Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2021, 18:14   #881
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Straks gaan ze me nog vertellen dat mijne wekelijkse biefstuk niet gezond voor mij is. Of nee, daar gebruiken ze het klimaat voor.
Skiën? Vergeet het, veel te gevaarlijk. Met de auto rijden? Toch enkel in noodgevallen en niet sneller dan 30 zeker.
Alcohol? Nooit meer. Vlees, frieten, chocolade, wit brood? Nee hoor, niet gezond.

Eigenlijk zou je zelfs alle sporten moeten verbieden, behalve misschien zwemmen in een zwembad waarin de zwemmer kan rechtstaan en er altijd een redder aanwezig is. Al de rest creëert immers onaanvaardbare risico's op letsels en dus het overbelasten van de gezondheidszorg.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 18:37   #882
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Skiën? Vergeet het, veel te gevaarlijk. Met de auto rijden? Toch enkel in noodgevallen en niet sneller dan 30 zeker.
Alcohol? Nooit meer. Vlees, frieten, chocolade, wit brood? Nee hoor, niet gezond.

Eigenlijk zou je zelfs alle sporten moeten verbieden, behalve misschien zwemmen in een zwembad waarin de zwemmer kan rechtstaan en er altijd een redder aanwezig is. Al de rest creëert immers onaanvaardbare risico's op letsels en dus het overbelasten van de gezondheidszorg.
Ik zei het eerder al;
1. jij hebt het recht bang te zijn van een virus (maar niet van de chemische brol die ze in uw lijf spuiten)
2. jij het het recht bang te zijn van chemische brol die ze in uw lijf spuiten (maar niet van een virus met 99,9% overlevingskans al je besmet geraakt)
3. niemand het heeft het recht zich te moeien met 1. en 2.

Er zijn op dit forum lieden die ECHT denken dat ze zelf, of "experten" het recht hebben beslissingen te nemen voor 1. en 2.

En DAT zijn de werkelijke fascisten. De nieuwe kampbewakers....
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 17:41   #883
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De verpleegster met de spuit doet gewoon haar job hé, het betekent echter niet dat ze achter het opsluiten van de maatschappij staat. Jij bent wel vergelijkbaar met zo een kampbewaker hé. Jij bent immers rabiaat voorstander van het opsluiten van mensen en je bent ook voorstander van het vaccinatiepaspoort. Als ze morgen zeggen dat niet gevaccineerden een sticker op hun trui moeten kleven dan zou je dat ook staan toejuichen. In den Ikea waren ze daar zelfs al mee aan het experimenteren. Kwestie van tijd hé voor jij op de barricades de geinstitutionaliseerde discriminatie gaat beginnen toejuichen.

Ik heb trouwens het gevoel dat het de oudere generatie is die achter dergelijk fascistische praktijken staat. Terwijl net die generatie beter zou moeten weten. Triestig.
Jij schuift wel heel veel verkeerde dingen in mijn schoenen, die ik er niet heb ingestoken, of wil insteken. Met jouw fantasie.

Als mijn huisarts op een zeker ogenblik zegt tegen mij: je hebt een besmettelijke ziekte, ga niet gaan kaarten deze week en blijf binnen .... dan ga ik hem niet voor nazi verwijten.
Jij doet dat wel bij mij. Omdat ik het advies van artsen ter harte neem.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 20:03   #884
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij schuift wel heel veel verkeerde dingen in mijn schoenen, die ik er niet heb ingestoken, of wil insteken. Met jouw fantasie.

Als mijn huisarts op een zeker ogenblik zegt tegen mij: je hebt een besmettelijke ziekte, ga niet gaan kaarten deze week en blijf binnen .... dan ga ik hem niet voor nazi verwijten.
Je slaagt er zelfs niet in de discussie te volgen over het virus, de vaccins en de staat waarin de maatschappij nu verkeert.
Je staat te krijsen voor paspoorten en apartheid.
Ge loopt zoals een paar anderen hier gewoon met gestrekt armpke vooruit.
Jij staat voor het afschaffen van vrijheden, het opsluiten van mensen en het platleggen van de maatschappij gewoon omdat ge uzelf wat "tv vrirologisch" beter voelt.
Jij hebt geen benul van wat er zich voor u ogen afspeelt.
Je hebt geen context, geen historisch inzicht, laat staan dat je iets afweet van hoe vandaag de massahysterie werkt, je maakt er gewoon deel vanuit.

Dat is de triestige waarheid.

Jij volgt de grote leider, en dat is exact wat er in de jaren dertig ook gebeurde. Voor het oostfront ben je misschien wat oud, maar achter de linies zou je zoals hierboven aangegeven wel een goede kampbewaarder zijn geweest.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 21:02   #885
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als mijn arts mij het advies geeft niet te gaan kaarten, omdat ik een besmettelijke ziekte heb, dan is hij geen fascist.
Als mijn arts heel het land BEVEELT zich in hun kot op te sluiten, zelfs als ze niet besmet zijn, dan is die arts een hele dikke vette fascist.

Allez, man, dat ik u moet WIJZEN op het onderscheid...

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 mei 2021 om 21:04.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 04:40   #886
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar jouw huisarts zegt jou: "het zou wel eens kunnen dat jij, door gaan te kaarten, een besmettelijke ziekte zou kunnen opdoen, waar je zelf niet veel last van hebt, dus vanaf nu ga jij de gevangenis in als je zou durven gaan kaarten, want het zou wel eens kunnen dat daar een kaartspeler tussen zit die ziek zou kunnen zijn en het U doorgeven ; en dit voor de komende jaren".

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 mei 2021 om 04:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 17:55   #887
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad...

Veelgetroffen sectoren zouden straks eens kunnen tonen wat ze ECHT waard zijn...

Word ik verplicht mensen die "mijn activiteiten" willen bijwonen te gaan selecteren op basis van "vaccinatiepaspoort" terwijl ik dat niet zou mogen op basis van huidskleur,religie,geslacht......?

No f*cking way!

Als die beweging maar groot genoeg zou worden.
Uiteraard heeft de (r)overheid nog altijd de meeste kaarten in handen,want eens een sector "open" verklaard wordt ,dan vervallen de steunmaatregelen....

Laatst gewijzigd door kelt : 12 mei 2021 om 17:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 19:50   #888
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Inderdaad...

Veelgetroffen sectoren zouden straks eens kunnen tonen wat ze ECHT waard zijn...

Word ik verplicht mensen die "mijn activiteiten" willen bijwonen te gaan selecteren op basis van "vaccinatiepaspoort" terwijl ik dat niet zou mogen op basis van huidskleur,religie,geslacht......?

No f*cking way!

Als die beweging maar groot genoeg zou worden.
Uiteraard heeft de (r)overheid nog altijd de meeste kaarten in handen,want eens een sector "open" verklaard wordt ,dan vervallen de steunmaatregelen....
De (r)overheden in de EU zijn volop bezig met het groen certificaat: het komt er aan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 20:02   #889
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De (r)overheden in de EU zijn volop bezig met het groen certificaat: het komt er aan.
Ja dat heb je goed gelezen in de krant.

Kelt wist dit al hoor.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Oud 12 mei 2021, 20:26   #890
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Ja dat heb je goed gelezen in de krant.

Kelt wist dit al hoor.
(Dat hoorde ik op de radio).
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 20:33   #891
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat staat toch al maanden vast.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 20:36   #892
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat staat toch al maanden vast.
Het schijnt al jaren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 20:46   #893
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
(Dat hoorde ik op de radio).
War of the Worlds was ook op de radio.
Oud 12 mei 2021, 20:48   #894
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Het schijnt al jaren.
Van de moment dat Quantas stelde en dat was nog in 2020 dat het een coronapaspoort zou eisen op zijn vluchten heb ik op dit forum gezegd dat andere vliegtuigmaatschappijen landen en organisaties gingen volgen. Dat is geen waarzeggerij of vogelpik maar een gewone gevolgtrekking.
Oud 12 mei 2021, 20:52   #895
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Van de moment dat Quantas stelde en dat was nog in 2020 dat het een coronapaspoort zou eisen op zijn vluchten heb ik op dit forum gezegd dat andere vliegtuigmaatschappijen landen en organisaties gingen volgen. Dat is geen waarzeggerij of vogelpik maar een gewone gevolgtrekking.
Jan spreekt over jaren, niet 2020, das was vorig jaar.
Oud 12 mei 2021, 21:02   #896
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Jan spreekt over jaren, niet 2020, das was vorig jaar.
Ik heb er alleen problemen mee dat ze blijven rond de pot zeiken. Nu discuteren ze dat ze het geen paspoort mogen noemen om de pil beter te doen passeren. Het effect is hetzelfde eender wat hoe men het noemt en ik heb er geen enkel probleem mee. Ik wil zo rap mogelijk gaan en doen wat ik wil.
Oud 12 mei 2021, 21:04   #897
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er alleen problemen mee dat ze blijven rond de pot zeiken. Nu discuteren ze dat ze het geen paspoort mogen noemen om de pil beter te doen passeren. Het effect is hetzelfde eender wat hoe men het noemt en ik heb er geen enkel probleem mee. Ik wil zo rap mogelijk gaan en doen wat ik wil.
Noem het een Coronaführerschein en er gaan er veel die nu protesteren akkoord gaan.
Oud 12 mei 2021, 21:09   #898
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je mist het punt he man.
Je kon vroeger gaan en doen wat je wou.
Maatregelen maken het je moeilijk.
Men legt je meer en meer maatregelen op, paskes, papieren en bewijzen, en dan ga jij, als ondernemer, zagen op diegene die hier tegen zijn...

En het ergste is, de kans zit er dik in dat je eens je paske daar is, het wss niet meer zal gelden voor lang.

De controle grijpt wild om zich heen, de waanzin zal nog erger worden.
Oud 12 mei 2021, 21:43   #899
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik hoorde daarjuist Johan Neyts in Terzake praten over de varianten.
Niet dat hij het uitdrukkelijk over dat certificaat had, maar als ik de redenering volg in zijn theorie over varianten dan wordt dat certificaat een maat voor niets, of juist iets beter dan niets, kwestie van niet om de vijf voeten een PCR test te moeten ondergaan. Om praktische redenen dus. Niet meer dan dat. Zeker als ik hoor over het vaccin 2.0. Dat certificaat is na enkele maanden gewoonweg waardeloos.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 23:23   #900
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik hoorde daarjuist Johan Neyts in Terzake praten over de varianten.
Niet dat hij het uitdrukkelijk over dat certificaat had, maar als ik de redenering volg in zijn theorie over varianten dan wordt dat certificaat een maat voor niets, of juist iets beter dan niets, kwestie van niet om de vijf voeten een PCR test te moeten ondergaan. Om praktische redenen dus. Niet meer dan dat. Zeker als ik hoor over het vaccin 2.0. Dat certificaat is na enkele maanden gewoonweg waardeloos.
Inderdaad, dat is wat ik hier ook al schreef. Los van de ethische kwestie, is dit administratief een onmogelijk verhaal. Het is geen binaire zaak, geen stempel. Wie vandaag gevaccineerd is met vaccin XYZ kan binnen 6 maand even goed ziek worden en besmettelijk zijn met een nieuwe variant.

Dit is net zoals de corona-app: een blinde obsessie voor simpele "mirakel-oplossingen" waarbij men voorbij lijkt te gaan aan de complexe werkelijkheid.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be