Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2021, 18:00   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mannekes, wat een zever om niets.

Men hoeft dit niet per se grappig te vinden, maar dit is toch gewoon iets dat DIW constant doet? Ze steken de draak met iedereen.
Ik denk dat het verschil is dat ze hier de draak gestoken hebben met iemand die niet op voorhand gevraagd is of zij wou figureren.
Als men dan een intelligente hard-werkende geïntegreerde immigrante zo maar voorstelt als een kuisvrouw, in de geschetste omstandigheden (leden vergadering verlaten de zaal), dan is dat een flater.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2021, 18:03   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry, maar ik heb de home page van ‘tScheldt effe bekeken. Dat is 1 grote kak en scheldtirade tegen al wat niet extreem-rechts is.
Ik vermoed dat je dan voorbeelden kan geven van illegale meningen die op dat platform verschijnen of van leugens ten aanzien van de politica in kwestie?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2021, 18:12   #43
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik heb de home page van ‘tScheldt effe bekeken. Dat is 1 grote kak en scheldtirade tegen al wat niet extreem-rechts is.
Gelukkig is er (nog) geen censuur zodat je bagger mag schrijven, en je vrije mening mag uiten, net zoals 'tScheldt.
Oud 23 april 2021, 18:22   #44
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat het verschil is dat ze hier de draak gestoken hebben met iemand die niet op voorhand gevraagd is of zij wou figureren.
Als men dan een intelligente hard-werkende geïntegreerde immigrante zo maar voorstelt als een kuisvrouw, in de geschetste omstandigheden (leden vergadering verlaten de zaal), dan is dat een flater.
Ah, op voorhand toestemming vragen of er grappen mogen gemaakt worden?
Ze gaan werk hebben bij aalst carnaval.
Zo intelligent is ze niet als ze geen satire kent met minachting voor hardwerkende kuisvrouwen, dat getuigt van weinig respect van een 'gekleurde topvrouw' uit de brousse voor minder fortuinlijke mede-immigranten.
Oud 23 april 2021, 19:11   #45
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De voltallige Vlaamse regering reageert “geschokt” op een fragment uit het VRT-programma ‘De Ideale Wereld’ van donderdagavond. In het bewuste fragment wordt een medewerkster van de Vlaamse overheid, afkomstig uit Somalië, voorgesteld als een poetsvrouw die voor machtige witte mannen minderwaardig werk moet doen. Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) noemt het fragment “schandelijk”.

https://www.hln.be/tv/vlaamse-regeri...ijk~a8247aee3/

Gaan ze het fragment nu verbieden?

Jambon valt me voor de zoveelste keer hard tegen.
Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren, dat er zoveel stampei werd gemaakt toen De Ideale Wereld de Vlaamse ambtenaren uitlachte omwille van de commentaar op de verhuis naar het Herman Teirlinckgebouw.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2021, 19:16   #46
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren, dat er zoveel stampei werd gemaakt toen De Ideale Wereld de Vlaamse ambtenaren uitlachte omwille van de commentaar op de verhuis naar het Herman Teirlinckgebouw.
Zat de N-VA toen in de Vlaamse regering ?
Die kunnen namelijk met niets lachen

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2021, 19:23   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat was rond 2017. Bourgeois stond toen in voor overheidsopdrachten (en ook de ambtenarenzaken, als ik mij goed herinner).
Oud 23 april 2021, 19:24   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De voltallige Vlaamse regering reageert “geschokt” op een fragment uit het VRT-programma ‘De Ideale Wereld’ van donderdagavond. In het bewuste fragment wordt een medewerkster van de Vlaamse overheid, afkomstig uit Somalië, voorgesteld als een poetsvrouw die voor machtige witte mannen minderwaardig werk moet doen. Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) noemt het fragment “schandelijk”.

https://www.hln.be/tv/vlaamse-regeri...ijk~a8247aee3/

Gaan ze het fragment nu verbieden?

Jambon valt me voor de zoveelste keer hard tegen.
De tekst van HLN is subjectief.
In "De ideale wereld" wordt met álles & iederéén gelachen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2021, 19:49   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Jan Jambon: " ‘Zij voelt zich door de tv-makers vernederd en gekwetst. Allen zijn we geschokt. Dit is onaanvaardbaar en kan nooit als humoristisch worden bestempeld. Scherpe satire gericht op publieke personen, zoals politici, moet altijd kunnen. Zo weet ik dus ook wel dat de makers vooral mij wilden raken. Maar nu hebben ze een topvrouw diep geraakt, ook in haar arbeidsfierheid. Dit is er ver over. Schandelijk, dat woord is hier op zijn plaats.’" DS
Jambon heeft gelijk.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2021, 19:56   #50
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen ‘tScheldt en DIW is dat ‘tScheldt wel heel gerichte bepaalde groepen en partijen viseert.
In zo’n geval kan je het moeilijk satire en humor noemen. Als je dezelfde partijen steeds gaat viseren met insinuaties, halve waarheden en leugens, dan is het niet grappig meer en wordt het effektief stalking.
Keek je in de spiegel toen je dit neerschreef?
Oud 23 april 2021, 20:04   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ah, op voorhand toestemming vragen of er grappen mogen gemaakt worden?
Ze gaan werk hebben bij aalst carnaval.
Zo intelligent is ze niet als ze geen satire kent met minachting voor hardwerkende kuisvrouwen, dat getuigt van weinig respect van een 'gekleurde topvrouw' uit de brousse voor minder fortuinlijke mede-immigranten.
Als je individueel duidelijk als particulier persoon in de media opgevoerd wordt?
Vanzelfsprekend !!

We hebben het hier niet over een gekende politieker of BV hé Oma.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 april 2021, 20:10   #52
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het enige erge aan dit polemiekje is dat Jan Jaap zich nog excuseert voor deze satire.
Aan die vrouw en niet aan Jambon, gelukkig.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2021, 20:10   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waren het niet de vakboungden die toen meest op de pik getrapt waren?

Nog maar eens duidelijk stellen:
je mag hard en gemeen lachen met "de coiffeurs", maar niet met die ene coiffeur die geen toestemming gaf om gebruik te maken van zijn potretrecht.
Je mag de draad steken met "de ambtenaren", maar niet met die ene niet geanonimiseerde ambtenaar, tenzij hij akkoord is ...

Maar even nog ter verduidelijking voor de vakboungders: ze mogen wel leuteren dat ze dat niet leuk vinden.

Oud 23 april 2021, 20:12   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat moet ik tegenspreken.

Oud 23 april 2021, 20:17   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet ik tegenspreken.
Ze zijn te gecrispeerd. Telkens er wat satire is waar zij ‘slachtoffer’ van zijn overreageren ze compleet.
Oud 23 april 2021, 20:33   #56
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waren het niet de vakboungden die toen meest op de pik getrapt waren?

Nog maar eens duidelijk stellen:
je mag hard en gemeen lachen met "de coiffeurs", maar niet met die ene coiffeur die geen toestemming gaf om gebruik te maken van zijn potretrecht.
Je mag de draad steken met "de ambtenaren", maar niet met die ene niet geanonimiseerde ambtenaar, tenzij hij akkoord is ...

Maar even nog ter verduidelijking voor de vakboungders: ze mogen wel leuteren dat ze dat niet leuk vinden.
Ik heb in dat rotgebouw gewerkt en de "vakboungden" hebben gelijk.
Oud 24 april 2021, 05:55   #57
De Rode Willem

Standaard

Voor zij die vinden dat alles moet kunnen
Een satirisch programma over het geneut over fibromyalgie ?

Oud 24 april 2021, 06:02   #58
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In de link van de top post bijvoorbeeld.

Heel flauwe reactie van de madame in kwestie en de regering.
Als dit niet meer kan, dan kan er inderdaad niks meer.
Ik heb wat moeten prutsen met NoScript. Stukje nu gezien. Vond het ook niet echt geslaagd maar om je daar gekwetst voor te voelen of het te laten schrappen. Je kan het evengoed zien als lachen met de Vlaming die zoiets zou denken. Waar zijn de tijden van JeSuisCharlie zeg. Wat daar verschijnt is tien keer erger dan wat op 't Scheldt verschijnt en honderd keer erger dan wat op DIW wordt uitgezonden.

We leven in een dictatuur waarin één visie keihard wordt gepusht en al de rest wordt verzwegen, gedemoniseerd of gekleineerd. Niet moeilijk dat dan nog slechts satire rest en dat die grover wordt. Mensen die een half miljoen belastinggeld pikken hoeven niet eens meer voor de rechter te komen, terwijl gewone mensen voor een scheet een boete krijgen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2021, 07:05   #59
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mensen die een half miljoen belastinggeld pikken hoeven niet eens meer voor de rechter te komen, terwijl gewone mensen voor een scheet een boete krijgen.
Over wie hebt u het ?
En hoe weet u dat die niet voor de rechter hoeft te komen ?

En zijn boetes niet een soort domheidsbelasting ? Zijn de meeste boetes niet te vermijden als men even nadenkt ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 24 april 2021 om 07:06.
Oud 24 april 2021, 07:16   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mee eens, het is een drekpoel. Alleen professioneler gemaakt dan Palnws en andere extreem-rechtse rommel.

Maar dat neemt niet weg dat het binnenvallen bij, en arresteren van een medewerker om hem dan onder druk zijn bronnen te proberen ontfrutselen er ver over is.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be