![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vrij dier of niet, de eigenaar van een kat blijft aansprakelijk in geval van schade of letsel toegebracht door de kat. |
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu mag je van mij een kat een hond noemen en beweren dat het door dat ander woord plots iets heel anders is, maar dat maakt het daarom nog niet waar. |
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Kattenbaasjes ook zeer asociaal en achterlijk. Klaag eens dat hun kat je tuin onderkakt, reactie meteen oh ja vrij dier he, voor hun doodnormaal dat je een ander opzadelt met de last van jouw dier. Bouw dan zelf maar een omheining om ze buiten te houden ipv ik om ze bij mij te houden. |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, er zijn van die schuiven waar je het gratis kan insteken.
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
kunnen mijn ouders mij nog in die schuif steken? adoptie is ook weggeven, ook daar is natuurlijk volstrekt geen controle en ge kutn uwe kleine gewoon verkopen Laatst gewijzigd door 1207 : 24 april 2021 om 10:27. |
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hangt van uw grote af.
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
als je uw kind niet meer wil dan kan je het gewoon weggeven net zoals een dier. ik ken meerdere mensen die opgevoed zijn door hun grootouders omdat hun ouders hen niet meer wilden hebben. die zijn weggegeven zoals een hond, en dat is gewoon legaal. |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Hondeneigenaars vergeten nogal eens dat hun lieve flappie een roofdier is. En dat er trouwens ook wandelaars zijn die bang zijn van honden.
|
|
|
|
#312 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Boswachters ... men zou beter van LGU een gratis hondenschool voor marginalen maken. In de stad is veel meer overlast van onopgevoede baasjes en hun honden dan op het platteland.
|
|
|
#313 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In het middelbaar beslissen dat ge uw kind gelijk een hond wilt verkopen en er geen verschil zou zijn? Probeer het eens zou ik zeggen |
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, je kan je kinderen ongestraft achter laten. Ja, je kan je kinderen net als dieren ergens dumpen terwijl jij feestjes gaat bouwen. |
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
naast de vondelingenschuif en adoptie zijn er dus nog talloze manieren om uw kinderen, tot aan de volwassen leeftijd, straffeloos te verkopen of te dumpen of af te maken. dat laatste moet ook kunnen als het uw eigendom is, of niet? |
|
|
|
|
|
|
#316 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je kan het ook gaan vragen bij de duivenbond, die heeft al verschillende rechtzaken verloren nadat een kat een duiventil was gaan leegmaken. Wat is de reden dat tuincentra hun vissen binnen zetten en niet buiten met een net tegen vogels denk je? Citaat:
Katten zijn namelijk klimmers en kunnen niet binnen een omheining gehouden worden. |
||
|
|
|
|
|
#317 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Dan moet je ze maar binnen houden (ook veel beter voor het ecosysteem) of een hek met netten of barriere bovenaan, of volledig gesloten tuin. Kortom zou niet mijn probleem moeten zijn. Dat de wetgeving belachelijk is of lacunes bevat verandert daar weinig aan. |
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Europees Commissaris
|
Toch wel, mits plaatsing van een elektrische draad op de afsluiting.
|
|
|
#320 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|