![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin daar met die zogenaamde dierenliefhebbers maar best niet over op hun BBQ.....want je krijgt al vlug ruzie. Wat is het verschil tussen een jager en een slachter dan ? Een jager schiet een konijn of fazant dood en een slachter snijd ze de keel over. Hypocrisie zoals op veel domeinen. Voor mij is het redelijk simpel. Alleen mensen die geen dieren eten mogen zich echte dierenvrienden heten al de anderen hebben boter op het hoofd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 april 2021 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen lederen jassen/schoenen, voetbal en dergelijke meer. Geen schmink meer, geen donsdeken enz... Er gaan weinig dierenvrienden overblijven.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 april 2021 om 14:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() gelukkig werd een 13 jarige huisdier-egoïst hare pitbull doodgestampt
een rotbeest minder godverdomme https://www.hln.be/puurs-sint-amands...traf~acdf25be/ ps welke smiley zou ik pakken voor zoiets? |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom heb je voor een mes of een loodjesgeweer ook geen vergunning nodig, het risico is gewoon veel kleiner. Citaat:
Als we het over wolven hadden dan heb je gelijk. Die beesten zouden zo snel mogelijk gevangen moeten worden en in siberie of alaska uitgezet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Partijlid
|
![]() Er worden er elk jaar doodgebeten door loslopende honden. En dat zijn dieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Schepen
|
![]() Als ik ga wandelen met mijn gezelschapshondje, draag ik steeds veiligheidsschoenen (met stalen tip). De dag dat een loslopende hond mijn hond aanvalt, schop ik hem verrot! Het zal de eigenaar misschien tot nadenken zetten om hem aan te lijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#209 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de verhalen van chihuahua's die zware bijtwonden veroorzaken zijn dagelijkse kost
Citaat:
nu goed, honden die loslopen moogt ge dus doodstampen volgens u zegt wel veel over u en ik twijfel of ge da spijtig vind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik begrijp die jogger heel goed! Het was waarschijnlijk niet zijn bedoeling die hond dood te trappen, maar als het kind niet in staat is haar hond bij zich te houden, moet ze er niet mee willen buitenkomen. Sterker zelfs: dan zou ze geen hond mogen hebben! Het wordt dringend tijd dat mensen gescreened worden op het al dan niet mogen hebben van huisdieren. Bij uitbreiding: idem voor mensen die kinderen willen (maken). De meeste mensen zijn immers niet in staat verantwoordelijkheid te nemen voor hun keuzes. In geval van zulke screening is dat uiteindelijk vooral in het voordeel van de dieren op zich. Ik wil de honden niet te eten geven die hier in de buurt gewoon een ganse dag buiten zitten om zich kapot te vervelen en te blaffen op elke scheet die voorbij vliegt terwijl 't baasje binnen vadsig in de zetel naar zijn lichtscherm staart. Zulke mensen mogen ze per direct hun troetels afnemen. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 18 april 2021 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oharme dat meisje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het kind uitleggen waarom ze haar moet aanlijnen is ook een optie of was hij bezig om zijn wereldrecord marathon te breken? een trap tegne zijn kont overleefd zo'n chihuahua wel nu goed er zijn genoeg mensen die die jogger verdedigen en het gerechtvaardigde vorm van zelfverdediging vinden. dat het los voor de ogen van een 13 jarig kind was doet er blijkbaar niet toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de zoveelste keer zit er ergens weer een lul te zagen en proberen om onnozel te doen. Ik reageer al lang niet meer op zijn opmerkingen. En wil je iemand vinden die graag ruzie maakt dan kan je hem in deze draad vinden. Even deze draad afwerken. Man; man; man. Ik krijg echt medelijden met jou. Laatst gewijzigd door werkman : 18 april 2021 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Spijtig dat het voor de ogen van een dertienjarige gebeurde, maar kinderen mogen zich ook leren gedragen. Honden hou je aangelijnd. Toch minstens in de buurt van anderen. Eigenlijk hebben de ouders hier ook schuld aan. Ze hebben duidelijk nagelaten hun kind op te voeden en aan te leren dat je een hond hoort aan te lijnen. Ook al loop je tussen de velden in niemandsland, als je anderen ziet afkomen, hou je uw hond bij u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat er wellicht gebeurd is, is dat de loslopende hond de loper lastig viel of aanviel. Niet één keer, maar ook een tweede keer. De loper gaf dan als verdediging een trap naar de hond. Helaas voor de hond was die fataal, maar dat was uiteraard niet de bedoeling van de loper. Dat is het meest plausibele scenario. Aangezien het hier een 13 jarige betreft, ligt de oorzaak bij de ouders die hem blijkbaar geleerd hebben van met hond niet aangelijnd te gaan wandelen. DAT is de oorzaak van het hele gebeuren. Al de rest is een oncontroleerbaar gevolg of escalatie. De Chihuahua is één van de meest agressieve honden btw.
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij mijn weten word ieder dier als een vrij dier geboren en is het de mens die alles wil kluisteren. Nu ik ben dus van mening dat die jogger aan de lijband had moeten lopen en zich had moeten kleden zodat een dier hem niet kan verwonden tijdens het uitoefenen van zijn hobby. En wie geen vrije dieren wil tegen komen tijdens het wandelen en joggen, moet gewoon in zijn woning blijven en op een loopband wandelen en joggen. En ja, de Chihuahua is één van de meest agressieve hondensoorten. Het zijn dan ook dieren die het opnemen tegen ratten en ander ongedierte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 april 2021 om 07:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar denk dat die al genoeg heeft een enkele rammen die op hem afstormen, om te weten dat hij op zijn loopband moet joggen en niet op het domein van dieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ge gaat zien dat ik dan tijdens een wandeling geconfronteerd wordt met zo een loslopend mormel van een dertienjarig kind dat mijn hond even wil komen besnuffelen.. die van mij is nogal dominant en behoorlijk defensief.. En blaffende honden bijten niet.. wel, die van mij blaft niet. En 't is één van zo een merk met sterke kaken. Dat mormel overleeft het niet.. daar hoef ik niet aan te twijfelen. Het zou niet de eerste keer zijn dat mijn troetel zo een onnozel geval bij de keel pakt. Dat is ook waarom ik liever niet heb dat honden zomaar naar ons toekomen. Ik ben me daar ook van bewust dat ze zich zo gedraagt en roep dus al van ver naar andere mensen dat wij asociaal en marginaal zijn.. 't werkt, want mensen roepen hun hond snel weer terug.. Dan kan het dus zijn dat zo een dertienjarig kind bleitend thuis komt omdat haar hond te zwak bleek tegenover een sterker dier.. maar ach kijk, dat is wat er nu ook gebeurde.. Het hondje had maar niet in de weg moeten lopen van 'het sterkere dier'. |
|
![]() |
![]() |