Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2021, 10:46   #11261
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
"Volgens Vlieghe kunnen we met de totale opheffing van de maatregelen beter wachten tot het einde van volgende zomer, dus najaar 2022."

Als het goed gaat

Nog even volhouden brave mensen
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 12:07   #11262
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
"Volgens Vlieghe kunnen we met de totale opheffing van de maatregelen beter wachten tot het einde van volgende zomer, dus najaar 2022."

Als het goed gaat

Nog even volhouden brave mensen
Ah, eindelijk. Ik begon het raar te vinden dat men op het tijdsframe van enkele maanden bleef zitten. Het moet nu toch dringend naar "jaren" gaan.

Waarom denkt die brave dame trouwens dat er binnen een jaar iets fundamenteels zal veranderd zijn ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 13:08   #11263
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, eindelijk. Ik begon het raar te vinden dat men op het tijdsframe van enkele maanden bleef zitten. Het moet nu toch dringend naar "jaren" gaan.

Waarom denkt die brave dame trouwens dat er binnen een jaar iets fundamenteels zal veranderd zijn ?

Dan zal iedereen voor de 2keer gevaccineerd zijn en daar bedoel ik niet mee het 2de spuitje van het zelfde vaccin, maar eerder de booster of hoe ze het ook gaan noemen.
Maar in het najaar van volgend jaar moeten ze natuurlijk al uitkijken naar de 2de booster.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 13:28   #11264
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Ik vind het een aangenaam artikel.

Er zijn dus 5 landen bij die het virus uitgeroeid hebben.

Vijf landen - allemaal (schier)eilanden - gingen voor het volledig uitroeien van het virus: Australië, IJsland, Japan, Nieuw-Zeeland en Zuid-Korea





https://www.hln.be/economie/landen-z...goed~a027c07c/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:13   #11265
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik vind het een aangenaam artikel.

Er zijn dus 5 landen bij die het virus uitgeroeid hebben.

Vijf landen - allemaal (schier)eilanden - gingen voor het volledig uitroeien van het virus: Australië, IJsland, Japan, Nieuw-Zeeland en Zuid-Korea





https://www.hln.be/economie/landen-z...goed~a027c07c/
En op Antarctica is het ook volledig uitgeroeid. Misschien kunnen we eens ten rade gaan bij de pinguïn-virologen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:17   #11266
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, eindelijk. Ik begon het raar te vinden dat men op het tijdsframe van enkele maanden bleef zitten. Het moet nu toch dringend naar "jaren" gaan.

Waarom denkt die brave dame trouwens dat er binnen een jaar iets fundamenteels zal veranderd zijn ?
Gezien de regels voornamelijk de voetbalkalender volgen zal dat voor de periode van het WK inderdaad veranderd zijn. Na het WK zal het dan terug veranderen.

Straks kom ik nog tekort met mijn 2027

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 juni 2021 om 14:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:17   #11267
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik vind het een aangenaam artikel.

Er zijn dus 5 landen bij die het virus uitgeroeid hebben.

Vijf landen - allemaal (schier)eilanden - gingen voor het volledig uitroeien van het virus: Australië, IJsland, Japan, Nieuw-Zeeland en Zuid-Korea
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:18   #11268
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dan zal iedereen voor de 2keer gevaccineerd zijn en daar bedoel ik niet mee het 2de spuitje van het zelfde vaccin, maar eerder de booster of hoe ze het ook gaan noemen.
Maar in het najaar van volgend jaar moeten ze natuurlijk al uitkijken naar de 2de booster.
Juist ja, dan zou het toch beter najaar 2023 zijn, niewaar.
Of 2024. Of 2025. Of...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:19   #11269
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist ja, dan zou het toch beter najaar 2023 zijn, niewaar.
Of 2024. Of 2025. Of...
2027 ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:20   #11270
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Ik denk dat het even geen kwaad kan, om de experts van vóór maart 2020 nog eens aan het woord te laten, mbt het sanitaire nut van lockdowns:

What They Said about Lockdowns before 2020

1. Fauci said that shutting down the country does not work. (January 24, 2020)

2. World Health Organization Report discusses NPIs and why quarantine is ineffective. (2019)

3. WHO acknowledges social-distancing did not stop or dramatically reduce transmission during the 1918 influenza pandemic. (2006)

4. A study in the Bulletin of Mathematical Biology regarding the 1918 influenza pandemic in Canada also concluded quarantines do not work. (2003)

5. Popular author and Tulane adjunct professor John M. Barry, a strong opponent of the Great Barrington Declaration, argued that quarantines do not work in the case of the Spanish Flu. (2009)

6. Seton Hall’s Center for Global Health Studies Director says travel restrictions did not delay the transmission of SARS. (2009)

7. A study from Wake Forest University encounters ‘self-protection fatigue’ in simulated epidemic. (2013)

8. In Biosecurity and Bioterrorism journal, Johns Hopkins epidemiologists reject quarantines outright. (2006)

9. In a top journal, American Journal of Epidemiology, authors explain the conditions when quarantine would be effective, which do not align with the characteristics of Covid-19. (2006)

10. In the Epidemiology Journal, Harvard and Yale professors Marc Lipsitch and Ted Cohen say delaying infection can leave the elderly worse off. (2008)

11. A team of Johns Hopkins scholars say quarantines don’t work but are pursued for political reasons. (September 2019)


https://www.aier.org/article/what-th...s-before-2020/

We leven nu al 16 maanden in een groteske leugen, opgedist door medische kwakzalvers en politieke potloodventers en nog blijven de meeste breinen passief voor deze maatschappelijke travestie.
Het zij zo, de geschiedenis staat bol van dit soort collectieve verdwazing, niks nieuws onder de zon dus.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:25   #11271
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik denk dat het even geen kwaad kan, om de experts van vóór maart 2020 nog eens aan het woord te laten, mbt het sanitaire nut van lockdowns:

What They Said about Lockdowns before 2020

1. Fauci said that shutting down the country does not work. (January 24, 2020)

2. World Health Organization Report discusses NPIs and why quarantine is ineffective. (2019)

3. WHO acknowledges social-distancing did not stop or dramatically reduce transmission during the 1918 influenza pandemic. (2006)

4. A study in the Bulletin of Mathematical Biology regarding the 1918 influenza pandemic in Canada also concluded quarantines do not work. (2003)

5. Popular author and Tulane adjunct professor John M. Barry, a strong opponent of the Great Barrington Declaration, argued that quarantines do not work in the case of the Spanish Flu. (2009)

6. Seton Hall’s Center for Global Health Studies Director says travel restrictions did not delay the transmission of SARS. (2009)

7. A study from Wake Forest University encounters ‘self-protection fatigue’ in simulated epidemic. (2013)

8. In Biosecurity and Bioterrorism journal, Johns Hopkins epidemiologists reject quarantines outright. (2006)

9. In a top journal, American Journal of Epidemiology, authors explain the conditions when quarantine would be effective, which do not align with the characteristics of Covid-19. (2006)

10. In the Epidemiology Journal, Harvard and Yale professors Marc Lipsitch and Ted Cohen say delaying infection can leave the elderly worse off. (2008)

11. A team of Johns Hopkins scholars say quarantines don’t work but are pursued for political reasons. (September 2019)


https://www.aier.org/article/what-th...s-before-2020/

We leven nu al 16 maanden in een groteske leugen, opgedist door medische kwakzalvers en politieke potloodventers en nog blijven de meeste breinen passief voor deze maatschappelijke travestie.
Het zij zo, de geschiedenis staat bol van dit soort collectieve verdwazing, niks nieuws onder de zon dus.
Inderdaad. Mijn hoop dat mensen het gaan beseffen, die ik vorige zomer had, is vervlogen.

Dat was allemaal goeie wetenschap, en trouwens bevestigd door goed onderzoek nu. Maar we leven nu in een post-wetenschappelijke wereld waar censuur de peer review vervangt, en "experten" de argumentatie vervangen.

De kardinalen zijn terug, de erfenis van Galileo opgesnoept.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2021 om 14:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:31   #11272
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Mijn hoop dat mensen het gaan beseffen, die ik vorige zomer had, is vervlogen.
Buiten nog wat (vergeefse) hoop op een goedwillige rechtsgang die alle betrokken oorlogsmisdadigers tot de galg veroordeelt, is de mijne ook al in verregaande smeltmodus en bereid me psychologisch al vast voor op enkele eeuwen Staatsinquisitie.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:35   #11273
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Ik vind het eigenaardige zaken in de UK.

Vorig jaar september toen de cijfers begonnen stijgen.

3 september: 21.5 dagelijkse cases per million
3 oktober: 107 dagelijkse cases per million



20 mei: 22.5 dagelijkse cases per million
20 juni: 135 dagelijkse cases per million


Vorig jaar in september gingen de mensen nog op reis en zo en waren er minder maatregelen als nu, maar kan iemand me laten zien dat de goede werking van het vaccin aantoont op het aantal besmettingen? En ik heb het nu niet over het aantal doden of in het ziekenhuis. Enkel op het aantal besmettingen die het coronapaspoort zouden kunnen verdedigen.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 21 juni 2021 om 15:35.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:41   #11274
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Mondkapjes: de gevolgen voor het immuunsysteem zijn groot. Een gesprek met Carla Peeters

https://www.youtube.com/watch?v=21RTxLvWJ9Q

Mss dat eens naar Vlieghe sturen ?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:45   #11275
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Enkel op het aantal besmettingen die het coronapaspoort zouden kunnen verdedigen.
Ik heb het plotje gemaakt van de R-waarden van alle landen die een hogere vaccinatie graad hebben dan Belgie, en Belgie.

Zo te zien hebben ze bijna allemaal een hogere R waarde ook

Heb ook Europa (+ Israel als referentie) toegevoegd.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(6).png‎
Bekeken: 31
Grootte:  585,0 KB
ID: 114493  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(7).png‎
Bekeken: 30
Grootte:  385,7 KB
ID: 114494  


Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2021 om 15:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 15:52   #11276
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Mondkapjes: de gevolgen voor het immuunsysteem zijn groot. Een gesprek met Carla Peeters

https://www.youtube.com/watch?v=21RTxLvWJ9Q

Mss dat eens naar Vlieghe sturen ?

ik wil echt wel luisteren naar tegenstemmen, maar mijn tenen krullen als er na 5 minuten al onzin als "kinderen worden alcoholverslaafd door het gebruik van ontsmettende handgel" wordt uitgekraamd
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 16:06   #11277
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Held!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...l-jullie-pers/
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 19:29   #11278
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Nog een mad doctor.

https://www.youtube.com/watch?v=SCaSZP1siSQ

En hij vindt het grappig, maar is zelfverzekerd van de nieuwe normaal.

Zulke mensen houden van deze pandemie. De glorietijd uit hun leven.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 juni 2021 om 19:30.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 20:27   #11279
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

On 22 May, PHE scientists spelled out the specifics: three weeks after the first dose, both the Pfizer and AstraZeneca jabs were 33 per cent effective against symptomatic disease from the Indian variant, versus 50 per cent against the Kent variant.

But Professor Jones notes that recent data from the 4 million-person Zoe study, and the current case reductions in India, “suggests [the Delta variant] is also controlled by vaccination”.

And symptomatic infection is only one part of the calculation. In practice, what we’re most interested in is how effective the jabs are at stopping severe disease and death. Those are the things that are most important when we’re talking about overwhelming the NHS and needing lockdowns.

PHE says there is currently “no data” on the vaccines’ ability to prevent severe illness from the Indian variant.

Professor Hunter says: “What we can be confident about with available data is that if you have had one or preferably two doses of vaccine you are rather less likely to catch either Alpha or Delta variants and even if you do become infected you are less likely to need hospital admission.”

https://www.channel4.com/news/factch...indian-variant

Wat zegt dit nu eigenlijk? Heeft iemand wél gegevens over bescherming tegen dood en zware ziekte bij de Indische variant na de eerste injectie?
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 juni 2021 om 20:29.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 05:15   #11280
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wat zegt dit nu eigenlijk? Heeft iemand wél gegevens over bescherming tegen dood en zware ziekte bij de Indische variant na de eerste injectie?
Nee, behalve die studie op te weinig volk heb ik er nog geen gezien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be