Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2021, 08:21   #701
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Op 13 07 voorspelden de Duitsers reeds 150-200 mm regen over 48 uur in een groot deel van Luik

https://www.geenstijl.nl/5160089/cod...d-van-limburg/

Misschien heeft het KMI grof geblunderd dan?
Oud 22 juli 2021, 08:26   #702
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik las dat hij vorig jaar een levertransplantatie heeft ondergaan. Wat veel recepties gedaan zeker ...
Merci, ik volgde idd niet. My bad.
Oud 22 juli 2021, 08:31   #703
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Op 13 07 voorspelden de Duitsers reeds 150-200 mm regen over 48 uur in een groot deel van Luik

https://www.geenstijl.nl/5160089/cod...d-van-limburg/

Misschien heeft het KMI grof geblunderd dan?
Het gaat er helemaal niet over dat er op het moment van overstroming macheloosheid was..

Het gaat er om dat in de uren,dagen erna er,evident,geen enkel masterplan overstromingen in vroege getreden was.DAT opstellen VOORAF,zulke masterplannen, is nochtans een van de (weinig overblijvende-) bevoegdheden van een gouverneur die dan op het moment van rampen de "hoogste officier" wordt ter plaatse.Daarvoor dienen er af en toe "provinciale rampenplannen" geoefend en aangepast te worden.Dat gebeurt niet met recepties en toespraken.

Hulpploegen uit "belendende delen van het Koninkrijk" kregen geen hulpvraag en toen ze maar zelf eens verschenen was er niemand die hen,onbekend zijnde met het terrein,kon wijzen naar waar ze konden helpen.

Het is eigenlijk iets wat je kan verwachten in bepaalde gebieden van de wereld maar toch niet in de regio Luik,de regio waar ooit de industriele revolutie buiten het VK gestart is op het vasteland van Europa.
Het is amper te bevatten hoe ACHTERLIJK het geworden is daar....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 juli 2021 om 08:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:36   #704
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Waar de main stream media en de politiek de lippen over op elkaar houden

Citaat:
“Overstroming Vesdervallei schuld van kolossale fout bij stuwdam Eupen”

Volgens Damien Ernst, computeringenieur en professor aan de universiteit van Luik, zijn de overstromingen in de Vesdervallei te wijten aan een “kolossale fout” bij het waterbeheer van de stuwdam van Eupen. Dat zegt hij op RTL INFO.
“Het grootste deel van de verwoesting vond plaats in de Vesdervallei, langs de rivier“, zegt Ernst. “Dat is vooral te wijten aan het feit dat de stuwdam van Eupen midden in een crisis water moest vrijlaten, terwijl zij dat water had moeten tegenhouden. Er is een grote fout gemaakt bij de voorspellingen.”

Het water had al op zaterdag of maandag uit deze dam moeten worden gelaten, zodat er voldoende capaciteit zou zijn om het water op het hoogtepunt van de overstroming tegen te houden”, klinkt het verder. “Dit is niet gebeurd. Woensdag moest het water worden geloosd, waardoor deze “tsunami” ontstond die Verviers, Eupen, Dolhain en al die plaatsen langs de Vesder verwoestte. Dit is echt een kolossale fout in termen van risicobeheer. De verantwoordelijkheden zijn immens. Je kunt het niet op pech gooien.

“België was zaterdag al op de hoogte gebracht van het risico op zware overstromingen”, zegt Ernst. “Op zondag waren de voorspellingen al duidelijk: we zouden uitzonderlijke regenval krijgen. Het was toen noodzakelijk te beginnen met het legen van de stuwdam van Eupen om deze reservecapaciteit te behouden. De dam werd niet preventief leeggepompt. Ik zie nu dat ze de waarheid proberen te verbergen en dat maakt me erg kwaad. Daarom is de Vesdervallei veel meer getroffen. Je kunt niet weglopen voor je verantwoordelijkheden door te zeggen dat er een probleem was met het weerbericht. Het is niet waar, de voorspellingen waren er.”

Bron: RTL INFO

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 22 juli 2021 om 08:38.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:39   #705
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ideaal tijdsmoment om de streek terug te geven aan Duitsland.
Oud 22 juli 2021, 08:44   #706
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht

Eupen ligt in de provincie Luik en,evident,was er dus ook geen planning (lap nog een erbij)wat doen bij voorspelde grote watertoevloed stroomopwaarts...

Het "plot" wordt steeds dieper.......
Eigenlijk zou zich dat moeten vertalen in enorme politieke schade....en overigens zullen verzekeringsmaatschappijen,eens het artikel dat U aanhaalt bevestigd wordt,niet nalaten de overheid in gebreken te stellen......

Ze doen dus op het Maasbekken in de provincie Luik NIET aan "waterbeheer" laat staan "waterbeheersing",andere beweringen zijn manifest onjuist....

Afkomen met "klimaatsverandering" is natuurlijk een manier van verantwoordelijkheid proberen te ontlopen.

Alles wijst er nu op dat,gezien de hoeveelheid water,schade onvermijdelijk was maar de hoeveelheid schade tijdens en na de gebeurtenis onnodig zwaar is geweest.....en met doden erbij........

Laatst gewijzigd door kelt : 22 juli 2021 om 08:48.
Oud 22 juli 2021, 08:52   #707
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Main stream media zwijgt volgens jou ? Terwijl je een artikel quote uit RTL, wat in franstalig België vergelijkbaar is met VTM bij ons.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 08:57   #708
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Main stream media zwijgt volgens jou ? Terwijl je een artikel quote uit RTL, wat in franstalig België vergelijkbaar is met VTM bij ons.
Neen, kerel, de info komt van een interview op RTL. Bron, weet je wel?
Geen enkele van de geschreven media in België rept er ook maar met een woord over.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 22 juli 2021 om 08:57.
Oud 22 juli 2021, 09:08   #709
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het toch wel griezelig om al die dansende Flaminganten op dit forum te zien omwille van de fouten gemaakt in Wallonië onderwijl kloppend op hun kippeborsten hoeveel beter de Vlamingen en Vlaanderen wel niet zijn.
Oud 22 juli 2021, 09:15   #710
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik vind het toch wel griezelig om al die dansende Flaminganten op dit forum te zien omwille van de fouten gemaakt in Wallonië onderwijl kloppend op hun kippeborsten hoeveel beter de Vlamingen en Vlaanderen wel niet zijn.
Vlaanderen werkt aan hemelwaterplannen en doet aan waterbeheersing om de taferelen die in Luik zijn gebeurd te vermijden.

Vlaanderen heeft provinciale rampenplannen om in te grijpen ten gepaste tijde.

Vlaanderen heeft wel geen stuwmeren gezien het geen bergen heeft, wel wat heuvel(tje)s.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:16   #711
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/een-d...ezet~b4671b12/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:18   #712
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Vlaanderen werkt aan hemelwaterplannen en doet aan waterbeheersing om de taferelen die in Luik zijn gebeurd te vermijden.

Vlaanderen heeft wel geen stuwmeren gezien het geen bergen heeft, wel wat heuvel(tje)s.
Ontken ik dit allemaal? Neen, ik heb het over het leedvermaak van onze separatistische Flaminganten.
Oud 22 juli 2021, 09:18   #713
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen werkt aan hemelwaterplannen en doet aan waterbeheersing om de taferelen die in Luik zijn gebeurd te vermijden. Vlaanderen heeft provinciale rampenplannen om in te grijpen ten gepaste tijde.

Maar ze hebben wel meer dan Erika in Olland!
Oud 22 juli 2021, 09:20   #714
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontken ik dit allemaal? Neen, ik heb het over het leedvermaak van onze separatistische Flaminganten.
leedvermaak?
Oud 22 juli 2021, 09:21   #715
Shadowke

Standaard

Citaat:
ik doe niet aan leedvermaak. vind het erg voor de slachtoffers.
maak het niet uit of ze in Vlaanderen, Wallonië, Duitsland, ... laat staan Zimbabwe zijn.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 juli 2021 om 09:21.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:23   #716
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie nergens dansende mensen. Integendeel, dit is intriest. Een regionaal en nationaal bestuur dat mensen opoffert in eerste instantie door politieke en bestuurlijke onbekwaamheid en daarna door grotesk schuldig verzuim. Tot slot tracht men al die onkunde nog eens in de traditionele Belgische doofpot te steken in plaats van ootmoedig verantwoordelijkheid te nemen voor de eigen blunders die onnodig mensenlevens en een massale materiële en economische schade hebben veroorzaakt.
Ook merk ik niemand die het heeft over het beter-zijn in Vlaanderen.
Sommige geesten kunnen nogal eens verward overkomen. Waanvoorstellingen halen dan al eens gauw de bovenhand.
Oud 22 juli 2021, 09:23   #717
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn waarde Kenan,ik laat dat over die "kippenborsten" wel op uw rekening....

Maar er kan eenvoudig vastgesteld worden (niet gespeculeerd maar vastgesteld) dat de Luikse overheden(overigens over het algemeen,als het er om gaat de Flamands te koeioneren,de meest lawaaierige van gans Wallonie... ) hun BEVOEGDHEDEN en hun PLICHTEN niet uitgevoerd hebben.

Geen "flamingant" die daar nog iets aan kan doen...

Overigens is zelfs Limburg daar slachtoffer van,gezien die naast dat zootje ongeregeld aan diezelfde rivier moeten zien erdoor te komen....

Werk aan de winkel in het toekomstige Turan

Laatst gewijzigd door kelt : 22 juli 2021 om 09:24.
Oud 22 juli 2021, 09:25   #718
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wij hebben dan weer overstromingsgebieden. Je moet daar niet wandelen als ze de polder onder laten lopen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:26   #719
DucDEnghien

Standaard

Citaat:

Vlaanderen heeft vooral veel asfalt en beton en tal van verkavelingen die oorspronkelijk overstromingsgebieden waren en zijn.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 09:27   #720
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Achter betaalmuur leest niemand dat. Maar pluim voor De Morgen. Benieuwd of ze de zaak opvolgen en volledig gaan uitpluizen of dat het bij dit ene artikel achter de betaalmuur blijft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be