![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#642 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ondertussen heel erg duidelijk dat er in het Luikse niet bijzonder snel een coordinatiecentrum met goed overzicht,geleid door een official met grote bevoegdheid (de gouverneur bijvoorbeeld) functioneerde die eerste paar dagen na "de ramp".
De Limburgse situatie kan ik momenteel niet inschatten. Gevolg was dat niemand wist wat te doen met die brandweerdelegaties die verschenen om "te helpen",want niemand wist waar ze eerst en nuttigst zouden kunnen helpen.Duidelijk ook is er geen masterplan wat doen als de rivier overstroomt.Als er een rivier met reeds sinds mensenheugnis wisselend debiet doorheen de regio,doorheen verschillende woonkernen,stroomt is dat wel iets nuttigs....Dat laatste is wel het ergste...Als er geen masterplan is ,is er geen begin van coordinatie mogelijk,ongeacht of de rivier een beetje of heel veel overstroomt.Iedereen moet dan maar een beetje op gemeentelijk niveau zijn plan trekken .....en er zullen alleen maar extra slachtoffers zijn,frustratie,en verspillingen van tijd en middelen....Het nooit eens serieus opbouwen van de Civiele Bescherming als een groot Korps met manschappen,materiaal en een professioneel officierenkader wreekte zich weer eens. Het gedrag van brandweerkorpsen van ver buiten de regio om dan maar "onmiddelijk" hulp te zenden is dan misschien wel sympathiek en solidair,maar ook onprofessioneel. Laatst gewijzigd door kelt : 20 juli 2021 om 05:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dan een communicatie netwerk opbouwen om een goed overzicht te krijgen om dan de hulpmiddelen naar de juiste plekken te kunnen sturen. Daarvoor moet je wel een paar gasten hebben die technisch denken en even los van de doden of de hoeveelheid water waarin ze staan kunnen blijven functioneren. Dat vraagt een zekere hardheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben wel benieuwd eigenlijk of B-Plusser Hervé Jamar (MR), ook wel minister van blunders genoemd omdat hij de begroting niet helemaal begreep en dan maar gouverneur van Luik werd, onderdak heeft geboden aan de slachtoffers van de overstromingen zoals hij dat illegaal deed voor de illegalen van Maximilliaanpark ?
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af wat politiek beleid te maken heeft met een in ons land nooit geziene hoeveelheid regen. Ik denk niet dat het beleid bij machte was om die regen elders te laten vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we weten dat er veel regen gaat vallen (en dat wist men blijkbaar) dan moet je de gemeentes die stroomafwaarts van stuwmeren liggen toch best even bellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Minister-President
|
![]() Dat laatste klopt. Maar er scheelde wel wat met het waterbeheer. Wie daar blind voor blijft..... heeft het niet goed voor met de bevolking in die streken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
|
![]() Citaat:
dat pakt niet zo goed in dit land
![]() |
![]() |
#651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is nu eenmaal zo dat een massa water in bergachtig gebied een immense kracht en snelheid kan ontwikkelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
|
![]() Citaat:
*Ik meen mij te herinneren dat dit in normale omstandigheden gemiddeld 1x om de 200 of 250 jaar zou gebeuren. Mogen we dan ook schrijven dat het Vlaamse waterbeheer niet voldoet? Het zou toevallig deze zomer die ene keer kunnen geweest zijn hé. Zonder de dammen in Wallonië was het hier een ramp geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
|
![]() Ook in vlak gebied. Wie de drift van de maas niet zelf ondervonden heeft kan zich moeilijk voorstellen dat je in 10 of 20cm water (over de weg) kan omvallen door de kracht van dat stromende water.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Minister
|
![]() Wat en rot mentaliteit daar in Luik!!!!
Nieuwsblad Ondanks ravage waren Vlaamse brandweerlui niet welkom in rampgebieden: “Kon mijn oren niet geloven” Gisteren om 19:23 door Cedric Lagast en Nina Bernaerts | Bron: EIGEN BERICHTGEVING Er trekken dinsdag opnieuw 160 Vlaamse brandweermannen naar de zwaar getroffen regio in Luik om te helpen. Op maandag moesten ze tot hun grote frustratie een hele dag werkloos in hun kazerne toekijken, omdat hun hulp niet gewenst was in de streek rond Luik. Vlaamse brandweerlui waren niet gewenst in rampgebieden, maar “alle hulp is welkom” zegt minister Verlinden Gazet van Antwerpen Er trekken dinsdag opnieuw 160 Vlaamse brandweermannen naar de zwaar getroffen regio in Luik om te helpen. Op maandag moesten ze tot hun grote frustratie een hele dag werkloos in hun kazerne toekijken, omdat hun hulp niet gewenst was in de streek rond Luik. Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) roept minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) op om het commando van de reddingsacties in de provincie over te nemen. Ondertussen heeft het kabinet van Verlinden gereageerd: “Alle hulp is welkom. We danken alle zones die brandweerlieden ter beschikking stellen”, aldus het kabinet.. In Luik zit duidelijk de bevolking even goed onder de knoet net als in China, Wellicht om de "perceptie" hoog te houden dat Vlaanderen slecht is volgens de Waalse politici, dus mochten de hulpdiensten uit Vlaanderen daar niets doen >> niet helpen!!!! Vlaanderen is weeral duidelijk alleen goed om te betalen en te zwijgen zodat de plaatselijke politici verder hun zakken kunnen vullen. Al hebben ze voor TV de mond vol over "de mensen" hun leed
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 juli 2021 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar wordt deze boodschap enkel gebracht door HN en HBL.
Of vergis ik me? Hoe is het mogelijk dat zo'n schandaal niet direct uitgespit wordt? Daar is maar één mogelijk antwoord op.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
|
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja de censuur in onze kranten is bekend. Vandaar dat in Nederland er grote onvrede is over de overnames van de Belgische persgroepen met hun gemanipuleerd of "NIET" nieuws. Volgens Belga Di Rupo is wel snel als het over geld gaat...... De Waalse regering heeft dinsdag bij hoogdringendheid een eerste plan ten belope van 2 miljard euro opgesteld voor de heropbouw van Wallonië dat getroffen is door de dodelijke overstromingen van vorige week. Dat kondigde Waals minister-president Elio Di Rupo aan. Van de 2 miljard is 800 miljoen euro afkomstig van het Waalse relanceplan. Een aantal projecten van dat plan zullen geschrapt worden. 200 miljoen is afkomstig van de schatkist en zal in het Rampenfonds gepompt worden. Het overige miljard euro moet op de financiële markten gevonden worden met een "klassieke" lening.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
|
![]() de waarschuwingen een paar dagen eerder negeren en geen maatregelen nemen.
en daarna de hulp uit Vlaanderen weigeren, behalve als om geld gaat. nou dan krijgen ze géén geld meer en moeten ze maar hunne hoepel trekken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dikke zever, daar er ook bvb van Dendermonde en Mechelen zijn gaan helpen.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
|
![]() Misschien waren het enkel de Gentenaars die ze niet nodig hadden, wegens erger dan nutteloos?