Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2021, 14:38   #201
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vreemd hé.

Waarom is er een vergunning nodig voor een vuurwapen maar niet voor gevaarlijke honden?
Misschien om dezelfde reden er ook geen vergunning nodig is voor een auto.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 14:43   #202
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Wat heeft dat daar nu werkelijk mee te maken?

Honden- en kattenfreaks zijn ook geen dierenliefhebbers. Die geven enkel om hun huisdier. Er zijn maar weinig sociale hondeneigenaars.
Natuurlijk niet die vegen ook hun voeten wat een dierenleed er vooraf is gegaan alvorens dat koteletje op hun bord komt te liggen.

Begin daar met die zogenaamde dierenliefhebbers maar best niet over op hun BBQ.....want je krijgt al vlug ruzie.

Wat is het verschil tussen een jager en een slachter dan ? Een jager schiet een konijn of fazant dood en een slachter snijd ze de keel over.

Hypocrisie zoals op veel domeinen.

Voor mij is het redelijk simpel. Alleen mensen die geen dieren eten mogen zich echte dierenvrienden heten al de anderen hebben boter op het hoofd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 april 2021 om 14:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 14:53   #203
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Natuurlijk niet die vegen ook hun voeten wat een dierenleed er vooraf is gegaan alvorens dat koteletje op hun bord komt te liggen.

Begin daar met die zogenaamde dierenliefhebbers maar best niet over op hun BBQ.....want je krijgt al vlug ruzie.

Wat is het verschil tussen een jager en een slachter dan ? Een jager schiet een konijn of fazant dood en een slachter snijd ze de keel over.

Hypocrisie zoals op veel domeinen.

Voor mij is het redelijk simpel. Alleen mensen die geen dieren eten mogen zich echte dierenvrienden heten al de anderen hebben boter op het hoofd.
Eigenlijk moet het zijn, alleen mensen die geen dieren eten en- of niets gebruiken met dierlijke producten in mogen zich echte dierenvrienden heten.

Geen lederen jassen/schoenen, voetbal en dergelijke meer. Geen schmink meer, geen donsdeken enz...

Er gaan weinig dierenvrienden overblijven.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 april 2021 om 14:54.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:31   #204
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

gelukkig werd een 13 jarige huisdier-egoïst hare pitbull doodgestampt
een rotbeest minder godverdomme

https://www.hln.be/puurs-sint-amands...traf~acdf25be/

ps welke smiley zou ik pakken voor zoiets?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 16:10   #205
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreemd hé.

Waarom is er een vergunning nodig voor een vuurwapen maar niet voor gevaarlijke honden?
Omdat 99% van de honden geen groot gevaar zijn voor mensen, in welke handen ze ook belanden. Terwijl 99% van de vuurwapens wel gevaarlijk zijn voor mensen.

Daarom heb je voor een mes of een loodjesgeweer ook geen vergunning nodig, het risico is gewoon veel kleiner.

Citaat:
Dierenhater?
We zijn bezorgd om de schapen, de reeën,...
Wat hebben schapen en reeën juist te maken met honden?

Als we het over wolven hadden dan heb je gelijk. Die beesten zouden zo snel mogelijk gevangen moeten worden en in siberie of alaska uitgezet.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 19:15   #206
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Wat hebben schapen en reeën juist te maken met honden?

Als we het over wolven hadden dan heb je gelijk. Die beesten zouden zo snel mogelijk gevangen moeten worden en in siberie of alaska uitgezet.
Er worden er elk jaar doodgebeten door loslopende honden. En dat zijn dieren.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 20:39   #207
Leica
Schepen

Standaard

Als ik ga wandelen met mijn gezelschapshondje, draag ik steeds veiligheidsschoenen (met stalen tip). De dag dat een loslopende hond mijn hond aanvalt, schop ik hem verrot! Het zal de eigenaar misschien tot nadenken zetten om hem aan te lijnen.
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 21:16   #208
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is plausibeler dat het hondJE naar de jogger liep om aandacht en een knuffel te krijgen. Zelfs aan de leiband is dat mogelijk. Mijn hondjes deden dat ook allemaal. ALLEMAAL. En ik heb nogal wat loslopende, achtergelaten en verwaarloosde honden gelukkig gemaakt in mijn leven. Ik ben ook NOOIT door andermans hond gebeten. NOOIT.
Chihuahua's zijn agressieve honden, ondanks wat hun gestalte zou doen vermoeden. Ondertussen blijkt dat de hond inderdaad niet aan de leiband liep en deze tot 2 maal toe de jogger lastig viel. En dan geef je natuurlijk al snel een trap in plaats van je te laten bijten ... spijtig voor het kleine hondje, maar die trap was blijkbaar fataal.
Oud 18 april 2021, 09:32   #209
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Chihuahua's zijn agressieve honden,
de verhalen van chihuahua's die zware bijtwonden veroorzaken zijn dagelijkse kost

Citaat:
Ondertussen blijkt dat de hond inderdaad niet aan de leiband liep en deze tot 2 maal toe de jogger lastig viel. En dan geef je natuurlijk al snel een trap in plaats van je te laten bijten ... spijtig voor het kleine hondje, maar die trap was blijkbaar fataal.
geloof jij zelf dat een tik tegen de poep van zo'n mormel dodelijk is?
nu goed, honden die loslopen moogt ge dus doodstampen volgens u
zegt wel veel over u en ik twijfel of ge da spijtig vind
Oud 18 april 2021, 09:49   #210
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien om dezelfde reden er ook geen vergunning nodig is voor een auto.
Is een rijbewijs dan geen vorm van vergunning.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 09:54   #211
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Als ik ga wandelen met mijn gezelschapshondje, draag ik steeds veiligheidsschoenen (met stalen tip). De dag dat een loslopende hond mijn hond aanvalt, schop ik hem verrot! Het zal de eigenaar misschien tot nadenken zetten om hem aan te lijnen.
In de buurt waar ik geregeld ga wandelen, lopen aan een erf een aantal honden los. Telkens mensen daar passeren beginnen ze te blaffen en keffen.. en lopen ze -hoe kan het ook anders- de mensen achterna. Het is een openbare weg, dus het betreft geen prive-terrein, maar de honden zijn van mening dat ze hun territorium moeten bewaken. Tijdje geleden dacht één van die honden de mijne aan te vallen. Mijn stalen tippen hebben daar toen rap komaf mee gemaakt. Geen compassie daarmee. (edit: de hond heeft het overleefd, enkel ne schrik gepakt)

Ik begrijp die jogger heel goed! Het was waarschijnlijk niet zijn bedoeling die hond dood te trappen, maar als het kind niet in staat is haar hond bij zich te houden, moet ze er niet mee willen buitenkomen. Sterker zelfs: dan zou ze geen hond mogen hebben!

Het wordt dringend tijd dat mensen gescreened worden op het al dan niet mogen hebben van huisdieren. Bij uitbreiding: idem voor mensen die kinderen willen (maken). De meeste mensen zijn immers niet in staat verantwoordelijkheid te nemen voor hun keuzes.

In geval van zulke screening is dat uiteindelijk vooral in het voordeel van de dieren op zich. Ik wil de honden niet te eten geven die hier in de buurt gewoon een ganse dag buiten zitten om zich kapot te vervelen en te blaffen op elke scheet die voorbij vliegt terwijl 't baasje binnen vadsig in de zetel naar zijn lichtscherm staart. Zulke mensen mogen ze per direct hun troetels afnemen.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 18 april 2021 om 09:58.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 09:55   #212
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
gelukkig werd een 13 jarige huisdier-egoïst hare pitbull doodgestampt
een rotbeest minder godverdomme

https://www.hln.be/puurs-sint-amands...traf~acdf25be/

ps welke smiley zou ik pakken voor zoiets?
Straffe kost. Die kerel moet toch op z'n minst een klein beetje knettergek zijn.
Oharme dat meisje.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 19:46   #213
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik begrijp die jogger heel goed! Het was waarschijnlijk niet zijn bedoeling die hond dood te trappen,
neen, maar as ik goed doortrap op zo'n dwergje zijn ribben is alles naar de kloten en is da beest morsdood

het kind uitleggen waarom ze haar moet aanlijnen is ook een optie
of was hij bezig om zijn wereldrecord marathon te breken?

een trap tegne zijn kont overleefd zo'n chihuahua wel

nu goed
er zijn genoeg mensen die die jogger verdedigen en het gerechtvaardigde vorm van zelfverdediging vinden.
dat het los voor de ogen van een 13 jarig kind was doet er blijkbaar niet toe.
Oud 18 april 2021, 23:14   #214
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
neen, maar as ik goed doortrap op zo'n dwergje zijn ribben is alles naar de kloten en is da beest morsdood

nu goed
er zijn genoeg mensen die die jogger verdedigen en het gerechtvaardigde vorm van zelfverdediging vinden.

Voor de zoveelste keer zit er ergens weer een lul te zagen en proberen om onnozel te doen. Ik reageer al lang niet meer op zijn opmerkingen.
En wil je iemand vinden die graag ruzie maakt dan kan je hem in deze draad vinden.
Even deze draad afwerken. Man; man; man. Ik krijg echt medelijden met jou.

Laatst gewijzigd door werkman : 18 april 2021 om 23:20.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 09:09   #215
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:

nu goed
We kennen de beweegredenen van de jogger niet en op zich keur ik zijn daad ook niet goed. Maar ik kan er wel begrip voor opbrengen in die zin dat ik me kan voorstellen dat hij met een goed gevulde emmer rondliep en dit een druppel teveel was. Als ik kijk naar mijn eigen frustraties en ergernissen naar aanleiding van het gedrag van mensen tav hun troetels, wel ja.. ge moogt gerust zijn dat ik ook al heel wat foute dingen bedacht heb (maar elke dode is er een teveel, dus blijf ik braaf). Het valt niet goed te keuren, akkoord, maar soms doet een mens dingen die erover zijn omdat hij/zij 't gewoon beu is.

Spijtig dat het voor de ogen van een dertienjarige gebeurde, maar kinderen mogen zich ook leren gedragen. Honden hou je aangelijnd. Toch minstens in de buurt van anderen. Eigenlijk hebben de ouders hier ook schuld aan. Ze hebben duidelijk nagelaten hun kind op te voeden en aan te leren dat je een hond hoort aan te lijnen. Ook al loop je tussen de velden in niemandsland, als je anderen ziet afkomen, hou je uw hond bij u.
Oud 19 april 2021, 19:43   #216
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
de verhalen van chihuahua's die zware bijtwonden veroorzaken zijn dagelijkse kost

geloof jij zelf dat een tik tegen de poep van zo'n mormel dodelijk is?
nu goed, honden die loslopen moogt ge dus doodstampen volgens u
zegt wel veel over u en ik twijfel of ge da spijtig vind
Beste, u doet aan wishful thinking en hebt u conclusies al op voorhand klaar.

Wat er wellicht gebeurd is, is dat de loslopende hond de loper lastig viel of aanviel. Niet één keer, maar ook een tweede keer. De loper gaf dan als verdediging een trap naar de hond. Helaas voor de hond was die fataal, maar dat was uiteraard niet de bedoeling van de loper. Dat is het meest plausibele scenario.

Aangezien het hier een 13 jarige betreft, ligt de oorzaak bij de ouders die hem blijkbaar geleerd hebben van met hond niet aangelijnd te gaan wandelen. DAT is de oorzaak van het hele gebeuren. Al de rest is een oncontroleerbaar gevolg of escalatie.

De Chihuahua is één van de meest agressieve honden btw.
Oud 20 april 2021, 07:08   #217
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
We kennen de beweegredenen van de jogger niet en op zich keur ik zijn daad ook niet goed. Maar ik kan er wel begrip voor opbrengen in die zin dat ik me kan voorstellen dat hij met een goed gevulde emmer rondliep en dit een druppel teveel was. Als ik kijk naar mijn eigen frustraties en ergernissen naar aanleiding van het gedrag van mensen tav hun troetels, wel ja.. ge moogt gerust zijn dat ik ook al heel wat foute dingen bedacht heb (maar elke dode is er een teveel, dus blijf ik braaf). Het valt niet goed te keuren, akkoord, maar soms doet een mens dingen die erover zijn omdat hij/zij 't gewoon beu is.

Spijtig dat het voor de ogen van een dertienjarige gebeurde, maar kinderen mogen zich ook leren gedragen. Honden hou je aangelijnd. Toch minstens in de buurt van anderen. Eigenlijk hebben de ouders hier ook schuld aan. Ze hebben duidelijk nagelaten hun kind op te voeden en aan te leren dat je een hond hoort aan te lijnen. Ook al loop je tussen de velden in niemandsland, als je anderen ziet afkomen, hou je uw hond bij u.
Als dieren dienden om aan een lijn te lopen, werden ze geboren met een bevestigingshaak.
Maar bij mijn weten word ieder dier als een vrij dier geboren en is het de mens die alles wil kluisteren.
Nu ik ben dus van mening dat die jogger aan de lijband had moeten lopen en zich had moeten kleden zodat een dier hem niet kan verwonden tijdens het uitoefenen van zijn hobby.

En wie geen vrije dieren wil tegen komen tijdens het wandelen en joggen, moet gewoon in zijn woning blijven en op een loopband wandelen en joggen.

En ja, de Chihuahua is één van de meest agressieve hondensoorten.
Het zijn dan ook dieren die het opnemen tegen ratten en ander ongedierte.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 07:25   #218
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als dieren dienden om aan een lijn te lopen, werden ze geboren met een bevestigingshaak.
Maar bij mijn weten word ieder dier als een vrij dier geboren en is het de mens die alles wil kluisteren.
Nu ik ben dus van mening dat die jogger aan de lijband had moeten lopen en zich had moeten kleden zodat een dier hem niet kan verwonden tijdens het uitoefenen van zijn hobby.

En wie geen vrije dieren wil tegen komen tijdens het wandelen en joggen, moet gewoon in zijn woning blijven en op een loopband wandelen en joggen.

Wat mij betreft mogen ze die jogger ook in zijn ingewanden en ribben schoppen tot hij de geest geeft. Misschien eens tussen een kudde zebra's zetten, ik weet er zo een aantal staan.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 april 2021 om 07:26.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 07:50   #219
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat mij betreft mogen ze die jogger ook in zijn ingewanden en ribben schoppen tot hij de geest geeft. Misschien eens tussen een kudde zebra's zetten, ik weet er zo een aantal staan.
Hem een rotten everzwijnen achter zich aangeven, is veel leuker.
Maar denk dat die al genoeg heeft een enkele rammen die op hem afstormen, om te weten dat hij op zijn loopband moet joggen en niet op het domein van dieren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 07:56   #220
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Vind ik allemaal prima. Wat mij betreft mogen ze dierentuinen ook sluiten. Dieren horen vrij rond te lopen. Ik zie geen enkele reden om dieren op te sluiten.. natuur moet haar gang kunnen gaan.

Maar ge gaat zien dat ik dan tijdens een wandeling geconfronteerd wordt met zo een loslopend mormel van een dertienjarig kind dat mijn hond even wil komen besnuffelen.. die van mij is nogal dominant en behoorlijk defensief.. En blaffende honden bijten niet.. wel, die van mij blaft niet. En 't is één van zo een merk met sterke kaken. Dat mormel overleeft het niet.. daar hoef ik niet aan te twijfelen. Het zou niet de eerste keer zijn dat mijn troetel zo een onnozel geval bij de keel pakt. Dat is ook waarom ik liever niet heb dat honden zomaar naar ons toekomen. Ik ben me daar ook van bewust dat ze zich zo gedraagt en roep dus al van ver naar andere mensen dat wij asociaal en marginaal zijn.. 't werkt, want mensen roepen hun hond snel weer terug..

Dan kan het dus zijn dat zo een dertienjarig kind bleitend thuis komt omdat haar hond te zwak bleek tegenover een sterker dier.. maar ach kijk, dat is wat er nu ook gebeurde.. Het hondje had maar niet in de weg moeten lopen van 'het sterkere dier'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be