![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() volgens een politicoloog zal het 'plebs' eerst afhaken, en die stemmen extreem blijkbaar
maarja lokaal spelen de partijprogramma's in 90% niet Laatst gewijzigd door edwinp : 30 april 2021 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan nog lachen, die indruk heb ik althans.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verafstoot voerde provinciale kieskringen in, uiteindelijk was N-VA daarvan een veel grotere winnaar dan zijn partijtje. Nu proberen ze het weer op die manier, ik denk dat ze zich vergissen. Waarom zou ik mijn kans om 1 keer om de 6 jaar een stem uit te brengen weggooien? Dat ze dit alleen maar voor één niveau doen, toont hoe het om manipulatie gaat. Voor de Europese verkiezingen gaan ze dan weer jongeren vanaf 16 kiesrecht geven. Alles volgens dat ze denken er zelf het meest voordeel uit te halen.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 30 april 2021 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Goede zaak dat de kieswet voor de gemeente aangepast is.
Laat Vlaanderen nu ook maar beslissen over de stemming van het Vlaams parlement ook. Eigen datum, niet meer samenhangend met andere verkiezingen. Geen opkomstplicht meer. Afschaffen legislatuurparlement, vervroegde verkiezingen moeten mogelijk kunnen zijn, enz... Dat het federale niveau zich bemoeid met het federale. Elk in zijn eigen niveau. Een Duitse deelstaat kan ook zijn eigen verkiezing organiseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() Over welgeteld 404 jaar dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens klasseer ik u en de meeste VB posters op dit forum niet onder ‘foertstemmers’ of ‘malcontenten’ maar onder ‘die-hard’ partijmilitanten. ![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat het hier vol partijslaafjes zit, daar reken ik jou toch in elk geval bij.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 30 april 2021 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=vdSqLfuRN18 ![]() On-Topic: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...-opkomstplicht https://www.watwat.be/verkiezingen/w...e-verkiezingen
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer die Somers
![]() Die heeft een ander stokpaardje gevonden naast: Citaat:
Uit de tekst: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij ze bij het ontbijt in de bejaarden tehuizen een stemformulier rond brengen zie ik niet te veel volk nog voor CD& in mindere mate V stemmen. Voor de sossen zullen gelijke cijfers opgaan. In Sint Niklaas kan het dan helpen om in het jeugdhuis rond te gaan met biljets voor connerke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Op zich ben ik niet tegen het afschaffen van de opkomstplicht, ik vind dat een goede zaak.
Alleen vind ik het niet normaal dat men dat op één niveau doet, maar niet op de andere. Idem ditto met dat 16 jarigen verstandig genoeg geacht worden om te kunnen stemmen voor Europa, maar niet voor Vlaanderen, voor het federale of de gemeenteraad. Daarom dat ik zeg dat het alleen maar bedoeld is om sommige partijen die nu aan de macht zijn te bevoordelen. De burgemeester had gewoon diegene met het meest voorkeurstemmen moeten zijn, en niet "van de partij van de meerderheid".
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Da's toch wel een heel rare conclusie uit hetgeen ik schrijf.
U ziet geen enkele tegenstelling in iemand volwassen genoeg op 16 jaar om beslissingen te nemen over heel Europa, maar niet op Vlaams, federaal of gemeentelijk vlak? U vindt het logisch dat de opkomstplicht afgeschaft wordt op gemeentelijk vlak, maar niet op federaal of Vlaams vlak? Of is het gewoon uw gebruikelijke manier van doen, dat u alles wat Vlaamsnationalisten slecht vinden, automatisch goed vindt?