![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het punt dat daarmee gemaakt wordt, uiteraard, is : Sinovac beschermt weinig of niet tegen de Deltavariant. https://www.reuters.com/business/hea...ly-2021-07-18/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 22 juli 2021 om 10:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "dokters" volgen gewoon de normale covid curve in Indonesie. We hebben het hier over covid-dode dokters, niet over "algemeen dode" dokters. Dit volgt de gewone cumulatieve dodencurve he. 280 doden per miljoen inwoners de laatste 16 maanden, waarvan 65 in juli. Verhouding: 65 / 280 = 23% Dokters: 114 / 545 = 21% Dokters maken deel uit van de bevolking. (even de officiele cijfers nadien in perspectief zetten met Belgie). Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2021 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel raar dat gij nu schrik hebt van corona dan, want destijds kon je wel wat ergers opdoen dan corona ginder ! Het zal geweest zijn "wat niet weet, niet deert".
Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2021 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stab, sorry voor de late reply, 'k wou dat er 48 hr in een dag waren.
![]() Citaat:
Vb, de door poco’s decennialang gepushte massa-immigratie met alle problemen vandien is al 40 jaar aan de gang. Wie kritiek daarop heeft is een nazi. De groene golf die kernenergie verkettert en hernieuwbare energie pusht, waar alleen de grote jongens de windmolen- en zonneparken beheren. Wie kritiek daarop heeft is een nazi. Het BLM- woke- en cancelgedoe dat scholen, universiteiten en media infecteert met witte schuldgevoelens en een vrije discussie onmogelijk maken, veelal met de dreiging van sociaal-mediatieke broodroof of regelrechte censuur. Wie kritiek daarop heeft is een nazi. De uitrol van het EU-dictaat dat de soevereine staten elke recht tot een eigen beleid ontneemt, neemt dag over dag toe, zonder dat een meerderheid van de bevolking er achterstaat of zelfs maar de aanzet tot een referendum, betreffende serieuze onderwerpen. Wie kritiek daarop heeft is een nazi… en dan wil ik het nog niet eens hebben over het coronadictaat eva vlaggen die de gerelateerde ladingen niet dekken… Er is een terugkerend patroon te lezen in al die zaken, nl, een voortschrijdende agenda die jaar na jaar meer opgeld maakt, in de verwezenlijking van een groeiende machtstoename en waar kritische geluiden systematisch genegeerd, belachelijk gemaakt of zelfs verboden worden (om het exemplarische vb van de Ivermectine doofpot even niet te vernoemen…) Citaat:
Dat is in onze menselijke situatie niet het geval. Het huidige ‘zwermbeleid’ dat over onze koppen heenrolt, is dan ook een zuiver en strak gehanteerd éénrichtingsverkeer, zonder kans om die te blokken of van richting te doen veranderen. De kritiekloze volgzaamheid van de massa maakt dat 'beleid' mogelijk, samen met de dreiging van bestuurlijk geweld.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 23 juli 2021 om 02:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ken nog zo'n gepensioneerd iemand. Zowat overal in de wereld gezeten. Stoere verhalen had hij. Nu durft hij amper buitenkomen terwijl hij reeds dubbel gevaccineerd is. Ouderdom doet wat met een mens blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schrik. Ik heb een collega en zijn vrouw is al sinds de eerste lockdown totaal in paniek. Die moet, als hij thuis komt, van kleren veranderen en een douche nemen. Alles wat daar binnenkomt wordt systematisch ontsmet. Het is wel heel moeilijk voor haar, want zij is een lerares. Zolang het afstandsonderwijs was, was zij in haar nopjes, maar ze is als de dood geweest voor corona toen ze les gaf in de klas (nu is het vakantie). En ze heeft pech gehad: de directie van haar school (40-ers en 50-ers) zijn allemaal in het ziekenhuis beland en de directeur van 48 heeft 3 weken op IC gelegen nadat ze een "corona feestje" hadden gehouden tijdens de tweede lockdown. Die collega zelf is heel cool, en wij eten samen met hem in onze "verboden kantine" sinds het begin, maar thuis is het blijkbaar een steriel regime. Ze zijn uiteraard allang gevaccineerd, maar dat steriele regime blijft duren blijkbaar...
Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2021 om 04:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens naar India:
titel: corona in india Overheidsinval bij krant die ware dodentol aan licht bracht https://www.standaard.be/cnt/dmf20210722_94501048 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die hebben langzaam de markt van de steriliteit en contacthygiene veroverd met een klein rubbertje omdat mensen bang waren. Nu gaan ze een stapje verder. binnenkort lopen we allemaal rond in maxicondooms over heel ons lijf. Maar dan de vrouwen ook he. Deze keer ontsnappen ze niet. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 23 juli 2021 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
4 miljoen op een inwonersaantal van 1,366 miljard. In vergelijking met het inwonersaantal van België zouden dat dan 33.000 doden zijn (België heeft 25.000 doden). Factoren die pleiten in nadeel van India: - veel slechtere hygiëne; - slechtere ziekenzorg; - dominante deltavariant; - zo goed als geen maatregelen; En toch hebben die slechts 8.000 doden meer dan België. Dat is als een Lada die maar net finisht na de Ferrari, ofwel heeft die Lada heel goed gepresteerd ofwel heeft die Ferrari er niks van gebakken. Aan u de keuze. Moesten ze nu zeggen dat we slechts 8.000 doden meer zouden hebben zonder dat gemaatregel dan zou alleen nog een dwaas voor het gemaatregel pleiten.
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- slechtere hygiene -> minder bejaarden en risicopatienten - slechtere ziekenzorg. -> minder bejaarden en risicopatienten - betere ventilatie - meer zonlicht/beter klimaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk woedt het uit. Ook niet vergeten dat zij hun delta golf al achter de rug hebben, zonder vaccinatie ; wij beginnen er pas aan. Dat gaat geen grote hoeveelheden slachtoffers maken dank zij vaccinatie natuurlijk, maar dat wil maar zeggen dat we dat ook niet tegenhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een normaal ratio zou iets zijn van 10-11 miljoen sterfgevallen dus 3 a 5 miljoen meer zou wel erg veel zijn, dat moet wel te meten zijn al lijkt me dat erg veel voor zo'n jonge bevolking. En ja, ze hebben het over oversterfte, dus die 3 a 5 miljoen moet je dan vergelijken met onze 10.000 oversterfte, niet het totale 25.000. Zeer extreme cijfers dus, ik heb m'n bedenkingen bij dit giswerk. India’s excess deaths during the pandemic could be a staggering 10 times the official COVID-19 toll https://www.aljazeera.com/news/2021/...-toll-research |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
India zou op korte tijd geen 400.000 maar bijna 4 miljoen mensen verloren hebben aan covid-19. Jouw hele tekst is lege lucht, beste medeforummer. U blaast lucht uit uw kaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wappies zijn zo geconcentreerd op hun covid-maatregelen-aversie dat ze niet eens merken dat eigenlijk het ergste is dat de staat een politie-inval doet bij een krant, omdat deze cijfers weergeeft die de staat niet bevalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vrienden in Brazilië wonen. Daar zouden de straten ook bedekt zijn met lijken. Volgens hen is er daar helemaal niks van te merken. Stranden en bars zitten overvol. Ik heb zo de indruk dat er naast dat virus heel wat anders aan de gang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() India 419K sterfgevallen.
In totaal. Te zien op worldometer corona.
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weeral overdreven nieuws dus. En dat is niet per ongeluk.