![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ironisch want aldaar zeggen ze “nooit Europese toestanden”
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel nu dat je straks op straat wordt overvallen en in elkaar getrapt, wanneer de boef dan uw geld uit uw zakken haalt en wegsteekt, wat denk je dan? Al goed dat ik niet bewapend ben?
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen jurist maar weet wel dat er zoiets bestaat als wettige zelfverdediging rekening houdend met proportionaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ken gasten van 65-70 kilo mét gevechtservaring, die kerels van 90 kilo zonder gevechtservaring kunnen neerhalen. Die van 90 kilo mag dus niks anders gebruiken dan zijn lichaam, om een getrainde vechtmachine te stoppen ? En zou dan zelf een 'overtreding' begaan, als hij een stoel ofzo op die andere z'n kop slaat ? Proportionaliteit..., my ass. ![]()
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen denken dat dit wil zeggen dat wanneer iemand u aanvalt met een riek, je jezelf dan mag verdedigen met een riek. Maar niet met een vuurwapen, want dat is niet eerlijk/proportioneel... Welnu, zij dwalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan toch moeilijk iemand neerschieten die op de vuist wilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of alleen met de vuisten, wanneer je kreupel geslagen op de grond ligt? Je bent aan het zwanzen hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik morgen nog maar één boks krijg van Mike Tyson ben ik dood en ik ben geen 78 noch invalide ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als ik gewapend was, dan zou die andere daarmee rekening houden bij het begin van zijn overval, en mij 'neutraliseren'. Maar nog straffer mocht jij gewapend zijn en overvallen worden. Want jij zou mij, als toevallige voorbijganger, makkelijk meenemen in jouw vizier.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn inziens zou men als maatregel kunnen invoeren dat, als betrokkene niet betaalt voor kost en inwoon, en/of voor de schadevergoeding van de slachtoffers, men ZIJN erfenisdeel zou blokkeren. Niet dat van zijn broers of zussen. In zulk geval kan de oude papa nog gerust zijn huisje verkopen. Maar de notaris is verplicht een deel van de centen "te blokkeren" en over te dragen aan een bewindvoerder. In mijn ogen primeren de belangen van de staat en het slachtoffer, op het recht op de toekomstige erfenis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig weet ik dat je aan het zwanzen bent. Indien niet, dan dringt internering zich op vrees ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeft zelfs geen gevangenis en geen bewakers. Gewoon, laat ze los. Geen uitkering, niks. Iedereen "vogelvrij". Degenen die anderen schade berokkenen, worden vatbaar voor repressailes door diezelfden. Arbeid wordt ALTIJD gedwongen. Zonder arbeid geen leven, is hetzelfde als dwingen tot arbeid. De noodzaak tot arbeid, is zelfs het fundament van economie.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelukkig wordt uw autistische visie niet door elke rechter toegepast:
"Een 86-jarige man uit Antwerpen heeft een 17-jarige inbreker doodgestoken met een mes. De tiener had de hoogbejaarde man bedreigd met een schroevendraaier. Hij is niet aangehouden." https://www.pzc.nl/buitenland/bejaar...dood~ab7c3d93/ Voila, zo simpel kan het zijn.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is voor de 78 jarige het voordeligste? In elkaar geslagen worden met mogelijks fysiek blijvende gevolgen of de 25jarige neerschieten en veroordeeld worden? De keuze is snel gemaakt. Om uw fysieke integriteit te beschermen is alles toegelaten, de gevolgen neem je er dan maar bij.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfverdediging is verschoonbare doodslag. krijg je geen straf voor, in sommige gevallen wel een medaille.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus nee uw voorbeeld is er naast, maar wat ik bedoel is dat je mensen die amper iets kunnen doen op de arbeidsmarkt moet om of bijscholen, wat niet gelijk is aan volledige vrijheid om te kunnen kiezen wat je wil gaan doen. Sommigen kunnen via online avondonderwijs al ergens komen, anderen zullen meer zijn met een vakopleiding, desnoods buiten de gevangenis en na de les weer binnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer in het algemeen: hoe meer opleidingen makkelijk gevolgd kunnen worden, hoe beter. Ook voor gevangenen. Zelfs voor mensen die nog net niet gevangen zijn (zoals Dries Van Langendinges, of de studenten die die jongen doopten tot zijn dood. Studies blijven volgen, den bak in, en tijdens den bak verder studeren, zo moet het, mijn inziens)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat verwondert mij niet. Je zal denken "die overvaller is een expert, ik ken daar zelf niks van. Ik zal maar braaf doen wat hij van mij verlangt, zoals bij meneer doktoor he. Ik ga mij niet met wapens bezig houden. Mocht ik er een bij hebben, zou ik het aan die expert geven die mij ineen aan het slagen is, hij weet daar veel meer van. Ik heb vertrouwen in overvallers."
|
![]() |
![]() |