Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2021, 20:40   #801
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Amaai heb je naast je Luger, een nazi-wapen, ook nog een tweeloop om je haat mee te koelen? Op MENSEN die enkel gebruik maken van borstels, spaden en een hoop goede Vlaamse wil?
Hij gaan ook gas inzetten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 20:40   #802
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voorpost deugt niet. Extreem-rechtse vlegels. De naam zelf zegt het al. Een vooruitgeschoven post. De eersten . Van wat de eersten? Drie keer raden.
Bron?
Oud 22 juli 2021, 20:41   #803
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De EU is niet blind, de Commissie heeft trouwens een Directoraat Generaal, DG Regio, die zich specifiek over de regios binnen de EU ontfermt en die Europese steun verstrekt aan die regios.
FEIT blijft dat de EU is stekeblind voor het economische verschil tussen de Belgische gewesten.
Oud 22 juli 2021, 20:47   #804
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kom kom, dat was pech hebben he.

Die gasten gaan naar ginder om hun best te doen, redden ongetwijfeld ook een aantal mensen en dan hebben ze de pech dat hun motor vastloopt.

Ik zou zeggen hier dienen lessen uit getrokken te worden, Ribs/Zodiacs zijn dus nutteloos in deze omstandigheden.

Een Whaly of metalen boot met een schroef die beveiligd is, lijkt hier de oplossing te zijn.
Tegen dit inferno is geen enkele boot of schroef bestand al zeker niet als er zoals ik gezien heb op TV ook mensen met rondvaren "zonder voldoende ervaring".
Oud 22 juli 2021, 20:49   #805
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Vlaanderen werkt aan hemelwaterplannen en doet aan waterbeheersing om de taferelen die in Luik zijn gebeurd te vermijden.

Vlaanderen heeft provinciale rampenplannen om in te grijpen ten gepaste tijde.

Vlaanderen heeft wel geen stuwmeren gezien het geen bergen heeft, wel wat heuvel(tje)s.
Man, de K toch eens na. In Vlaanderen is de geografie totaal anders. Vergelijkbare taferelen kunnen in Vlaanderen niet wegens te weinig verval.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 20:50   #806
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik doe niet aan leedvermaak. vind het erg voor de slachtoffers.
maak het niet uit of ze in Vlaanderen, Wallonië, Duitsland, ... laat staan Zimbabwe zijn.
In die volgorde?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 20:54   #807
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee jongen, jij schiet direct.
kwee zo nog niet, zou hij dan zo graag werken dat hij de boel alleen opkuist ....?
Oud 22 juli 2021, 21:15   #808
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In die volgorde?
Vertel eens waarom de volgorde zo belangrijk is voor jou, Henri.
Oud 22 juli 2021, 21:16   #809
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aaaaaah! Ik snap het al! Vlaanderen staat VOOR Wallonië! Als het andersom was geweest hadden we Henri niet gehoord.
Oud 22 juli 2021, 21:25   #810
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als een krant (eender welke) er journalisten op zet om het te onderzoeken kost dat geld, en dan vliegt het automatisch achter de betaalmuur.
De burger/belastingbetaler moet dus twee keer betalen.
Eerst via subsidies en nadien dan voor een abonnement.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 21:29   #811
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Man, de K toch eens na. In Vlaanderen is de geografie totaal anders. Vergelijkbare taferelen kunnen in Vlaanderen niet wegens te weinig verval.
De grote overstromingen van 1953, 1976 en 1993 troffen nochtans ook Vlaanderen ...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 21:41   #812
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volgens mij, de eersten van heel wat anders.

Dat ziet u op de foto? Volgens u is maar volgens u, niet meer of minder.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 21:55   #813
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar dat wordt vlugvlug onder de mat geveegd door onze Vlaams-nationalistische rakkertjes.
Toch geen echt masterplan waterbeheer daar in Wallonië. Ze verwachten massa's regen ze laten een stuwmeer boordevol staan ondanks waarschuwingen bij de vleet en als de dam dan natuurlijk dreigt te begeven, laten ze gewoon het stuwmeer in volle zondvloed leeglopen met een enorme vloedgolf in de smalle Vesdervallei tot gevolg. Slim is anders. Schuldig verzuim is het op zijn minst. Gevolgen rampzalig.
Oud 22 juli 2021, 22:03   #814
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Moet ook bekeken worden. Ook de lokale overheden staan voor een oefening. Als ik naar onze lokale situatie van pakweg 20 jaar geleden keek : toen was er niks. Bij elke zware hemelbreuk stond het Bruulpark onder water, beneden de kruisstraat kon men de kelders gaan leegpompen, zulke dingen bestaan nu niet meer. Er is al veel gedaan, maar het is niet voldoende. In het voorjaar waren er al enkele momenten dat de wachtbekkens TOTAAL vol zaten, had er toen nog één dagje zware regenval bijgekomen stond het centrum onder water.

We bereiden ons nog iets teveel voor op het voorspelbare, op medianen en gemiddeldes. Terwijl rampen zich manifesteren in extremen.
Greta Thunberg heeft dan toch gelijk ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 22:05   #815
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Een moslim? Ik? Heb ik u aangevallen? Dat bericht waarin ik u rechtstreeks aanval wil ik wel eens zien. Ik zou toch iets voorzichtiger zijn met hoe ge iets formuleert. Het zou wel eens opgevat kunnen worden als een persoonlijke aanval.
Er bestaan cursussen begrijpend lezen.
Uw dreigementen en scheldtirades pakken misschien in Erdoganstan, maar op mij maken ze totaal geen indruk.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 22 juli 2021 om 22:07.
Oud 22 juli 2021, 22:31   #816
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Hmmmmmm, de mogelijke schuldigen gaan zelf rechter spelen.?

Positief is dat ze lessen willen trekken uit de blunders die er zonder twijfel zijn gemaakt en die voor extra verlies aan mensenlevens en een pak meerbmateriële schade heeft gezorgd.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210722_97218366

Citaat:
Wallonië wil onderzoek naar dodelijke overstromingen

De Waalse minister van Infrastructuur Philippe Henry (Ecolo) wil “volledige duidelijkheid” over de informatie waarover de Waalse autoriteiten beschikte in de uren voor de dodelijke overstromingen van afgelopen week. Daarbij wil hij ook laten kijken naar het gebruik van een stuwdam in Eupen die het drama voor een stuk had kunnen vermijden.

Welke informatie was er beschikbaar, hoe werd die informatie verspreid en welke beslissingen werden er genomen. Dat wil de minister weten. Hij heeft daarom een onderzoek gevraagd dat meer duidelijkheid moet scheppen in waarom er zo veel doden konden vallen in ons land bij de overstromingen. Dat terwijl er toch verschillende diensten, zoals het European Flood Awareness System (EFAS), waarschuwingen hadden uitgevaardigd. Hij vraagt daarom ook dat het EFAS alle waarschuwingen dat het stuurde binnen de 24 uur publiek bekendmaakt.

Hij wil ook een onafhankelijke analyse over het beheer van de waterwegen en dan specifiek over de regulering van water door middel van stuwdammen. Daarbij wordt er vooral gekeken naar de stuwdam in Eupen “Barrage d’Eupen”. Daar gingen de luiken pas open op het hoogtepunt van de regenval. Experts denken nu dat die best al enkele dagen eerder werden opgezet en dat zo mogelijk heel wat ellende bespaard was gebleven.

“Dit is nodig als we lessen willen trekken voor de toekomst”, aldus de minister. “Ik verbind mij ertoe ervoor te zorgen dat de analisten toegang krijgen tot alle hydrologische beheersdiensten van de FOD Mobiliteit en Infrastructuur en tot alle informatie en documenten die nodig zijn om hun opdracht uit te voeren”, voegde hij eraan toe, waarbij hij beloofde de resultaten aan het Waalse parlement te bezorgen.
Oud 22 juli 2021, 23:28   #817
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Tegen dit inferno is geen enkele boot of schroef bestand al zeker niet als er zoals ik gezien heb op TV ook mensen met rondvaren "zonder voldoende ervaring".
Daarom ook, dat ze daar iets op moeten uitvinden, ge hebt nu gezien waar de zwaktes zitten, dus moet ge door uw menselijk vernuft iets verzinnen waardoor het risico minstens gehalveerd wordt.

Een soort JetSki motor gebruiken, een fijnmazige kooi rond de schroef, ... allee ja het zal allemaal zijn voor en nadelen hebben, maar als ge hier niet uit leert, heeft het geen zin gehad.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 23:32   #818
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het HLN is ondertussen toch ook van onder zijn steen gekropen om eens te kijken hoe de situatie op en rond die stuwmeren was.

Het is al te zien waar het valt en hoeveel er valt, als dat direct, de Schelde of Maas in stroomt dan zetten ze hier en daar een polder onder water.

Als dat terug van de heuvels donderd met dezelfde hoeveelheid en intentie, dan heb je een voorbeeld gehad vorige week.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 01:08   #819
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De forumhydrologen kunnen het nu eens op voorhand zeggen ipv achteraf. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210722_95228576
Hopelijk zal de oprukkende kustlijn binnenkort het Vloms probleem definitief oplossen.
Oud 23 juli 2021, 01:28   #820
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Zeg Ké, ongetwijfeld ken je dat oud Vlaams gezegde, over de pot die de ketel iets verwijt, eh ?
Wel, zálig hoe jij hier aantoont dat jij de pot zijt, kerel, en hoé.
Lees even mee:
Citaat:
Alhoewel ik niemand specifiek geviseerd had, behalve een algemene omschrijving(dansende Flaminganten), voelden toch aardig wat forummmers de behoefte om in een verdedigende modus te gaan op mijn post. Nu ja, wie de schoen past, trekke hem aan, nietwaar? Wie ben ik om dat laatste in twijfel te trekken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ik zie ook niet waarom Vlamingen zich zouden verkneukelen in menselijk leed. Een moslim die mij ongefundeerd op mijn flamingant-zijn aanvalt, krijgt minstens van hetzelfde laken een broek. Belgisch-nationalisten trouwens ook.
Citaat:
Een moslim? Ik? Heb ik u aangevallen? Dat bericht waarin ik u rechtstreeks aanval wil ik wel eens zien. Ik zou toch iets voorzichtiger zijn met hoe ge iets formuleert. Het zou wel eens opgevat kunnen worden als een persoonlijke aanval.
Een prachtige owngoal zoals hier zelden te lezen valt. Merci voor de

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be