ziet daar aardig wat wagens met landcode F, GB tot E zelfs ... Kloppen die boodschappen dan wel of stel ik mij dat verkeerd voor. ![]() Hopelijk zie ik dat alles te dramatisch in ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2021 om 08:55. |
|
|
|
|
|
#10263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10264 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10265 |
|
Europees Commissaris
|
De motivatiecijfers lijken de coronacijfers zelf haast te vervangen hier...
" Maar er is ook goed nieuws, want verschillende factoren lijken erop te wijzen dat het motivationeel draagvlak groeit. “Er is beterschap sinds het bereiken van een motivationeel dieptepunt in februari, na het openen van de kappers. Alleen in augustus was de motivatie nog lager. Hoewel de maandelijkse evolutie van de motivatiecijfers aangeeft dat het motivationeel draagvlak sinds het begin van de tweede lockdown light gradueel afnam, is er sinds begin maart opnieuw sprake van een verbetering: de bevolking is weer sterker overtuigd van de noodzaak van maatregelen, voelt zich meer in staat om de nodige inspanningen op te brengen en beschouwt de maatregelen opnieuw als meer doeltreffend.” " (hln) Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 maart 2021 om 09:54. |
|
|
|
|
|
#10266 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10267 |
|
Europees Commissaris
|
Wel opvallend weer hoe Van Ranst dat meteen afketste, met een 'uitleg' waar je toch zo doorheen kijkt.
|
|
|
|
|
|
#10268 |
|
Europees Commissaris
|
Die econoom zegt dat we op lange termijn met verstrengingen en versoepelingen rekening moeten houden, zit dit daar echt voor de economie?
En dan zei Van Ranst weer dat vorig jaar niemand dacht dat er een vaccin ging zijn nu. Ah nee? Wat was het plan dan misschien? En een 'hoog plateau' is niet goed, wat verwacht je dan? En geloof je echt dat je 'nadien' kan lossen? etc. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 maart 2021 om 10:53. |
|
|
|
|
|
#10269 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jaren en jaren zeggen dat er een vaccin zal komen en dat we nog even moeten volhouden. Ik wil dat best geloven dat ze er zelf mee verveeld zaten dat er echte vaccins waren. Dat maakte niet echt deel uit van het echte plan. Dat gezever van vaccins was enkel maar communicatie om de mensen aan het lijntje te houden, en dat had best jaren mogen duren volgens die brave man.
|
|
|
|
|
|
#10270 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10271 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Belangrijk zijn. Invloed hebben. En vooral: niet laten zien dat men in 't begin gewoon mis was.
Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 10:54. |
|
|
|
|
|
#10272 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En de meest geslaagde truc zou toch een 'werkend vaccin' zijn met een trager evoluerend virus. Dan zou hij toch 'de redder' geweest zijn door 'vol te houden'. En nu moet hij toch ook gaan snappen dat dit op den duur helemaal instort. |
|
|
|
|
|
|
#10273 | |
|
|
Citaat:
Die wou er dienen Corona zever mee stoppen. (In zijn land, dan toch.) En warp speed ontwikkeling van een vaccin kwam uit zijnen koker (of van zijn administratie). Het heeft niet mogen baten. Ik laat even terzijde voor wie allemaal.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 maart 2021 om 11:04. |
|
|
|
|
|
|
#10274 | |
|
|
Citaat:
edit: blijkbaar opteert hij voor eerst nog een "fatsoenlijke" lockdown te doen; (heb de uitzending niet gezien);
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 maart 2021 om 11:23. |
|
|
|
|
|
|
#10275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is gemakkelijker gedurende jaren en jaren te zeggen dat we op de zaligmakende vaccins moeten wachten, dan echte vaccins te hebben die niet zo zaligmakend zijn, en hun eigen problemen meebrengen. Want dan komen de afrekeningen. Ik denk dat ze nu serieus schrik beginnen te krijgen voor de totale afgang in het najaar. Stel nu dat we nog veel maatregelen, gans de zomer op slot, iedereen gevaccineerd in september, en TOCH een grote golf in november, wat gaan die kwakzalvers DAN uit hun botten slaan ? Zolang dat een verre vage toekomst is, kan je daarover lullen zoveel je wil. Als de lakmoes test aankomt, doe je het misschien wat meer in uw broek. Ga eens het narratief verkopen dat nu iedereen gevaccineerd is, dat eigenlijk in de grond niks verandert. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 11:12. |
|
|
|
|
|
|
#10276 |
|
|
Das dan alleszins in tegenspraak met het zog credo : rijker worden rijker en armen worden armer.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 maart 2021 om 11:24. |
|
|
|
|
|
#10277 |
|
Europees Commissaris
|
Dat is de misvatting van burgerlijk links. Belastingen compenseren niet het accumulatieproces en op den duur dreigen de kapitalisten zo machtig te worden dat de belastingen in de eerste plaats HUN belangen gaan dienen.
|
|
|
|
|
|
#10278 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar dat is niet "op den duur". Dat is van in het begin zo. Belastingen zijn in de eerste plaats uitgevonden om de elite meer middelen te verschaffen. Dat zij daar een DEELTJE van gebruiken voor hun propaganda, en dus wat kruimels terug uitdelen, wil niet zeggen dat belastingen voornamelijk dienen om een transfer van rijk naar arm te veroorzaken (waarvan men zich zelfs het nut kan van afvragen), maar dient voornamelijk om populariteit mee te kopen.
Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 11:22. |
|
|
|
|
|
#10279 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 maart 2021 om 11:29. |
|
|
|
|
|
|
#10280 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik denk dat je kan zeggen, de super rijken worden rijker en al de rest armer. En met super rijken bedoel ik die met meer dan 10 miljard euro en niet uwe buurman die een succesvol bedrijfje had. |
|
|
|
|