Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2021, 16:36   #541
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die gaan op restaurant he. Clandestien op resto gaan, je zou denken dat het een postapocalyptische hollywoodfilm betreft, maar het is de bittere realiteit. In Hollywood gaat het dan nog meestal om virussen die 90% van de wereldbevolking heeft weggevaagd. Hier gaat het om een virus dat maximaal 0.15% van de wereldbevolking kan doden. Je zou erom beginnen lachen moest het niet zo ongelooflijk intriest zijn.
Voor de Vivaldi-ministers en hun kabinetten is dat niet nodig. Ze zijn heel voorziend geweest tijdens de vorming van de regering en beschikken nu dikwijls over sterrenkoks op hun kabinetten. Ondanks de avondklok voltrekt het politieke werk zich vaak laat en dient de 'inwendige mens' gesterkt.
Oud 7 april 2021, 16:50   #542
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Voor de Vivaldi-ministers en hun kabinetten is dat niet nodig. Ze zijn heel voorziend geweest tijdens de vorming van de regering en beschikken nu dikwijls over sterrenkoks op hun kabinetten. Ondanks de avondklok voltrekt het politieke werk zich vaak laat en dient de 'inwendige mens' gesterkt.
Dat ze hun eigen café hebben en dat de regels daar niet zo strikt zijn, heeft al een van die parlementariërs geklept.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 17:15   #543
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dat ze hun eigen café hebben en dat de regels daar niet zo strikt zijn, heeft al een van die parlementariërs geklept.
Op 1 mei de restaurants open ?
Een prof(Leuven & Eindhoven) stelt dat men in de restaurants dezelfde luchtzuiverheid als in een operatiekamer kan behalen door echte luchtREINIGERS te plaatsen. De regering moet ervoor zorgen dat de restaurants die toestellen, die relatief goedkoop zijn, kunnen kopen aan een renteloze lening.
Dat is goedkoper dan de restaurants langer gesloten te houden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 17:42   #544
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[

Laatst gewijzigd door Gipsy : 7 april 2021 om 17:43.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 17:46   #545
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Zowel göring als goebbels gaven het antwoord reeds:
Dat lijkt me een compleet gefabriceerd nepverhaal dat Göring dat in Nuremberg zou gezegd hebben. Een typische internet vuilbak kolder.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 17:56   #546
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een prof(Leuven & Eindhoven) stelt dat men in de restaurants dezelfde luchtzuiverheid als in een operatiekamer kan behalen door echte luchtREINIGERS te plaatsen. De regering moet ervoor zorgen dat de restaurants die toestellen, die relatief goedkoop zijn, kunnen kopen aan een renteloze lening.
Als het warmer wordt is dat zelfs niet nodig. Venster of deur open.
1 mei. Misschien de terrassen. Die kans bestaat, zo te lezen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 17:58   #547
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als het warmer wordt is dat zelfs niet nodig. Venster of deur open.
1 mei. Misschien de terrassen. Die kans bestaat, zo te lezen.
Venster of deur open is onvoldoende.
met de echte luchtreiniger bereikt men een zuiverheid van 91 % !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 18:33   #548
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof wat je zegt wat de zuiverheid betreft.
Je had het ook over een renteloze lening. Ik weet niet wat zo'n luchtreiniger kost, ik vraag mij wel af of een uitbater dit risico zal nemen als er geen zekerheid bestaat dat de horeca open blijft.
Oud 7 april 2021, 20:16   #549
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat lijkt me een compleet gefabriceerd nepverhaal dat Göring dat in Nuremberg zou gezegd hebben. Een typische internet vuilbak kolder.
Voor de meme hebben ze zijn antwoord wat simpeler gemaakt maar dat is basically wat Goering gezegd heeft. De tekst werkt zelfs beter voor die Covid maatregelen en hoe de tegenstanders worden gedemoniseerd.

------
“Naturally, the common people don't want war; neither in Russia nor in England nor in America, nor for that matter in Germany. That is understood. But, after all, it is the leaders of the country who determine the policy and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy or a fascist dictatorship or a Parliament or a Communist dictatorship,” Goering reportedly told Gilbert in his cell on the evening of April 18, 1946.

Gilbert replied: “There is one difference(...) In a democracy the people have some say in the matter through their elected representatives, and in the United States only Congress can declare war.”

To which Goering said: “Oh, that is all well and good, but, voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same way in any country.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 20:22   #550
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Op het forumoverzicht zie je staan: Horeca niets meer te...

Dan denk ik altijd: Horeca niets meer te redden.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 11:18   #551
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, laat de restaurants nog wat meer investeren in nutteloze zaken. De regering heeft hen al genoeg nutteloze kosten laten maken. Remember de terrasverwarmers voor in de winter?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 11:33   #552
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht

Er worden momenteel vergunningen gevraagd voor een terras.
Oud 8 april 2021, 12:06   #553
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beide zinnen kunnen waar zijn, maar hebben minder met elkaar te maken dan je denkt. Wat nodig is, is een luchtverversing die ervoor zorgt dat eventuele aerosolen beneden een drempelwaarde blijven. Als die drempelwaarde op 0 gezet wordt, is ook die luchtreiniger onvoldoende. Als die drempelwaarde ergens boven 0 gezet wordt, kan in sommige omstandigheden een open deur voldoende zijn.

Mensen die één bepaalde (dure) oplossing naar voor schuiven, zonder te zeggen welk doel ze willen bereiken, willen meestal vooral verkopen.

Overigens vraag ik me af wat die man eigenlijk bedoelt. Op bol.com vind je luchtreinigers van enkele honderden euro's. Als je daarvoor een renteloze lening van de overheid nodig hebt, dan ben je verkeerd bezig.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 12:26   #554
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Beide zinnen kunnen waar zijn, maar hebben minder met elkaar te maken dan je denkt. Wat nodig is, is een luchtverversing die ervoor zorgt dat eventuele aerosolen beneden een drempelwaarde blijven. Als die drempelwaarde op 0 gezet wordt, is ook die luchtreiniger onvoldoende. Als die drempelwaarde ergens boven 0 gezet wordt, kan in sommige omstandigheden een open deur voldoende zijn.
Een open raam op de buitenwereld heeft een gigantische hernieuwingsflux hoor. Het zou mij verwonderen dat een luchtreiniger dat aankan.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15143789/

Je hebt een totale luchtverversing per uur ongeveer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 12:57   #555
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Was het niet in Nederland dat die horeca weer op eigen initiatief zou opengaan al half Januari ? Die moeten dat klak vergeten zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 13:01   #556
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht

Ik denk dan eerder dat ze dat dankzij hun royale steunmaatregelen wel zullen overleven. Zo veel zijn er dat nu ook weer niet die morren. De overgrote meerderheid lijkt me eerder zich lekker te wentelen in die toestand.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 april 2021 om 13:02.
Oud 8 april 2021, 13:07   #557
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach...allemaal parels voor de zwijnen. In gewone café's blijft daar na 3 dagen niks meer van overeind.
Vergeet nooit dat café's eigenlijk oorden zijn waar geest afstompende harddrugs worden gebruikt. Ik ben in de maanden Juli en Augustus genoeg op café (terras ) geweest. Ik heb mogen observeren wat er van enig gedrag overblijft na Duvel nr 3
= 0,00005 %

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 april 2021 om 13:09.
Oud 8 april 2021, 13:19   #558
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dan eerder dat ze dat dankzij hun royale steunmaatregelen wel zullen overleven. Zo veel zijn er dat nu ook weer niet die morren. De overgrote meerderheid lijkt me eerder zich lekker te wentelen in die toestand.
Lukt dat een beetje, vanuit Thailand de reacties en portefeuille van onze horeca-mensen peilen?

Er zijn er, die hun café in eigendom en afbetaald hebben, die inderdaad financieel niet te klagen hebben. Er zijn er (veel) anderen die ondanks die "royale" maatregelen volop hun reserves aan het opgebruiken zijn - want de vaste kosten lopen behoorlijk op.

Maar wat geen enkele horeca-uitbater ziet zitten (en terecht) is 'je mag openen, je verliest dus de volledige steun, en we leggen tegelijk zo'n zware voorwaarden op dat je onmogelijk nog winst kunt maken'.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 13:57   #559
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Gent intussen gaat de één na de andere winkel dicht.
Oud 8 april 2021, 14:13   #560
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ach...allemaal parels voor de zwijnen. In gewone café's blijft daar na 3 dagen niks meer van overeind.
Vergeet nooit dat café's eigenlijk oorden zijn waar geest afstompende harddrugs worden gebruikt. Ik ben in de maanden Juli en Augustus genoeg op café (terras ) geweest. Ik heb mogen observeren wat er van enig gedrag overblijft na Duvel nr 3
= 0,00005 %
kan jij nog wel helder oordelen na 3 duvels

Bezopen op een terras zitten is 100 keer minder gevaarlijker dan nuchter op een openbaar vervoersmiddel of doorsnee werkplaats komen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be