Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2021, 15:57   #681
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik weet dat het al dikwijls werd gezegd. Maar het ging in schoofzak zijn reactie niet over het paspoort. Hij dacht daarentegen wel dat hij als gevaccineerde wel eens op 't gemak en zonder maatregelen een koffieke kon drinken met andere gepensioneerde en gevaccineerde koppels.. en dat kan op dit moment nog niet, aangezien nog niet iedereen gevaccineerd is eh... enfin.. op zich zou het perfect mogelijk moeten zijn, wat mij betreft.. maar dat was het ook voor de jeugd (die doorgaans geen hinder ondervindt van het virus) en ook voor mensen die uitgeziekt waren en rondliepen met anti-stoffen.. die moesten ook solidair zijn eh.. dus is het niet meer dan normaal dat de gevaccineerden nu ook maar even solidair zijn met degene die nog niet beschermd zijn.
Vooral dat het die gevaccineerden zijn waar het allemaal eigenlijk voor gedaan werd want zij mochten immers per zoveelste privilege eerst gevaccineerd worden.

Wat ik ongelofelijk treffend vind in Schoof zijn reactie, is dat hij zich nu EINDELIJK in het vel bevindt van al die mensen die de waanzin moesten ondergaan, goed beseffende dat er geen enkele goeie reden is waarom men hen destijds (en hem nu) beperkingen oplegt die geen sanitaire zin hebben maar hem wel het leven verzuren. Maar nu hij gevaccineerd is, en dus geen schrik meer heeft, kan hij 2 seconden nadenken, en vindt - terecht - dat mensen waarvan de kans dat ze zware gevolgen ondervinden redelijk klein geworden is (gevaccineerde bejaarde koppels) hun goeie levensjaren niet moeten verknoeien door gedwongen te worden dat piepkleine risico niet te nemen, op straffe van boete, gevangenis, deportatie, vergassing en pek en veren.

Dat is nu precies wat jongeren al een jaar ondervinden: die hebben een piepklein risico, veel en veel kleiner dan twee gevaccineerde bejaarde koppels trouwens, maar die mochten dat ook niet, die moesten een gans levensjaar totaal nutteloos opofferen op straffe van boete, gevangenis, deportatie, vergassing en pek en veren. Iedereen die het al opgedaan had, zat in een nog veiliger situatie dan een gevaccineerde nu: die was niet alleen geimmuniseerd, hij had het ook al eens meegemaakt en wist dus dat hij het overleefde.

Iedereen die hem dat toen zegde, werd uitgemaakt voor forum viroloog die het met ongelofelijke pretentie beter wist dat de wijze overheid en hun hooggeleerde experten. Want Schoof had toen schrik, en gans de maatschappij moest zich maar plooien naar de dictatuur van zij die schrik hadden. Nu heeft hij geen schrik meer, en plots beseft hij de waanzin van die idiote restricties. Maar helaas, pindakaas, het Nieuwe Regime slaat nu ook toe in zijn bestaan he.

Nu hij hetzelfde moet ondervinden voor een paar maanden (nog even volhouden he), ziet hij niet in waar dat nu goed voor is. Wel, die jeugd zag dat ook niet in.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 16:00   #682
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als ik als kwetsbare gevaccineerd ben, waarom zou ik dan geen contact mogen hebben met een niet kwetsbare en niet gevaccineerde jongere ?
Omdat ! Nieuw Regime he.

Waarom mocht een niet-kwetsbare jongere geen contact hebben met een andere niet-kwetsbare jongere ? Omdat !

Waarom mocht iemand die geimmuniseerd was geen contact hebben met anderen ? Omdat !

Waarom mochten negatief getesten toch niet samenkomen ? Omdat !

Waarom moest men maskers dragen waar er niet het minste risico bestond tot overdracht ? Omdat !

Wijze mensen hebben dat op volledig wettelijke en democratische wijze zo ingevoerd, en hebben hiervoor geluisterd naar heel hoog opgeleide experten die het allemaal weten. Daarom.

Want !

Je zou wel eens als gevaccineerde toch besmet kunnen zijn, dat overdragen aan iemand die asymptomatisch is, die dat doorgeeft aan een vriend die dat doorgeeft aan zijn vriendin die dat doorgeeft aan haar broer en die gaat zijn GROOTMOEDERTJE bezoeken die wel gevaccineerd is maar waar het vaccin niet werkt.

Ge wilt toch die dood van dat GROOTMOEDERTJE niet op uw geweten he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 mei 2021 om 16:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 16:20   #683
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij kan wel een vuile muil opzetten hé.
Hoezo vuile muil..?
Omwille van die opmerking over een gestrekte arm..?
Dat is gewoon om de juiste afstand te bepalen eh..
Twee gemiddeld gebouwde volwassen mensen, met beide hun arm gestrekt naar mekaar toe, staan dan ongeveer op anderhalve meter afstand van mekaar. Enfin.. mijn gestrekte arm meet zo ongeveer 75cm.. vandaar..

En als je die afstand aanhoudt, kan je samen koffie drinken eh..

Wij leven hier al een jaar zo......

Of wat dacht je anders?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 16:20   #684
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Om dezelfde reden dat ik (negatief getest) al meer dan een jaar geen 'normaal' contact mag hebben met andere negatief getesten.. bijvoorbeeld eh.
Zo kan je blijven kankeren over vroeger. Veel stof om te evalueren. Akkoord.
Ondertussen ligt daar geen kat nog van wakker. Geen kat. Er wordt gerekend op gezond verstand: bepaal zelf met wie je contact hebt.
Trouwens. Er waren vroeger geen zelftesten of sneltesten beschikbaar. Slechte referentie.

Ondertussen:
Er is niemand nog geïnteresseerd in wie je in huis haalt, zolang je er geen knalfuif van maakt, kwestie van geen slapende honden wakker te maken want dan worden die nerveus. Er wordt nog enkel gesensibiliseerd.
Buitenshuis, met vier aan een tafeltje. Prima. Vijf tafeltjes van vier man is ook twintig man.

Als je zelf gevaccineerd bent dan ligt de bal in het kamp van uw gesprekspartners.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 mei 2021 om 16:20.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 18:37   #685
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Wees gerust, het paspoort zal er komen, en maar goed ook.

Anti-vaxxers zullen moeten verderzetten met beperkingen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 18:44   #686
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij kan wel een vuile muil opzetten hé.
Als gij discriminerende nonsense wilt uitkramen, ja.

Je kan in Leuven gaan, daar hebben ze dj's voor uw koffie.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 19:16   #687
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wees gerust, het paspoort zal er komen, en maar goed ook.

Anti-vaxxers zullen moeten verderzetten met beperkingen.
Dat denk ik ook. Buigen of barsten.
Ik zie ze nog zwaaien met een negatief testresultaat.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 19:22   #688
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Buigen of barsten.
Ik zie ze nog zwaaien met een negatief testresultaat.
True colors he Rudy, arm vooruit of de gettho's.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 19:28   #689
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Buigen of barsten.
Ik zie ze nog zwaaien met een negatief testresultaat.
Hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe drastischer men het zal verplichten om van diensten en evenementen te genieten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 19:30   #690
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe drastischer men het zal verplichten om van diensten en evenementen te genieten.
Hoe meer nazi's hoe meer der totaler krieg.
Wir haben das...
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 4 mei 2021 om 19:30.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 19:33   #691
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe drastischer men het zal verplichten om van diensten en evenementen te genieten.
Dat is dan andersom wat hun bewering is. Zij zeggen dat ze het paspoort willen om hun bepaald percentage van gevaccineerde te bekomen. Eens ze dat percentage hebben is dus dat paspoort niet nodig. En ze kunnen het pas invoeren als iedereen die wil gevaccineerd is.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 19:42   #692
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dat is dan andersom wat hun bewering is. Zij zeggen dat ze het paspoort willen om hun bepaald percentage van gevaccineerde te bekomen. Eens ze dat percentage hebben is dus dat paspoort niet nodig. En ze kunnen het pas invoeren als iedereen die wil gevaccineerd is.
Laat ons een voorbeeld nemen, luchtvaartmaatschappijen. Nu op dit moment gaan ze geen mensen weigeren die niet gevaccineerd zijn. Anders hebben ze nog meer problemen omdat ze nu hun vliegtuigen al niet vol krijgen. Eénmaal er een hoge graad van vaccinnatie is gaan ze het een verplichting maken. Dat zal zo zijn met veel zaken die een 16 maanden terug normaal bleken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 19:49   #693
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
True colors he Rudy, arm vooruit of de gettho's.
Niet overdrijven. Ik ben geen fascist, wel liberaal (centrum) en humanist en probeer een evenwicht te vinden.
Zwart-wit denken is voor mij het begin van alle miserie, en niet aan mij besteed.
Maatregelen zijn er voor iedereen: samen uit, samen thuis. Wie nu vindt te moeten opdraaien voor de zogenaamde vrijheden van anderen klinkt egoïstisch.
Waarmee ik niet wil zeggen dat alle maatregelen consistent zijn. Dit laatste begint nu pas door te dringen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 19:52   #694
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Hoe meer nazi's hoe meer der totaler krieg.
Wir haben das...
Er waren in de gaskamers mensen die de beslissing moesten nemen; trek ik het blik zyklon B open of niet. Schiet ik op die ontsnappende jood of niet? Vermoord ik dat kind of niet.
Als ge ziet wat je dommekloten kunt laten doen in de naam van de angst voor een imaginaire vijand, mogen we er inderdaad rustig vanuit gaan dat ze een nieuwe vijand uitgevonden hebben.

De intelligente mens, die ziet dat een allemaal dikke bullshit is, is de nieuwe vijand.
En met het vuur van de haat in de ogen, draait de in ganzenpas lopende dommekloot voor ons vlotjes opnieuw de gaskraan open.

Want weet je, nu is het ECHT. Nu is er een ECHTE vijand. Het heeft 4 miljard jaar geduurd, maar dit virus jaagt de mensheid ECHT de dood in als we
1. Niet in ons kot blijven
2. geen seculiere burka voor onze smoel trekken
3. geen vaccin nemen
4. .....

En het hoofd van de fascistische pyramide....
Hij/zij/het zag dat het goed was.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 mei 2021 om 19:57.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 19:58   #695
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Godwin heeft hier serieus toegeslagen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 20:03   #696
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er waren in de gaskamers mensen die de beslissing moesten nemen; trek ik het blik zyklon B open of niet. Schiet ik op die ontsnappende jood of niet? Vermoord ik dat kind of niet.
Als ge ziet wat je dommekloten kunt laten doen in de naam van de angst voor een imaginaire vijand, mogen we er inderdaad rustig vanuit gaan dat ze een nieuwe vijand uitgevonden hebben.

De intelligente mens, die ziet dat een allemaal dikke bullshit is, is de nieuwe vijand.
En met het vuur van de haat in de ogen, draait de in ganzenpas lopende dommekloot voor ons vlotjes opnieuw de gaskraan open.

Want weet je, nu is het ECHT. Nu is er een ECHTE vijand. Het heeft 4 miljard jaar geduurd, maar dit virus jaagt de mensheid ECHT de dood in als we
1. Niet in ons kot blijven
2. geen seculiere burka voor onze smoel trekken
3. geen vaccin nemen
4. .....

En het hoofd van de fascistische pyramide....
Hij/zij/het zag dat het goed was.
Overschat vooral jezelf niet: intelligentie heeft niet per definitie met een persoonlijk uitgesproken mening te maken.
Op de duur vindt iedereen zichzelf intelligent.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 20:23   #697
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Overschat vooral jezelf niet: intelligentie heeft niet per definitie met een persoonlijk uitgesproken mening te maken.
Op de duur vindt iedereen zichzelf intelligent.
ik heb enkel m'n medemensen (tja) overschat. Ik had nooit gedacht dat ze deze onzin zouden pikken.
ook al was deze snotvalling 10.000 keer besmettelijker en dodelijker dan dat ze is, dan nog had geen enkele overheid ter wereld het recht dit puur fascistisch regime te installeren.
Maar de mensen staan letterlijk klaar om aan de gaskraan te draaien.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 mei 2021 om 20:24.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 20:39   #698
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
ik heb enkel m'n medemensen (tja) overschat. Ik had nooit gedacht dat ze deze onzin zouden pikken.
ook al was deze snotvalling 10.000 keer besmettelijker en dodelijker dan dat ze is, dan nog had geen enkele overheid ter wereld het recht dit puur fascistisch regime te installeren.
Maar de mensen staan letterlijk klaar om aan de gaskraan te draaien.
Het regime dat er nu is had bij het begin zelfs geen flauw benul van wat op ons zou afkomen.
Ik heb alle begrip voor reactionaire mensen. Zonder jongeren verandert er niets in de wereld. Dat weten we al lang. Reacties tegen vorige generaties zijn er altijd geweest, en terecht. Om de eenvoudige reden dat de vraag naar verandering terecht was.
Vergeet echter niet dat veel fervente Woodstockers uiteindelijk grote kapitalisten zijn geworden.
Wat ik echter nog nooit heb meegemaakt is dat je voor fascist wordt uitgescholden als je van mening verschilt.
Er wordt nogal snel gebruikgemaakt van scheldwoorden zonder echt te weten wat ze inhouden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 20:47   #699
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het regime dat er nu is had bij het begin zelfs geen flauw benul van wat op ons zou afkomen.
Ik heb alle begrip voor reactionaire mensen. Zonder jongeren verandert er niets in de wereld. Dat weten we al lang. Reacties tegen vorige generaties zijn er altijd geweest, en terecht. Om de eenvoudige reden dat de vraag naar verandering terecht was.
Vergeet echter niet dat veel fervente Woodstockers uiteindelijk grote kapitalisten zijn geworden.
Wat ik echter nog nooit heb meegemaakt is dat je voor fascist wordt uitgescholden als je van mening verschilt.
Er wordt nogal snel gebruikgemaakt van scheldwoorden zonder echt te weten wat ze inhouden.
Fascisme; machtsstructuur door legislatie.

Bovendien, ik scheld niemand uit, ook U niet. (allez, ik doe beter m'n best, want ik ben al een paar keer verbannen)

Ik zeg alleen dat door "noodverordeningen/ministriële besluiten/pandemiewetten" of hoe men het ook wil noemen de overheid/staat/politiek/elite/bankiers ... een structuur heeft geïnstalleerd, waardoor men je uiteindelijk (belangrijk woord!) in den bak kan steken als je

1. Niet in uw kot bljift
2. geen seculiere burka voor uwe smoel trekt
3. geen vaccin neemt
4. .....

En dat is voor mij een puur onversneden fascistisch regime.

Moest dit communisme zijn (machtsstructuur door eigendom van het productieapparaat) dan was al deze zever niet nodig.

Het toont weer wél aan op welke vlakken communisme en fascisme bitter weinig van mekaar verschillen.

a propos, ik ben geen 20 jaar oud hoor

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 mei 2021 om 20:49.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 20:51   #700
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Hoe meer nazi's hoe meer der totaler krieg.
Wir haben das...
Leer leven met de gevolgen van uw beslissingen. Anderen voor fascist uitmaken als zaken/wetten u niet bevallen is niet direct een teken van volwassenheid.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be