![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leopold II en Hitler konden haast klonen zijn van mekaar.
|
|
|
#383 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik noem het VB gewoon bij wat ze objectief zijn: extreemrechts. En dat vinden ze niet leuk.
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#385 |
|
Minister-President
|
Eigenlijk is het VB extreemlinks. Het is maar van uit welke hoek je het bekijkt.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 29 juni 2021 om 21:03. |
|
|
|
|
|
#386 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
op het werk ken ik alleszins een abvv-militant, van wie ik pertinent weet dat hij VB stemt.
|
|
|
#387 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dan nu de objectieve argumenten.
|
|
|
|
|
#389 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vergeet het maar.
|
|
|
#390 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel, je bent weer bezig. Extreem rechts zijn dus Jodenvergassers. Iedereen die geen Jodenvergasser is, is dus niet extreem rechts. Het VB heeft nog nooit een Jood vergast, laat staan een ganse groep Joden vergast, dus is het VB onmogelijk extreem rechts.
Oftewel moeten we Dadee zijn definitie aannemen. Dan zijn zowel VB als N-VA extreem rechts. Maar dan zijn dat uiteraard niet noodzakelijk nazi's, Jodenvergassers he. Jij zit hier altijd maar "fruit - banaan" door elkaar te halen. Zo maak jij van kersen, bananen. "het is fruit" "alle fruit zijn bananen". |
|
|
|
|
|
#391 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist, volgens uw definitie is dat extreem rechts, maar valt er op extreem rechts niks speciaals aan te merken. Volgens uw definitie is N-VA dat ook. Zij hebben ook een nationalistische tendens, en een nativiteitstendens (de "Vlaming"). En ja, ze hebben soms wat autoritaire trekjes, maar minder dan Vivaldi.
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Banneling
|
Voorlopig kom ik op dit werk :
https://www.bol.com/be/nl/p/vlaamse-...6.ProductImage Ik zoek een werk dat goed beschrijft wat de motivatie was van Belgen om naar het oostfront te trekken, en de technieken om hen in te lijven. Er is hier ook over repressie gesproken maar dat interesseert me minder, dat is voor mij post oorlog. Neen ik wil weten waarom die mensen zo zot waren om naar het oostfront te trekken wat ze toch geweten moeten hebben een lost cause was. Dat boek van dadee komt ook voor maar dat gaat over de misdaden dat ze hebben gedaan lees ik in de korte inhoud. Dat is dus een ander luik van die zwarte geschiedenis. |
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Degrelle verkreeg de Spaanse nationaliteit lang voor dat er sprake was van Fabiola in België. |
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij wordt oprecht kwaad als mensen hem racist, fascist noemen. Dat bewijst dat hij een cuck is.
|
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#398 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij Henri en gelijkaardige linkse Belgicisten op dit forum is dat inderdaad zo. Het komt er eigenlijk op neer dat Stalin veel, zoniet alles, wordt vergeven omdat hij Hitler uiteindelijk de genadeslag toebracht. Dus, het uithongeren en laten creperen van de Oekraïnse boerenfamilies die zich hadden verzet tegen de collectivisering van de landbouw, de schijnprocessen en zuiveringen tijdens de jaren dertig, de Goelag- concentratiekampen, het crapuleuze Von Ribbentrop-Molotov pact (opdoeken van de Baltische staten en opdoeken van Polen), de executie van zowat 20 000 gevangen genomen Poolse officieren in het woud van Katyn… allemaal zand erover en bijgevolg was Stalin een fatsoenlijke mens.
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pakweg een jaar of twee terug was je nog genuanceerd. Net de omgekeerde beweging die de partij VB aan het maken is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het forum is lang en telt vele berichten.
Misschien heb je het al ergens vermeld, maar ik heb dat dan wel gemist: wat zijn jouw criteria om over te stappen van stevig rechts naar extreem rechts? En waar linkt u een van die criteria aan meneer Van Rooy?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|