Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2021, 18:07   #81
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. We krijgen nieuwe en meer besmettingen omdat we de preventieve maatregelen te vlug loslaten.
Jij stelt dus voor om de maatregelen nooit of te nimmer meer te lossen. Het is best mogelijk dat je de ridiculiteit van uw statement niet eens beseft
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 18:08   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij stelt dus voor om de maatregelen nooit of te nimmer meer te lossen. Het is best mogelijk dat je de ridiculiteit van uw statement niet eens beseft
Ik ben daar zelfs van overtuigd. Het allerergste is dat hij daar niet alleen in is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 april 2021 om 18:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 18:13   #83
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. We krijgen nieuwe en meer besmettingen omdat we de preventieve maatregelen te vlug loslaten.
Zonder besmettingen geen training immuunsysteem.
Dat is niet probleem oplossen wel persistent maken.
Als een ambtenaar die papieren A-Z klasseert terwijl een collega die synchroon randomiseert.
.... Je kunt ... bezig... blijven... tot ... in ... den... oneindigheid.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 18:43   #84
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zonder besmettingen geen training immuunsysteem.
Dat is niet probleem oplossen wel persistent maken.
Als een ambtenaar die papieren A-Z klasseert terwijl een collega die synchroon randomiseert.
.... Je kunt ... bezig... blijven... tot ... in ... den... oneindigheid.
Als het virus bijna geen slachtoffers meer vindt om te kunnen overleveren dan is het grootste gevaar geweken. Het zal nog blijven bestaan maar het zal dan geen groot gevaar meer zijn voor de volksgezondheid.

Toegegeven, dat is een ideale situatie. Maar we kunnen het zo spelen dat het aantal besmettingen drastisch vermindert. Dat is mogelijk ofwel door langdurige lockdown of door vaccins.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 april 2021 om 18:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 18:46   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op tijd en voldoende vaccins hadden een lange lockdown overbodig gemaakt.
Oud 15 april 2021, 18:54   #86
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele paniek hier van Van Gucht. Ik zie eerder hier wat onwijs gepraat in uw posten.
Ik heb meer en meer de indruk dat zij die zich opwerpen het altijd beter weten dan de exporten regelmatig uitschuiver maken waar dan niet meer over gepraat (mag) worden.

Misschien toch beter bij politiek blijven denk ik dan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 18:55   #87
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op tijd en voldoende vaccins hadden een lange lockdown overbodig gemaakt.
Als Harry Potter nu eens vorig jaar op 1 april een miljard vaccins had getoverd, dan was die lockdown inderdaad niet nodig geweest.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 18:55   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is mogelijk ofwel door langdurige lockdown of door vaccins.
Door eeuwig-durende lockdowns. Niet langdurige lockdowns. Eeuwig-durende lockdowns. Lockdowns die nooit opgeheven worden. Met een kapotte maatschappij tot gevolg. Geen onderwijs meer, geen ziekenzorg meer, geen vervoer meer, geen voedsel meer, niks meer. Dat gedurende jaren. Ja, dan heb je gedurende jaren geen corona.

Het punt is, voor de zoveelste keer, dat 99% van de bevolking geen last heeft van corona, en dus helemaal normaal voort kan zonder die 1%. Wij hebben de wereld van 99% van de maatschappij opgeblazen, om die 1% proberen te redden, en dat is niet eens gelukt.

Het was echt geen probleem geweest om 200 000 of 300 000 doden te hebben. Dat was veruit verkiesbaar voor wat men aan 11 miljoen mensen heeft aangedaan. Maar bovendien was het niet eens mogelijk om dat aantal doden te hebben.

Waarschijnlijk hebben wij ongeveer evenveel doden gehad nu, dan we zouden gehad hebben hadden we niks gedaan. Misschien 2 keer meer, misschien 2 keer minder. Maar zelfs al was het 10 keer meer, dan was dat nog geen probleem, het was minder dan de schade die we aangericht hebben.

En ja, vroeg of laat zijn er vaccins. Er is al een klein jaar een aantal geneesmiddelen die werken, maar waarvan men weigert om ze te gebruiken. Dus zo erg hard probeert men niet van doden te vermijden. Men heeft 1500 mensen gedood voor de lol om de virologen hun dada vorige zomer laten te hebben. Dus nog eens, als het om doden gaat, is dat blijkbaar geen probleem.

Er is dus op geen enkel moment een nodige reden geweest om iets te doen, en wat men gedaan heeft, heeft niet eens iets serieus veranderd aan de uitkomst.
Oud 15 april 2021, 18:57   #89
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Door eeuwig-durende lockdowns. Niet langdurige lockdowns. Eeuwig-durende lockdowns. Lockdowns die nooit opgeheven worden. Met een kapotte maatschappij tot gevolg. Geen onderwijs meer, geen ziekenzorg meer, geen vervoer meer, geen voedsel meer, niks meer. Dat gedurende jaren. Ja, dan heb je gedurende jaren geen corona.

Het punt is, voor de zoveelste keer, dat 99% van de bevolking geen last heeft van corona, en dus helemaal normaal voort kan zonder die 1%. Wij hebben de wereld van 99% van de maatschappij opgeblazen, om die 1% proberen te redden, en dat is niet eens gelukt.

Het was echt geen probleem geweest om 200 000 of 300 000 doden te hebben. Dat was veruit verkiesbaar voor wat men aan 11 miljoen mensen heeft aangedaan. Maar bovendien was het niet eens mogelijk om dat aantal doden te hebben.

Waarschijnlijk hebben wij ongeveer evenveel doden gehad nu, dan we zouden gehad hebben hadden we niks gedaan. Misschien 2 keer meer, misschien 2 keer minder. Maar zelfs al was het 10 keer meer, dan was dat nog geen probleem, het was minder dan de schade die we aangericht hebben.

En ja, vroeg of laat zijn er vaccins. Er is al een klein jaar een aantal geneesmiddelen die werken, maar waarvan men weigert om ze te gebruiken. Dus zo erg hard probeert men niet van doden te vermijden. Men heeft 1500 mensen gedood voor de lol om de virologen hun dada vorige zomer laten te hebben. Dus nog eens, als het om doden gaat, is dat blijkbaar geen probleem.

Er is dus op geen enkel moment een nodige reden geweest om iets te doen, en wat men gedaan heeft, heeft niet eens iets serieus veranderd aan de uitkomst.
Hoe in de situatie eigenlijk nu op het terrein in La France?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 19:01   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe in de situatie eigenlijk nu op het terrein in La France?
Dit is de meest softe lockdown die ik al meegemaakt heb. Ik mag gelijk wanneer ik wil uit de deur tot 19 uur 's avonds. Ik moet zelfs geen speciale toelatingen hebben om naar de winkel te gaan, en mag zelfs tot op 10 km van bij mij gaan fietsen. Kortom, in de praktijk merk ik er niks van. Mijn oudste zoon mag zelfs nog bij ons afkomen zonder moeten te vluchten voor de politie. Dat is ook niet vaak voorgevallen. Een ware wind van vrijheid raast door dit land.

Als je de epidemische situatie wil kennen, die is niet rooskleurig, maar ook niet dramatisch. IC ligt vol op 117%. Ik vraag mij af of dat wil zeggen dat er in 17% van de bedden, er twee zieken liggen.

https://dashboard.covid19.data.gouv....e?location=FRA

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 april 2021 om 19:03.
Oud 15 april 2021, 19:01   #91
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Ze moesten alles onder ka...n, verleden zomer moest ik dringend naar wc en ging een Horeca zaak binnen en wilde er 2 euro voor geven maar dit mocht niet enkel als ik klant was, dus ik bestelde een water en dat werd dan ook niet aanvaard, dat ze overal de boel ondersch....n.
Ben dan toch naar wc gegaan en melde dat ik anders tegen toog zou pis...n.
Geen compassie met Horeca aan zee.
Terrassen dicht zoals wet voorschrijft.

Laatst gewijzigd door Deo : 15 april 2021 om 19:07.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 19:15   #92
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor Dedecker bezig op TV.
Is me dat een dikke nek. Die meent ook dat hij de wet vrij kan toepassen omdat hij 'hoofd van politie' is. Waar gaat dat naartoe als een burgemeesterke denkt dat hij zich niet aan een wet moet houden die door democratisch verkozen volksvertegenwoordigers gestemd werd.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 19:27   #93
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waar gaat dat naartoe als een burgemeesterke denkt dat hij zich niet aan een wet moet houden die door democratisch verkozen volksvertegenwoordigers gestemd werd.
Over welke wet heb je het?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 19:28   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is me dat een dikke nek. Die meent ook dat hij de wet vrij kan toepassen omdat hij 'hoofd van politie' is. Waar gaat dat naartoe als een burgemeesterke denkt dat hij zich niet aan een wet moet houden die door democratisch verkozen volksvertegenwoordigers gestemd werd.

De Decker is democratisch verkozen.

Alle burgemeesterkes zijn hoofd van de plaatstelijke politie.

De échte dikke nekken zullen de federale politie wel sturen om de wet te doen naleven in Middelkerke.
China doet dat ook in hongkong.

Is de pandemie-wet al gestemd die de ongrondwettelijke lockdows van Vivaldi met terugwerkende kracht moet wettigen?
Oud 15 april 2021, 20:11   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was een leuk potje bekvechten tussen Dedecker en media geile leugenaar Van Ranst in Ter Zake.

Volgens Van Ranst staat Dedecker alleen en heeft hij alleen het Pallieterke achter zich waarop Dedecker antwoordde ...... en gij De Rode Vaan !

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 april 2021 om 20:15.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 20:14   #96
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

topaflevering
Oud 15 april 2021, 20:16   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
topaflevering
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 20:29   #98
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan welke wet houdt hij zich dan niet? Of heeft u het over een MB van een stemmenloze advocate?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 20:37   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik zou vroeger nooit LDD gestemd hebben.

Nu is JMDD één van de weinige Vlaamse politici die zich een beetje verzet tegen de massahysterie rond COVID.

Ik vind hem nog steeds een arrogante kwast, maar hij zou wel mijn stem krijgen.
Dit is het levend bewijs van hoe populisten aan de macht komen.
Niets nieuws onder de zon.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 20:43   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De overheid, daarbij opgejut door de virologen, verkeert al een heel jaar in paniekmodus.
Je krijgt je zin niet. Volgens mij begrijp je niet goed hoe een democratie ineen zit.
Experten adviseren. De politiek doet ermee wat ze wilt. Het algemeen belang overstijgt politieke belangen. Wees content dat een partijkleur niet primeert.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be