Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2021, 09:05   #21
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat is dan wel correct.

Ik kan je verzekeren dat er nul procent emotionaliteit bij betrokken is. Er hoeft inderdaad niet flauw gedaan te worden over mijn afkomst, niet door mij noch door een ander.
Ik besef wel dat het je vast ergert dat men allerlei eigenschappen op je plakt door je afkomst die vaak niet kloppen maar aannames zijn. Vervelend allemaal. Maar ik geloof je hoor.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juli 2021 om 09:05.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 09:06   #22
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Decroo liegt natuurlijk als hij beweert dat die mensen goed opgevolgd gaan worden.
Een gevangenisstraf van 5 jaar, die in werkelijkheid soms maar enkele maanden duurt.
Daarna zogezegd opvolging, maar als er later een aanslag gebeurt, dan zegt Staatsveiligheid dat ze onmogelijk zo'n massaal aantal potentiële terroristen in de gaten kunnen houden.
Dat zeiden ze de vorige keer ook al, en toen waren er minder.
Dus neen, de klok van de tijdbom is alweer aan het aftellen, het enige dat we niet weten is hoeveel tijd nog...
Oud 17 juli 2021, 09:06   #23
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

geen hongerstaking nodig bij deze halal feestvierders
Oud 17 juli 2021, 09:08   #24
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wel uit je avatar en je vroegere posts. Laten we hier niet flauw over doen. Veel emotionaliteit speelt hier een rol waarbij bepaalde onderwerpen taboe voor je blijken te zijn. Verder geen zin in onproductieve trollgesprekken. Het ga je goed.

Pas op, ik ga je niet persoonlijk aanvallen op andere posts daarom. Ik vind het enkel muggenzifterij een metadiscussie te voeren over het feit dat de OP stelt dat moslims een voorkeurbehandeling krijgen uit een politieke correctheid. Het blijft schandalig dat IS-vrouwen teruggehaald worden en zelfs een portret krijgen over het lijden van de jezidi's heen.
Ge wijzigt sneller dan dat ik typ. Die wijziging had ik niet gezien. Ik ga hier inderdaad ook niet te lang over doordrammen. Jij kan er ook iets van het muggeziften en metadiscussies voeren. Getuige je posts in deze draad met mij.
Oud 17 juli 2021, 09:44   #25
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ge wijzigt sneller dan dat ik typ. Die wijziging had ik niet gezien. Ik ga hier inderdaad ook niet te lang over doordrammen. Jij kan er ook iets van het muggeziften en metadiscussies voeren. Getuige je posts in deze draad met mij.
Mijn grote onhebbelijkheid, mijn excuses. Tevens ook om je persoonlijk te bejegenen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juli 2021 om 09:44.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 09:48   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Decroo liegt natuurlijk als hij beweert dat die mensen goed opgevolgd gaan worden.
Een gevangenisstraf van 5 jaar, die in werkelijkheid soms maar enkele maanden duurt.
Daarna zogezegd opvolging, maar als er later een aanslag gebeurt, dan zegt Staatsveiligheid dat ze onmogelijk zo'n massaal aantal potentiële terroristen in de gaten kunnen houden.
Dat zeiden ze de vorige keer ook al, en toen waren er minder.
Dus neen, de klok van de tijdbom is alweer aan het aftellen, het enige dat we niet weten is hoeveel tijd nog...
Na zes maand krijgen die een "bandje".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 09:57   #27
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb al eens een BBC Reportage gezien hoe daar een Brit met enkelband in Frankrijk een moord begaan had.
Dat systeem is zo lek als een zeef, en ik vermoed dat de controle hier nog veel erger is.
Oud 17 juli 2021, 09:59   #28
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en een privé animator
Oud 17 juli 2021, 10:06   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al eens een BBC Reportage gezien hoe daar een Brit met enkelband in Frankrijk een moord begaan had.
Dat systeem is zo lek als een zeef, en ik vermoed dat de controle hier nog veel erger is.
Dat is nog het minste. In de praktijk, gaat iedereen die een bandje krijgt, na iets minder dan vijf jaar wachten, op strafonderbreking.

Omdat er duizenden bandjes tekort zijn.
Ik zei het eerder al, iemand die ik ken moest drie maanden doen met een bandje, het heeft negen jaar na de uitspraak van het vonnis geduurd alvorens dat bandje er was. Was ongeveer 14 jaar na de feiten.

Is er iemand die dit nog redelijk vindt?
Oud 17 juli 2021, 10:56   #30
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik constateer dat u strijdende IS terroristen als de "islam" catalogeert.

Die zit
Oud 17 juli 2021, 10:59   #31
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is nog het minste. In de praktijk, gaat iedereen die een bandje krijgt, na iets minder dan vijf jaar wachten, op strafonderbreking.

Omdat er duizenden bandjes tekort zijn.
Ik zei het eerder al, iemand die ik ken moest drie maanden doen met een bandje, het heeft negen jaar na de uitspraak van het vonnis geduurd alvorens dat bandje er was. Was ongeveer 14 jaar na de feiten.

Is er iemand die dit nog redelijk vindt?

Niemand vind dit redelijk behalve de overheid, daarom ook dat we dringend werk moeten maken ven een "bekwame" overheid.
Oud 17 juli 2021, 11:02   #32
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
en een privé animator

Daar zal De Croo en nog wel enkelen zich met "plezier" voor opofferen, voor wat hoort wat .....
Oud 17 juli 2021, 11:06   #33
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Controle gebeurt hier met cameras en rapporten erover en dan is er stilte.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 17 juli 2021 om 11:06.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 15:07   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
2 !
Het ergste is dat dit in bijna alle FOD's gebeurt.
Corruptie ?
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 15:27   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Radiostilte draagt men in 'ons' land best hoog in het vaandel. (zie ook: El Kaouakibi)

Ik plaatste het bij immigratie & integratie maar ik val even in herhaling dan maar.

Citaat:
Die vrouwen moeten zich er zelf van bewust zijn dat zij voor een ander leven gekozen hebben en als dat na een tijdje wat 'tegenvalt' niet gaan zagen en zeveren.

In een nieuwsuitzending kwamen zij volledig met gezichtsbedekking in beeld.

Best raar als ik dit dan lees of gaat men dat ook weer veranderen als toegift?

België eerste Europese land dat boerka verbiedt

Iets om over na te denken of liever niet ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2021 om 15:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 22:09   #36
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Controle met camera's, dat betekent dus dat je ziet dat ze de regels niet gerespecteerd hebben, en dat is het dan.
Ga ze maar eens allemaal gaan zoeken.
Oud 17 juli 2021, 22:21   #37
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Niemand moet ooit verantwoording afleggen voor de flaters en de doden die er het gevolg van zijn. Men leert dus ook niks.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20160814_02424305

Citaat:
De 32-jarige Oussama Atar is een persoonlijke vriend van Abu Bakr Al-Bagdadi, de grote roerganger van ?*Islamitische Staat. De twee zaten in 2005 in dezelfde Iraakse gevangenis. Als hulpverlener beweerde hij, maar in feite smokkelde hij wapens voor de rebellen die de Amerikaanse troepen bevochten.

Ondanks de bedenkelijke reputatie van Atar, slaagde zijn zus er in 2010 in om zowel de Belgische Staat, Amnesty International als verschillende partijleden van Ecolo achter zich te scharen voor een grootscheepse campagne die Atar vrij moest krijgen, zogezegd omdat hij nierkanker had.

Daar bleek later niets van te kloppen en Atar verdween al snel van de radar. Acht huiszoekingen in Brussel leverden vrijdag geen spoor op van de man die zijn neven, de broers El ?*Bakraoui, vermoedelijk heeft opgepookt om aanslagen te plegen in Zaventem en Maalbeek.

Zoé Genot, Kamerlid voor de Franstalige groenen, trok toen mee aan de Atar-kar. ‘Ja. In 2010 wisten we natuurlijk niet wat die man in 2016 zou uitspoken. Maar ik begrijp wel dat de mensen in de straat nu - terecht - denken dat we hem beter in Irak hadden gelaten.’ Volgens haar wist de Belgische Staat in 2010 niet dat Atar eigenlijk een wapensmokkelaar was. De destijds bevoegde ministers van Buitenlandse Zaken Steven Vanackere (CD&V) en Didier Reynders (MR) reageerden zaterdag niet.

Ook Amnesty International zit een beetje verveeld met de zaak. ‘Maar het heeft geen zin om met de kennis van nu te oordelen over feiten van zes jaar geleden.’ De organisatie benadrukt dat ze in 2010 enkel actie heeft gevoerd voor het recht op gezondheid en niet voor de vrijlating van Atar.

'Op basis van de toenmalige berichten heeft Amnesty International in 2010 haar bezorgdheid geuit en de Iraakse autoriteiten opgeroepen om alle noodzakelijke medische hulp te voorzien voor Atar. Elk individu, gevangen of niet, heeft recht op basisgezondheidszorg.'
Oud 18 juli 2021, 06:35   #38
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Pek en veren. Heidi De Pauw en al wie haar geholpen hebben horen in de gevangenis thuis voor landverraad. Als er nu een aanslag plaatsvindt en geen van die zes vrouwen is er bij betrokken kan men zeggen zie de wel het was geen van hen maar feitelijk heeft men gewoon personeel elders weg gehaald om deze vrouwen extra te bewaken. Hoe dan ook is het een schande, plots telt het voorzichtigheidsprincipe niet meer, enkel als het is om ons de stuipen op het lijf te jagen of op te sluiten, om onze vrijheden te ontnemen dan zijn ze daar met hun voorzichtigheidsprincipe. Nogmaals, het is een schande hoe die vrouwen en hun kinderen in het geheim tegen de wil van de grote meerderheid van de bevolking bij nacht en ontij het land werden in gesmokkeld. Uitgerekend terwijl in ons land tientallen stierven bij overstromingen en tienduizenden have en goed verloren, waarbij de hulp van de overheid voor de zoveelste keer totaal tekort schoot. Schande schande schande! Schande!

De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2021, 08:07   #39
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nogmaals, het is een schande hoe die vrouwen en hun kinderen in het geheim tegen de wil van de grote meerderheid van de bevolking bij nacht en ontij het land werden in gesmokkeld. Uitgerekend terwijl in ons land tientallen stierven bij overstromingen en tienduizenden have en goed verloren, waarbij de hulp van de overheid voor de zoveelste keer totaal tekort schoot. Schande schande schande! Schande!
Niet alleen bij nacht en bij ontij, maar ook in een periode waar veel mensen in verlof zijn, kwestie dat protestacties moeilijker te organizeren zijn.
Oud 18 juli 2021, 08:26   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen bij nacht en bij ontij, maar ook in een periode waar veel mensen in verlof zijn, kwestie dat protestacties moeilijker te organizeren zijn.
En ze hebben de prijs van de naft deftig opgevoerd. Kwestie dat mensen minder geneigd zijn om zich te verplaatsen. Wat een snoodaards, met snode plannen in snode tijden!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be