![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat je dus over een gewoon huis spreekt en niet over een appartement ? Want daar is capteren van regenwater uiteraard een illusie. In mijn woning hebben we na verbouwing en het leggen van een nieuw terras de oude 'steenput' van 5 meter diep die al sinds 30 jaar ongebruikt was nadat de originele pomp kapot was gegaan opnieuw laten aansluiten, dubbel circuit, dat is dus nu gratis water voor 5 a 6 maand per jaar. (de capaciteit is onvoldoende tijdens de droge maanden om het jaarverbruik te kunnen dragen dus dan moet ik overschakelen op leidingwater). Er is nog veel ruimte tot verbetering : de regenput van 5.000 liter ligt ongebruikt. Er is bij de verbouwing een nieuwe socarex gestoken, maar (nog) niet aangesloten op het circuit. Als ik dat (eindelijk...) eens ga aanpakken gaan de twee toiletten enkel nog op regenwater draaien. Of het altijd financieel interessant is, is stof voor discussie : een degelijke pomp kost ook veel geld. Werken met brol van de Brico is een recept voor teleurstelling. Heb ik al teveel gedaan vroeger, never again. Maar ik vind ook dat -los van het financiële plaatje- we veel te veel leidingwater van topkwaliteit verprutsen voor dingen waar gewoon regenwater de job even goed kan doen. Tips voor besparing ? Dat werkt niet : iedereen weet dat als je tien minuten lang onder de douche staat en die continu laat draaien terwijl je je wast dat je dan grotendeels water hebt staan weggooien. Maar hoeveel mensen willen er het comfort van de warmte missen en gaan ECHT de kraan toedraaien, inzepen en dan pas terug de kraan openzetten ? Ik denk geen 10%... Bij het installeren van een nieuwe ketel, heb ik er wel een zonneboiler bij genomen (heel tevreden van) en voor een heel korte afstand gekozen tussen ketel en voornaamste aftakpunt, dus de badkamer. Gedaan met die ouwe zever van de ketel in de kelder. Als ik de kraan openzet, heb ik na pakweg tien seconden al warm water, dus nauwelijks nog waterverspilling. Ik kan het ook niet opbrengen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 juli 2021 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens aan, dat is al een goei begin.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Regenwater opvangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel ja, ik ga er eens naar kijken.
Maar ge moet het echt wel door koolstof en een uv licht filteren wilt ge ermee wassen hoor. Nu zal een leiding tot de wc leggen niet mogelijk zijn. Maar waarom niet efkes over en weer lopen met den emmer? ![]() In feite osmose principe met nog uv filter bij. Komt van een vies dak he, vogelkak. Jullie -allemaal- zijn echte forumwijzen. Ik dank jullie zeer.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 10 juli 2021 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -Een goedkoop jaarabonnement nemen van een zwembad of de fitness en daar elke dag gaan
douchen. Veel goedkoper per jaar dan elke dag thuis douchen. - Om naar de wc te gaan: stap een café binnen. Ze mogen u dat niet weigeren. Voila: heel veel geld dat ge kunt besparen op water. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkoop uw beeldschermen waarover u het in een ander topic hebt gewoon Cufi!
Althans toch 4 van de 6. Zo kunt u het geld van de verkoop aanwenden om uw waterfactuur te kunnen betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() u wassen met zand, dat schuurt al het vuil los en dan verbruikt ge geen water.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dringende hulp ivm waterbesparing:
Al het gebruikte water dagdagelijks recycleren , inclusief de urine van uw gezin !! Of vraag of ge ook het gebruikte water van uw buren moogt hebben !! ![]() Als ge aan de zee woont , leidingske in de grond richting zee , GRATIS water !! Die ken ik er zo wel enkele !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Handen wassen tijdens het plassen. Die zouten van je urine zijn ook anti bacterieel en handzeep aankopen hoeft ook niet.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Gaan kakken tijdens de gebedsgroep scheelt ook weer 10 liter.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij ons op't werk zijn er die kleine zakjes vuil meebrengen om deze op't werk te deponeren.
Scheelt weer vuilzakken. Ge kunt ook een lege thermos meepakken en voor het naar huis gaan vullen met koffie.