Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2021, 11:44   #2501
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jawadde.

Geheugenverlies ?
Wie is Geert Vanden Bossche?
Vanden Bossche behaalde zijn DVM aan de Universiteit van Gent, België, en zijn doctoraat in Virologie aan de Universiteit van Hohenheim, Duitsland.

Hij bekleedde adjunct-faculteitsbenoemingen aan universiteiten in België en Duitsland.

Na de academische wereld zat Geert in de top van verschillende vaccinbedrijven (GSK Biologicals, Novartis Vaccines, Solvay Biologicals) om verschillende rollen te vervullen in O&O voor vaccins en in de ontwikkeling van late vaccins.

Geert ging vervolgens over naar het Global Health Discovery-team van de Bill & Melinda Gates Foundation in Seattle (VS) als Senior Program Officer;

Vervolgens werkte hij bij de Global Alliance for Vaccines and Immunization (GAVI) in Genève als Senior Ebola Program Manager.

Bij GAVI volgde hij inspanningen om een ebola-vaccin te ontwikkelen. Hij vertegenwoordigde GAVI ook in fora met andere partners, waaronder de WHO, de vorderingen bij de bestrijding van ebola te evalueren en plannen op te stellen om op wereldwijde pandemieën voorbereid te zijn.

Na voor GAVI te hebben gewerkt trad Geert toe tot het Duitse Centrum voor Infectieonderzoek in Keulen als hoofd van het Vaccin Development Office.

Momenteel doet hij voornamelijk dienst als biotech- / vaccinconsulent, terwijl hij ook zijn eigen onderzoek doet naar vaccins op basis van Natural Killer-cellen.

Nu niet direct een anti vaxer alswel pipo he?

Komaan, dat is een matig CV, je kan die man toch onmogelijk op gelijke voet zetten met Prof. Marc Van Ranst of Dr. Van Gucht?

Niemand kent die pippo en virologen lachen hem vierkant uit.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 12:06   #2502
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Komaan, dat is een matig CV, je kan die man toch onmogelijk op gelijke voet zetten met Prof. Marc Van Ranst of Dr. Van Gucht?

Niemand kent die pippo en virologen lachen hem vierkant uit.
Geloof je eigen maar.
Oud 2 juli 2021, 12:22   #2503
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Video.
Enkel voor ongevaccineerden.

Gevaccineerden worden aangeraden niet kijken.

https://www.facebook.com/10000126180...2713890780627/
Oud 2 juli 2021, 13:38   #2504
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je doet wat je wil hoor, maar ik begrijp de zin er niet van. Ik kan mij moeilijk indenken dat die posters dat echt allemaal zelf geloven. Zo mesjogge kan je toch moeilijk zijn he.
Ik zie nochtans ook verstandige mensen rare dichten 'delen'. Daarbij is het probleem dat m.i. mede dat ze triage niet expliciet als optie naar voren willen schuiven en er dus toe gebracht worden om corona te minimaliseren of het beleid zelf op onredelijke gronden aan te vallen ('mogelijk genocide dit najaar door de vaccins'). Misschien wijst dat er wel op dat een redelijke omgang met het probleem onmogelijk was, als zelfs de meeste 'critici' alles uit de kast halen om maar niet zelf de optie van triage naar voren te schuiven (wat mij betreft wel in combinatie met lichte maatregelen in epidemische fasen die mogelijk bij de covid zoals we die tot nu toe kenden hadden kunnen volstaan, maar zeker is dat niet).
Oud 2 juli 2021, 13:41   #2505
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik begrijp jullie best wel.
Jullie ondergaan de emoties.
Blij
Bang
Boos
Bedroefd

T'is normaal.
Dat is de ontkenning stadium.
Op het einde komt er nog eentje.
Berusten.

En dan pas zal je mee zijn.

Ondanks wat op papers staat hoor je de moderna afgevaardigde duidelijk zelf zeggen "30" in fase 3 welke nog bezig is.

Ik neem aan dat je het ook hoort?

WTF emoties
doe normal jonge
Oud 2 juli 2021, 13:56   #2506
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
(wat mij betreft wel in combinatie met lichte maatregelen in epidemische fasen die mogelijk bij de covid zoals we die tot nu toe kenden hadden kunnen volstaan, maar zeker is dat niet).
Ik heb U dat al gezegd. A priori, mocht men zich daartoe beperken, zou het kunnen zijn dat de kosten-baten analyse daarvan positief is. Het probleem is dat men dan begonnen is met aan iets te raken (de burgervrijheden) en dat het uiteraard niet zal "volstaan" ; het zal dan politiek onmogelijk zijn om niet dezelfde weg verder en verder te bewandelen. Dat is exact de weg die we bewandeld hebben vorig jaar in maart.

Het is dan veel beter om gewoon de burgervrijheden als harde limiet te zetten, niemand komt daaraan ook al vallen er daardoor 3 miljoen doden. Want eens dat taboe doorbroken is, is er, zoals we gezien hebben, geen grens meer aan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 15:10   #2507
IJsboer
Eur. Commissievoorzitter

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Video.
Enkel voor ongevaccineerden.

Gevaccineerden worden aangeraden niet kijken.

https://www.facebook.com/10000126180...2713890780627/

https://archives.fbi.gov/archives/om...9/om082009.htm

Citaat:
Dr. Richard M. Fleming was sentenced today in Lincoln, Nebraska, by the Honorable Richard G. Kopf to five years probation with six months home detention, including electronic monitoring, and ordered to pay restitution in the amount of $107,244.24 for the felony offenses of health care fraud and mail fraud. Fleming pled guilty to those charges on April 23, 2009. Fleming lived in Papillion, Nebraska, at the time of the crimes, and now lives in Reno, Nevada. He is currently licensed to practice medicine in Missouri and Iowa, and as a part of his plea agreement in the case he agreed to a lifetime exclusion from participation in any federally-funded health care benefit program.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 15:36   #2508
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wereldwijd aan de top?
Wel, het eigenaardige is dat die Geert Vandenbossche wel dingen gezegd heeft die volgens algemene kennis van het immuun systeem bullshit leken en die wel degelijk overeenkomen met HEEL HEEL RECENT ONDERZOEK, dat een paar oude dogma's van de immuniteit lijkt doen te wankelen, dogma's die nog terug te vinden zijn in alle boeken en cursussen immuniteitsleer ; gewoon omdat het zo nieuw is.

Dat wil niet zeggen dat alles wat die man zegt juist zou zijn, maar het geeft wel aan dat die verdorie heel goed de materie kent, en mee is met de meest recente ontwikkelingen.

Ik heb het essentieel over het gegeven dat het "aangeboren immuunsysteem" wel degelijk kan bijleren, in tegenstelling tot wat men altijd gedacht heeft, en dat het juist is - in tegenstelling tot wat men altijd gedacht heeft - dat een adaptieve immuunreactie die aangeboren bijgeleerde reactie kan verstoren.

https://www.annualreviews.org/doi/10...-102119-073855

Dat is iets dat ik bijgeleerd heb, gewoon door trachten Vanden Bossche tegen te spreken.
Oud 2 juli 2021, 16:36   #2509
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laten we het eens over liegen en bedriegen hebben.
Nepnieuws.

Deze staat op kop.

Fauci en Marion Koopmans kenden meteen de waarheid over coronavirus, maar misleidden publiek’

Middels uitgelekte emails die ergens kunnen opgevraagd worden.
Er schijnt nogal wat leugens boven te komen van Fauci en de kliek wereldwijd robdom hem. De inner circle!

Wie Marion Koopmans is weet ik niet.
Een Hollands soort van Van Ranst blijkbaar.

De Republikeinse politicus Jim Jordan heeft tijdens een informele hoorzitting de vloer aangeveegd met Anthony Fauci, de Amerikaanse Van Dissel. Tijdens de hoorzitting las hij explosieve e-mails voor. Op 31 januari 2020 kreeg Fauci een e-mail van de Britse onderzoeker Kristian Andersen, die zei dat het erop leek dat het nieuwe coronavirus door de mens is gemaakt en niet in de natuur is ontstaan.

Twee uur nadat Fauci deze e-mail had ontvangen, stuurde hij een e-mail naar zijn topmedewerker Hugh Auchincloss. De e-mail bevatte een bijlage met een paper over gain of function-onderzoek geschreven door Ralph Baric en Shi Zhengli, de ‘vleermuisvrouw’ van het Wuhan Instituut voor Virologie.

In de e-mail, getiteld ‘BELANGRIJK’, vraagt Fauci zijn topmedewerker om het onderzoek te lezen en om bereikbaar te zijn. “We moeten elkaar spreken,” aldus de immunoloog. Weer twee uur later, rond 3 uur ’s nachts, stuurde Fauci een e-mail naar onderminister van Volksgezondheid Robert Kadlec. Die e-mail bevatte een bijlage met een artikel waarin valt te lezen dat het virus afkomstig is van een dier. “Dit is een compleet andere e-mail,” merkte Jordan op.

We hebben een vrij goed idee, maar we weten het niet zeker
Op 1 februari, dus de volgende dag, belegde Fauci een conference call met 11 virologen van over de hele wereld. Onder hen waren Christian Drosten, de ontwikkelaar van de PCR-test voor corona, hoogleraar virologie aan het Erasmus MC in Rotterdam Ron Fouchier, viroloog en OMT-lid Marion Koopmans en Patrick Vallance, de wetenschappelijk adviseur van premier Boris Johnson.

“We hebben geen idee waarover ze hebben gesproken,” zei Jordan. “We hebben een vrij goed idee, maar we weten het niet zeker.”

Wat gebeurde er vier dagen later? Andersen draaide opeens 180 graden en zei dat de complottheorieën dat het coronavirus door de mens is gemaakt aantoonbaar onjuist zijn. Het wordt nog beter. Enkele weken later schreef Andersen samen met drie mensen die deelnamen aan de conference call een artikel waarin ze stellen dat corona niet uit een lab komt.

We moeten onze sporen uitwissen
Ondertussen stuurde Andersen nog een e-mail naar de Amerikaanse Van Dissel waarin hij aangeeft dat hij het artikel mag aanpassen voordat het gepubliceerd wordt. En toen Anthony Fauci tijdens een persconferentie in het Witte Huis een vraag kreeg van een journalist over de oorsprong van het virus, verwees hij uitgerekend naar dit artikel.

“Ik ben ervan overtuigd dat deze mensen meteen de waarheid kenden, en ze hebben het publiek misleid,” benadrukte Jordan.

Hij vroeg via een Wob-verzoek de e-mails rond de conference call op. Ze waren allemaal zwartgelakt. “Ik ben ervan overtuigd dat ze hebben gezegd: we moeten onze sporen uitwissen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 juli 2021 om 16:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 16:41   #2510
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan deze.

Miljardair Bill Gates zei onlangs in een interview met zakenmagazine The Economist dat de coronapandemie pas tegen het eind van 2021 voorbij zal zijn, en dat er eerst nog miljoenen mensen zullen sterven. De meeste overlijdens zullen het gevolg zijn van de lockdowns, waarschuwt Gates. Zo beperken ze de toegang tot zorg en medicijnen voor andere ziekten.

Al vele jaren houdt hij zich bezig met virussen en vaccinatie. Nu wil de miljardair de hele wereldbevolking vaccineren tegen corona. De medeoprichter van Microsoft heeft een belangrijke stem in het coronadebat. Onderstaand filmpje maakt duidelijk hoe belangrijk zijn stem is. Tijdens een recent interview met CNN liet de Amerikaanse corona-expert Deborah Birx zich ontvallen dat niet de overheid, maar Bill Gates de lakens uitdeelt.

Uit het transcript gelaten
Televisiedokter Sanjay Gupta vroeg haar of we beschikken over de capaciteit om goed bron- en contactonderzoek te doen. Hierop antwoordde dr. Birx: “Ik denk dat dit de reden is waarom de criteria die de Gates, die ehhhh… de federale overheid aanbeveelt vrij streng zijn. Dit geeft staten de tijd om handen en voeten te geven aan het bron- en contactonderzoek.”

CNN liet deze freudiaanse verspreking opvallend genoeg uit het transcript van het interview. Is dit iets wat wij niet mogen weten? In ieder geval hebben we de beelden nog:
Oud 2 juli 2021, 16:50   #2511
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, het eigenaardige is dat die Geert Vandenbossche wel dingen gezegd heeft die volgens algemene kennis van het immuun systeem bullshit leken en die wel degelijk overeenkomen met HEEL HEEL RECENT ONDERZOEK, dat een paar oude dogma's van de immuniteit lijkt doen te wankelen, dogma's die nog terug te vinden zijn in alle boeken en cursussen immuniteitsleer ; gewoon omdat het zo nieuw is.

Dat wil niet zeggen dat alles wat die man zegt juist zou zijn, maar het geeft wel aan dat die verdorie heel goed de materie kent, en mee is met de meest recente ontwikkelingen.

Ik heb het essentieel over het gegeven dat het "aangeboren immuunsysteem" wel degelijk kan bijleren, in tegenstelling tot wat men altijd gedacht heeft, en dat het juist is - in tegenstelling tot wat men altijd gedacht heeft - dat een adaptieve immuunreactie die aangeboren bijgeleerde reactie kan verstoren.

https://www.annualreviews.org/doi/10...-102119-073855

Dat is iets dat ik bijgeleerd heb, gewoon door trachten Vanden Bossche tegen te spreken.

De teneur van zijn verhaal klopt van geen kanten volgens vaccinologen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03...pe-door-coron/

Citaat:
Besluit
Er bestaat geen bewijs dat de beweringen van Geert Vanden Bossche kan ondersteunen. Er is al vaak gevaccineerd tijdens een epidemie, en dat heeft nog nooit tot grote sterfte geleid. Het komt maar zelden voor dat een nieuwe variant van een virus dodelijker is. En Vanden Bossches alternatieve NK-vaccin bestaat nog niet.

Ook de theorie achter zijn betoog klopt niet: een vaccin onderdrukt het aangeboren immuunsysteem niet, en onvolledig gevaccineerde mensen helpen een virus niet om te veranderen. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de coronavaccins tot een massale sterftegolf zouden kunnen leiden.
En zijn cv als top-viroloog waar Mambo zo likkebaardend mee uitpakte, tjah :

Citaat:
Wie is Geert Vanden Bossche? Hij wordt op YouTube voorgesteld als een wereldwijde vaccinautoriteit met een grote reputatie, maar dat klopt niet. Als veearts heeft hij wel een wetenschappelijke achtergrond. Hij werkte in zijn carrière ook aan vaccins, maar publiceerde daar zeer weinig over en bleef nooit lang aan het werk in de sector. Het magazine Knack ontdekte bovendien dat Vanden Bossche zijn artikels publiceerde in tijdschriften die publicaties aanbieden tegen betaling, dat bij sommige publicaties een functie bij de Universiteit Gent vermeld wordt die niet bestaat, en dat hij nepconferenties bijwoonde.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 17:02   #2512
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat wat Geert schetst, wel degelijk een theoretische mogelijkheid is. Dat wil niet zeggen dat ze zich zal realiseren, maar het is een wel degelijk gekend fenomeen in de dierenwereld dat vaccinatie kan aanzetten tot het evolueren naar virulenter vormen van het virus. Dat is waargenomen.

Dat is zelfs theoretisch goed te begrijpen.

Natuurlijk doet natuurlijke immuniteit dat ook.

Immuniteit zet aan tot evolutie van het virus, omdat het een selectie druk veroorzaakt. Die selectie druk kan zowel richting escape gaan als richting besmettelijkheid. HOE dat in werkelijkheid gaat aflopen is natuurlijk een open vraag, want het hangt af van welke selectiedruk, en welke evolutionaire mogelijkheden het virus heeft, en hoe snel het dat doet. Is er nog veel evolutie potentieel voor grotere virulentie ? Of is het evolutie potentieel groter voor escape ? En gaat het virus snel genoeg kunnen evolueren, of door de immuniteitsgolf verslagen worden ? Dat is uiteraard niet te beantwoorden, maar die mogelijkheden bestaan.

Trouwens, de mogelijkheid die mij een goed half jaar geleden ongerust maakte, bestond ook, maar ze heeft zich niet gerealiseerd: dat de immuunrespons "geblokkeerd" zou blijven op niet-pertinente antilichamen die op een variant niet meer goed werken, maar wel een cytokine storm veroorzaken. Dat was ook een mogelijkheid, maar die heeft zich gelukkig niet voorgedaan.
Oud 2 juli 2021, 18:27   #2513
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ziekelijke kinderfeestjes.

Ophef over beelden uit Israël. In een filmpje is te zien hoe leraren het spelletje ‘vaccineren’ spelen met kinderen. Zodra een kind is ‘gevaccineerd’, mag het zijn of haar mondkapje afdoen. De beelden, die op social media zijn geplaatst door onafhankelijk journalist Henning Rosenbusch, maken veel los.

“Het systeem is ziek. Het moet worden verwijderd en vervangen. Wereldwijd,” reageert iemand. “Dit is zo walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor. Ziek,” zegt een ander. “Indoctrinatie,” roept weer een ander.

Vertel me alsjeblieft dat dit niet waar is
Ook in Nederland zorgt het filmpje voor deining. “Iemand. Vertel me alsjeblieft dat dit niet waar is. In Israël. Spelletje om kinderen duidelijk te maken dat ze hun maskertje mogen afdoen als ze gevaccineerd zijn?” twittert journalist Eric van de Beek.

Politiek econoom en oud-professor Kees van der Pijl voegt toe: “Als er een land was waar je dit toch nooit verwacht zou hebben. Een mogelijk nieuw Auschwitz als feestelijk kinderpartijtje instuderen?”

De twitter link.
https://twitter.com/DaFeid/status/14...o-walgelijk%2F

Walgelijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 juli 2021 om 18:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 18:56   #2514
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat wat Geert schetst, wel degelijk een theoretische mogelijkheid is. Dat wil niet zeggen dat ze zich zal realiseren, maar het is een wel degelijk gekend fenomeen in de dierenwereld dat vaccinatie kan aanzetten tot het evolueren naar virulenter vormen van het virus. Dat is waargenomen.

Dat is zelfs theoretisch goed te begrijpen.

Natuurlijk doet natuurlijke immuniteit dat ook.

Immuniteit zet aan tot evolutie van het virus, omdat het een selectie druk veroorzaakt. Die selectie druk kan zowel richting escape gaan als richting besmettelijkheid. HOE dat in werkelijkheid gaat aflopen is natuurlijk een open vraag, want het hangt af van welke selectiedruk, en welke evolutionaire mogelijkheden het virus heeft, en hoe snel het dat doet. Is er nog veel evolutie potentieel voor grotere virulentie ? Of is het evolutie potentieel groter voor escape ? En gaat het virus snel genoeg kunnen evolueren, of door de immuniteitsgolf verslagen worden ? Dat is uiteraard niet te beantwoorden, maar die mogelijkheden bestaan.

Trouwens, de mogelijkheid die mij een goed half jaar geleden ongerust maakte, bestond ook, maar ze heeft zich niet gerealiseerd: dat de immuunrespons "geblokkeerd" zou blijven op niet-pertinente antilichamen die op een variant niet meer goed werken, maar wel een cytokine storm veroorzaken. Dat was ook een mogelijkheid, maar die heeft zich gelukkig niet voorgedaan.
Dat VRT-artikel bevat idd een aantal drogredenen zoals die vergelijking met antibiotica (het is niet omdat het 'iets anders' is, dat er niet in beide gevallen een evolutiedruk ontstaat), de verwarring tussen aantal mutaties en de evolutiedruk, de idee dat 'dodelijker worden' per se onwaarschijnlijk zou zijn (a fortiori bij presymptomatische transmissie - dat zet in elk geval niet aan tot minder dodelijkheid - en wanneer je het virus in het nauw drijft).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 juli 2021 om 18:57.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 19:02   #2515
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Politiek econoom en oud-professor Kees van der Pijl voegt toe: “Als er een land was waar je dit toch nooit verwacht zou hebben. Een mogelijk nieuw Auschwitz als feestelijk kinderpartijtje instuderen?”
Het bedroeft me dat een half genie als Van der Pijl links deelt over muizen die door magnetische nanopartikels aan het draaien worden gebracht etc. Zijn algemene analyses, ook van de instrumentalisering van corona in een maatschappelijk bestel dat op instorten staat met een heersende klasse die via noodtoestanden de eigen macht wil consolideren en bestendigen, zijn nochtans pertinent.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 juli 2021 om 19:02.
Oud 2 juli 2021, 19:15   #2516
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat VRT-artikel bevat idd een aantal drogredenen zoals die vergelijking met antibiotica (het is niet omdat het 'iets anders' is, dat er niet in beide gevallen een evolutiedruk ontstaat), de verwarring tussen aantal mutaties en de evolutiedruk, de idee dat 'dodelijker worden' per se onwaarschijnlijk zou zijn (a fortiori bij presymptomatische transmissie - dat zet in elk geval niet aan tot minder dodelijkheid - en wanneer je het virus in het nauw drijft).
Ik had het artikel zelf niet bekeken. Het is inderdaad zwak geargumenteerd. Het enige echte sterke punt is dat men inderdaad al eerder midden in epidemieen heeft gevaccineerd en dat dat telkens goed is afgelopen.

DAT is een empirisch argument dat steek houdt. De rest niet echt. Het is een beetje jammer dan Vandenbossche zijn ding voorstelt als zijnde een "voorspelling" terwijl het gewoon een piste is. Volgens mij is zijn piste een mogelijkheid. Zoals waar ik destijds voor vreesde, ook een mogelijkheid was. Het is trouwens zo dat men NU artikelen begint te vinden waarbij men dat wil nagaan, en vaststelt dat het fenomeen zich niet voordoet, toch op indirecte wijze (het lange en heel goeie artikel over de betere breedte en pertinentie van antlichamen na natuurlijke besmetting + 1 vaccin spuit vs 2 vaccin spuiten zonder besmetting schrijft daar ook iets over. Het is niet helemaal hetzelfde, maar het komt in de buurt).

Vandenbossche zijn argument was exact hetzelfde als dat van een te lage dosis anti biotica: dat mensen *in het begin van hun immunisatie* nog niet genoeg antilichamen hadden om de ziektekiem aan te kunnen, maar dus wel al een selectie druk uitoefenen. Dat is precies hetzelfde effect als te lage dosis antibiotica nemen. Als een pas gevaccineerde dus het virus opdoet, gaat hij wel ziek worden, en besmettelijk zijn, maar gaan de voortplantende virusjes in zijn lichaam wel degelijk reeds deels de vaccinale selectie druk ondervinden.

Bij een natuurlijk zieke is dat zo niet: tegen dat die zijn antilichamen het virus beginnen aanvallen (een goeie 5 - 10 dagen nadat hij besmet is) heeft hij allang zijn viruskes doorgegeven. De doorgegeven virussen hebben dus nog geen selectie ondergaan.

Het argument van "virussen die evolueren worden milder" is misschien wel zo maar dan is het eigenaardig dat men overal angst porno verspreidt over "het Britse virus is 1.5 keer dodelijker". En nu de delta variant is gevaarlijker, 2 keer zoveel ziekenhuis opnames (gebaseerd op een verkeerde analyse).

Als het zo is dat evoluerende virussen milder worden, dan moeten we juichen telkens er een nieuwe variant binnenkomt he.
Oud 2 juli 2021, 20:37   #2517
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vermoed dat jullie niet helemaal mee zijn.
Alle vergissingen mijn verantwoordelijk.

Ook Pierre capel, de andere de Nobelprijswinnaar van Aids, dolores canthi, bakhi.
Stuk voor stuk niet eerste de beste.

Zeggen of zeggen het hetzelfde ongeveer.

De inspuiting zet iets af dat uw immuunsysteem blokkeert om andere virussen of bacteriën te vangen.
Het houdt een stukje bezet als het ware.
Prima tegen covid, maar onfunctioneel tegen anderen.

Dit en nog een paar andere zaken.

Nu de tijd zal het ons leren.
Is uw immuunsysteem sterker dan de inspuiting of omgekeerd.

Het blijft een genetische modificatie.
Oud 2 juli 2021, 22:58   #2518
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook Pierre capel, de andere de Nobelprijswinnaar van Aids, dolores canthi, bakhi.
Stuk voor stuk niet eerste de beste.
Die laatste drie hebben al de grootste onzin uitgekraamd (er zouden volgens Dolores nu al een hoop mensen dood moeten zijn trouwens*) en Pierre Capel is een sympathieke figuur maar hij zat er ook al een paar keer naast (er zou geen vaccin komen en ook geen tweede golf); hij heeft zich ook wat teruggetrokken uit het debat.

*https://www.facebook.com/ifpdoloresc...0132527390809/

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 juli 2021 om 23:01.
Oud 3 juli 2021, 09:28   #2519
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die laatste drie hebben al de grootste onzin uitgekraamd (er zouden volgens Dolores nu al een hoop mensen dood moeten zijn trouwens*) en Pierre Capel is een sympathieke figuur maar hij zat er ook al een paar keer naast (er zou geen vaccin komen en ook geen tweede golf); hij heeft zich ook wat teruggetrokken uit het debat.

*https://www.facebook.com/ifpdoloresc...0132527390809/
Ze geven het allemaal wat inwerkingstijd.
Gaande van een paar maanden tot 1 of 2 jaar.
Pierre capel laat ook zien dat het 2 kanten kan gaan. Maar laat ook verstaan dat het voor iedere mens afzonderlijk zal af te wachten zijn.

Dus ja ze spreken in de toekomst.

En Vandenbossche sluit zich daar bij aan zo te zien.
Oud 3 juli 2021, 09:45   #2520
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Besluit
Er bestaat geen bewijs dat de beweringen van Geert Vanden Bossche kan ondersteunen. Er is al vaak gevaccineerd tijdens een epidemie, en dat heeft nog nooit tot grote sterfte geleid. Het komt maar zelden voor dat een nieuwe variant van een virus dodelijker is. En Vanden Bossches alternatieve NK-vaccin bestaat nog niet.

Ook de theorie achter zijn betoog klopt niet: een vaccin onderdrukt het aangeboren immuunsysteem niet, en onvolledig gevaccineerde mensen helpen een virus niet om te veranderen. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de coronavaccins tot een massale sterftegolf zouden kunnen leiden.
Al van 2015 is bewezen dat onvolledige vaccinatie wel degelijk kan leiden tot meer dodelijke virussen, we hebben dat hier nu al maanden besproken.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=258234

"Het komt maar zelden voor dat een nieuwe variant van een virus dodelijker is."

Ze zitten ons de laatste tijden rond de oren te slaan dat de delta plus variant virulenter is (verspreid meer virusdeeltjes), meer besmettelijk en misschien dodelijker. Idem voor andere varianten, maar als het niet past in hun angstporno dan is het opeens het omgekeerde. Zucht

Een dergelijk virus evolueert om zwakker te worden, dat is al aangetoond. Als dat niet gebeurt is het omdat wij dat beïnvloeden met maatregelen of vaccins. Het kan zeer goed zijn dat de maatregelen net het omgekeerde doen dan wat ze ervan verwachten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be