Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2021, 12:01   #341
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik ben echt blij dat PvdA mee in de Demir-commissie zit.
Want als ik zondag De Wever bijna exact hetzelfde hoorde zeggen als Somers. En als het waar is (en ik geloof het nog ook) dat ene Schiltz ook al de politiek uit de wind zetten en Carl De Vos begon te emmeren dat men uit die commissie moest leren en niet gaan zwartepieten (exact wat Somers en De Wever zeiden), dan begin ik te vrezen dat de ganse politieke meute (+ cabinetards en andere van de politieke kruimels levende belanghebbenden) het al lang op een akkoordje hebben gegooid dat het allemaal de fout is van gelijk wie maar zeker niet de politiek.
Ambtenaren, overheidsbedrijven....allemaal schuldig als de politiek maar uit het vizier blijft.
Ze zullen daar een bijtluis in de pels nodig hebben

De Demir commissie lijkt anders een maat voor niets te worden, dat terwijl de burger toch wel politieke verantwoordelijken wil zien die dan ook voor hun verantwoordelijkheid geplaatst gaan worden. Dat is op zijn minst wat de politiek aan de bevolking, die via de Weyts dading alweer maar eens financieel opdraait voor het debacle, schuldig is.

PVDA zit daar wel zonder stemrecht, zij kregen de gunst dat ze mogen een lid afvaardigen terwijl ze eigenlijk niet aan de voorwaarden voldoen. Toch lijkt het mij ook een goede zaak te zijn, hoe meer kritische geesten in die commissie hoe beter.

Maar ik verwacht er ook niet veel van, alle politieke signalen zijn er om te besluiten dat de 3 coalitiepartners geen zin hebben in diepgaande onderzoeken van de Weyts-dading. De Wever gaat nooit toelaten dat men één van zijn luitenanten in het vuur gaat gooien. Er zal wel een deal gemaakt zijn tussen de 3 partijbonzen dat het best bij wat 'aanbevelingen' kan blijven en wat vrijblijvende conclusies. En wat hol geblaat dat 'alle middelen moeten ingezet worden om 3M alsnog te laten betalen'.

Verder zal de partaai wellicht een cursus impulsbeheersing bestellen voor Demir, en dan kan de regering voortdoen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 12:02   #342
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarvan een bevolkt met politieke vriendjes

Waar heb ik dat geschreven ?
Ik wil alleen de politiek verantwoordelijken voor hun verantwoordelijkheid geplaatst zien.
De bom van Demir wordt niet door mij bejubbeld maar door politiek rechts georienteerde mensen. En herinner dat het stilleggen van de Oosterweelwerken aan die bom van Demir gekoppeld wordt. Dus nooit door mij bejubbeld of zelfs maar als wenselijk beschouwd.

Dat van die kosten is natuurlijk zo'n N-VA argument...

Mag ik er met enig genoegen op wijzen dat de milieuvergunning niet meer bestaat, al niet meer sinds het bewuste jaar 2017. Als men valt over een typefout, moet men zien dat men op zijn minst zijn inhoud juist voor elkaar krijgt.

Ook wil ik erop wijzen dat eventuele sanering in Zwijndrecht, buiten de Oosterweelwerf, geen enkele invloed op de werken zal hebben. Dit is buiten het bevoegdheidsterrein van Lantis. Anderzijds enig gerommel in de Demir-Oosterweel-Stilleg-Commissie zal geen invloed op hebben op eventuele sanering in Zwijndrecht.

Mocht er al een omgevingsvergunning voor de sanering in Zwijndrecht nodig zijn (bodemsanering is geen ingedeelde activiteit ; opslag en eventuele verwerking van de vervuilde grond wel) dan is het toch de Vlaamse minister van Omgeving die verantwoordelijk is. Dus zij, want Zuhal Demir N-VA, heeft dan het tijdsverloop (deels) in handen.

Mocht dit nog steeds over mij gaan, even toch stellen dat ik geen Groen vriend ben. Integendeel. Mensen die de discussie over de moord op het jack russelltje in Waasmunster gevolgd hebben zullen zich mijn afkeer voor Groen wel nog herinneren.
U had nog niet door dat ik op herr Flick reageerde?
Of je het een omgevingsvergunning of RUP of wat dan nog noemt, is van ondergeschikt belang. Zoals Jantje in een andere draad al aangaf zijn die vergunningen in eerste instantie de verantwoordelijkheid van lokale besturen en daarna van de provincie. Iedereen die bouwt of gebouw heeft, weet dat.

Zuhal Demir pakt het probleem aan dat kan van haar groene en CD&V-voorgangers niet gezegd worden.
Meer nog: zij heeft het Vlaams parlement de pap in de mond gegeven, anders was alles na een simpel vragenuurtje weer voor minstens één jaar of twee gepasseerd gewees Geen enkele van die volksvertegenwoordigers dacht zelfs in de verste verten er niet aan om een onderzoekscommissie op poten te zetten. Nu zit groene Schauvliege zelf met haar groene shit opgescheept.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 12:11   #343
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Lantis / 3M dading, in de wandelgangen bekend als de Weyts dading, zou dan ook nog eens onwettig zijn ook.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...s-1750375.html
https://www.knack.be/nieuws/belgie/m...d-1749293.html
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...s-onwettelijk/

Het was dus de bedoeling met de vervuilde grond van de Oosterweelverbinding een berm op de 3M site te bouwen zodat, zoals ik al schreef, die grond daar doodgewoon kon blijven liggen zonder dat 3M verdere kosten zou hebben boven op die 75.000 euro.

Het wordt een beetje duidelijker waarom die Weyts dading geheim moest blijven.
Prachtig hee ? En Weyts zit met een stalen gezicht te beweren dat ze in eer en geweten handelden.
Citaat:
Dat er zo'n onderzoekscommissie komt, vindt Weyts een goede zaak. "Ik denk dat Lantis en de dienst Openbare Werken altijd in eer en geweten hebben gehandeld om ervoor te zorgen dat de Oosterweelwerken van start konden gaan", klinkt het. "Bovendien heeft Lantis ervoor gezorgd dat die saneringsproblematiek naar voren is gekomen en dat die kon aangepakt worden. Dat is een goede zaak voor de volksgezondheid en Lantis heeft zijn verantwoordelijkheid daar genomen."
Hij zit niet alleen de Weyts-dading te verdedigen, maar geeft zichzelf daarenboven nog goeie punten en een dikke pluim.

Arm Vlaanderen...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 juni 2021 om 12:16.
Oud 24 juni 2021, 12:18   #344
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Lantis / 3M dading, in de wandelgangen bekend als de Weyts dading, zou dan ook nog eens onwettig zijn ook.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...s-1750375.html
https://www.knack.be/nieuws/belgie/m...d-1749293.html
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...s-onwettelijk/

Het was dus de bedoeling met de vervuilde grond van de Oosterweelverbinding een berm op de 3M site te bouwen zodat, zoals ik al schreef, die grond daar doodgewoon kon blijven liggen zonder dat 3M verdere kosten zou hebben boven op die 75.000 euro.

Het wordt een beetje duidelijker waarom die Weyts dading geheim moest blijven.
Het is niet omdat Groen dat zegt, dat het ook zo is. Titels tussen aanhalingstekens, weet u wel. Wel leuk is te weten dat Groen hun eigen Oosterweel willen stilleggen voor hun eigen waanzin. Onbetrouwbare kinkels, die groenen.
Oud 24 juni 2021, 12:39   #345
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Allemaal goed en wel, maar nu de FEITEN

Toen de vervuiling in Zwijndrecht plaatsvond, waren het groene gemeentebestuur, groene schepenen van Leefmilieu en Groen ministers van Leefmilieu verantwoordelijk.

Toen is het kwaad geschied.

Wat daarna kwam na 2007), is praat voor de vaak.

De Lantis-3M-dading heeft in se niks met de vervuiling in Zwijndrecht te maken. Dat is een goedkoop ( in de figuurlijke zin ) afleidingsmanoeuvre van de eigenlijke politieke schuld.
Voor de groenen en hun Pvda-vrienden begint de geschiedenis pas in 2017 omdat ze vanaf dan pas N-VA enigszins aan het dossier kunnen linken en de zwarte Piet toeschuiven. Joske van de PvdA heeft het gisteren nog gezegd in Villa Politica dat voor hem er pas na 2017 iets aan de hand was.
Dit is niet alleen doorzichtig, maar getuigt ook van sector oogkleppengedrag.
Oud 24 juni 2021, 13:01   #346
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht

Toen de vervuiling in Zwijndrecht plaatsvond, waren het groene gemeentebestuur, groene schepenen van Leefmilieu en Groen ministers van Leefmilieu verantwoordelijk.
Dat is natuurlijk een non-argument
Alsof een vergunning zou afgeleverd zijn om te vervuilen.
Vervuiling veroorzaken, daar is maar één verantwoordlelijke : de vervuiler.
Trouwens de provincie was verantwoordelijk voor de vergunning uitbating van 3M (klasse 1 bedrijf). Bovendien is 3M een seveso bedrijf, en is dus ook de Vlaamse overheid verantwoordelijk.
Maar nog eens - alleen de vervuiler (3M dus) is verantwoordelijk.

Citaat:
Dat zouden politiek rechtse mensen graag hebben. Maar dat is dus niet zo. De toekomst zal mij daar wel nog gelijk geven.

Citaat:
De Lantis-3M-dading heeft in se niks met de vervuiling in Zwijndrecht te maken. Dat is een goedkoop ( in de figuurlijke zin ) afleidingsmanoeuvre van de eigenlijke politieke schuld.
Voor de groenen en hun Pvda-vrienden begint de geschiedenis pas in 2017 omdat ze vanaf dan pas N-VA enigszins aan het dossier kunnen linken en de zwarte Piet toeschuiven. Joske van de PvdA heeft het gisteren nog gezegd in Villa Politica dat voor hem er pas na 2017 iets aan de hand was.
Dit is een beoordeling, en dat laat ik over aan de onderzoekscommissie.
Mijn persoonlijke mening is dat het Oosterweelproject en alles wat errond cirkelt weldegelijk zeer zwaar overlapt met het schandaal van de vervuiling in Zwijndrecht....maar zoals al gezegd, de Demir commissie zal hieromtrent allicht een niet te betwisten oordeel vellen. Ik wacht af (maar ben blij dat de voltallige Vlaamse oppositie in de commissie zit)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 13:04   #347
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U had dus ook liever een stilleggen van Oosterweel voor misschien 30 jaar gezien ipv een pragmatische oplossing die duizenden keren minder aan die belastingbetaler kost dan de economische, financiële en ecologische kosten die dat 30 jaar stilleggen van Oosterweel met zich mee zou brengen?
Klagen over de kleine kost va de dading, maar wel duizenden keren meer kosten riskeren? Logica zero. Pragmatisme zero. Politieke waanzin 100%. Politieke hypocrisie 100%.
Het zou even pragmatisch zijn geweest als 3M die kost op zich had genomen en de werken hadden kunnen beginnen.

Een kost van 63 miljoen noem ik overigens geen kleine kost.

Of dat die kwestie wie dat zou moeten betalen zou zijn afgescheiden van de start van de werken.

Trouwens: in de VS zijn er al meerdere processen geweest ivm PFOS. In geen enkel geval heeft de overheid daar meteen de factuur op zich genomen. En dan hebben we het over de VS he.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 24 juni 2021 om 13:06.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 13:13   #348
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De belangrijkste vraag is : "Mijnheer Weyts, gezien U als voogdijminister van Lantis de politieke verantwoordelijkheid draagt voor deze dading die de belastingbetaler 63 mio euro kost, gaat U die verantwoordelijkheid ook effectief opnemen en de bijpassende conclusie trekken ? "
Oud 24 juni 2021, 13:17   #349
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een gemeentebestuur gaat niet over de toelating om zo een bedrijf uit te baten.

Beetje serieus blijven.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 13:30   #350
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een gemeentebestuur gaat niet over de toelating om zo een bedrijf uit te baten.

Beetje serieus blijven.
Idd, zoals ik al meermaals op dit forum heb gemeld is 3M een klasse 1 bedrijf en bovendien een seveso onderneming.
Voor de uitbating is de provincie de verantwoordelijke overheid.
Voor de seveso richtlijn is dat de Vlaamse overheid.

Oud 24 juni 2021, 14:01   #351
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Idd, zoals ik al meermaals op dit forum heb gemeld is 3M een klasse 1 bedrijf en bovendien een seveso onderneming.
Voor de uitbating is de provincie de verantwoordelijke overheid.
Voor de seveso richtlijn is dat de Vlaamse overheid.
En toch bleef de partij waarvoor leefmilieu de cor business was heel de tijd muisstil. Begrijpelijk in de periode van de vervuiling was het Groen die de minister van Leefmilieu leverde.Erger nog, toen een Groen-kamerlid de toenmalige groene minister Tavernier, erop wees dat er wel eens een probleem in Zwijndrecht zou kunnen zijn, deed de minister dat af als onbelangrijk. N-VA bestond toen nauwelijks, laat staan dat ze vertegenwoordigers hadden in het Vlaams parlement, en nog minder bestuusverantwoordelijkheid droegen. Zij hebben dus voor de vervuiling zelf geen boter op hun hoofd. Dat is wat centraal staat. De rest is de brand blussen. En daar is een N-VA-minister mee begonnen : de rest daarvoor deden alsof hun neus bloedde. Dat is de kern van de zaak, de rest is een schijngevecht in de coulissen. Let op, ook de traditionele partijen zijn pas bij het voorstel van Demir voor een onderzoekscommissie wakker geschoten: daarvoor wisten ze waarschijnlijk niet wat pfos of pfas was.
Oud 24 juni 2021, 14:26   #352
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
En toch bleef de partij waarvoor leefmilieu de cor business was heel de tijd muisstil. Begrijpelijk in de periode van de vervuiling was het Groen die de minister van Leefmilieu leverde.Erger nog, toen een Groen-kamerlid de toenmalige groene minister Tavernier, erop wees dat er wel eens een probleem in Zwijndrecht zou kunnen zijn, deed de minister dat af als onbelangrijk. N-VA bestond toen nauwelijks, laat staan dat ze vertegenwoordigers hadden in het Vlaams parlement, en nog minder bestuusverantwoordelijkheid droegen.
U liegt.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210615_96641337
Citaat:
Nam Tavernier, toch een groene minister, het dan niet ernstig? “Toch wel. Ik heb uitvoerig geantwoord en ook verwezen naar controles door de Vlaamse milieumaatschappij en het Europees project ‘Reach’ voor de chemie”, zegt de gepensioneerde politicus uit Aalter. “Ik heb die documenten nu moeten opzoeken, ik was het helemaal vergeten”, zegt hij. “Er werd in die tijd lacherig gedaan over die bosmuizen, herinner ik mij nu. Zeker toen Groen ermee afkwam. ‘Wat hebben ze nu weer?’ We hadden kort daarvoor een zware verkiezingsnederlaag geleden en er was weinig ruimte voor milieuproblemen. Uiteindelijk stond Groen alleen met die vraag, niemand sloot zich aan. ‘Incident gesloten’, sprak de commissievoorzitter dan.”
net zoals nu heeft Groen de materie aangekaart.
Nu, integenstelling tot 2004, heeft Groen een luisterende (of in paniek schietende) minister gevonden die wou meewerken.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 24 juni 2021 om 14:27.
Oud 24 juni 2021, 15:19   #353
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb je de laatste peiling al gezien, Rooie? Het zal toeval zijn zeker, dat de groenen er het belabberdst uitkomen?

door Wouter Verschelden
gepubliceerd op donderdag 24 juni 2021 om 12:05

Citaat:
Eén vervelende peiling is “maar een peiling”. Een reeks slechte resultaten, dat wordt een probleem. Zo kan het kort samengevat weergegeven worden voor de voorzitters van zowel Open Vld als CD&V.

In een nieuwe bevraging van Kantar voor Knack deze keer, komen de twee leiders van respectievelijk de Vlaamse liberalen en christendemocraten er maar bekaaid uit. Voor het weekblad peilde men naar de mening van de Vlaming over corona, maar voor ons zijn de resultaten over de partijvoorzitters het meest boeiend. Daar werd gepeild naar hun “potentieel” (zou u een stem overwegen?) maar ook hun “negatief potentieel” (zeker nooit overwegen).
Daarbij blijkt dat dat liefst 34 procent zou kunnen stemmen op Bart De Wever (N-VA), maar ook zou 30 procent zichzelf voor Conner Rousseau zien kiezen. Voor de Vooruit-voorzitter is dat een opmerkelijk hoge score.
Niet te onderschatten is ook Tom Van Grieken (Vlaams Belang), die eveneens 24 procent zou kunnen overtuigen. En opvallend: de voorzitter van de extreemrechtse partij heeft niet de hoogste negatieve score, al wil 56 procent nooit op hem stemmen.
Die pijnlijke score is voorbehouden voor Groen-voorzitter Meyrem Almaci, waarvan 60 procent zegt “zeker niet of waarschijnlijk niet” op haar te willen stemmen. Ze haalt wel 14 procent in positieve zin.
Zowel Lachaert als Coens halen maar 11 procent, de laagste score van allen. Zelfs Peter Mertens (PVDA) haalt 15 procent. En ook hun negatieve score van 56 procent is wel behoorlijk hoog.
Dat beeld bevestigt andere peilingen, waarin beide voorzitters van de centrumpartijen worstelen om profiel te geven aan hun politieke formatie. Bij Open Vld is het probleem minder urgent, omdat zij met Alexander De Croo (Open Vld) de populaire premier leveren. Bij CD&V is er geen ander boegbeeld dat zo manifest een topplaats kan claimen.

Source: BusinessAM
Oud 24 juni 2021, 15:25   #354
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, integenstelling tot 2004, heeft Groen een luisterende (of in paniek schietende) minister gevonden die wou meewerken.
Zeg eens, Rooie, wie deed er in 2004 lacherig over die bosmuizen?
Oud 24 juni 2021, 15:49   #355
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het zou even pragmatisch zijn geweest als 3M die kost op zich had genomen en de werken hadden kunnen beginnen.

Een kost van 63 miljoen noem ik overigens geen kleine kost.

Of dat die kwestie wie dat zou moeten betalen zou zijn afgescheiden van de start van de werken.

Trouwens: in de VS zijn er al meerdere processen geweest ivm PFOS. In geen enkel geval heeft de overheid daar meteen de factuur op zich genomen. En dan hebben we het over de VS he.
3M ging en gaat zomaar de kosten niet op zich nemen. Dat zal een lange juridische strijd worden. Men schat 30 jaar zonder garantie dat hij gewonnen wordt. Het was de keuze de dading voor het shockeren van de grond op de terreinen van 3M of de werken aan Oosterweel voor waarschijnlijk 30 jaar stilleggen. In het perspectief van dat laatste is de kost van de dading een peulschil. Bovendien is in 63 miljoen ook de kost begrepen die men anders had moeten maken omdat grond te verplaatsen en kwijt te raken. Dus is de kostprijs nauwelijks verschillend van wat normale grondwerken zouden gekost hebben. 3M blijft ook nog verantwoordelijk voor de sanering. Daarover kon Lantis immers geen dading afsluiten omdat het daar niet voor bevoegd is.
Oud 24 juni 2021, 16:00   #356
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heb je de laatste peiling al gezien, Rooie? Het zal toeval zijn zeker, dat de groenen er het belabberdst uitkomen?

door Wouter Verschelden
gepubliceerd op donderdag 24 juni 2021 om 12:05
Dank u voor de info.
Als u mij een beetje volgt op dit forum zult u niet verbaasd zijn dat ik zeer verheugd ben met het povere resultaat van Groen.
Ook de score van CD&V verbaast mij niet, ik heb altijd gezegd dat de keuze voor Coens een totaal verkeerde keuze was. Een arrogante betweter is nu alles wat een partij die zwaar verliezend is, niet nodig heeft.
Dus als de ganse pfos-affaire deze partijen nog een extra duwtje richting (of zelfs onder is mogelijk voor Groen) de kiesdrempel geven, ik zou aan uw zijde staan juichen voor zoveel politiek meeval.

Oud 24 juni 2021, 16:03   #357
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zegt Tavernier nu. Toen deed hij lacherig over de bosmuizen en hij legt zelfs nog uit waarom. Omdat ze pas een dreun bij de verkiezingen hadden gehad. Ik lieg dus NIET.
Citaat:
Ja maar de groene en verantwoordelijke minister deed er lacherig over. Verkiezingsresultaten doen rare dingen met een mens. Zelfs over zaken die hij als zijn core business beschouwt.

Tussen haakjes: om geen groentje te zijn beweeg je - net als Joske - om alles voor 2017 als non-geschiedenis te catalogeren omdat daarvoor N-VA geen steen kon geworpen worden. Maar ik begrijp dat , hoor. Oude kameradski's onder mekaar. Daarvoor mag veel de schop op. Nasdrovnié!
Oud 24 juni 2021, 16:06   #358
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Tussen haakjes: om geen groentje te zijn beweeg je - net als Joske - om alles voor 2017 als non-geschiedenis te catalogeren omdat daarvoor N-VA geen steen kon geworpen worden. Maar ik begrijp dat , hoor. Oude kameradski's onder mekaar. Daarvoor mag veel de schop op. Nasdrovnié!
Helemaal niet.
Ik heb hier al meermaals gewezen op de parlementaire vraag van Malcorps in 2004.
Alle fracties zwegen...ook de Groenen die idd de verantwoordelijke minister hadden.

Oud 24 juni 2021, 16:13   #359
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet.
Ik heb hier al meermaals gewezen op de parlementaire vraag van Malcorps in 2004.
Alle fracties zwegen...ook de Groenen die idd de verantwoordelijke minister hadden.
EINDELIJK!

De groenen zwijgen dus al vanaf 2004. Ze hadden geen Demir met haar op haar tanden.
Oud 24 juni 2021, 16:18   #360
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt Tavernier nu. Toen deed hij lacherig over de bosmuizen en hij legt zelfs nog uit waarom. Omdat ze pas een dreun bij de verkiezingen hadden gehad. Ik lieg dus NIET.
Jij loog idd niet. Dat was wel een fameuze persoonlijke aanval van de rooie.

Zo zien we nog maar eens dat ook de groenen een partij zijn zoals alle anderen. Het behoud van de macht ging, OOK voor de groenen, VOOR de gezondheid van de bevolking.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be