![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stel U voor dat een kwart van het landoppervlak "diep stuwmeer" wordt, dat we geregeld vullen met van die extreme regenval. Als we dan, met enorme energie centrales, dat water in de atmosfeer sproeien bij zo een heet weer, dan kunnen we van die fantastische plantengroei krijgen op anders dorre grond, en zal de temperatuur in elk geval zakken. Stel U trouwens voor, als men diepe, grote koele meren heeft, en hete lucht van 60 graden, wat voor een energie winning we daar niet kunnen uit halen ! Daarmee kunnen we dan in de overkoepelde steden gigantische airco's doen werken. Het heeft ook het voordeel dat het enorm veel arm volk zal laten sterven, zo zijn we daar vanaf zonder dat we daar expliciete genocidaire technieken moeten op toepassen. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2021 om 11:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ook overstromingen in Berchtesgaden. Dat is even slikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oei, na het verlies van Hitler als beschermheer krijgen ze ook nog eens op hun donder van Odin en Thor. Eens zien of onze stormbataljons naar ginder in colonnes gaan vertrekken om de plek van bedevaart te redden.
![]() |
#504 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/video/productie/v...tenrijk-239018 Maar goed, lekker flauw, want Beieren blijft een leuke streek, ook voor een Vlaming. Laatst gewijzigd door Weyland : 18 juli 2021 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#507 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 18 juli 2021 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Feit omdat Nederland bijna totaal onder zeeniveau licht heeft Nederland zwaar geinvesteer en blijvend geïnvesteerd in dijken enz. Hebben sommige mensen zelf privé muren en noodoplossingen aangelegd rond hun privé woning. Terwijl hier te lande de staat en de mensen zelf door laksheid niet zoveel rekening houden met de kans op overstroming. Privé muurtjes om water tegen te houden waarschijnlijk ook niet toegelaten zal worden door dorp, gemeente of stad. Daarom verwees ik ook naar Zwitserland in mijn reactie #476. Zwitserland waar de mensen over hun eigen doen en laten > in hun kanton /dorp of stad > in hun eigen taal kunnen beslissen over wat moet gebeuren om bv zich te beveiligen tegen lawine en waterstromen. In Zwitserland word niet ergens ver weg ( ander kanton) in een politiek gemanipuleerd bureau beslist in een andere taal met kennis van landbouw en bosbouw (PS/ecolo) over onze stad infrastructuur in Vlaanderen en omgekeerd. Word niet beslist volgens de regel >>> U wil dat, wel dan wil ik dat << als compensatie….Wat tot geldverspilling en constructie fouten moet leiden ais er al iets gedaan word! Je kan natuurlijk zeggen wij hebben geen Pyreneeën, klopt. Ik bedoel en verwijs naar wat de Zwitser dus wel gemeen hebben over alle kantons heen is hun aanpak en hun ingesteldheid. Geografisch hebben ze het land in drie gedeeld. En hun handelen daar op gebaseerd. Even simpel uitgelegd. 1/ Er word hooft zakelijk gewoond, geleefd en geproduceerd op de gronden in de valleien. En in die context word de infrastructuur opgebouwd. 2/iets hoger is het voor de landbouw, bosbouw enz. ( bouwen en wonen is steeds in die context alleen toegelaten). Daar worden al voorzieningen aangelegd om lawine en water stoom in bepaalde richtingen te drijven met muurtjes, wegen en zelfs spoorweg infrastructuur. Zodat stad, woon en productie gedeelte van regio 1 zou gevrijwaard blijven van schade. 3/ Nog hoger van af een welbepaalde hoogt valt het onder de Natuur. (word bijna geen toelating gegeven om er prive woning te bouwen waar echt ingeleefd zou worden) Rekening houdend met de natuur, de aanwezige beek, bedingen, gletsjer enz. worden de eerste zaken bijgewerkt om reeds van af daar al te proberen lawine en waterstomen naar de opvang lagergelegen bij te sturen of richting andere bergwanden te proberen sturen om de kracht van de stroming te doen afnemen. Dammen bouwen enz. Waarmee ik bedoel in Zwitserland zit het bij de bevolking zelf ingebakken om zelf voor veiligheid te zorgen, ook via de referendum keuzes! Wellicht omdat het risico op lawine en water schade daar hoog is. Maar vooral de mensen zelf kunnen daar hun eigen gebied met de kennis dat ze ter plaatse hebben beveiligen! U schreef: Garages ondergronds kan niet meer in deze tijd. Mensdom Verdorie, le beau monde hier aan de Leie hebben kelders met diepvriezers enz gebouwd in hun villa’s juist naast de Leie. Iedere winter opnieuw staan die onder water. Het is dan een verzekeringsprobleem, pffff. Waar is hun verstand…. Terwijl In ontwikkelingslanden, en de primitieve volkeren in het amazone gebied wel zo slim zijn om paalwoningen te bouwen naast rivieren. In Noord Duitsland regio Bremen meen ik, heeft men eeuwen oude paalwoningen opgegraven die verzonken waren in het veen. Dus toen wisten de mensen al dat de natuur lelijk kon uithalen en bouwden ze er naar. Terwijl hier verkaveld werd en toegelaten door regering, stad enz.!!! Op plaatsen dat eeuwenlang bekend stond als overstromingen gebieden. Hoogbouw hier steeds werd tegen gehouden want de villa’s moesten gebouwd worden …….Maffia praktijken noem ik dat. U schreef: Ze kunnen daar beter huizen op palen bouwen en garages op een luchtbrug. Klopt inderdaad want zelfs de paalwoningen in het amazone gebied hebben een terras waar ze hun goederen, zelfs bootjes veilig kunnen plaatsen als het water te hoog staat. Die weten dat!!!! Hier dus niet…. U schreef: Hoger wonen en ruimer denken, is de beste bescherming voor de Walen. Hoger en meer ruimte biedend aan de rivier >> Niet alleen voor de walen. Ruimer denken zoals ik verwees naar de werkwijze van de Zwitsers. Zowel ten aanzien van waterramp .......of als politieke structuur. Alleen zal de heersende politiek hier er alles aan doen om het Zwitserse politieke systeem te verbergen en afte breken om hun chaos politiek, hun zitje hier te kunnen behouden. ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 juli 2021 om 05:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit bedevaartsoord is alvast ondereikbaar geworden ?
https://historiek.net/berchtesgaden-...-hitler/81573/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Minister-President
|
![]() Ter info: die hardvochtige (sorry!) Vlamingen toch!
https://www.hln.be/binnenland/report...jden~a8cfef57/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige oplossing is Wallonië onder curatele plaatsen.
De bevolking daar is duidelijk niet in staat verstandige keuzes te nemen. Na decennialang zichzelf de ondergang in te hebben gestemd door keer op keer massaal op de PS te stemmen, gaan ze nu nog een stap verder de ondergang tegemoet: stemmen op PTB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waren Wallonië en Vlaanderen bedrijven we waren allebei al lang failliet ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Minister-President
|
![]() Ik heb niks tegen de Franstaligen als mensen in Zuid-België. Wel tegen de keuzes die ze ma’en om afhankelijk van anderen te blijven. Waar is hun fierheid? Waar is hun zin voor verantwoordelijkheid? Waar is hun geloof in zichzelf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tous ensemble in de hangmat
![]() |
#517 |
Secretaris-Generaal VN
|