Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2021, 13:52   #101
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus als gij uw wiet gebruikt weet ge niet wat goed of slecht is?
Toch wel.
Maar weten of die goed of slecht is is nog heel iets anders dan weten hoe straf (hoeveel %thc en %cbd) die bevat.
En als je zonder ervaring edibles wil gaan gebruiken is dat toch iets wat je moet weten.

Citaat:
Kijk BigF, uw paniek is overdreven. Net door uw gebruik compleet in eigen handen te nemen, leert ge hoe heilig dat godsgegeven geschenk is. Hoeveel wegen er naar Rome leiden en hoeveel kwaaltjes ge ermee kunt behandelen.,
Bovendien:
De wereld is beter af als zuurpruimen als u en mij dat gewoon kunnen gebruiken zonder al die belerende vingertjes er rond.
Al die belerende vingertjes zijn niet nodig, we zijn geen idioten: we weten wel hoe dat marcheert en ieder vindt daarin wel zijn eigen weg.
Uw advies is overrated.
Ik vraag mij nog steeds af waar jij mijn 'paniek' vandaan haalt.

Het enige wat ik in deze draad deed was meegeven dat ik edibles niet de meest geschikte manier vind voor recreatief gebruik, toch zeker niet voor beginners.
Ik pleit nergens voor een verbod op edibles, ik zeg nergens dat recreatieve gebruikers dan van mij niet mogen gebruiken, ik zeg nergens dat ik wil bepalen wat anderen wel en niet mogen doen...

En de reden is het moeilijke(re) doseren.
Iets wat jij overigens zelf toegeeft. Je moet experimenteren. Dat vraagt tijd en kennis. Iets wat niet iedereen heeft of er voor over heeft.
Bij een joint doe je een trek, wacht twee minuten en je kent het effect en weet of je genoeg hebt of niet.
Bij edibles vraagt dat wat meer tijd. Misschien doseer je zelfs de eerste keer zo zwak dat resultaat uitblijft. En moet je de dag daarna of later opnieuw aan de slag.

Meer dan dat is het niet.
Joint=instant resultaat en perfect doseerbaar (per trekje)
Eten=resultaat laat langer wachten en minder goed doseerbaar (langer wachten na elke hap).

Dat, en niet meer dan dat, doen mij besluiten dat ik van mening ben dat edibles minder geschikt zijn voor startende gebruikers.
Als jij dan vindt dat je op basis van die mening mij moet beginnen uitschelden en beschuldigen van paniekzaaierij vind ik dat heel jammer.

Citaat:
Was het werkelijk zo schadelijk of veroorzaakte het zoveel overlast; men zou het na de wetenschappelijke onderzoeken en medische wonders niet zo massaal legaliseren wereldwijd he.
Waar zeg ik dat het overlast veroorzaakt? Waar zeg ik dat het schadelijk is? Ik ben hier al jaar en dag één van de grootste voorstanders van legalisering van druggebruik. Dat zou ik vast niet doen als ik van mening was dat het overwegend schadelijk is (al besef ik dat niet alle druggebruik zonder risico is) of overlast bezorgt (al ben ik van mening dat het verbod op druggebruik meer overlast veroorzaakt dan het druggebruik zelf).


Citaat:
Als ik edibles de gezondste manier van gebruiken vind, ook recreatief, dan is dat mijn mening gebaseerd op meer dan persoonlijke ervaring alleen. En dan spreek ik niet over nieuwe/onervaren gebruikers, maar mensen die cannabis in hun hele cultuur adopteerde.
Ook hier weer blijkt maar eens hoe goed onze meningen overeen komen. Wat mij dan weer doet afvragen waar je gescheld en 'paniek' voor nodig zijn.
Tuurlijk zijn edibles een gezondere manier van gebruiken. Ik zeg nergens het tegendeel.
En ook ik ben van mening dat het voor onervaren gebruikers niet de meest aangewezen manier is (het is de eerste keer dat je dat nu zelf toegeeft).
Voor ervaren gebruikers ligt dat anders.

En verder is mijn mening ook gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Een vriendin van me experimenteerde ooit met space-cake en die moest ei-zo-na naar het ziekenhuis omdat ze "de binnenkant van haar eigen keel zag" en op het punt stond van compleet door te draaien.
Als je zoiets ooit hebt meegemaakt denk je wel twee keer na vooraleer je een onervaren gebruiker edibles geeft.

Citaat:
Cannabis had me under her spell ever since the first time we met. It’s a match made in heaven. Mijn enige probleem dat ik er ooit mee ervaren heb is de wet en andere zuurzakken die tegen zijn. En omdat ik nog lang wil genieten van God mij gegeven heeft, raad ik blowen mezelf af. Rook/damp frequent in je longen trekken veroorzaakt schade die onomkeerbaar is he. Zeker op lange termijn. Maar als gij uzelf anders wilt wijsmaken, be my guest.
Ik gebruik al meer dan 30 jaar cannabis. En het enige probleem dat ik ooit tegenkom is de wet. Vandaar dat ik die ook veranderd wil zien.
In andere 'zuurzakken' maak ik me niet druk. Die kunnen mij immers niet verhinderen in mijn cannabisgebruik.
Als zij tegen zijn is dat hun zaak en goed recht. Verder laten ze me koud.

En denk jij nu echt dat ik geloof dat roken (cannabis of tabak) niet schadelijk is voor de longen? Ik ben geen complete idioot eh? Tuurlijk is eten gezonder. Ontken ik ook nergens.
Maar net zoals jij de vrijheid hebt om het te eten, heb ik de vrijheid om het te roken.
Ieder zijn ding.

Kortom; we komen blijkbaar veel beter overeen dat dat jij laat uitschijnen.
Hou dus aub even op met schelden, mij beschuldigen van paniek zaaien of te laten uitschijnen dat ik vind dat ik alle wijsheid in pacht heb en dat iedereen naar mij moet luisteren.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2021, 13:56   #102
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Oeps, te laat gezien dat mijn gesprekspartner gebannen is...

Beetje te veel scheldwoorden gebruikt waarschijnlijk.
Zijn de admins niet blij mee...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2021, 15:14   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat ge een standpunt hebt tegen recreatief gebruik van drugs kan ik inkomen.
Maar mensen die daar medicinaal bij gebaat zijn zouden geen enkele beperking mogen ervaren.
Het is wel eens een kwestie van leven en dood, dan is de keuze snel gemaakt.
Ik denk niet dat iemand op dit forum dit betwist.
Ik baseer me hiervoor op de vele draden over soft drugs. Elke maand een draad, gemiddeld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2021, 15:15   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De alcohollosers niet vergeten.
Wijn-, bier-, likeur-, ... proeverijen zijn cultuur.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2021, 15:17   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ok, dan kan dit forum beter opgedoekt worden.



Maar zoals je hierboven zelf stelt, wat jij vindt is irrelevant.
Helaba, het is niet omdat onze meningen irrelevant zijn, in tegenstelling tot onze argumenten, dat het forum moet opgedoekt worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2021, 15:22   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
....
Ik gebruik al meer dan 30 jaar cannabis. En het enige probleem dat ik ooit tegenkom is de wet. Vandaar dat ik die ook veranderd wil zien.
In andere 'zuurzakken' maak ik me niet druk. Die kunnen mij immers niet verhinderen in mijn cannabisgebruik.
Als zij tegen zijn is dat hun zaak en goed recht. Verder laten ze me koud.

En denk jij nu echt dat ik geloof dat roken (cannabis of tabak) niet schadelijk is voor de longen? Ik ben geen complete idioot eh? Tuurlijk is eten gezonder. Ontken ik ook nergens.
Maar net zoals jij de vrijheid hebt om het te eten, heb ik de vrijheid om het te roken.
Ieder zijn ding.
...
Dit zijn tenminste waardige argumenten van bijgevolg een waardige tegenstrever in het debat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 08:44   #107
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wijn-, bier-, likeur-, ... proeverijen zijn cultuur.
Dat is cultuur? En druggebruik niet dan?

"proeverijen" .. alsof ge na uwen derden trippel nog steeds aan het degusteren zijt.. man toch. Zwanst niet eh. Ik genoeg proeverijen meegemaakt om te weten waar de grens ligt van proeven.. De meeste alcoholgebruikers drinken.. die proeven zelfs niet.

Het enige correcte te stellen is dat drugs uw cultuur niet zijn.
En -zo kennen we u weer- omdat het uw cultuur niet is, mag het verboden worden.

Maar waarschijnlijk wel stiekem genieten van allerlei vormen van kunst voortgekomen uit het gebruik van drugs.....



Ik zie trouwens niet in waarom mensen losers zouden zijn als ze gebaat zijn bij het gebruik van bepaalde drugs.. waarom zou iemand die maandelijks een kwart gram cannabis op recreatieve wijze gebruikt een grotere loser zijn dan iemand die dagelijks vitaminen slikt..? of anti-depressiva..? of slaappillen..? of....? Waarom zou iemand die wekelijks een cannabis-roes beleeft een grotere loser zijn dan iemand die dagelijks vijf pinten drinkt?

Juist: er is geen enkele reden om mensen losers te noemen omdat ze van cannabis genieten.

Dat je in het loser-hokje terecht komt omdat je geen grip meer op je leven hebt door het gebruik van drugs (waaronder ook alcohol) is een ander verhaal. Dan ben je inderdaad aan het verliezen.. dan maak je jezelf onder invloed wijs dat je wint, maar je verliest. Dus: verliezer/loser. Kan zich bij alle verslavingen (eender aan wat) voor doen.. Maar die mensen help je niet door ze uit te schelden voor losers. Dat doen, zegt meer over jezelf.

Iemand loser noemen, heeft ook geen ontradend effect trouwens.. jonge mensen die nieuwsgierig zijn naar cannabis, ga je echt niet ontraden te gebruiken door te stellen dat het losers zijn indien ze van de verboden vrucht zouden proeven. Die jonge mensen beschouwen u gewoon als de zoveelste ouwe zeur..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 26 april 2021 om 08:46.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 09:46   #108
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Dat is cultuur? En druggebruik niet dan?

"proeverijen" .. alsof ge na uwen derden trippel nog steeds aan het degusteren zijt.. man toch. Zwanst niet eh. Ik genoeg proeverijen meegemaakt om te weten waar de grens ligt van proeven.. De meeste alcoholgebruikers drinken.. die proeven zelfs niet.

Het enige correcte te stellen is dat drugs uw cultuur niet zijn.
En -zo kennen we u weer- omdat het uw cultuur niet is, mag het verboden worden.
Och, de twee zijn niet eenmaal mutueel exclusief.
We gebruiken al roesmiddelen sinds mensenheugenis, zo zijn er rotsschilderingen over psychedelische paddenstoelen.
Gebruik van genotsmiddelen heeft een veel diepere link met de menselijke cultuur dan onze Westerse.

De schoofzak weet maar al te goed dat hij ook drugs gebruikt.
Hij bekijkt het gewoon eenzijdig vanuit het perspectief van de laatste honderd jaar.

Citaat:
Dat je in het loser-hokje terecht komt omdat je geen grip meer op je leven hebt door het gebruik van drugs (waaronder ook alcohol) is een ander verhaal. Dan ben je inderdaad aan het verliezen..
Natuurlijk, maar dat is dan ook maar van 1 kant bekeken, namelijk de verslaving, de minderheid.
Reizen is leren zegt men steeds, wel dat geldt ook voor andere toestanden van bewustzijn.
Maar als je enkel alcohol hebt gekend, weet je dat niet, want da's nu echt iets dat uw geest enkel verdoofd.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 13:00   #109
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit zijn tenminste waardige argumenten van bijgevolg een waardige tegenstrever in het debat.
Dat beweren alle vrouwen tegenover hun mannen in echtelijke discussies.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 13:06   #110
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
...
Hij bekijkt het gewoon eenzijdig vanuit het perspectief van de laatste honderd jaar.
...
Interessante mijmering.
Is de laatste eeuw dan niet de belangrijkste van alle eeuwen uit onze geschiedenis?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 14:46   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Interessante mijmering.
Is de laatste eeuw dan niet de belangrijkste van alle eeuwen uit onze geschiedenis?
Hangt er om te beginnen van af wat je juist bedoelt met "onze geschiedenis".
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 15:15   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hangt er om te beginnen van af wat je juist bedoelt met "onze geschiedenis".

Die van het Belgische volk
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 15:34   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die van het Belgische volk
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 15:54   #114
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Interessante mijmering.
Is de laatste eeuw dan niet de belangrijkste van alle eeuwen uit onze geschiedenis?
De nasleep van van het inzetten van opium als oorlogswapen...
Dokters en masse zware verslavende middelen laten voorschrijven, om de patienten daarna in de handen van straatdealers te drijven, met een fentanyl e.d. crisis tot gevolg...
Promoten van alcohol tijdens sportwedstrijden, dokters die reclame maken voor sigaretten...

Als het doel in de laatste honderd jaar inderdaad was om de gevaarlijkste drugs zo wijd verspreid mogelijk te krijgen, is men zeker in zijn opzet geslaagd ja.
Maar o wee de hippie die een plant rookte en een dissidente mening had.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 26 april 2021 om 15:57.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 16:29   #115
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hangt er om te beginnen van af wat je juist bedoelt met "onze geschiedenis".
Gewoon simpel ons verleden.

Eigenlijk geldt die mijmering voor iedereen, overal .. en is ze van alle tijden.

Ik herhaal ze, omdat ze zo interessant lijkt:

Citaat:
Interessante mijmering.
Is de laatste eeuw dan niet de belangrijkste van alle eeuwen uit onze geschiedenis?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 07:32   #116
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Toch wel.
Maar weten of die goed of slecht is is nog heel iets anders dan weten hoe straf (hoeveel %thc en %cbd) die bevat.
En als je zonder ervaring edibles wil gaan gebruiken is dat toch iets wat je moet weten.


Ik vraag mij nog steeds af waar jij mijn 'paniek' vandaan haalt.

Het enige wat ik in deze draad deed was meegeven dat ik edibles niet de meest geschikte manier vind voor recreatief gebruik, toch zeker niet voor beginners.
Ik pleit nergens voor een verbod op edibles, ik zeg nergens dat recreatieve gebruikers dan van mij niet mogen gebruiken, ik zeg nergens dat ik wil bepalen wat anderen wel en niet mogen doen...

En de reden is het moeilijke(re) doseren.
Iets wat jij overigens zelf toegeeft. Je moet experimenteren. Dat vraagt tijd en kennis. Iets wat niet iedereen heeft of er voor over heeft.
Bij een joint doe je een trek, wacht twee minuten en je kent het effect en weet of je genoeg hebt of niet.
Bij edibles vraagt dat wat meer tijd. Misschien doseer je zelfs de eerste keer zo zwak dat resultaat uitblijft. En moet je de dag daarna of later opnieuw aan de slag.

Meer dan dat is het niet.
Joint=instant resultaat en perfect doseerbaar (per trekje)
Eten=resultaat laat langer wachten en minder goed doseerbaar (langer wachten na elke hap).

Dat, en niet meer dan dat, doen mij besluiten dat ik van mening ben dat edibles minder geschikt zijn voor startende gebruikers.
Als jij dan vindt dat je op basis van die mening mij moet beginnen uitschelden en beschuldigen van paniekzaaierij vind ik dat heel jammer.


Waar zeg ik dat het overlast veroorzaakt? Waar zeg ik dat het schadelijk is? Ik ben hier al jaar en dag één van de grootste voorstanders van legalisering van druggebruik. Dat zou ik vast niet doen als ik van mening was dat het overwegend schadelijk is (al besef ik dat niet alle druggebruik zonder risico is) of overlast bezorgt (al ben ik van mening dat het verbod op druggebruik meer overlast veroorzaakt dan het druggebruik zelf).



Ook hier weer blijkt maar eens hoe goed onze meningen overeen komen. Wat mij dan weer doet afvragen waar je gescheld en 'paniek' voor nodig zijn.
Tuurlijk zijn edibles een gezondere manier van gebruiken. Ik zeg nergens het tegendeel.
En ook ik ben van mening dat het voor onervaren gebruikers niet de meest aangewezen manier is (het is de eerste keer dat je dat nu zelf toegeeft).
Voor ervaren gebruikers ligt dat anders.

En verder is mijn mening ook gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Een vriendin van me experimenteerde ooit met space-cake en die moest ei-zo-na naar het ziekenhuis omdat ze "de binnenkant van haar eigen keel zag" en op het punt stond van compleet door te draaien.
Als je zoiets ooit hebt meegemaakt denk je wel twee keer na vooraleer je een onervaren gebruiker edibles geeft.


Ik gebruik al meer dan 30 jaar cannabis. En het enige probleem dat ik ooit tegenkom is de wet. Vandaar dat ik die ook veranderd wil zien.
In andere 'zuurzakken' maak ik me niet druk. Die kunnen mij immers niet verhinderen in mijn cannabisgebruik.
Als zij tegen zijn is dat hun zaak en goed recht. Verder laten ze me koud.

En denk jij nu echt dat ik geloof dat roken (cannabis of tabak) niet schadelijk is voor de longen? Ik ben geen complete idioot eh? Tuurlijk is eten gezonder. Ontken ik ook nergens.
Maar net zoals jij de vrijheid hebt om het te eten, heb ik de vrijheid om het te roken.
Ieder zijn ding.

Kortom; we komen blijkbaar veel beter overeen dat dat jij laat uitschijnen.
Hou dus aub even op met schelden, mij beschuldigen van paniek zaaien of te laten uitschijnen dat ik vind dat ik alle wijsheid in pacht heb en dat iedereen naar mij moet luisteren.
Dus ik mag geen getuigenis van een MS patiënt gebruiken, maar gij wel een ervaring met spacecake? Ik ken iemand die een week van huis was na een spacecake, maar door te koken met infusies kan je net wél goed doseren en dat voorkomen. Dan zei je dat ik er niets van ken...
Maar het boeit me weinig, ik wou gewoon mijn ervaring delen. Al die discussies er rond hoeven voor mij echt niet meer.
Dat het nu mag of niet, ik ga er niet anders voor leven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 09:53   #117
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus ik mag geen getuigenis van een MS patiënt gebruiken, maar gij wel een ervaring met spacecake? Ik ken iemand die een week van huis was na een spacecake, maar door te koken met infusies kan je net wél goed doseren en dat voorkomen. Dan zei je dat ik er niets van ken...
Maar het boeit me weinig, ik wou gewoon mijn ervaring delen. Al die discussies er rond hoeven voor mij echt niet meer.
Dat het nu mag of niet, ik ga er niet anders voor leven.
Wees in elk geval voorzichtig met veralgemening van geneeskundige eigenschappen.
Zo worden ook mensen genezen door radioactief te bestralen, waaruit dan weer niet de conclusie mag getrokken worden dat radioactieve stralen geen kwaad kunnen omdat zij in de geneeskunde worden gebruikt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 10:01   #118
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wees in elk geval voorzichtig met veralgemening van geneeskundige eigenschappen.
Zo worden ook mensen genezen door radioactief te bestralen, waaruit dan weer niet de conclusie mag getrokken worden dat radioactieve stralen geen kwaad kunnen omdat zij in de geneeskunde worden gebruikt.
Ja sowieso. Maar het onderzoek is er en spreekt boekdelen. De eerste mensen die spraken dat cannabis enorm bijdroeg bij hun herstel tijdens kanker zijn dus vervolgd he. Gedenk Rick Simpson, hij hielp anderen -vaker gratis- en werd in de gevangenis gestoken. Nu is er medicinale cannabis in Canada.

Die anti cannabis lobby hebben een generatie kinderen veroorzaakt die leren cannabis te telen om gratis uit te delen.
Don’t believe me ? Watch “Weed the people” op Netflix.

We hebben de goede zorgen van een infantiel beleid niet nodig, enkel de vrijheid tot boeren en dat vindt zijn weg wel vanzelf.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 mei 2021 om 10:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be