Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2021, 23:02   #961
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik ben elke dag 11 uur buiten op werk langs baan in winkels en ik heb na 18 maanden nog steeds geen lijk gezien, zelfs geen zieke.
Zonder die mondneusvodden in straat en winkel beeld, zonder de nazi's die collega's in quarantaine stampen waardoor de overblijvenden het werk met minder moeten gedaan krijgen, zou ik niet eens weten dat er een pandemie was. En dat is met griep ook altijd zo geweest. Ik heb 1 a 2 keer jaarlijks, meestal september oktober een week een verstopte neus, stem wat kwijt, en dat is het. 7 of 8 jaar geleden ben ik eens kaduuk geweest van vrijdagavond tot maandagmorgen, alleen maar slapen, vermoedelijk griep. Maandagavond was ik weer ok en geen werkverlet.
Dus heel deze corona soap, zonder de propaganda en dwingelandij, zou voor mij even hellend vlak geweest zijn als de horizon.
Bij mij ook zo.
Ganse dagen loop ik van klant naar klant. Heel veel winkels.
Nergens een zieke te bespeuren, ook de winkeliers niet.

Pure kolder.
Oud 17 mei 2021, 06:57   #962
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik ben elke dag 11 uur buiten op werk langs baan in winkels en ik heb na 18 maanden nog steeds geen lijk gezien, zelfs geen zieke.
Zonder die mondneusvodden in straat en winkel beeld, zonder de nazi's die collega's in quarantaine stampen waardoor de overblijvenden het werk met minder moeten gedaan krijgen, zou ik niet eens weten dat er een pandemie was. En dat is met griep ook altijd zo geweest. Ik heb 1 a 2 keer jaarlijks, meestal september oktober een week een verstopte neus, stem wat kwijt, en dat is het. 7 of 8 jaar geleden ben ik eens kaduuk geweest van vrijdagavond tot maandagmorgen, alleen maar slapen, vermoedelijk griep. Maandagavond was ik weer ok en geen werkverlet.
Dus heel deze corona soap, zonder de propaganda en dwingelandij, zou voor mij even hellend vlak geweest zijn als de horizon.
Idem hier, 10% meer doden kun je ook niet opmerken. Ik hoor ook evenveel van mensen die dood gaan door de maatregelen dan door het virus. Tegenwoordig hoor ik wel meer van 50 plussers die sterven aan corona, dat valt wel op.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 07:06   #963
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat is het verband met de nachtklok ?
Dat het met ogenschijnlijk een dinges begint dat niet zo erg lijkt. En dan als je er aan gewoon bent, nog een dinges erbij. En dan nog een. En dan nog een.

Zoals de kikker die vindt dat het water wel wat warm is, maar zo erg is dat niet, 1 graad erbij. En dan nog 1 graad erbij. Maar ondertussen is hij het wat gewoon, om het veel te warm te hebben, en is het niet goed meer zien ook aanvaardt. En na zo nog een paar tien keer 1 graad erbij, is hij gekookt he.

1 jood afknallen is niet zo erg. Wat is dat nu ? En fait divers. 2 joden. Ook niet. En 10 joden vergassen, bah, zoveel meer is dat nu ook weer niet. En hup we zijn vertrokken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 07:06   #964
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt mijn post heel duidelijk niet gesnapt.
Wij hebben uw zwaar protesteren ten tijde van uw schrik van de nachtklok die ging blijven, eigenlijk moeten missen.
Oud 17 mei 2021, 07:07   #965
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het pandemie-gegeven, was ik daar voorstander van.
Ge waard daar dus zelfs voorstander van. Waarom had je dan tevens "schrik" dat ze ging blijven ?

Je denkt toch niet dat corona weg is ?
Oud 17 mei 2021, 09:18   #966
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Alé nu.. hij lacht gewoon met de paspoort-angstigen.
Want zie je... net zoals de avondklok, gaat dat paspoort gewoon verdwijnen.. de angst ervoor is dus ongegrond.. hihi haha lachen gieren brullen met de schijtlijsters.. En op een dag zijn alle maatregelen verdwenen.. dat wordt lachen.. hihi haha lachen gieren brullen met de angstigen die dachten dat ze gingen blijven.. hihihi.. en wacht maar tot covid verdwenen is.. dan gaan we zelfs zeggen: wat een schijtlijsters waren we toch toen covid er was.. hihihi..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 10:48   #967
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Alé nu.. hij lacht gewoon met de paspoort-angstigen.
Want zie je... net zoals de avondklok, gaat dat paspoort gewoon verdwijnen.. de angst ervoor is dus ongegrond.. hihi haha lachen gieren brullen met de schijtlijsters.. En op een dag zijn alle maatregelen verdwenen.. dat wordt lachen.. hihi haha lachen gieren brullen met de angstigen die dachten dat ze gingen blijven.. hihihi.. en wacht maar tot covid verdwenen is.. dan gaan we zelfs zeggen: wat een schijtlijsters waren we toch toen covid er was.. hihihi..
Wat een rare reactie.
Ik meen nergens aanleiding gegeven te hebben om iets ridicuuls of humoristisch te zien in of rond corona.
Wel integendeel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 10:52   #968
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op hé met je beledigingen. Ik heb al voor minder gevochten. En daar liggen er nog altijd van in het ziekenhuis.
Wat een rare reactie.
Oud 17 mei 2021, 11:59   #969
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op hé met je beledigingen. Ik heb al voor minder gevochten. En daar liggen er nog altijd van in het ziekenhuis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wat een rare reactie.
U smaakt mijn humor niet? Een grappig antwoord op een stoute prik: not done?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 13:29   #970
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U smaakt mijn humor niet? Een grappig antwoord op een stoute prik: not done?
Ah, zo zit dat.
Ja, ik moet leren uw berichtjes meer met een korreltje humor te lezen.
Zal wel lukken.
Oud 17 mei 2021, 18:52   #971
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148
Gevreesd? Gehoopt zal je bedoelen. Wel in uwe rol blijven hé.

Welke belediging?
Je houdt er een vreemde definitie van het woord "belediging" op na.

Jij hebt al die fascistische "maatregelen" toch graag? Althans, als er kritiek is op totaal zinloos afnemen van fundamentele, grondrechten, ben je er toch altijd als de kippen bij om die "maatregelen" goed te praten.
Oud 17 mei 2021, 22:23   #972
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Op vakantie gaan en achteraf bang hebben omdat je in een rij staat naast Indiers in de luchthaven. Blijf dan thuis.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...der-queue.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 22:50   #973
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Op vakantie gaan en achteraf bang hebben omdat je in een rij staat naast Indiers in de luchthaven. Blijf dan thuis

https://www.dailymail.co.uk/news/art...der-queue.html
Een absurditeit die je met moeite zelf kan verzinnen, crazy
Oud 17 mei 2021, 23:54   #974
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zal je dan wsl besmet hebben met uw dunnetjes door de pijpen lopende coronazever van het afgelopen jaar.
Geen wonder dat die nog niet naar huis mogen, die mensen zijn besmet voor het leven.
Oud 18 mei 2021, 05:01   #975
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet vóór een nachtklok, maar was dat nu zó erg ???
Nee, het was zelfs handig en rustig. Maar dat blijft hetzelfde, als je alles gaat verbieden waar maar weinig mensen last van hebben kom je toch op iets uit dat erger is als Noord Korea. We mogen niet in die val trappen.
Oud 18 mei 2021, 07:39   #976
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet vóór een nachtklok, maar was dat nu zó erg ???
Ik ben niet voor het afmaken van WZC bewoners (*), maar was dat nu zo erg ?

(*) grapje natuurlijk

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 mei 2021 om 07:39.
Oud 18 mei 2021, 10:23   #977
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn zo van die grapjassen he:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....07.21256847v1

Citaat:
In particular, while pass holders could initially be allowed large freedoms, the gradual loss of immunity will require either increased restrictions for pass holders, or accelerated revaccination. In the long-term, common restrictions for both the pass holders and the rest of the population will have to be kept to avoid epidemic resurgence. Such minimum required restrictions depend on vaccination effectiveness, revaccination rate, waning rate and fraction of never-vaccinated population, and, for realistic combinations of these parameters, range between 29% and 69% reduction of contacts.
Oud 18 mei 2021, 10:31   #978
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jaja, nog efkens volhouden...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 13:06   #979
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Britten gaan makkelijker de EU kunnen binnen komen met een vaccinpaspoort, dat wil zeggen dat zo'n paspoort er wel degelijk zal komen.

--
EU ambassadors agreed to update the approach to travel from outside the EU. The council has now recommended member states ease some of the current restrictions, in particular for those vaccinated with an EU-authorised vaccine. The council should also soon expand the list of non-EU countries with a good epidemiological situation from where travel is permitted based on the new criteria agreed today.
Oud 19 mei 2021, 13:11   #980
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De Britten gaan makkelijker de EU kunnen binnen komen met een vaccinpaspoort, dat wil zeggen dat zo'n paspoort er wel degelijk zal komen.
Da's grappig: Britten waar er geen corona meer rondgaat moeten tonen dat ze gene corona hebben, om gebieden binnen te komen waar het nog goed circuleert
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be