Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2021, 19:33   #461
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een goede raad voor uzelf.
Maar Peter Mertens is wel degelijk betrokken partij aangezien zijn partij de subsidies heeft goedgekeurd en het een zeer goed project vond. Bovendien is hij gemeenteraadslid in Antwerpen. Het verrast me dat u dat allemaal niet weet.
qed.
Ik ben dus wel degelijk ontopic en u niet.
uw aanvallen aan mijn persoon zijn ingegeven door rancune en helaas
Juist ja, en we stammen allemaal af van Adam en Eva. Zo kan men natuurlijk overal verbanden zien van alles met van alles en nog wat.

De titel van de draad is echter:

"Als Kaouakibi schuldig bevonden wordt, wie zit er dan allemaal nog bij betrokken?"

Niets met Mertens te maken. Het heeft te maken met het onzorgvuldig controleren door het bestuur van de stad Antwerpen van de subsidies. De PVDA zit niet in Antwerps gemeentebestuur. En dus uw opmerking is hier niet ter zake doende. En zeker niet uw aanval op de persoon Mertens.

U bent dus off topic in deze. Het constant beginnen te zwaaien met het plaatje bij posten van anderen komt nu als een boemerang voluit in uw eigen gezicht.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2021 om 19:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 19:34   #462
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai, die heeft zijn nek lelijk gebroken.
En plots nog een mooie jonge vrouw naast hem lopen.
Ik zou mij niet omdraaien naar die poedel hoor.
Ik ook niet.
Oud 27 april 2021, 19:52   #463
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch even in herinnering brengen. De titel van de draad is:

"Als Kaouakibi schuldig bevonden wordt, wie zit er dan allemaal nog bij betrokken?"

Niets met Mertens te maken.

Kort besluit: "verbeter te wereld (en het forum), begin met uzelf."
Integendeel. Mertens haalde een aantal feiten aan en insinueerde dat die mogelijk konden wijzen op een malafide, misschien zelfs corrupte belangenvermenging van leden van het Antwerps stadsbestuur en Sihame. Dus 100% in lijn met "wie is er allemaal nog bij betrokken".
Oud 27 april 2021, 19:59   #464
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Integendeel. Mertens haalde een aantal feiten aan en insinueerde dat die mogelijk konden wijzen op een malafide, misschien zelfs corrupte belangenvermenging van leden van het Antwerps stadsbestuur en Sihame. Dus 100% in lijn met "wie is er allemaal nog bij betrokken".
Toen de gelden in het begin werden uitgekeerd had er regelmatig moeten gecontroleerd worden door de bevoegde schepene(n) van de stad Antwerpen of het geld goed werd besteed. Dat is nooit gebeurd. En daar ligt de fout. Mertens heeft hier niets mee te maken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2021 om 19:59.
Oud 27 april 2021, 20:04   #465
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen de gelden in het begin werden uitgekeerd had er regelmatig moeten gecontroleerd worden door de bevoegde schepene(n) van de stad Antwerpen of het geld goed werd besteed. Dat is nooit gebeurd. En daar ligt de fout. Mertens heeft hier niets mee te maken.
het is de taak van de oppositie om de meerderheid te controleren en niet 6 jaar zitpennngen op,te trekken

Maar het was toch zo'n schoon verhaal, een allochtoonse opgegroeid tot een topondernemer met een hart voor jongeren met dezelfde achtergrond

allemaal uitgezonderd het VB (maar die sliepen tijdens de begrotingsrondes) met 2 voeten erin

Laatst gewijzigd door edwinp : 27 april 2021 om 20:08.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 20:06   #466
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mertens is communist, schuldig over heel de lijn.

Per definitie.
Oud 27 april 2021, 20:07   #467
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
het is de taak van de oppositie om de meerderheid te controleren en niet 6 jaar zitpennngen op,te trekken
De fout ligt volledig bij het Antwerps stadsbestuur. Dat is nogal duidelijk. Slecht, slordig, en zeker onzorgvuldig bestuur in deze hebben gemaakt dat het zover is kunnen komen.
Oud 27 april 2021, 20:11   #468
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja, en we stammen allemaal af van Adam en Eva. Zo kan men natuurlijk overal verbanden zien van alles met van alles en nog wat.

De titel van de draad is echter:

Niets met Mertens te maken. Het heeft te maken met het onzorgvuldig controleren door het bestuur van de stad Antwerpen van de subsidies. De PVDA zit niet in Antwerps gemeentebestuur. En dus uw opmerking is hier niet ter zake doende. En zeker niet uw aanval op de persoon Mertens.

U bent dus off topic in deze. Het constant beginnen te zwaaien met het plaatje bij posten van anderen komt nu als een boemerang voluit in uw eigen gezicht.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 20:12   #469
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
De fout ligt volledig bij het Antwerps stadsbestuur. Dat is nogal duidelijk. Slecht, slordig, en zeker onzorgvuldig bestuur in deze hebben gemaakt dat het zover is kunnen komen.
dat geeft men ook toe, de strafrechterlijke feiten zijn wel gepleegd door een bende allochtonen met een extreem-rechtse insteek 'eigen volk eerst'
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 20:12   #470
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij had het project nooit mogen goedkeuren want het is geen goed project wegens veel te duur voor wat het te bieden heeft.
Oud 27 april 2021, 20:13   #471
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bestuur an sich heeft er weinig mee te maken.
De controle moet gebeuren door de ambtenaren.
Ik vraag mij nog steeds af waarom die dat niet of gebrekkig hebben gedaan.
Oud 27 april 2021, 20:18   #472
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij had het project nooit mogen goedkeuren want het is geen goed project wegens veel te duur voor wat het te bieden heeft.
Integendeel. Er schortte niets aan het project. In se was het zelfs een degelijk project. Alleen de controle door het Antwerps bestuur op de uitgedeelde subsidies faalde. Meer nog, er was zo goed als geen controle. Anders was het zover nooit gekomen.
Oud 27 april 2021, 20:21   #473
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanwege de schaal toch wel vind ik. De achteloosheid en vanzelfsprekendheid waarmee enorme bedragen uitgedeeld werden/worden, die gaat het naïeve te boven, het grenst minstens aan schuldig verzuim.
Oud 27 april 2021, 20:26   #474
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft het bestuur er mee te maken. En zeker de NVA-schepenen Nabila Ait Daoud en Koen Kennis die een zware verantwoordelijkheid dragen in deze.

'Als respectievelijk schepen van Jeugd en schepen van Financiën in de vorige coalitie waren ze verantwoordelijk voor de afrekening van de facturen van het Urban House'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2021 om 20:29.
Oud 27 april 2021, 21:06   #475
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vanwege de schaal toch wel vind ik. De achteloosheid en vanzelfsprekendheid waarmee enorme bedragen uitgedeeld werden/worden, die gaat het naïeve te boven, het grenst minstens aan schuldig verzuim.
Als het over de goedkeuring van het project gaat dat heeft u gelijk.
Het was geen goed project vanwege veel te duur en veel te weinig impact. Men heeft dit ten onrechte als een prestige project opgevat en de doelgroep is daar niet mee gebaat.
De controle als het dan toch goedgekeurd moet worden moet uiteraard gebeuren door de ambtenarij. En die heeft gefaald, en waarom die gefaald heeft is me niet duidelijk.
Oud 27 april 2021, 21:07   #476
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft het bestuur er mee te maken. En zeker de NVA-schepenen Nabila Ait Daoud en Koen Kennis die een zware verantwoordelijkheid dragen in deze.

'Als respectievelijk schepen van Jeugd en schepen van Financiën in de vorige coalitie waren ze verantwoordelijk voor de afrekening van de facturen van het Urban House'.
Natuurlijk niet.
Maar de gehele gemeenteraad heeft dit slechte groteske megalomane project goedgekeurd. Veel te duur voor veel te weinig effect. Grootheidswaanzin en politiek correcte blindheid.
Oud 27 april 2021, 21:08   #477
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel. Er schortte niets aan het project. In se was het zelfs een degelijk project. Alleen de controle door het Antwerps bestuur op de uitgedeelde subsidies faalde. Meer nog, er was zo goed als geen controle. Anders was het zover nooit gekomen.
Zelfs al zou er geen fraude geweest zijn dan nog was dit een in en inslecht project. Migrantjes leren dansen gaat hun kansen op de arbeidsmarkt echt niet verhogen en hun integratie in de maatschappij ook al niet.
Oud 27 april 2021, 21:35   #478
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het al eens gezegd: het op de ambtenaren steken is laag, zeer laag.
Oud 27 april 2021, 21:38   #479
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nabila Ait Daoud heeft momenteel een spreekverbod van de NVA. Dat zegt genoeg. Bart De Wever doet alles om haar uit de wind te zetten, maar of het zal lukken is maar de vraag.

https://www.demorgen.be/nieuws/wie-i...gate~b0ed7ced/

Tot een ontslag komt het voorlopig niet, want Ait Daoud geniet de volle steun van De Wever. Hij schermt haar langs alle kanten af, waardoor ze zowat de enige betrokkene in dit dossier is die nog niet heeft gesproken. De stilte is typerend voor de weinige speelruimte die Ait Daoud krijgt. En vooral voor het grotere belang dat op het spel staat. “Ze sleept nu eenmaal wat rammelende blikken met zich mee”, zegt een ingewijde. “Als zij valt, straalt dat onvermijdelijk af op de rest.”
Oud 27 april 2021, 21:39   #480
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb het al eens gezegd: het op de ambtenaren steken is laag, zeer laag.
Zonder ambtenaren in de huidige staten die nu miljoenenstaten zijn, valt alles in duigen. Zelfs de middeleeuwse koningen van veel kleinere staatjes wisten dit. Sommige posters blijkbaar nog altijd niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2021 om 21:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be