Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2021, 23:19   #1081
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Juist,en vergelijk nu eens wat Vlaanderen met zijn helft van de wafel heeft gerealiseerd en weeg dat af tegen de Waalse helft van diezelfde wafel op economisch gebied en dan zijn we er zeker...
Maar dergelijk wanbeleid wordt net door het federalisme en die onnozele gewesten mogelijk gemaakt, dat is net mijn punt.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2021, 23:24   #1082
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Maar dergelijk wanbeleid wordt net door het federalisme en die onnozele gewesten mogelijk gemaakt, dat is net mijn punt.
Welk wanbeleid mijn beste ,een minderheid in dit land kreeg net zoveel middelen om hun industrie uit te bouwen als de meerderheid heeft gekregen...

Waar zit dan het wanbeleid volgens u...

Vlaanderen heeft het uitgebouwd ,Wallonië is ten onder gegaan op dat vlak ,bij wie ligt nu de fout mijn beste....

Vertel het eens...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2021, 23:34   #1083
BWarrior

Standaard

Citaat:
Welk wanbeleid mijn beste ,een minderheid in dit land kreeg net zoveel middelen om hun industrie uit te bouwen als de meerderheid heeft gekregen...

Waar zit dan het wanbeleid volgens u...

Vlaanderen heeft het uitgebouwd ,Wallonië is ten onder gegaan op dat vlak ,bij wie ligt nu de fout mijn beste....

Vertel het eens...
De teloorgang van de Waalse steenkool- en staalnijverheid opvangen, vereiste niet evenveel middelen, ze vereiste meer middelen om structurele hervormingen door te voeren. Er zijn in het zuiden, meerbepaald in de oude steenkool- en ijzerertsbekkens, geen nieuwe industriële attractiepolen uitgebouwd omdat er geen massale nationale investeringen waren (zoals bij de uitbouw van de petrochemische nijverheid in de provincie Antwerpen in de jaren 1950) en omdat er geen nationale controle was en is op de nefaste politieke acties van een deel van de linkse politieke elites van die minderheid.
Oud 25 juli 2021, 23:38   #1084
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hallo , Bruno die halve Vlaamse wafel was er eentje waarvan plus minus 6.000.000 Vlamingen hun stukje hadden...

Die andere halve wafel voor Walloniië was er dan eentje waar zo'n 3,500.000 Walen hun stukje ook van hebben gekregen....

Als we het per persoon bezien heeft Wallonië nog altijd een pak meer gehad aan die wafelijzerpolitiek van Martens dan Vlaanderen ...

Of ga je dat ook nog ontkennen.....
Oud 25 juli 2021, 23:44   #1085
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De teloorgang van de Waalse steenkool- en staalnijverheid opvangen, vereiste niet evenveel middelen, ze vereiste meer middelen om structurele hervormingen door te voeren. Er zijn in het zuiden, meerbepaald in de oude steenkool- en ijzerertsbekkens, geen nieuwe industriële attractiepolen uitgebouwd omdat er geen massale nationale investeringen waren (zoals bij de uitbouw van de petrochemische nijverheid in de provincie Antwerpen in de jaren 1950) en omdat er geen nationale controle was en is op de nefaste politieke acties van een deel van de linkse politieke elites van die minderheid.
Dat is gelul van de bovenste klas ,en dat weet u nét zo goed zoals ik ...

De Luikse hoogovens openhouden om de arbeiders tevreden te stellen ,het slurpte miljarden ,of ga je dat ook ontkennen....

Géén innovatie ,enkel geld weggooien in een industrie die ten dode was opgeschreven...
Oud 25 juli 2021, 23:47   #1086
BWarrior

Standaard

Citaat:
Hallo , Bruno die halve Vlaamse wafel was er eentje waarvan plus minus 6.000.000 Vlamingen hun stukje hadden...

Die andere halve wafel voor Walloniië was er dan eentje waar zo'n 3,500.000 Walen hun stukje ook van hebben gekregen....

Als we het per persoon bezien heeft Wallonië nog altijd een pak meer gehad aan die wafelijzerpolitiek van Martens dan Vlaanderen ...

Of ga je dat ook nog ontkennen.....
Het gaat niet om de hoeveelheid per capita. Het gaat om waar hoeveel geld geïnvesteerd wordt dat de streek en bij uitbreiding het hele land ten goede komt. Sedert de federalisering in 1970 worden er overigens vrijwel nergens nog echt ambitieuze werken uitgevoerd. Zelfs geen voetbalstadion meer. Triestig.
Oud 25 juli 2021, 23:49   #1087
BWarrior

Standaard

Citaat:
Dat is gelul van de bovenste klas ,en dat weet u nét zo goed zoals ik ...

De Luikse hoogovens openhouden om de arbeiders tevreden te stellen ,het slurpte miljarden ,of ga je dat ook ontkennen....

Géén innovatie ,enkel geld weggooien in een industrie die ten dode was opgeschreven...
Wel, dat is toch wat ik zeg: er was geen nationale controle op de nefaste acties van lokale elites.
Oud 25 juli 2021, 23:58   #1088
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om de hoeveelheid per capita. Het gaat om waar hoeveel geld geïnvesteerd wordt dat de streek en bij uitbreiding het hele land ten goede komt. Sedert de federalisering in 1970 worden er overigens vrijwel nergens nog echt ambitieuze werken uitgevoerd. Zelfs geen voetbalstadion meer. Triestig.
Straffe gast om dat als een divers terzijde te schuiven ....

Het was nochtans het geval ,en dat weet u net zo goed zoals ik...

Citaat:
Wel, dat is toch wat ik zeg: er was geen nationale controle op de nefaste acties van lokale elites.

U bent dus akkoord met mij dat de Waalse politici volledig verantwoordelijk zijn voor de teloorgang van Wallonië....

Waarom zouden wij dan nu terug moeten naar een unitair stelsel ,zodat wij Vlaanderen nog verder zullen uitgezogen worden dan dat nu al het geval is...

Ik dacht het niet mijn beste, spijtig voor de vriendelijke modale Waal ,het houdt ergens op...
Oud 26 juli 2021, 00:04   #1089
BWarrior

Standaard

Citaat:
U bent dus akkoord met mij dat de Waalse politici volledig verantwoordelijk zijn voor de teloorgang van Wallonië....

.
De hoofdoorzaak is voor mij structureel, nl. het federalisme. De secundaire oorzaak zijn de actoren, dus sommige (niet de) Waalse politici, wie anders?

(En ook niet voor de teloorgang van heel het zuiden he. Waals-Brabant, Namen en Luxemburg verschillen bv. sterk van rampgebieden als Henegouwen en Luik)

Citaat:

Waarom zouden wij dan nu terug moeten naar een unitair stelsel ,zodat wij Vlaanderen nog verder zullen uitgezogen worden dan dat nu al het geval is...

Ik dacht het niet mijn beste, spijtig voor de vriendelijke modale Waal ,het houdt ergens op...
Hoe kan je ‘uitgezogen’ worden in een unitair systeem waarin de meerderheid, die in het noorden woont, een controlerecht heeft over de minderheid?

Laatst gewijzigd door BWarrior : 26 juli 2021 om 00:05.
Oud 26 juli 2021, 00:11   #1090
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hoofdoorzaak is voor mij structureel, nl. het federalisme. De secundaire oorzaak zijn de actoren, dus sommige (niet de) Waalse politici, wie anders?

Datzelfde federalisme heeft een minderheid nét diezelfde middelen gegeven als de meerderheid in het Noorden....

Wafelijzerpolitiek weet je ,of ga je dat nu ook ontkennen....

Citaat:

Hoe kan je ‘uitgezogen’ worden in een unitair systeem waarin de meerderheid, die in het noorden woont, een controlerecht heeft over de minderheid?
Doet het u er nu voor ,of wéét je niet beter ,hoe kan een minderheid die evenveel middelen ter beschikking krijgt nu uitgezogen worden door de meerderheid die het per capita met véél minder moeten doen...
Oud 26 juli 2021, 00:25   #1091
BWarrior

Standaard

Citaat:
Datzelfde federalisme heeft een minderheid nét diezelfde middelen gegeven als de meerderheid in het Noorden....

Wafelijzerpolitiek weet je ,of ga je dat nu ook ontkennen....
Ja, en zoals je zelf aangaf had die politiek tenminste voor een landsdeel toch niet de beste gevolgen.

Citaat:
Doet het u er nu voor ,of wéét je niet beter ,hoe kan een minderheid die evenveel middelen ter beschikking krijgt nu uitgezogen worden door de meerderheid die het per capita met véél minder moeten doen...
Daarnet nog werd de meerderheid ‘uitgezogen’.

Of waar heb ik beweerd dat een minderheid ‘uitgezogen’ werd?

Laatst gewijzigd door BWarrior : 26 juli 2021 om 00:26.
Oud 26 juli 2021, 00:47   #1092
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en zoals je zelf aangaf had die politiek tenminste voor een landsdeel toch niet de beste gevolgen..
Waar zit dan de schuld die steeds weer aan Vlaanderen wordt toegeschreven , die meerderheid weet u wel ,maar die minder per persoon kregen toebedeeld ...

Moeten we nu gaan besluiten dat de gemiddelde Waal achterlijk is wat zijn politieke besluitvorming betreft aangezien hij steeds weer stemt op diegenen die hem economisch gezien gewoon het hoekje om helpen ...

Citaat:

Daarnet nog werd de meerderheid ‘uitgezogen’.
Dat is ook zo als een meerderheid nét zoveel middelen krijgt als een minderheid ,of wou je dat ook nog ontkennen...
Oud 26 juli 2021, 01:25   #1093
BWarrior

Standaard

Citaat:
Waar zit dan de schuld die steeds weer aan Vlaanderen wordt toegeschreven , die meerderheid weet u wel ,maar die minder per persoon kregen toebedeeld ...
Steeds weer? De wafelijzerpolitiek bestaat niet meer sedert 1988.

Citaat:
Moeten we nu gaan besluiten dat de gemiddelde Waal achterlijk is wat zijn politieke besluitvorming betreft aangezien hij steeds weer stemt op diegenen die hem economisch gezien gewoon het hoekje om helpen ...
Ik geloof niet dat de Belgen erg veel politieke interesse betonen.

Mensen stemmen grosso modo altijd op dezelfde partijen in België. Pas de laatste twee decennia is daar wat verandering in gekomen.

Citaat:
Dat is ook zo als een meerderheid nét zoveel middelen krijgt als een minderheid ,of wou je dat ook nog ontkennen...
En in een vorige post schreef je dat een minderheid het gelag betaalde:

Citaat:
.... een minderheid die evenveel middelen ter beschikking krijgt nu uitgezogen worden door de meerderheid ...
Oud 26 juli 2021, 06:12   #1094
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik geloof niet dat de Belgen erg veel politieke interesse betonen.

Mensen stemmen grosso modo altijd op dezelfde partijen in België. Pas de laatste twee decennia is daar wat verandering in gekomen.
Dat de meeste Belgen politieke analfabeten zijn is geen toeval.

Waarom denk je dat België een van de weinige landen is die de kiesdwang hanteert?

De Belgen stemden inderdaad lange tijd op dezelfde partijen. Er waren dan ook lange tijd geen andere. Vandaag moeten die partijen al met zeven kibbelaars samenhokken om nog een federale regering op poten te krijgen. Dat deze afkalving van de machtige traditionele, unitaire partijen ten voordele van de Vlaams-nationalistische gebeurt, en dat sinds de voorbije zeven jaar, is tekenend.
Het Vlaams Belang gooide al eerder hoge ogen, maar de N-VA haalde pas een voor de belgicisten onrustwekkende score in 2014. Niet toevallig was dat nadat die partij een eerste keer werd uitgesloten door Di Rupo.
De Vivaldipartijtjes weten dus wat hen boven hun dwaze koppen hangt.

En jij verkoopt dat als "daar is wat verandering in gekomen"? Twee separatistische partijen die anno 2019 ei zo na een absolute meerderheid behaalden in Vlaanderen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 juli 2021 om 06:16.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:30   #1095
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Nu ook overstromingen in Nieuwpoort.

Wie stellen we hiervoor verantwoordelijk? Jambon, Weyts, Demir,.’?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:36   #1096
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Uw stropop ivm Dinant en een ondergelopen kelder in Nieuwpoort slaat nergens op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:37   #1097
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

De brulboei van de noordzee : JMDD
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:46   #1098
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom denk je dat België een van de weinige landen is die de kiesdwang hanteert?

De Belgen stemden inderdaad lange tijd op dezelfde partijen. Er waren dan ook lange tijd geen andere.
Hoezo? Er waren in België altijd al heel wat partijen om op te stemmen.

Citaat:

Vandaag moeten die partijen al met zeven kibbelaars samenhokken om nog een federale regering op poten te krijgen. Dat deze afkalving van de machtige traditionele, unitaire partijen ten voordele van de Vlaams-nationalistische gebeurt, en dat sinds de voorbije zeven jaar, is tekenend.
Er zijn sedert het einde van de jaren 1970 geen traditionele unitaire partijen meer, dus ik snap niet dat je dat beweert.

Citaat:

Het Vlaams Belang gooide al eerder hoge ogen, maar de N-VA haalde pas een voor de belgicisten onrustwekkende score in 2014. Niet toevallig was dat nadat die partij een eerste keer werd uitgesloten door Di Rupo.
De Vivaldipartijtjes weten dus wat hen boven hun dwaze koppen hangt.

En jij verkoopt dat als "daar is wat verandering in gekomen"? Twee separatistische partijen die anno 2019 ei zo na een absolute meerderheid behaalden in Vlaanderen?
1. Het absolute onderscheid tussen Vlaams-nationalistische partijen en belgicistische partijen, zoals jij dat maakt, is een fictie. Zo werd het hele communautaire programma van de Vlaams-nationalistische VU zoals dat in de jaren 1950 geconcipieerd werd, door die ‘belgicistische’ partijen uitgevoerd. Nergens zijn zoveel bevoegdheden gesplitst als in België, ook bevoegdheden die in alle andere federale staten deels of zelfs volledig federaal zijn, zoals media, onderwijs, openbare werken, internationaal verdragsrecht, landbouw of leefmilieu.

2. Voorts stemde op Belgisch niveau zo’n 35 procent op niet-traditionele partijen, dus op Vlaams-nationalisten of op communisten. Regionaal halen inderdaad separatistische partijen in absolute termen meer.
Oud 26 juli 2021, 10:48   #1099
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ow... geen valse argumenten in een discussie binnen smokkelen aub...

De bruine club VB heeft niets met nationalisme te maken, wel alles met racisme.
Ik zie (heel verregaand) polarisatie, veralgemening en obsessieve haat in nagenoeg elk van uw posts. Iets dat ik niet in die mate bij mensen zie die aangeven op het VB te stemmen. Met die mentaliteit past het niet dat aan een ander te verwijten.
Eenvoudig gezegd: wat je iemand verwijt, moet je zelf niet doen.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 26 juli 2021 om 10:50.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 10:51   #1100
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De brulboei van de noordzee : JMDD
Nog iemand op je 'ik haat' lijstje?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be