![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het ACW.
|
|
|
|
|
#442 |
|
Minister
|
2……het verschil tussen NVA en CD&V is inderdaad het ACW.
De nu al jaren durende doodstrijd van CD&V gebeurd inderdaad door het dictatoriaal gekronkel binnen de CD&V partij van de ACW leden binnen de CD&V partij. Om de kiezer te paaien stelt CD&V zaken voor bij verkiezing enz. maar als het uiteindelijk uitgewerkt moet worden eisen de ACW leden dat hun eenzijdige dictatoriale versie van het verhaal gerealiseerd moet worden. En verhaal dat bewezen bijna altijd indruist tegen wat eerder door CD&V belooft werd. Het ACW verhaal dat steeds bijna even vernietigend is voor dit land als hun ARCO gedrocht; In een democratie kiezen de mensen voor iets, belofte willen ze dan ook gerealiseerd zien. In dit land word met de democratische keuze van de mensen totaal geen rekening gehouden. De politiek hier vind dat democratie is: de mensen als een kudde vee naar het kieshok drijven ... hen een stempel van aanwezigheid geven zoals ze het vee brandmerken in Argentinië en in de VS als bewijs van HUN bezit en daarmee eindigt het verhaal wat betreft het 'democratische' politiek gebeuren in dit land. De politiek mixt dan wel tot ze terug hun goesting kunnen doen….waarbij de keuze van de mensen genegeerd aan de kant gezet word uit partij eigenbelang. Met als steeds weerkerend duidelijk resultaat bij PEILING dat al die uit eigen belang ondemocratische fiksende particratie partijen er steeds meer op achteruit gaan. Democratie in dit land hier….vergeet het!! Sjoemel ja!!!!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 juni 2021 om 02:51. |
|
|
|
|
|
#443 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heel erg blij met het resultaat van PVDA.
In Vlaanderen even groot als Groen en bijna net zo groot als CDenV en VLD, de partij die de premier levert. In Wallonie de tweede grootste partij die een vijfde van de stemmen levert. ik herinner me nog 12 jaar geleden of zo dat ik uitgelachen werd toen ik voorspelde dat PVDA ooit de 5 % drempel.zou overschrijden. Goed gedaan PVDA, en ben trots dat ik mij lid heb gemaakt! Wat betreft het succes van VB. (geen partijstandpunt) De partij wordt niet mee in bad getrokken dan krijg je zulke resultaten. Op zich niet slecht vroeg of laat zullen ze moeten kiezen tussen VB en PVDA. De PVDA stapt in geen enkele regering zolang er geen miljonairstaks komt en een eerlijkere fiscaliteit. De partij zal zich ook actief verzetten tegen een nieuwe koude oorlog tegen Rusland en China. Laatst gewijzigd door tomm : 7 juni 2021 om 03:56. |
|
|
|
|
|
#444 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#445 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist.
Als ze dat doen voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen, zal N-VA + CDV de grote burgemeesterpartij worden. |
|
|
|
|
|
#446 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo eenvoudig is het.
|
|
|
|
|
|
#447 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#448 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Jood gaat veel minder nazi's kunnen afmaken, dan de Hutu Tutsies omzeep kan helpen alvorens er zelf aan te gaan. En daar is het tenslotte toch om te doen, niewaar ? |
|
|
|
|
|
|
#449 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als een politicus, of een partij, dus vaststelt dat een andere partij, die niet aan de macht deelneemt, kiezers aantrekt omwille van programma punt X, dan zal een partij die op electorale visvangst toer is, dat programma punt X wel willen opvrijen, als ze daarmee denkt meer kiezers aan te trekken, dan eventueel af te stoten, he. Vooral als ze ergens kan duiden dat die andere partij niet aan de macht kan komen, en zij wel, kan ze het aantrekkelijk maken voor dat electoraat om zo nu en dan eens op haar te stemmen. Als dusdanig sijpelen de programma punten van die "eeuwige oppositie partij" in de programma's van de anderen die daar electoraal naar gaan vissen, he. Citaat:
Citaat:
Maar ik had het over de tijd dat partijen kiezers wilden. Citaat:
Partijen vissen naar elkaars kiezers, en doen dat door programma punten over te nemen van de concurrentie he. Citaat:
Zijn er geen partijen die zoiets als "universeel basis inkomen" promoten ? Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2021 om 06:08. |
|||||
|
|
|
|
|
#450 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jouw voorbeeld is perfect. Panda is van de opinie dat als enkel "voor kernenergie" partijen in een coalitie kunnn geraken, dan moet je "voor kernenergie" zijn, zodat je dat dan met je eigen macht kan helpen uitvoeren. Maw, als je tegen kernenergie bent, moet je van gedacht veranderen, om dat veranderde gedacht dan kunnen door te voeren Want hij illustreert dat WAT je doet geen belang heeft, als je maar aan de macht kan. Dus, vanuit het oogpunt van de professionele politicus. En dan begrijpen die mensen niet waarom men ontevreden is he Maar wat Panda ook niet wil begrijpen, is dat als die anti-kernenergie partij plots 25% haalt, een andere partij die rond de 11% heeft, zich misschien kan afvragen of dat standpunt "voor kernenergie" volhouden, misschien geen electorale vergissing is, en kan misschien de volgende keer "tegen kernenergie" op haar partijprogramma zetten. Hierdoor verliezen ze misschien 3% van hun 11%, maar als ze 8% van die 25% kunnen aantrekken, is dat toch electoraal winstgevender. Ze kunnen altijd zeggen dat ZIJ tenminste mee kunnen doen met coalities, en ze kunnen proberen 8% weg te lokken van die originele anti-kernenergie partij. "stem verstandig" als je tegen kernenergie bent, 'stem voor ons", "we hebben het volk begrepen". En op die manier gaat een programma punt van die oppositie partij, dat electoraal sappig is, overgenomen worden door andere partijen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2021 om 06:18. |
|
|
|
|
|
|
#451 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het leven als ariër was trouwens zeer goed in nazi duitsland. Voor 1941 dan toch. Dat was dan ook het idee van in het begin, het verwijderen van iedereen die niet tot de uitverkoren groep behoort en met de winst daarvan een paradijs creëren voor de rest. |
|
|
|
|
|
|
#452 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2021 om 06:38. |
|
|
|
|
|
|
#453 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er was een tijd dat gesloten asielcentra als 'onmenselijk' werden bestempeld, weet je nog? Dat zijn punten die door het toenmalige Vlaams Blok op de agenda zijn gezet. Dus je stelling klopt van geen kanten, maar dat is zoals het programma van Jeroen Meus : dagelijkse kost...
|
|
|
|
#454 | |
|
|
Citaat:
Maar ik had het voornamelijk over die "beiden 15%", ik denk dat dat niet direct gaat gebeuren. Ik zie CD&V nog een tijdje verder afglijden, naar 7% of zo. CD&V vind ik redelijk kleurloos. Dat vind ik van N-VA totaal niet. In CD&V zitten ook nog heel wat belgicisten. Als ze niet opletten gaat die partij gewoon uit elkaar spatten. Misschien komen er binnenkort al overlopers. Nu, een herverkaveling van het politieke landschap hoeft geen slechte zaak te zijn.
|
|
|
|
#455 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Franskiljonse standpunt van de PVDA van een tweetalig Vlaanderen en een ééntalig Wallonië? |
|
|
|
|
|
|
#456 | |
|
|
Citaat:
quid cdampersandv ?
|
|
|
|
#457 | |
|
|
Citaat:
https://palnws.be/2021/06/pvda-wil-v...ederalisering/ |
|
|
|
|
|
|
#458 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar er zijn wel degelijk gedwongen terugvluchten geweest he. Je moet met je tijd meegaan, tegenwoordig zijn het geen treinen meer maar vliegtuigen. Dat het kramikkig gedaan wordt, is niet hetzelfde als dat het verboden zou zijn door de mediocraten. Juist omdat die electorale visvijver daar is. |
|
|
|
|
|
|
#459 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe meer verfransing hoe liever die dat hebben. |