Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2021, 14:48   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Dit sluit in dat aansprakelijkheid ten aanzien van een slachtoffer niet contractueel kan worden uitgesloten.
Ha, dat is dan wel grappig want dat is exact wat er gedaan werd met Astra Zeneca.

https://www.cnbc.com/2020/09/25/astr...cine-deal.html
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 14:51   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Niet als "de spuit" verplicht is. Dat is categorie 3

jij hebt het recht het risico op ziekte of niet-behandeling niet te nemen, en je dus op alle manieren die je wenst je te beschermen tegen het virus.

Ik heb het recht het risico op ziekte of niet-behandeling wél te nemen, en me op geen enkele manier te beschermen tegen het virus.

Niemand heeft het recht iemand te verplichten risico op besmetting en niet-behandeling te nemen, en niemand heeft het recht iemand te verbieden risico op besmetting en niet-behandeling te lopen.
Maar het is niet verplicht eh.
Oud 30 april 2021, 14:54   #43
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Dat klopt niet. De Europese richtlijn inzake productaansprakelijkheid (RPA) is onverkort van toepassing en de bepalingen zijn opgenomen in de Wet van 25 februari 1991.

Dit sluit in dat aansprakelijkheid ten aanzien van een slachtoffer niet contractueel kan worden uitgesloten.
Ik lees in een bijdrage van patrickve dat vaccinproducenten wél van vervolging na aansprakelijkheid uitgesloten zijn, dus wat wat is dan correct?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 april 2021 om 14:58.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 14:57   #44
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar het is niet verplicht eh.
Als men het recht op deelname aan de maatschappij laat afhangen van het al dan niet inspuiten komt het op verplichting neer. Als men ALLE winkels verplicht enkel nog maar mensen toe te laten na vaccinatie, ga ik op den duur dood van de honger en dorst, dus dan is dat wel degelijk categorie 3

jij hebt het recht het risico op ziekte of niet-behandeling niet te nemen, en je dus op alle manieren die je wenst je te beschermen tegen het virus.

Ik heb het recht het risico op ziekte of niet-behandeling wél te nemen, en me op geen enkele manier te beschermen tegen het virus.

Niemand heeft het recht iemand te verplichten risico op besmetting en niet-behandeling te nemen, en niemand heeft het recht iemand te verbieden risico op besmetting en niet-behandeling te lopen.
Oud 30 april 2021, 14:57   #45
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed dat U het zegt. Ik ging een beetje voort op amerikaanse wetgeving waar het blijkbaar wél zo is, dat bij legislatie, de vaccin-producenten uitgesloten zijn van vervolging ingevolge aansprakelijkheid voor vaccin-doden.
Ik denk dat ze dit per land hebben onderhandeld, soms hebben ze gewoon een onderpand zoals een militaire basis ofzo.

De vaccin producenten hebben zich sowieso ingedekt, anders leveren ze geen vaccins.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 14:59   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men het recht op deelname aan de maatschappij laat afhangen van het al dan niet inspuiten komt het op verplichting neer. Als men ALLE winkels verplicht enkel nog maar mensen toe te laten na vaccinatie, ga ik op den duur dood van de honger en dorst, dus dan is dat wel degelijk categorie 3

Geef eens het vonnis.
Oud 30 april 2021, 14:59   #47
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik denk dat ze dit per land hebben onderhandeld, soms hebben ze gewoon een onderpand zoals een militaire basis ofzo.

De vaccin producenten hebben zich sowieso ingedekt, anders leveren ze geen vaccins.
ik heb m'n post aangepast.

"anders leveren ze geen vaccins"

dat is met andere woorden pure chantage?

ik zou dan geriposteerd hebben; dan trekken we uw uitbatingsvergunning in.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 april 2021 om 15:00.
Oud 30 april 2021, 15:00   #48
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Geef eens het vonnis.
hoe bedoel je?
Oud 30 april 2021, 15:56   #49
gunter5148

Standaard

https://palnws.be/2021/04/la-boum-2-...en-overtreedt/

Uiteraard overduidelijk categorie 3 (zie post #1)

Henri1 zal tevreden zijn over deze repressieve, maar hoogst illegitieme daad.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 april 2021 om 15:56.
Oud 30 april 2021, 16:37   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerder via verzekeringsmaatschappijen.
Het zou mij verbazen moest dit niet zo zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 16:42   #51
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eerder via verzekeringsmaatschappijen.
Het zou mij verbazen moest dit niet zo zijn.
ik weet het niet. Op het net heb ik her en der gelezen dat er wel degelijk wetgeving is die, alleen voor corona-vaccins, producenten beschermen voor vervolging indien blijkt dat ze aansprakelijk zouden zijn voor negatieve gevolgen van vaccinatie.
Oud 30 april 2021, 17:03   #52
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ken je de NCVIA act uit 1986, getekend door Ronald Reagan?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2021, 17:11   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

science by press release”.

Het is 9 november 2020 als redacties van Nederlandse media een ‘push-alert’ binnenkrijgen. Pfizer meldt dat het eigen coronavaccin een effectiviteit van ruim 90 procent heeft. Het zijn de allereerste cijfers over de werking van een vaccin. Journalisten worden erdoor overvallen. Sommige artsen reageren kritisch op het persbericht. De hoofdredacteur van het medisch vakblad The Lancet noemt het “science by press release”. Marc Bonten niet. “Dit ziet er overtuigend uit”, schrijft hij op Twitter.

Diezelfde avond zit Bonten in Nieuwsuur. Het is een dag om nooit meer te vergeten, zegt hij.

Pfizer
Wat Bonten voor de tv-camera niet vertelt, is dat hij al jaren warme banden onderhoudt met Pfizer. Hij ontvangt niet alleen onderzoeksgeld, maar ook ‘consulting fees’ en ‘lecture fees’, betalingen voor adviezen en nascholingen aan medisch beroepsbeoefenaren namens de farmaceut. Enkele maanden voor zijn optreden in Nieuwsuur werd hij door Pfizer gevraagd om het onderzoek naar effectiviteit van de vaccins te verrichten. “Maar toen hadden we nauwelijks infecties hier. Die zijn maar naar Zuid-Afrika en Zuid-Amerika gegaan”, aldus Bonten tegen NRC.

Bonten werkt nog steeds samen met AstraZeneca en Pfizer.

-----
Nougabollen weten.
Dikke pree ontvangen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 april 2021 om 17:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 07:41   #54
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gele-ster syndroom kruipt waar het niet gaan kan he Zo zie je maar waar ze echt zitten.
Misschien is een systeem met getatoeëerde QR Code gekoppeld aan een app wel het beste.

Zo kan je onmiddellijk in het Rijksregister zien of de persoon gevaccineerd is en of hij/zij alle ter beschikking gestelde dosissen ook daadwerkelijk ontvangen heeft.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 08:10   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weet het niet. Op het net heb ik her en der gelezen dat er wel degelijk wetgeving is die, alleen voor corona-vaccins, producenten beschermen voor vervolging indien blijkt dat ze aansprakelijk zouden zijn voor negatieve gevolgen van vaccinatie.
Iets waar ik zojuist aan dacht. Ieder land geeft (of niet) uiteindelijk z'n goedkeuring, wat als paraplu voor de producent kan dienen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 09:00   #56
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
als je een document ondertekent waarin je verklaart af te zien van alle medische zorgen.
Geachte niet-rokende heren

Het ware beter om het uitschot der bevolking - rokertjes, zatlappen, dikkerdjes, enz. - te doen verplichten om een overeenkomst te ondertekenen waarbij de ondertekende omwille van zijn moedwillig gepleegde gezondheidsschade zich verbindt om af te zien van alle geneeskundige zorgen.

Wij kunnen in ons schitterend Vlaamse land echt geen zwaarlijvigheid en achterlijke verslavingen blijven dulden terwijl er bovendien meer dan een jaar over een ... verkoudheidssmetstof geleuterd wordt. Het blijft ook muisstil over echt levensbedreigende of aanslepende ziekten en aandoeningen voor heel de bevolking.

Ons land heeft echt leiderschap nodig die de invloed van de Wereldgezondheidsinstelling kan doen weren. Deze instelling heeft als grootste geldschieter Willem "Bill" Gats, dé inentingshandelaar bij uitstek. Onze huidige bewindsmensen en het nieuwswezen zijn overbetaalde, leugenachtige schoothondjes van dergelijke instellingen en lieden.
Dit kroonverhaal is enkel bedoeld om onze vrijheden te doen inperken en de geldbeugel van de zogezegde geneesmiddelnijverheid te doen vullen.
Gelieve wakker te worden!
Met rookvrije groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 10:26   #57
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Meer nog, die verklaring moet duidelijk zichtbaar zijn, zelfs voordat zorgverleners u aanraken.

Een tatouage op het voorhoofd bvb.

Of we zouden reservaten creeren waar de overheid zich niet bemoeit,maar dan natuurlijk totaal niet bemoeit he.
Geen ziekenwagens, geen politie, geen brandweer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zalig !

Een vrijstaat !

Te mooi om waar te zijn he.
Ja, en ook al omdat "overheid" in wezen een bende luie kwallen is die niks produceren en daarom anderen nodig heeft om zelf aan de bak te kunnen komen.
Stel een situatie Vrijstaat, en "Overheidsstaat", met een Berlijnse Muur dertussen.

Darwin zou dan rap wat ontontgonnen gebied "vrijmaken" dat kan worden gekoloniseerd door de Vrijstaat inwoners, die wèl wat gerief hebben om de Muur te slopen en de braakgronden van de verdwenen Overheidsstaat bewoners te gaan koloniseren
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 10:41   #58
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien is een systeem met getatoeëerde QR Code gekoppeld aan een app wel het beste.

Zo kan je onmiddellijk in het Rijksregister zien of de persoon gevaccineerd is en of hij/zij alle ter beschikking gestelde dosissen ook daadwerkelijk ontvangen heeft.
Ah, alle gevaccineerden moeten een tattoo laten zetten.

Je begint erop vooruit te gaan, Henri
Oud 1 mei 2021, 11:17   #59
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Zet er direct ook alle andere medische info, foto, je rijksregister, adres en schuldenlast erbij nu je toch bezig bent.

Ik kan ook zo'n tattoo zetten dus moet de winkel of firma kunnen controleren of jij het wel bent en dus is extra informatie ook nodig voor de identificatie. Maak er direct een Chinees systeem van dan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 11:34   #60
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

En wat met bijvoorbeeld die mensen die totaal géén boodschap hebben aan één of ander vaccin wat men iedereen wil opspuiten?

Krijgen die de stempel: stouterd!!!

Wat belandt er straks in uw bovenarm? Uw vragen over de vaccins beantwoord.

Ik word op huidig ogenblik ook langs alle mogelijke kanten 'aangevallen' om mij te laten vaccineren met wat eigenlijk???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be