![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
#Corruptie heeft geen kleur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betreft El Kaouakibi heeft corruptie zelfs uitgesproken kleuren: bruin en blauw. Maar ik snap héél goed dat een kruimeldievegge die zich tevreden stelde met "botjes" en toiletartikelen het opneemt voor een gekleurde soortgenoot die wél de geschikte "kennissen" heeft/had.
Citaat:
Dat Somers nog niet in de grond is gekropen van schaamte is onbegrijpelijk voor gewone vrouwen zoals ik.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 april 2021 om 06:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het juist omdat de bedragen klein genoeg zijn dat ze nog wat overeenkomen met wat mensen zich kunnen voorstellen (een grote villa) dat het zo hard aankomt. Want als men ergens een miljardje of zo aan een farmareus toeschuift voor een niet werkend product, dan wordt daar niks over gezegd. Ik heb zo het idee dat men in de politiek zo nu en dan eens een sukkelaar opoffert, om de schijn hoog te houden dat de dingen die die sukkelaar gedaan heeft zoals iedereen, uitzonderlijk zouden zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2021 om 06:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog ene die zijn ziel en zaligheid verkoopt aan een meester-sjoemelaar zoals Johan Vande Lanotte. Deze Vlaams-nationalistische knuppelaar bevriest daar eerder van dan het warm te krijgen van politiek crapuul van het ergste soort, en zijn aanhangers.
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kris Van Dijck, hier (vermoedelijk maar niet zeker) nog nuchter. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 april 2021 om 07:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gekleurde electorale Joker opofferen is andere koek. Dat vraagt immers om racistische etikettering. De VLD heeft haar wit konijn buiten gejast om de schade te beperken. Uit hoge electorale nood en puur politiek eigenbelang. Hopelijk blijft het zaakje in het nieuws tot een gerechtelijke veroordeling een einde maakt aan deze soap. Tegen 2024. Of zie jij de blauwe tafelspringer en huidige Minister van Just is Just dat probleem sneller van de baan helpen?
![]() |
![]() |
#307 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele reden om aan "overheid" deel te nemen als het niet is om de macht die daarbij komt, voor eigen nut aan te wenden he. Niet meer dan dat een verkoper zijn verkoopstechnieken aanwendt om de welvaart van zijn klant te verhogen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2021 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 april 2021 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() **-cccccv
Citaat:
![]() |
![]() |
#311 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_keizer_van_Oostende ![]()
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even aan Lachaert vragen?
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld, in een maatschappij waar rood-harigen als individuele wens hebben om groenharigen af te maken, moet deze heerser er proberen voor te zorgen dat elke rood-harige naar eigen vermogen zo goed mogelijk groenharigen kan afmaken. En hij moet ook proberen ervoor te zorgen dat groenharigen, naar eigen vermogen, zich zo goed mogelijk kunnen verdedigen tegen die aanval van roodharigen. Maar dat komt erop neer van eigenlijk niks te doen. Ga vooral niet denken dat een goedmenende heerser het conflict zou willen vermijden. Daardoor zou hij immers de wens van roodharigen naar de vaantjes helpen, wat niet bepaald "goedmenend" is. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2021 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb persoonlijk nooit de kans gehad om mij zelf te verrijken met overheidsgeld, maar ik heb wel al heel veel overheidsgeld voor totaal andere dingen aangewend dan waar het voor bedoeld was. Dat gaat dan voor hogere bedragen dan wat er daar het probleem vormt. En dan ook helemaal. Ik heb valse facturen getekend, valse verklaringen afgelegd, valse prestaties gefactureerd en wat weet ik allemaal. Dat is nu eenmaal schering en inslag he. Maar nog eens, dat was niet voor mijzelf: mijn werkgever vroeg mij van dat te doen, voor Europese fondsen. Ik ben daarmee begonnen toen ik doctoraatsstudent was. Toen werd mij ook gevraagd om valse subsidies in te rijven door nep-verklaringen te ondertekenen. Toen ik daar 10% voor mijn eigen zak op vroeg, werden ze kwaad. Op dat niveau zat het nog bij enkele honderden duizenden Euro. Ik heb dat altijd zien gebeuren. Het is inderdaad een beetje verdergaand als het in uw eigen zak gaat, maar dat er maar weinig subsidies gebruikt worden waarvoor ze officieel dienen, lijkt mij een open deur intrappen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2021 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles zal u duidelijk worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik onthoud het volgende: - Facturen vervalsen met als doel subsidie fraude te plegen. - Leveranciers vragen facturen op LGU aan te maken daar waar goederen voor privé of andere vennootschappen dan LGU dienden., opnieuw voor subsidie fraude - opdrachten vanuit LGU aan haar eigen vennootschappen gunnen voor ’marktconforme’ bedragen terwijl ze niet voldoende kan aantonen welke diensten geleverd werden voor welke bedragen en met welke expertise. Haar bedrijfjes hebben gemiddeld 2 FTE’'s. Veel expertise kan hier niet zitten. - raad van bestuur voorliegen in beste geval, gewoon negeren in slechtste geval, indien er pertinente vragen worden gesteld. - geld ontvangen voor wannawork om jongeren aan een job te helpen, integraal doorsluizen naar point urbain. Oneigenlijk gebruik van toegekende gelden. Laatst gewijzigd door Ferre : 22 april 2021 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |