![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat veel mensen zich stiekem exhibitioneren met hun kledij, om bv lichaamsvormen te benadrukken of die beter te doen uitkomen of hun niet-ideale verschijning upgraden met cosmetica of sterke logo’s en merken, zodat ‘de ander’ zijn/haar aandacht daar naar toe gaat en zo ‘interesse’ opwekken voor weet ik wat samen te doen. Alleen om geen zever te krijgen met de wet, houdt mensen tegen om dat te doen, net zoals iedereen mondmaskers draagt waar dat moet, om geen boete te krijgen. Citaat:
Wie dat bs vindt, mag steeds een school zoeken waar ge dan wel in je blote kont les kunt volgen. Citaat:
Die tweedeling tussen klasgenoten leidde tot uitsluiting en pesterijen van de ene groep naar de andere en terug. Toen werd duidelijk dat een uniforme kledij rust brengt en het onderscheid tussen leerlingen minder benadrukt werd, wat de leersfeer ten goede kwam. Citaat:
Het is niet omdat de media-gepushte sexualisering steeds een jonger publiek viseert, dat dit de maatschappelijke norm zou (moeten) zijn. Of gaan we pubers dan gelijk maar toelaten om zo naar school te komen ?: Voor de rest ben ik eveneens van mening, dat die 0/20 niks met haar gedrag zou mogen te maken hebben, daar had een andere sanctie beter op z’n plaats geweest.
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over schoolkinderen. En ja, een 13-jarige is imo nog altijd een kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals: ik vind er niks schokkends aan dat een 13-jarige een klein stukje buik laat zien.
Wat ik wèl belangrijk vind ( en vond bij mijn eigen kinderen): altijd propere kleding aan! Mijn kinderen mochten echt niet naar school vooraleer ze gedouched hadden + elke dag proper ondergoed, propere kousen en een proper T-shirt aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nog een hele weg tussen "presentabel" zijn, en "aanstootgevend". Als een patatterzak gekleed in een jogging met baskets naar school komen, getuigt niet van veel respect voor de werkomgeving, de lessen, de leerkracht, en uw mede leerlingen. Je komt niet naar school zoals je op je sofa ligt. En je gaat ook niet naar school zoals je naar een feestje gaat. Je wil jezelf niet "speciaal aantrekkelijk" voorstellen ; je wil discreet en correct zijn, opdat alle aandacht naar het schoolwerk kan gaan, van jezelf, van je leerkracht, en van je medeleerlingen. Uw kledij moet dus "respect tonen" en "discreet zijn". Jongens moeten ook niet in smoking komen ook niet. Dat is ook niet discreet. Vandaar dat er dus een vestimentaire code is. Om iedereen min of meer gelijkaardig te laten discreet en correct zijn, voor wie zelf niet weet wat dat moet voorstellen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juli 2021 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar N N haar argument was dat wat gemeenschappelijk is aan iedereen, getoond mag worden. Borsten niet, want mannen hebben geen borsten. Maar een navel wel, want iedereen heeft een navel. Bijgevolg een anus ook, want iedereen heeft een anus. Ik volgde enkel maar de argumentatie van NN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juli 2021 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom gelden schoolregels? Om je klaar te stomen voor de wereld later. Dat meisje weigerde haar navel te verbergen na een aanmaning en vreet daar de bonen van. Eerder dan ze naar de media te laten stappen en te steunen, zouden we blij mogen zijn dat er nog scholen over het fatsoen en de zedigheid waken.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 10 juli 2021 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit dus:
Zowel meisjes als jongens, mannen als vrouwen hebben allemaal een navel. Iedereen dus, net zoals we allemaal een hoofd hebben. Ik kan me dus niet voorstellen dat een blote navel niet mag. Dus 'Een navel kan bloot omdat mannen en vrouwen er een hebben, net als een hoofd'. Als dat het criteria is om er mee bloot te mogen lopen, mag een bloot gat ook. Uw syllogisme lijkt mij niet compleet.
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed: voor U mag men dan ook in zwempak en flippers aan een examen gaan afleggen (geen duikexamen he). Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juli 2021 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw argument voor "blote navel mag" was dat iedereen, jongens en meisjes, mannen en vrouwen, er een hebben. Zoals een hoofd.
Welnu, het argument voor "een bloot gat mag" is dan ook dat iedereen, jongens en meisjes, mannen en vrouwen, er een hebben. Zoals een hoofd. Ik wil niet echt voorstellen dat iedereen met een ontblote anus naar school gaat, ik wilde aantonen dat uw "argument" geen steek houdt WANT het wil zeggen dat een blote anus op school geen probleem is. Want uw argument was "aangezien iedereen er een heeft, mag het bloot". Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juli 2021 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het uiteindelijk om gaat is dat bepaalde handelingen in het openbaar doorgaans als onaanvaardbaar worden beschouwd. Als ge in uw bloot gat op straat loopt waar veel volk is dan denk ik dat er binnen de kortst mogelijke tijd iemand op je schouder tikt en vraagt of alles goed met je is. Meisjes en vrouwen met een ontblote navel zie ik hier dagelijks voorbijwandelen. Geen kat die dit onaanvaardbaar vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan perfect met beperkt budget correct gekleed lopen, en dat is vaak minder duur dan "opvallend" willen zijn met nep-slordige dingen die dienen om de aandacht te trekken en tevens een vorm van snobisme zijn want van een zeker merk, en niet van een ander. Wie met dure slordige nikes rondloopt, dat is het equivalent van de Vuitton stoefer he, maar met een nihilisme stijl. Puur snobisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je komt ook niet met een feesthoedje op school he. Nochtans is dat niet onaanvaardbaar, en mag je op straat rondlopen met een feesthoedje. Men wil dat verkeerdelijk voorstellen als "preuts omdat er wat bloot is". nee, dat is het niet. Het is gewoon niet "school minded". Het is geen kledij die een werk attitude uitstraalt. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juli 2021 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amaaai zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de "code" kan totaal anders zijn naargelang de omgeving, alleen moet je wel de code volgen. Bij ingenieurs en informatici is het bijvoorbeeld NOT DONE om in kostuum komen te werken, je doet dat dan ook niet. Je komt in jeans en T shirt OM TE ZIJN ZOALS DE ANDEREN. Je komt NIET in kostuum. Bij meer commerciele functies is het andersom. Daar kom je met kostuum en das. En kom je NIET in een "informaticus" pakje. Wat telt is dat je bent zoals de anderen, en dat uw kledij geen punt van aandacht is. Wat telt is dat iedereen min of meer op een gelijke manier gekleed loopt, en dat die kledij daardoor geen aandachtstrekker is. Gewoon enkel nog genoeg variatie om de individuen te herkennen maar dat is het dan ook. Ene met een rode T-shirt en de andere met een groene. Dat trekt geen aandacht maar laat onderscheid toe. Maar ene in een smoking en de andere in een jogging, dat gaat niet. Het is omdat men van de school alles kapot gemaakt heeft dat een "werk omgeving" ervan maakte, en het omgevormd heeft tot een sofa, dat het schoolwerk dan ook voor een goed deel naar de vaantjes is he. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juli 2021 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Serieus, wat een gezever hier! Moeten we terug naar de jaren'50 dan? Kousen tot boven de knieën en lange rokken voor de meisjes? En oww ja, bloesjes die nauw aansluiten bij de hals. Komaan zeg.... |
|
![]() |
![]() |