![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik denk wel dat in die kringen de natuurlijke immuniteit al redelijk hoog is. In de ziekenhuizen lag dan ook 80% van die mannen omdat die ook aan de coronaregels hun kloten veegden. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 15 juli 2021 om 13:23. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Europees Commissaris
|
Voorlopig lijkt het er wel op dat het aantal besmettingen vooral in het "brave" Vlaanderen aan het stijgen is.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijkbaar heb ik toch geen moslims nodig om me te herbesmetten, ben net gaan zwemmen en daar is het een corona festijn.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie verzorgd wil worden, moet zich vaccineren. Maar je bent vrij om je niet te vaccineren, en dan is een ziekenhuis ook vrij om U niet te verzorgen. Dat deed bij mijn collega's nogal rare gezichten trekken: nee, nee, we zijn verplicht om ze te verzorgen. Ik zeg: wel, verplicht ze dan om zich te vaccineren. Dan zegden ze: "nee, dan hebben we een revolutie !". Ik zegde, jamaar vinden die mensen dat de maatschappij verplicht is om ze te verzorgen, of niet ? Awel, als de maatschappij verplicht is om ze te verzorgen, dan kan diezelfde maatschappij zeggen dat het contract is dat de andere zich laat vaccineren. Ik heb daar geen moeite mee. Als men nu zegt "jamaar ge kunt dat niet verplichten" (en ik ben daarmee in de grond akkoord), dan is er ook geen verplichting in de andere richting ook he. En dan zijn we weer terug naar af: oftewel is er totale verplichting langs de twee kanten, oftewel is er geen enkele verplichting langs geen enkele kant en dan is het gewoon een contract: wie gevaccineerd is, kan zich laten verzorgen, wie dat niet is, zal moeten wachten tot er plaats is. Als dusdanig zou het veel duidelijker zijn, en dan zijn domme mensen welkom. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En met bewezen bedoel ik hoe efficiënt is het nog op toekomstige varianten en hoe veilig is het op lange termijn |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een contract. Daar zou ik in zekere zin mee kunnen leven. Wie zich niet wilt laten vaccineren krijgt geen verzorging. Maar, wie niet wilt is niet per definitie dom of onwetend. Er bestaan overtuigde antivaxers die nadien zullen blèten als ze ziek zijn. Ja voor deze zou een contract goed zijn. Ik heb het over echte dommeriken die de fabeltjeskrant zouden geloven. Je hebt er geen gedacht van van wat daar in Molenbeek hokt en rondloopt. Uw contract zou functioneren, als stok achter de deur, en ik denk zelfs dat ze gemakkelijk te overtuigen zouden zijn in plaats van de fabeljeskranten op de sociale media of de lokale "stamoverste" te geloven. Punt is dat je ze ook moet kunnen bereiken, want velen, vooral vrouwen komen zelfs nooit buiten, of je geraakt de woonst niet binnen. Maak je geen illusies. Uw theorie klopt in een wereld waar iedereen ook iedereen kan begrijpen, met een goeie communicatie. Maar dan heb je naast Molenbeek gerekend. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gezien de "prijs" van zorg, is het perfect normaal dat men aan de mensen vraagt van die niet te "verspillen". Wie die dus wil, moet dus inderdaad zijn kant van de inspanning gedaan hebben, door zich te laten vaccineren. Maar wie denkt geen zorg nodig te hebben, die kan perfect zeggen dat hij daar niks mee te maken heeft, en die moet dus ook geen last krijgen. Als ge weet dat uw huis niet zal afbranden, moet ge geen brandverzekering nemen he. Maar kom niet bleren als het wel afgebrand is. Ik denk dat onder de 30 jaar, de kans dat je een ziekenhuis opname nodig hebt voor corona, vrij klein is, en dat men de gok kan wagen van dus geen vaccin te willen. Ik ben er absoluut zeker van dat onder de 15 jaar, dat zo is. Als dusdanig heb ik er totaal geen moeite mee om te zeggen: mensen die niet gevaccineerd zijn, zullen enkel maar verzorgd worden (voor corona he) als er meer dan plaats genoeg is en niet als de ziekenhuizen onder druk staan. Mensen die absoluut geen vaccin willen, en toch verzorging, kunnen zich dan best opzettelijk besmetten wanneer er weinig ziekenhuis belasting is. Citaat:
Wie onbereikbaar en dom is, moet maar kreperen he, dat is pure winst. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik je redenering volg dan is jongeren vaccineren een goed idee. Lange termijn effecten impliceert koffiedik kijken. Wachten is geen optie want je zit altijd met geëvolueerde varianten waartegen nog geen perfect vaccin bestaat. |
|
|
|
|
|
|
#54 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nee, er zijn geen lange termijn effecten, andere dan immunitaire, met vaccins. Citaat:
De vraag die overblijft is: hoe gaat een gevaccineerde, vs een ongevaccineerde, reageren op toekomstige andere nodige immunisatie. Dat is de enige "termijn" vraag eerlijk gezegd. Dat verandert echter niks aan het gegeven dat je nu enkel maar geen vaccin neemt als je ervan overtuigd bent dat corona zodanig licht gaat zijn voor jou, dat het de moeite niet is, en dat je dus zeker niet naar het ziekenhuis zal moeten. Wat onder de 30 jaar een redelijk uitvoerbare gok is, en onder de 15 jaar een vrij zekere gok. Dat is altijd al het criterium geweest om zich niet te vaccineren: dat het risico op zware ziekte van corona verwaarloosbaar is, en dus gemakkelijk genomen kan worden. En het risico op ziekenhuis opname dus ook verwaarloosbaar is en gemakkelijk genomen. Dat is het toch geen probleem om "chiche" te zeggen zou ik denken. Wie denkt dat er toch een kans is dat-ie naar het ziekenhuis moet, is toch een totale idioot dan van zich niet te vaccineren zou ik denken. Maar ik reken wel op dat volk om zichzelf op te offeren om zichzelf natuurlijke immuniteit op te doen, zodat de verdere golven minder hoog zullen gaan omdat hun immuniteit dan wel, en de vaccinale niet, meer werkt. En veruit de grote meerderheid van dat volk zal juist gegokt hebben, dat is het punt juist. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2021 om 20:42. |
||
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De paniek en maatregelen doden wereldwijd meer mensen dan corona, dat is een wetenschappelijk feit. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah zijn ze na al die tijd tot het besef gekomen, en zeggen ze wat niet gezegd mocht worden, ... Ja die cijfers waren niet goed, en ze kunnen dat als brusselse regering niet blijven verkopen aan de vlamingen ...
wat een prutsers. |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dan ook geen verzorging ? Het valt wel op dat de overheid wel vollen bak vaccinaties pusht, maar amper tot niks voorlicht over serologische testen...
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, 't is andersom. Als je niet kan nadenken, dan kan je de redenering van de forum virologen niet volgen. Niemand kan de redenering van TV virologen volgen daarentegen, want die is er niet.
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meer nog, het is nu eerder duidelijk dat het helemaal geen kwaad kan om, eens je natuurlijke immuniteit hebt, ook nog eens een vaccin spuit te nemen, in tegendeel. Nog eens, mijn idee is (vanuit individueel standpunt) dat de enige reden om zich niet te vaccineren is: als je zo goed als zeker bent dat je niet zwaar ziek zal worden van corona, en het dus een nutteloze behandeling is voor U. Als je er zo goed als zeker van bent dat het een snotneus zal zijn. Als je al eens een snotneus gehad hebt, zit de kans er heel dik in dat mocht je toch nog eens corona opdoen, het weer een snotneus zal zijn. Voor kinderen en adolescenten is dat eigenlijk het geval, en zelfs voor jonge volwassenen. Van zodra je denkt dat het wel eens mogelijk zou zijn dat je er zo zwaar ziek van wordt dat je een ziekenhuis opname nodig zou kunnen hebben, dan begrijp ik niet dat je je niet zou laten vaccineren. Dit, vanuit INDIVIDUEEL standpunt. Vanuit collectief standpunt denk ik dat het beter is - dat is het ironische aan deze zottigheden van dwingelandij - dat juist NIET TEVEEL VOLK zich zou vaccineren, om de levensduur van dat vaccin zo lang mogelijk te maken, en om zoveel mogelijk verse natuurlijke immuniteit in de bevolking te bekomen. Met andere woorden, voor een 30-er is er eigenlijk een conflict tussen eigen belang (vaccin nemen !) en collectief belang (geen vaccin nemen!) terwijl men het omgekeerd voorstelt en afdwingt. Deze vaccins zijn, vanwege hun ouderdom, en vanwege het afwezig zijn van nieuwe updates NU, eigenlijk een soort van kostbare antibiotica die zo zuinig mogelijk moet toegepast worden op collectief vlak, maar eigenlijk individueel eerder voordelig is (niet voor kinderen). Het eigenaardige is dat we nu een politiek opgedrongen krijgen, die het omgekeerde doet van wat men met antibiotica doet. Daar waar, bij, zeg maar een keelontsteking of zo, het *individueel* beter is om U toch maar anti biotica voor te schrijven, of het nu bacterieel of viraal is, want zo genees je het of belet je een eventuele complicatie, men het algemeen AFRAADT om dat zomaar te doen vanwege het versneld opbouwen van resistentie tegen die antibiotica als je die teveel gebruikt, doet men hier het omgekeerde, en gaat mensen vaccineren die daar individueel eigenlijk maar een klein voordeeltje aan hebben. |
|
|
|
|