Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2021, 11:52   #61
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge moet niet alles geloven wat ge "gehoord hebt".
Een familielid werd 2 dagen voor de geplande vaccinatie opgebeld met de vraag of hij niet kwam.
Ze hadden geen bevestiging gekregen. Hij wist van niks. Zijn brief was op de post blijven liggen. Hij is natuurlijk toch gegaan toen hij dat vernam.
Indien hij weigerde werd zijn plaats ingenomen door iemand anders. Dat de vaccinatiecentra leeg blijven is dus dikke zever. Ikzelf kon onmiddellijk binnen gaan. Maar toen ik buitenkwam stond er een ganse rij te wachten om hun vaccin te krijgen.

PS Wie een beetje contact heeft met andere (oudere) mensen weet dat er toch nog heel wat mensen zijn die geen internet hebben. Of niet weten hoe ze op internet info moeten zoeken.
Waarom zouden mensen liegen dat ze opgebeld worden als ze hun afspraak missen?
Omdat jouw woord nu al niks meer waard is, is dat niet zo voor integere mensen, die kunnen wel nog gerust op hun woord geloofd worden. Dat zet jouw reactie over ganse rijen in alle vaccinatiecentra ook in een heel ander licht.

In jouw gemeente of stad hebben ze dan vast een leger tele verkopers op commissie of ze hebben een zee van tijd over tussen het prikken van die hele rijen mensen dat al iedereen op voorhand kan gebeld worden die 'vergeet' de prik te bevestigen ipv pas na hun gemiste afspraak.

Het is zever dat de vaccinatiecentra leeg blijven maar gij kunt onmiddellijk binnen gaan want de rij begint pas na jou? Jaja en gij pretendeert ook de situatie in elk vaccinatiecentrum te kennen.
Wat een geleuter om te proberen te overtuigen dat iedereen staat te springen voor de gifspuit, gij lijkt de leugenmedia wel, die wekken ook de indruk dat er overal rijen en rijen mak staan aan te schuiven, net zoals de Joden voor de gaskamers.
Ze hopen dat als 1 schaap in de afgrond springt, de rest van de kudde wel zal volgen.
De werkelijkheid is anders, toch in het lege vaccinatiecentrum in mijn gemeente.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:08   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, ik denk dat mijn initiële vrees dat het vaccin wel eens sterk nadelig kon zijn, zich niet realiseert (anders had ik het ook niet gepakt). Maw, in het slechtste geval doet dat vaccin niet veel op termijn, ik denk niet dat het op individuele basis nefast is (wat had gekund indien er een soort van enhancement achtig verschijnsel voordeed, maar dat lijkt zich nergens voor te doen met varianten, hoewel we niet weten of dat na een zekere tijd toch niet zou optreden).

Ik denk dat een vrij grote zekerheid is dat het U op kortere termijn (maanden of zo) beschermt tegen zware vormen, en voor mensen die daar geen piepkleine kans voor hebben (en ik hoor daarbij gezien mijn 50+ leeftijd) is dat dus toch wel prima, het is dat meegenomen he. De leeftijd waar dat ergens interessant begint te worden moet ergens tussen de 30 en de 60 liggen. Daaronder denk ik dat het voorlopig nutteloos is. Maar waarschijnlijk niet echt nadelig.

Daarentegen, ik ben er niet zeker van dat het op *maatschappelijk* vlak een goed idee is om een mossel-noch-vis politiek te hebben van VEEL te vaccineren, maar niet *iedereen en heel snel, over gans de wereld*. Dat laatste is voorlopig logistiek niet mogelijk.

Mocht nu blijken dat die vaccins een redelijk langdurige bescherming geven tegen zwaar ziek worden (maar niet tegen ziek worden en het doorgeven) dan zou dat eigenlijk perfect zijn. Dan dienen die vaccins om U "de eerste keer" niet zwaar ziek te worden, en moeten we vanaf nu proberen om zoveel mogelijk corona laten te circuleren, met zoveel mogelijk varianten "om constant bij te benen". Dat zou eigenlijk het ideale zijn. Dan heeft het geen belang of ge de eerste keer via vaccinatie, of als ge jonger zijt, via natuurlijke besmetting immuniteit hebt: ge moet het nadien altijd proberen op te doen, en het zal niet zwaar zijn.

Mocht het zijn dat die vaccins hun nut kwijt zijn in het najaar, of volgend jaar, tja, dan is het weer naar af he.

Maar wat volgens mij, eens er voldoende zwakke mensen gevaccineerd zijn, verkeerd is, is om proberen de circulatie tegen te gaan. Het is eerder het omgekeerde.

Dat klinkt geloofwaardig.
Ik stel mij ondertussen wel de vraag hoe het zit met de hervaccinatie. Daar lees en hoor ik voorlopig niets van.
In het najaar ? Op basis van wat ik lees zou dat geen overbodige luxe zijn. Eén vaccinatie (1 of 2 prikken) per jaar zullen volgens mij voorlopig niet volstaan.
Terug naar af met drastische maatregelen is volgens mij ook geen optie meer. De zomer zou wel eens een testcase kunnen zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 mei 2021 om 12:31.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:10   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom zouden mensen liegen dat ze opgebeld worden als ze hun afspraak missen?
Omdat jouw woord nu al niks meer waard is, is dat niet zo voor integere mensen, die kunnen wel nog gerust op hun woord geloofd worden. Dat zet jouw reactie over ganse rijen in alle vaccinatiecentra ook in een heel ander licht.

In jouw gemeente of stad hebben ze dan vast een leger tele verkopers op commissie of ze hebben een zee van tijd over tussen het prikken van die hele rijen mensen dat al iedereen op voorhand kan gebeld worden die 'vergeet' de prik te bevestigen ipv pas na hun gemiste afspraak.

Het is zever dat de vaccinatiecentra leeg blijven maar gij kunt onmiddellijk binnen gaan want de rij begint pas na jou? Jaja en gij pretendeert ook de situatie in elk vaccinatiecentrum te kennen.
Wat een geleuter om te proberen te overtuigen dat iedereen staat te springen voor de gifspuit, gij lijkt de leugenmedia wel, die wekken ook de indruk dat er overal rijen en rijen mak staan aan te schuiven, net zoals de Joden voor de gaskamers.
Ze hopen dat als 1 schaap in de afgrond springt, de rest van de kudde wel zal volgen.
De werkelijkheid is anders, toch in het lege vaccinatiecentrum in mijn gemeente.
De inentingen zijn op afspraak en je wordt gevraagd niet te vroeg te komen, dus ja, er zijn normalerwijze geen files.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:30   #64
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik hoop voor de antivaxxers dat het voor hun goed afloopt.
Ik ga me in ieder geval laten prikken.

Zelfs als ik niet volledig immuum zou zijn hoop ik op bescherming tegen :
- Ziekenhuisopname
- Intensieve zorgen
- of nog erger.....

Feit is dat er in de oude bevolking geen negatieve rapporteringen meer zijn.
Waarom zou het voor kritische, gezonde mensen niet goed aflopen?
Zij lopen helemaal geen risico op onbekende nevenwerkingen van vaccins en beperkte immuniteit waardoor ze ook nog kwetsbaarder worden voor varianten.
Het zijn de gevaccineerden die zich zorgen moeten maken, niet de gezonde ongevaccineerden.

Geen negatieve rapporteringen? En dat zou een feit zijn?
De IC afdelingen in de ziekenhuizen zouden nu toch VOL liggen? Of zijn die nu opeens wel LEEG?

En blijf je ook nog de FEITEN door de officiële cijfers van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) over ernstige bijwerkingen en sterfgevallen na vaccinatie ONTKENNEN?
Die explodeerden nadat men begon te vaccineren.
Citaat:
Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) heeft dit jaar een triest record gevestigd.
Nooit eerder in de geschiedenis van de medicijnwaakhond EMA zijn er zoveel meldingen van ernstige bijwerkingen en sterfgevallen na vaccinatie binnengekomen.
In maart explodeerden de cijfers, schrijft Christoph Uhlmann voor internetkrant Wochenblick.
Dodenaantal explodeert
Sinds de derde week van 2021 is het aantal gemelde bijwerkingen en sterfgevallen na vaccinatie sterk gestegen.
Tussen 13 maart en 3 april explodeerde het aantal sterfgevallen.

Bij de Europese database van rapporten over vermoedelijke bijwerkingen van geneesmiddelen (EudraVigilance) van de EMA zijn inmiddels 272.644 gevallen van bijwerkingen van deze coronavaccinaties gemeld.
Op de website van het medische tijdschrift The BMJ wordt bovendien geopperd dat mogelijk niet alle gevallen worden gemeld.
Dus: HOEZO zijn er gelukkig geen negatieve rapporteringen?????
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:35   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom zou het voor kritische, gezonde mensen niet goed aflopen?
Zij lopen helemaal geen risico op onbekende nevenwerkingen van vaccins en beperkte immuniteit waardoor ze ook nog kwetsbaarder worden voor varianten.
Het zijn de gevaccineerden die zich zorgen moeten maken, niet de gezonde ongevaccineerden.

Geen negatieve rapporteringen? En dat zou een feit zijn?
De IC afdelingen in de ziekenhuizen zouden nu toch VOL liggen? Of zijn die nu opeens wel LEEG?

En blijf je ook nog de FEITEN door de officiële cijfers van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) over ernstige bijwerkingen en sterfgevallen na vaccinatie ONTKENNEN?
Die explodeerden nadat men begon te vaccineren.

Dus: HOEZO zijn er gelukkig geen negatieve rapporteringen?????
Er staat ‘bijwerkingen’ en jij maakt daar ‘ernstige bijwerkingen’ van.
Wat ik hoor is dat er veel een beetje pijn in de arm hebben gedurende een dag of zo, maar verder niks.

‘Ernstige’ bijwerkingen, mijn oor.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:36   #66
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De inentingen zijn op afspraak en je wordt gevraagd niet te vroeg te komen, dus ja, er zijn normalerwijze geen files.
Inderdaad maar er zou dan toch enige beweging moeten zijn van mensen die komen en gaan. En dat is hier aan het vaccinatiecentrum helemaal niet, er zijn zelfs minder bezoekers dan op het kerkhof, het is er 'doods', een passende vergelijking.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:44   #67
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat klinkt geloofwaardig.
Ik stel mij ondertussen wel de vraag hoe het zit met de hervaccinatie. Daar lees en hoor ik voorlopig niets van.
In het najaar ? Op basis van wat ik lees zou dat geen overbodige luxe zijn. Eén vaccinatie (1 of 2 prikken) per jaar zullen volgens mij voorlopig niet volstaan.
Terug naar af met drastische maatregelen is volgens mij ook geen optie meer. De zomer zou wel eens een testcase kunnen zijn.
1ste prik: dinsdag 4 mei
2de prik: dinsdag 27 JULI
Dat staat op elke uitnodiging van de ongevraagde afspraken voor onbekende vaccins die je niet kan/mag kiezen.
Je weet dus niet eens of je een vectorvaccin met het virus van astrazeneca/moderna krijgt of proefkonijn bent voor het medisch experiment van pfizer dat nog nooit op de mensheid werd gebruikt.
Met een beetje geluk krijg je ze allebei.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:48   #68
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er staat ‘bijwerkingen’ en jij maakt daar ‘ernstige bijwerkingen’ van.
Wat ik hoor is dat er veel een beetje pijn in de arm hebben gedurende een dag of zo, maar verder niks.

‘Ernstige’ bijwerkingen, mijn oor.
Volgens farmaceuten zelf en virologen kunnen er onbekende (en dus mogelijk wel degelijk 'ernstige'!) bijwerkingen optreden tot VIJF JAAR na vaccinatie. Nog een beetje geduld dus, begin al maar te bidden dat je niet de uitzonderlijke pechvogel zal zijn.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:04   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat ik hoor is dat er veel een beetje pijn in de arm hebben gedurende een dag of zo, maar verder niks.
Zelfs vandaag doet-em nog zeer

Veel meer zeer dan een griep spuit

Maar bij mijn vrouw, niks niemendalle. Nu ja, zij heeft Pfizer gehad, ik Moderna. Ze vindt dat heel grappig, dat ik met een stijve arm loop, maar 't is de verkeerde 't is mijn linker arm. Dat is geen zicht he

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 mei 2021 om 13:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:09   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zelfs vandaag doet-em nog zeer

Veel meer zeer dan een griep spuit

Maar bij mijn vrouw, niks niemendalle. Nu ja, zij heeft Pfizer gehad, ik Moderna. Ze vindt dat heel grappig, dat ik met een stijve arm loop, maar 't is de verkeerde
Ge hebt hem toch in uw ‘slechte’ arm laten zetten?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:10   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ge hebt hem toch in uw ‘slechte’ arm laten zetten?
Juist, maar hebt gij al een nazi met een stijve LINKER arm zien rondlopen misschien ? Da's geen zicht !

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 mei 2021 om 13:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:20   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, maar hebt gij al een nazi met een stijve LINKER arm zien rondlopen misschien ? Da's geen zicht !
Zo in affronten vallen moet pijnlijk zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:44   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zo in affronten vallen moet pijnlijk zijn.
Tegen wie zegt ge het, ik ben dood van schaamte
Ik had dat vaccin niet moeten nemen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:46   #74
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tegen wie zegt ge het, ik ben dood van schaamte
Ik had dat vaccin niet moeten nemen he.
Nu dood van schaamte en binnen de 2 jaar helemaal dood he, dat vertellen de Wappies mij toch regelmatig.
En de Wappies Weten het! (denken ze).

Laatst gewijzigd door parcifal : 3 mei 2021 om 13:46.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:58   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nu dood van schaamte en binnen de 2 jaar helemaal dood he, dat vertellen de Wappies mij toch regelmatig.
En de Wappies Weten het! (denken ze).
Het probleem van de Wappies en de Brave Burgers is dat dit een veel te simplistische opdeling is, het is een beetje zoals de partij programma's van 2 partijen, ge moet zogezegd alles of niks nemen.

Antivaxxers zijn zeveraars. Als je dat bedoelt met Wappies, helemaal akkoord. Maar dat wil niet zeggen dat je akkoord moet zijn met:

- totaal zinloze, nefaste liberticide maatregelen die nergens goed voor waren en zelfs uit principe niet hadden mogen bestaan

- het puur enkel en alleen inzetten op vaccinatie en denken dat het vaccin, en enkel het vaccin, een oplossing is aan dat probleem. Het is een goed middel dat kan passen in het aanpakken van corona, maar meer ook niet.

- het willen vaccineren van mensen die geen last hebben van corona, en het willen invoeren van vaccinatie bewijzen en zo. Vaccins zijn er om U te beschermen als ge die bescherming nodig hebt, en dat is uw eigen affaire he.

- het willen tegenhouden van oude geneesmiddelen die alles bij elkaar toch wel nuttig lijken te zijn in de strijd tegen corona.

En vaak worden mensen die aan een van bovenstaande punten een probleem maken, ook met Wappies aangeduid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 14:04   #76
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nu dood van schaamte en binnen de 2 jaar helemaal dood he, dat vertellen de Wappies mij toch regelmatig.
En de Wappies Weten het! (denken ze).
2 jaar volgens 'wappies'? Nee, nee..tot 5 jaar heb je nog kans volgens de fabrikanten en virologen.
En dan nu de volgende 5 jaar angstig afwachten en panikeren bij elk pijntje.
Wat een leven in onzekerheid, angst en terreur, het 'nieuwe normaal'.
En je hebt het jezelf dan nog vrijwillig aangedaan, niet jammeren dan.
Happy vaccination day, de dag dat je je gemoedsrust zelf om zeep hielp.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 14:14   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
2 jaar volgens 'wappies'? Nee, nee..tot 5 jaar heb je nog kans volgens de fabrikanten en virologen.
En dan nu de volgende 5 jaar angstig afwachten en panikeren bij elk pijntje.
Wat een leven in onzekerheid, angst en terreur, het 'nieuwe normaal'.
En je hebt het jezelf dan nog vrijwillig aangedaan, niet jammeren dan.
Happy vaccination day, de dag dat je je gemoedsrust zelf om zeep hielp.
Kijk, Oma, uw visie over hoe gans dit corona gedoe liberticide en dergelijke is, en hoe die maatregelen en zo schandalig zijn, daar ben ik het mee eens. Ik ben het ook eens met het gegeven dat alles op vaccinatie zetten, verkeerd is.

Maar ge moet nu ook niet hysterisch in omgekeerde richting doen he. Die vaccins verlagen wel degelijk uw kans om zwaar ziek te zijn, als ge een behoorlijke kans hebt om zwaar ziek te worden van corona. En ja, zoals elk geneesmiddel houden ze ook (kleine) risico's in. Aan elkeen van die te overwegen, maar boven een zekere leeftijd (en men kan discussieren waar die ligt) is het zonder de minste twijfel zinvoller van zich te vaccineren hoor.

Ook al denk ik dat ze die misschien wat moeten bijwerken, die vaccins, want ik denk dat ze zodanig veel schrik hadden van een inefficiënt vaccin op de markt te brengen, dat ik nu denk dat ze wat overdrijven met de dosis.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 14:34   #78
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, maar hebt gij al een nazi met een stijve LINKER arm zien rondlopen misschien ? Da's geen zicht !
Zeg dan heil stalin, dan valt het wat minder op.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 14:37   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zeg dan heil stalin, dan valt het wat minder op.
Gij zijt mijn redder in nood ! Oef, nu weet ik wat ik moet doen als ik thuis kom, om het respect van mijn eega af te dwingen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 15:26   #80
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, Oma, uw visie over hoe gans dit corona gedoe liberticide en dergelijke is, en hoe die maatregelen en zo schandalig zijn, daar ben ik het mee eens. Ik ben het ook eens met het gegeven dat alles op vaccinatie zetten, verkeerd is.

Maar ge moet nu ook niet hysterisch in omgekeerde richting doen he. Die vaccins verlagen wel degelijk uw kans om zwaar ziek te zijn, als ge een behoorlijke kans hebt om zwaar ziek te worden van corona.
En ja, zoals elk geneesmiddel houden ze ook (kleine) risico's in. Aan elkeen van die te overwegen, maar boven een zekere leeftijd (en men kan discussieren waar die ligt) is het zonder de minste twijfel zinvoller van zich te vaccineren hoor.
Hysterisch? Normaal, logisch denken is helemaal niet hysterisch.
Ik heb overigens enkel maar medelijden met mensen die hun visie laten vertroebelen door angst en daardoor niet meer helder kunnen denken om te kunnen kiezen voor hun eigen welzijn.

WIE beweert dat deze vaccins wel degelijk uw kans om zwaar ziek te worden verlagen?
De vaccin fabrikanten? De leugen virologen, de leugenpers of de politici?
Bron en bewijs?
Je kunt door deze vaccins WEL zwaar ziek worden en zelfs overlijden, dat bewijzen de sterftecijfers van de EU waakhond.
Dat zijn FEITEN en officiële cijfers.
Het tegendeel werd ook reeds bewezen: door het griepvaccin krijgen mensen een veel zwaardere griep te verduren dan mensen die spontaan de griep krijgen zonder de prik.
Dat zijn FEITEN, dat is meermaals bewezen en werkelijkheid.
Zelfs dat de griepprik voor een verkeerd virus bestemd was en daardoor gevaccineerden de seizoensgriep toch nog kregen.

Als je als GEZONDE mens liever het risico loopt om TOCH zwaar ziek te worden of zelfs te overlijden door vaccins die je zouden moeten beschermen tegen zwaar ziek te worden, dan ben je niet goed wijs.
Geen zinnig mens gaat zijn gezondheid op het spel zetten door het (kleine??? Of overlijden?) risico van vaccinatie zelf op te zoeken.
Die kiezen om gezond te blijven met de minieme kans om mogelijk toch ziek te kunnen worden door een virus dat intussen al zover gemuteerd is dat een eerdere vaccinatie al helemaal nutteloos is.
Die afweging is een no-brainer voor elk geestelijk gezond mens.
Je zoekt het niet zelf op, je kiest je ervoor om zolang mogelijk gezond te blijven zonder enig risico door bijwerkingen van een vaccin, dat heet zelfbehoud.

Boven een zekere leeftijd kamp je met ouderdomskwaaltjes en door vervuiling, het geknoei met ons voedsel en water is ons natuurlijk afweersysteem verzwakt.
Het is dus sterk AFGERADEN om als oudere je vrijwillig bloot te stellen aan een hogere belasting van je verzwakte afweersysteem door bijwerkingen van vaccinatie, dat je mogelijk niet meer kunt te boven komen.

Bij elke vaccinatie heette het dat je NIET ziek mocht zijn, zelfs geen verkoudheid mocht hebben, net omdat een vaccinatie het afweersysteem zo zwaar belastte en daardoor gevaarlijk kon zijn.
Baby's en kinderen mogen om die reden ook niet gevaccineerd worden als ze ziek zijn, dat is altijd al geweest!! Vraag maar na bij 'kind en gezin'!

Ook op de uitnodiging voor vaccinatie staat:
Citaat:
Voel je je ziek? Heb je koorts boven 38°, keelpijn, moet je hoesten, kan je moeilijk ademen? Stel dan je afspraak uit en maak een nieuwe afspraak als je volledig genezen bent.
MAAR:
Citaat:
Je hebt een CHRONISCHE ZIEKTE. Mag je gevaccineerd worden?
JA, de vaccins zijn ook getest bij mensen met een chronische ziekte.
Ze zijn veilig. Mensen met chronische ziekten krijgen vaak ergere symptomen als ze besmet zijn met het covid-19 virus.
Een vaccinatie is voor hen dus extra belangrijk.
Je mag dus NIET gevaccineerd worden als je ZIEK bent maar als je CHRONISCH ZIEK bent, dan zou je gevaccineerd MOETEN worden want dan is het extra belangrijk??????
Van het virus zouden ze ergere symptomen krijgen maar een vaccin zou veilig zijn ondanks mogelijke bijwerkingen?????
Welke debiel gelooft dat? Wie, met een gram gezond verstand en bezorgd om zijn eigen gezondheid, kun je dat wijsmaken?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ook al denk ik dat ze die misschien wat moeten bijwerken, die vaccins, want ik denk dat ze zodanig veel schrik hadden van een inefficiënt vaccin op de markt te brengen, dat ik nu denk dat ze wat overdrijven met de dosis.
Vaccins bijwerken en de miljarden vaccins die ze al hebben ineengeknutseld vernietigen?
Nee, die moeten opbrengen, die zullen ingespoten worden, willen of niet, dat gaat om miljardenwinsten voor de big farma - jouw gezondheid zal ze worst wezen.
Overigens: al vergeten dat vaccins ontwikkelen normaal 5 tot 10 JAAR duurt?
En nu inderhaast, zonder research, met overslaan van dierproeven, met onbekende nevenwerkingen en risico's op een jaar tijd in je arm geduwd worden?
Daar zou elk normaal, zinnig mens argwanend en hysterisch van moeten worden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be