Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2021, 21:37   #401
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat lijkt mij sterk. Aangezien uitdroging vrij snel gaat. Je zou dan een veel leger Gaza zien.

Wel is het zo dat de mensen in Gaza slechts enkele uren per dag elektriciteit, water hebben.
Water om gewassen te kweken. Dan wordt het vechten voor de plaats waar de put water geeft.

Je kunt ook wetten opleggen waarbij de ene maar zo diep mag boren terwijl de anderen veel dieper mogen gaan.

Zo gebeurt het effectief. Juridische kloterij.
Oud 14 mei 2021, 21:41   #402
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In de regio waar wij wonen zou het ook wel eens tot wateroorlogen kunnen komen binnen x aantal jaren.
Er zijn NU conflicten in de maak, hier bij ons.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 22:23   #403
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze mogen zelfs geen eigen waterputten boren.
Ze mogen ook geen eigen raketten bouwen. Wat denkt u wat prioriteit krijgt?
Oud 14 mei 2021, 22:24   #404
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze mogen ook geen eigen raketten bouwen. Wat denkt u wat prioriteit krijgt?
Westbank.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 22:24   #405
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er zijn NU conflicten in de maak, hier bij ons.
Met genoeg energie voorradig is dat geen punt, dan maak je zelfs van Fukushima's afvalwater iets wat vergelijkbar is met de beste bronwaters.
Oud 14 mei 2021, 22:26   #406
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oorlogsmisdaden waaraan Israël zich vandaag schuldig maakt (o.a. collectieve bestraffing van burgers door flatgebouwen neer te halen), daarbij aangemoedigd door Washington (Biden: Israel heeft het recht zich te verdedigen) en Europa (lafferig gebazel over de-escalatie etc.) maskeert de nederlagen die het regime van Tel Aviv de afgelopen week heeft geïncasseerd:
- (voorlopige) stopzetting van de uithuiszettingen van Palestijnse families in Jerusalem
- afgelasting neofascistische mars door Arabische wijken
- voor het eerst wordt het dagelijks leven in Israël ontwricht door de acties van het Palestijnse verzet. Het geeft te denken wat Israël te incasseren zou krijgen wanneer het opnieuw Libanon zou proberen te bezetten (het zionisme is gericht op expansie - Israël is allicht de enige staat zonder officiële buitengrenzen!), gezien de militaire slagkracht van het Libanese verzet 100x groter is dan die van het verzet in Gaza.
- en vooral, deze strategische nederlaag: ook de Arabische bevolking in Israël zelf (20% van de bevolking) komt nu in verzet... Het demonstreert de uitzichtloosheid van het zionistische project. Een project dat een Israëlisch officier zo onder woorden bracht, toen we in 2001 met een groep Belgische activisten geen toestemming kregen de West Bank te bezoeken en werden uitgewezen en op het eerste vliegtuig richting België werden gezet, en hij mijn opmerking "Knappe demonstratie van een democratische houding" beantwoordde met de woorden "Wij vormen geen democratische staat, wij zijn een Joodse staat."
Het zionisme zet het Joodse volk op tegen anderhalf miljard moslims; zelfs binnen de actuele grenzen die het bezet houdt vormen Joden slechts een minderheid van de bevolking. Een Joodse staat volgens het zionistische project kan alleen maar een apartheidsregime zijn dat de meerderheid van de bevolking onderdrukt.
https://www.facebook.com/1114393823/...0219118204191/
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 22:29   #407
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Westbank.
Westbank was het Palestijnse gebied dat van 1948 tot 1967 door Jordanië bezet was. Jordanië heeft geen moeite meer gedaan om het gebied "terug te krijgen" na Zwarte September, het gezeik ermee en de kosten ervan beu.
Oud 14 mei 2021, 22:34   #408
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met genoeg energie voorradig is dat geen punt, dan maak je zelfs van Fukushima's afvalwater iets wat vergelijkbar is met de beste bronwaters.
Aan jou het initiatief !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 22:38   #409
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan jou het initiatief !
Het is nu al reeds mijn werk (ik zat 2 jaar geleden voornamelijk aan de kant van hoe drinkwater in extreem proper water te veranderen, nu doe ik dat, en zorg ervoor dat het afvalwater van de fabriek proper genoeg in een beek geloosd wordt om die beek proper genoeg te maken om de EU doelstellingen te halen). Maar zoals ik schreef, het kan alleen als er genoeg energie voorradig is.

Als het puur natuur, dus locatie en klimaatgebonden is, dan is het wat minder eenvoudig.

En ik voel me niet geroepen om een peperdure, high tech installatie op te gaan zetten en te onderhouden tussen een bende barbaren die met de regelmaat van de klok de wraak van een stel technologisch sterkere relidioten op hun hals halen.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 mei 2021 om 22:40.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 23:06   #410
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

”Everywhere in the media and in the halls of power, we hear that Israel has a right to self-defense. But when it comes to the question of whether Palestinians suffering under brutal occupation have the right to defend themselves, those same voices are conspicuously silent."

https://jacobinmag.com/2021/05/pales...nations-media/
Gaza 14 mei 2021
Oud 15 mei 2021, 00:46   #411
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

In 1982, the UN General Assembly passed a resolution asserting “the legitimacy of the struggle of peoples for independence, territorial integrity, national unity and liberation from colonial and foreign domination and foreign occupation by all available means, including armed struggle.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 05:58   #412
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkele staat moet mensen uit hun huizen zetten die daar al generáties wonen.
Dat was de druppel die de emmer deed overlopen.
Die raketten zijn het gevolg van...
Kijk naar de OORZAAK van dit drama.
Ik noteer: als de Vlamingen niet akkoord gaan met een gerechtelijke beslissing mogen zij raketten afvuren op de Walen, en Boduo gaat dat niet afkeuren.
Oud 15 mei 2021, 06:01   #413
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Flatgebouwen met de grond gelijk maken is natuurlijk ook een manier om mensen uit hun huizen te zetten. En natuurlijk laat de VS begaan. Totdat Israël het signaal geeft genoeg destructie te hebben aangericht. Dán komen ze te voorschijn. Voorlopig blokkeren ze nog vredesvoorstellen.

China trapt open deuren in met hun reactie.
Onzin.

Moesten de Mongolen duizend raketten op Chinese burgerdoelen afvuren, wapperde een dag later de Chinese vlag in Ulan Bator, en zaten alle Mongoolse mannen in concentratiekampen.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 15 mei 2021 om 06:01.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 06:06   #414
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In 1982, the UN General Assembly passed a resolution asserting “the legitimacy of the struggle of peoples for independence, territorial integrity, national unity and liberation from colonial and foreign domination and foreign occupation by all available means, including armed struggle.”
Vreemd dat de Palestijnen enerzijds altijd hameren op het "recht op terugkeer" voor zichzelf, maar de Joden verdreven in 70BC die willen terugkeren dan weer "vreemden" en "kolonisten" noemt.
Oud 15 mei 2021, 06:30   #415
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Vreemd dat de Palestijnen enerzijds altijd hameren op het "recht op terugkeer" voor zichzelf, maar de Joden verdreven in 70BC die willen terugkeren dan weer "vreemden" en "kolonisten" noemt.
Ik vind ook dat in mijn regio,Zuid-West Vlaanderen ,er kelten (Bretons,Ieren,Welsh...) zouden moeten terugkomen omdat deze nog enigszins gelijken op de Morinen (helaas niet in keltische taalversie)die hier rond diezelfde periode leefden.Dit ter vervanging van al die gedegenereerde afstammelingen van een hutsepot van germanen,Latijnen,Arabieren etc die hier tegenwoordig resideren.....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 mei 2021 om 06:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 06:38   #416
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vermoedelijk zal Israel nu op een of andere wijze de "munitievoorraden" van Hamas doen opgebruiken zodat de militaire organisatie straks "naakt" zal staan.Gezien de lafheid van de Hamas-infanterie (in tegenstelling tot Hezbollah in het zuiden van LIbanon die,bewezen,directe confrontatie met Israelische infanterie aangaat) is dat dan voorlopig weer even geregeld.

Maar die bevoorradingstunnels.....want het lijkt me onmogelijk dat die spullen anders de Gaza binnen kunnen komen.

Laatst gewijzigd door kelt : 15 mei 2021 om 06:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 07:32   #417
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Israël is sterk onder de indruk van de boze brieven.
Oud 15 mei 2021, 07:39   #418
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is nu al reeds mijn werk (ik zat 2 jaar geleden voornamelijk aan de kant van hoe drinkwater in extreem proper water te veranderen, nu doe ik dat, en zorg ervoor dat het afvalwater van de fabriek proper genoeg in een beek geloosd wordt om die beek proper genoeg te maken om de EU doelstellingen te halen). Maar zoals ik schreef, het kan alleen als er genoeg energie voorradig is.

Als het puur natuur, dus locatie en klimaatgebonden is, dan is het wat minder eenvoudig.

En ik voel me niet geroepen om een peperdure, high tech installatie op te gaan zetten en te onderhouden tussen een bende barbaren die met de regelmaat van de klok de wraak van een stel technologisch sterkere relidioten op hun hals halen.
Omgekeerde osmose ?
Waarbij de energie nodig is om voldoende druk te kunnen opbouwen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 07:44   #419
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Omgekeerde osmose ?
Waarbij de energie nodig is om voldoende druk te kunnen opbouwen ?
Om Fukushima kernafvalwater om te zetten naar een lekker bronwatertje is het al wat complexer.
Dan is de omgekeerde osmose de stap na zandfiltratie, ontijzering en ontharding. De meeste membramen gaan dan veel langer mee.

Daarna ga je terug mineralen enzo toevoegen om de smaak van bronwater te verkrijgen.

Zoals ik schreef, ik voel me niet geroepen om een installatie van dit type te uit te baten in een regio waar relidioten nog liever kinderen opblazen dan een stap voorwaarts te zetten.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 mei 2021 om 07:46.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 08:23   #420
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Bloedbad gaat verder:

SIX children & 2 women killed in Israeli airstrike on crowded Gaza refugee camp – reports
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be