![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#542 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#543 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een prof(Leuven & Eindhoven) stelt dat men in de restaurants dezelfde luchtzuiverheid als in een operatiekamer kan behalen door echte luchtREINIGERS te plaatsen. De regering moet ervoor zorgen dat de restaurants die toestellen, die relatief goedkoop zijn, kunnen kopen aan een renteloze lening. Dat is goedkoper dan de restaurants langer gesloten te houden. |
|
|
|
|
|
|
#544 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[
Laatst gewijzigd door Gipsy : 7 april 2021 om 17:43. |
|
|
|
|
|
#545 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#546 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1 mei. Misschien de terrassen. Die kans bestaat, zo te lezen. |
|
|
|
|
|
|
#547 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#548 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je had het ook over een renteloze lening. Ik weet niet wat zo'n luchtreiniger kost, ik vraag mij wel af of een uitbater dit risico zal nemen als er geen zekerheid bestaat dat de horeca open blijft. |
|
|
|
|
|
|
#549 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
------ “Naturally, the common people don't want war; neither in Russia nor in England nor in America, nor for that matter in Germany. That is understood. But, after all, it is the leaders of the country who determine the policy and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy or a fascist dictatorship or a Parliament or a Communist dictatorship,” Goering reportedly told Gilbert in his cell on the evening of April 18, 1946. Gilbert replied: “There is one difference(...) In a democracy the people have some say in the matter through their elected representatives, and in the United States only Congress can declare war.” To which Goering said: “Oh, that is all well and good, but, voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same way in any country.” |
|
|
|
|
|
|
#550 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Op het forumoverzicht zie je staan: Horeca niets meer te...
Dan denk ik altijd: Horeca niets meer te redden. |
|
|
|
|
|
#551 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#552 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#553 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mensen die één bepaalde (dure) oplossing naar voor schuiven, zonder te zeggen welk doel ze willen bereiken, willen meestal vooral verkopen. Overigens vraag ik me af wat die man eigenlijk bedoelt. Op bol.com vind je luchtreinigers van enkele honderden euro's. Als je daarvoor een renteloze lening van de overheid nodig hebt, dan ben je verkeerd bezig. |
|
|
|
|
|
|
#554 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15143789/ Je hebt een totale luchtverversing per uur ongeveer. |
|
|
|
|
|
|
#555 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Was het niet in Nederland dat die horeca weer op eigen initiatief zou opengaan al half Januari ? Die moeten dat klak vergeten zijn
|
|
|
|
|
|
#556 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dan eerder dat ze dat dankzij hun royale steunmaatregelen wel zullen overleven. Zo veel zijn er dat nu ook weer niet die morren. De overgrote meerderheid lijkt me eerder zich lekker te wentelen in die toestand.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 april 2021 om 13:02. |
|
|
|
|
|
#557 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergeet nooit dat café's eigenlijk oorden zijn waar geest afstompende harddrugs worden gebruikt. Ik ben in de maanden Juli en Augustus genoeg op café (terras ) geweest. Ik heb mogen observeren wat er van enig gedrag overblijft na Duvel nr 3 = 0,00005 % Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 april 2021 om 13:09. |
|
|
|
|
|
|
#558 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Er zijn er, die hun café in eigendom en afbetaald hebben, die inderdaad financieel niet te klagen hebben. Er zijn er (veel) anderen die ondanks die "royale" maatregelen volop hun reserves aan het opgebruiken zijn - want de vaste kosten lopen behoorlijk op. Maar wat geen enkele horeca-uitbater ziet zitten (en terecht) is 'je mag openen, je verliest dus de volledige steun, en we leggen tegelijk zo'n zware voorwaarden op dat je onmogelijk nog winst kunt maken'. |
|
|
|
|
|
|
#559 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In Gent intussen gaat de één na de andere winkel dicht.
|
|
|
#560 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bezopen op een terras zitten is 100 keer minder gevaarlijker dan nuchter op een openbaar vervoersmiddel of doorsnee werkplaats komen |
|
|
|
|