![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210430_93840306
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is in tegenstelling tot wat u graag gelooft niet enkel op basis van 'foert' en 'ik ben malcontent'.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sindsdien zijn "de partijen" van de foertstemmers en malconten er met rassen schreden op vooruit gegaan. Hoop doet leven. Wanhoop ook.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2021 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gaan hierdoor automatisch met de uitslag akkoord !! m.a.w. Niet janken of protesteren wanneer "uw" partij verliest , of ook niet feesten wanneer "uw" part won !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, niet komen zagen achteraf.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vwala !!
![]() Vele interesseren zich niet aan politiek !! Andere zeggen dat het toch geen fluit uithaalt , of vinden het gewoon niet de moeite of tijdverspilling !! Ik ga ermee akkoord dat politiek een stinkende beerput is , ze vegen zelf hun achterwerk aan de regels en lachen ons uit , hoe kan je zulke onnozelaars er het best uit de politiek stampen ?? Ik volg de politiek ook niet echt , maar ik ga wel bewust stemmen om de onnozelaars die ik niet moet weg te stemmen !! Nu nog de parlementsverkiezingsopkomstplicht afschaffen !! De (s)lopende regering hoe is samengesteld ?? !! Stemrecht !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() :thumbs:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edit: die
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom klinkt het:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen dit voorstel uitkwam is het hier op het forum echt in detail besproken, en ook toen bleek dat er enkelen niet snapten dat het om de meerderheid gaat.
Dus zal BDW zichzelf in 2424 opvolgen in de koekenstad, en PhDW zal in de oppositie blijven zitten, zelfs al zou hij meer stemmen halen dan zijn nemesis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ligt zowel aan het percentage stemmen dat het VB haalt als aan het percentage van de minipartijtjes.
Na de vivaldimiserie, en de electorale gevolgen daarvan, zullen nog weinige partijtjes goesting hebben om die miserie nog eens over te doen op Vlaams niveau. Bovendien vallen alle verkiezingen samen. Er zullen lessen getrokken worden waar tot nu nog niemand aan heeft gedacht. Of aan heeft willen denken.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben we al eerder gehad, ze waren toen nog groter dan nu. En ook toen bleven ze in het cordon. Zal nu niet anders zijn, deze wijziging aan de kieswet is een heel goede zaak, eigenlijk copy-pasten we daarmee wat wallonië eerder heeft gedaan. Het is een flink stuk transparanter en democratischer omdat die vervloekte lijststem de lokale partijbonzen teveel macht gaf. Het blokkeert ook de chantage politiek van een partij die weet dat ze 'nodig' is in de coalitie maar niet de grootste is om toch de sjerp op te eisen.
Wat deze wijziging niet doet, is de grendel openen van de sanitaire schutkring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarna alle partijen behalve het VB samen een meerderheid vormen?
Kan gebeuren, het zou niet zonder gevolgen blijven bij de N-VA denk ik. We zien wel hoe het loopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA weet dat, daarom hebben ze open en bloot hun programmapunt nummer één in de vuilbak gesmeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Het zou mij niet verbazen dat de volgende lokale verkiezing samenvalt met de federale...
Dus iedereen blij gemaakt met een dode mus ![]() ![]() |
![]() |
![]() |