Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2021, 11:38   #121
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
25 jaar voor verkrachting met de dood tot gevolg. Zoals de moordenaar van Sofie. Om het even waar hun roots liggen.
Dan komen zij er nog 'goedkoop' vanaf?

In sommige landen (VS/Alabama, Polen,India, Nederland ...) is chemische castratie na dat soort van idiote acties al een feit.

Working on a chain voor de rest van hun leven? (<<- zelf gezocht)

En daarbij hoeft echt geen rekening gehouden te worden met dat het allochtonen of autochtonen geweest zijn die deelgenomen hebben aan de verkrachting.

Is er iemand die zich nog maar half kan inbeelden wat dat meisje meegemaakt heeft, ik denk niet dat daar rekening met gehouden zal worden bij 'mogelijke veroordelingen'.

Waarom schreef ik 'mogelijke veroordelingen' wel omdat ik die allemaal nog vrijuit zie gaan.

In extremis zou je nog bijna gaan hopen dat er bepaalde personen zijn die dat soort gespuis even de les gaat lezen of klinkt dat te wanted DOA.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 juni 2021 om 11:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 12:03   #122
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Groepsverkrachting van een kind met de dood tot gevolg. Snuf achtige pronk film maken en verdelen. Je zou toch denken dat de straffen daarvoor in de buurt van levenslang komen. Zolang de Belgische staat hier laksheid blijft tonen brengt ze haar eigen vrouwen en kinderen in gevaar.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 12:19   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik deel die mening niet.
Een samenleving die debatteert kindermoorden op te drijven tot waar geslachtskeuze mogelijk is, meer stamcellen voor eugenetische doeleinden te oogsten; hoeft mij niet te professoren in wat barbaars zou zijn.
De barbaren en agressors zijn wolven in schaapsklederen aka politici.
Die wolven cherrypicken een underdog zoals fascistische dictators van weleer dat ook deden.
Voorwaar, de islam is het laatste van onze probleem.
Deze politici worden dus miljonair na hun carrière en de vrucht van hun beleid doodt onze dierbaren.
Oh boy..kindermoorden gebeuren hier niet op de manier die u beschrijft, uw beweringen zijn voor de zoveelste keren totale onzin, drijvend op uw "religieuze "waanvoorstellingen.
Dat u vanuit uw moreel kokerzicht alles een poel des bederf vindt is uw probleem, stop anderen daarmee te vervelen.
We hebben geen lessen te trekken van mensen met psychische problemen wat zich uit in sektarische geloofsbeleving.

Nu naar het onderwerp, de groepsverkrachting van een meisje van 14 wat omdat de beelden ook nog eens online gingen, uit het leven is gestapt.
Voor doet de origine er niet toe, en volgens mij kennen we die ook niet, wat me stoort is de berichtgeving. Het gaat niet over 5 tieners, 2 zijn meerderjarig en het was een voorbereide aanval op een meisje met bovendien het verspreiden van beelden die de dood tot gevolg had van het slachtoffer.
Dus ja, die volwassenen minstens 25 jaar en die jongeren ter beschikking stellen van de staat en tot hun meerderjarigheid vast houden. Daarna strikt opvolgen, met een enkelband. Stel ze bij vrijlating onmiddellijk te werk met art. 60 en betaal de ouders van het meisje , desnoods levenslang een schadevergoeding.
Heeft iemand niet de Belgische nationaliteit of meerdere nationaliteiten? Uitzetten zodra het kan en desnoods de Belgische nationaliteit afpakken.

Het mag eens afgelopen zijn met de manier waarop Neanderthalers nog steeds vrouwen denken te kunnen behandelen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 12:21   #124
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Groepsverkrachting van een kind met de dood tot gevolg. Snuf achtige pronk film maken en verdelen. Je zou toch denken dat de straffen daarvoor in de buurt van levenslang komen. Zolang de Belgische staat hier laksheid blijft tonen brengt ze haar eigen vrouwen en kinderen in gevaar.
We zijn geen eigendom van de staat!
Maar inderdaad, wil je dat dit minder gebeurd moet je snoeihard zijn voor daders en vermijden dat ze over een maand stoer lopen doen tegenover vrienden. Everberg en vrij geeft aanzien op straat. Dat mag je niet laten gebeuren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 12:23   #125
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Zoals het het hoort, onze jeugd is veel dapperder dan wij oude wijn in oude zakken. Ik hoop dat die mannekes door een hel gaan net zoals hun slachtoffer. Ben er zeker van moest dit niet in de openbaarheid gekomen zijn door de zelfmoord, dat dit niet hun laatste slachtoffer zou geweest zijn, heb zelfs mijn twijfels over dat het hun eerste is geweest. Hadden ze zo stom niet geweest dit zelf op het internet te posten waren ze er mee weggekomen.
PS Ik hoop de ze eveneens de identiteit van alle die het filmpje een duimpje gaven publiceren.
De kracht van tinternet is niet te onderschatten.

Jacht op verdachten groepsverkrachting is geopend: ouders krijgen doodsbedreigingen en gegevens massaal gedeeld op sociale media

Laatst gewijzigd door Hoomer : 3 juni 2021 om 12:25.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 12:50   #126
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kan alleen maar schrijven, schuldig, hakkie pakkie weg met zakkie.

En als de bijkomende verzwaringen zodanig zijn, dan is de keuze aan de veroordeeld. Vrijwillige orgaandonatie, of levenslange dwangarbeid (liefst in Noord Korea ofzo)

Religie, nationaliteit (2de, 3de of 37ste, maakt niet uit)
Ophanging lijkt mij efficiënter.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 12:52   #127
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Klein detail, als het slachtoffer dood is, en nooit klacht ingediend, hoe gaat ge dan iemand veroordeeld krijgen?

Het volstaat dat die mannen zeggen dat de seks met instemming was, en dat dat meisje nu eenmaal in ruige groepsseks was. En dan staat ge daar als procureur.
Oud 3 juni 2021, 12:56   #128
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
We zijn geen eigendom van de staat!
Maar inderdaad, wil je dat dit minder gebeurd moet je snoeihard zijn voor daders en vermijden dat ze over een maand stoer lopen doen tegenover vrienden. Everberg en vrij geeft aanzien op straat. Dat mag je niet laten gebeuren.
De overheid werkt voor ons. En een van hun taken is ons beschermen.

Verkrachters dienen de doodstraf te krijgen.
Oud 3 juni 2021, 12:57   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar de lantaarnpalen zijn nogal overbevraagd...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 12:58   #130
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Klein detail, als het slachtoffer dood is, en nooit klacht ingediend, hoe gaat ge dan iemand veroordeeld krijgen?

Het volstaat dat die mannen zeggen dat de seks met instemming was, en dat dat meisje nu eenmaal in ruige groepsseks was. En dan staat ge daar als procureur.
Dat volstaat inderdaad in een samenleving dat DeMoCrAtiScH wil zijn, enkel op zichzelf op de schouders te kunnen kloppen.

Een beschaafde samenleving geeft deze daders een nekschot, en gooit hen de vuilnisbak in.
Oud 3 juni 2021, 12:59   #131
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar de lantaarnpalen zijn nogal overbevraagd...
Genoeg mannen die graag een extra dagje fitnessen.
Oud 3 juni 2021, 12:59   #132
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
25 jaar voor verkrachting met de dood tot gevolg. Zoals de moordenaar van Sofie. Om het even waar hun roots liggen.
Inderdaad, het wordt tijd men eindelijk eens serieuze straffen oplegt én volledig uitvoeren, minderjarig of niet.
Oud 3 juni 2021, 13:01   #133
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

Inderdaad.
Oud 3 juni 2021, 13:01   #134
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik veroordeel deze daad nog steeds tot in mijn kern en wijs naar de beleidmakers in hun ivoren toren het gevangeniswezen uit te breiden.
Deze generatie politici hebben voor straffeloosheid gezorgd omdat ze liever een show op tv voeren om hun narcistische zelf te verkopen en dotatie binnen te trekken.
In die zin walg ik van Alexander De Croo's aanwezigheid gisteren op de herdenkingswake. Een beetje gaan vertellen hoe érg je het allemaal vindt, maar WAT hebben zij en z'n partij al gedaan tegen de straffeloosheid in Vlaanderen.

Je wat sympathiek gaan maken door naar zo'n stille wake te gaan is wel erg makkelijk. Was ik van de familie van de meisje, ik zou hem vragen om weg te gaan.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 13:08   #135
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Radbraken terug invoeren. Zullen ze vast hoog mee scoren op Tiktok.
Oud 3 juni 2021, 13:18   #136
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

de meerderjarigen zitten in de gevangenis. Ik hoop stilletjes dat hun medegevangenen te weten komen voor welke feiten ze daar zitten. Als dat bekend raakt, dan is gerechtelijke vervolging nog de minste zorg voor die gasten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 13:21   #137
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de meerderjarigen zitten in de gevangenis. Ik hoop stilletjes dat hun medegevangenen te weten komen voor welke feiten ze daar zitten. Als dat bekend raakt, dan is gerechtelijke vervolging nog de minste zorg voor die gasten.
Inderdaad. Kwestie van de juiste gevangenis te kiezen, gerucht laten circuleren en weg zijn ze.
Oud 3 juni 2021, 13:22   #138
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Da's gevaarlijk voor hen. De gevangenis is natuurlijk ietwat nog verbonden met de buitenwereld en ze lezen er ook wel kranten, ontvangen bezoeken, zien andere medegevangenen toestromen, praten met cipiers...

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 juni 2021 om 13:23.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2021, 13:36   #139
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
In die zin walg ik van Alexander De Croo's aanwezigheid gisteren op de herdenkingswake. Een beetje gaan vertellen hoe érg je het allemaal vindt, maar WAT hebben zij en z'n partij al gedaan tegen de straffeloosheid in Vlaanderen.

Je wat sympathiek gaan maken door naar zo'n stille wake te gaan is wel erg makkelijk. Was ik van de familie van de meisje, ik zou hem vragen om weg te gaan.
Dat vindt de vader van Sofie ook en terecht:

Citaat:
“Ook mijn dochter werd slachtoffer van groepsverkrachting. Meer dan twee jaar later lopen de daders nog altijd vrij rond”
https://www.hln.be/binnenland/ook-mi...rond~aaad80c2/
Oud 3 juni 2021, 13:40   #140
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat vindt de vader van Sofie ook en terecht:

https://www.hln.be/binnenland/ook-mi...rond~aaad80c2/
Dat is toch onvoorstelbaar !
Meer dan twee jaar geleden dat de feiten gebeurden en dan zegt het parket zonder schaamte dat het onderzoek nog loopt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juni 2021 om 13:41.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be