![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeie zaak hee, dat we je vroegere werkgever nog hebben om tussen te komen bij rampen. Ik kan me voorstellen dat je nu enorm veel plaatsvervangende fierheid voelt ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik niet gestraft was dan at ik niet in de kazerne. Een greep uit het menu: maandag, "chopped pork," rauwe schijven van een onbestemde soort vlees. Met veel kraakbeen in. Dinsdag, diezelfde schijven, maar nu gebakken. Woensdag, diezelfde schijven 'vlees,' gebakken, en dan in blokjes gesneden. Donderdag, die blokjes vlees in tomaten saus, met spaghetti. Vrijdag, die blokjes vlees in tomaten saus, met veel peper, goulash.
![]() |
![]() |
![]() |
#2144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik heb als soldaat-milicien in Bruhhhhe ook mogen genieten van de culinaire kunsten van het leger, na mijn onvergetelijke passage in Ekeren waar ze ons leerden om in een rij te marcheren en patatten te schellen. Twee tot drie dagen per week van die infecte 'lunchmeat' uit blik. Voor de rest was het acceptabel. Ik heb nog altijd nachtmerries als ik terugdenk aan schijven gebakken lunchmeat met van dat smerig goedkoop brood en slechte koffie als ontbijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2146 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geboren.
En gelukkig in mijn familie geen foute mensen die idiote theorietjes in mijn geest duwden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2148 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 7 augustus 2021 om 19:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het is om te "werken" zullen ze wel eerst terug miliciens moeten opnemen in het leger. Als "wij" niet wilden werken was het "de dood met de kogel" legden ze ons uit in het klein kasteeltje en daar kregen we dan per dag 5 fr. soldij voor. Maar eerlijk gezegd, het was een jaartje dat van veel "kinderen" jong volwassenen maakte.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 8 augustus 2021 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat het zo slecht was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waalse kazernes waren een avontuur op zichzelf, comedy capers stijl. Of de panzerschool in Stokkem, was ook Franstalig. Er waren twee Nederlandstalige onderofficieren die de lessen gaven, die woonden buiten de kazerne. Al de rest, onderofficieren en officieren, eentalig Frans. Xenophon sprak geen Frans. Werd ik door een sergeant uit de les gehaald en die nam me mee naar de compagnie commandant. Ik veronderstel dat ik weer een verslag had gekregen, ik kreeg er daar vijf per dag soms. Sta ik daar in het rond te kijken terwijl de compagnie commandant zijn uitleg begon en op den duur stond te brullen in het Frans, dat was zo grappig. Ik deed dan regelmatig een uitleg in het wreedste Antwerps accent, terwijl ik al eens naar de ene en dan weer naar een andere wees. Niemand begreep wat daar eigenlijk gebeurde. Toen ik na die opleiding terug in mijn eenheid arriveerde stuurden ze vanuit de panzerschool nog 45 verslagen achterna. Die werden weggesmeten, het was geweten dat ze soldaten uit mijn eenheid toen niet moesten daar in Stokkem.
![]() |
![]() |
![]() |
#2153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn geen woorden voor, om de nutteloosheid te beschrijven.
![]() Nu, ik heb chance gehad, zat niet in een gevechtseenheid dus zeer weinig fysieke shit. Het verplichte maandje Ekeren, en daarna naar een heel kleine kazerne in Brugge (oud militair hospitaal) waar eigenlijk alleen maar wat aan de kant geschoven onderofficieren en officieren zaten + een man of tien troep van TTR en wij van de administratie. De muur rond de kazerne was maar 3 meter hoog, we hadden zelfs een ladder verstopt in het park daarrond. Twee tot drie avonden per week op zwier in Brugge. Als de onderofficier van wacht een 'redelijke' was (= ene die er zijn kloten aan veegde en gewoon naar televisie ging kijken) dan liet de wachtpost de soldaten die op zwier gingen gewoon langs de zij ingang binnen. Enkel als de RSM eens van wacht was, moesten we de regels strak volgen. Het was ten strengste verboden om de bar nog te bevoorraden vanuit het magazijn na 21u. Maar als er een feestje was, waren de frigo's dan snel leeg. No problem, aangezien ik de reservesleutel had. De ochtend erna pasten we gewoon de stock aan, de adjudant deed alsof hij dat niet zag en iedereen was tevreden. Regelmatig dienst in de Mess, de korporaal-chef die baas was van de keuken had twee regels : om 14 u schuren we de hele keuken met kokend water en detol, hij wou geen kakkerlakken. En daarna iedereen buiten. (zo kon hij beter ongezien een grote plastic zak met gestolen eten in zijn koffer dumpen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vijf dagen per week ' lunchmeat' is wellicht flink overdreven. Maar een keer of 3 per week kreeg je dat wel te vreten. Of bij het ontbijt, of 's avonds. En het is echt slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid: ik was geen geitenwollensokkendrager die burgerdienst gedaan heeft. Ik vroeg jaarlijks uitstel voor mijn studies maar tegen dat ik afstudeerde werd er niet meer opgeroepen.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb in Evere gezeten, (Vlamingen) lekker eten. Nadien Etterbeek (Walen) om te kotsen, gelukkig mochten we elk WE naar huis. Vlees was niet te eten maar we kregen overal pickles bij, dat heeft ons recht gehouden, we smeerden die zelfs op ons boterhammen. De frituur recht over de kazerne is er "wel" beter van geworden ..... Van Den Boeynants was toen minister van defensie en had tevens een grote vleesgroothandel in Brussel, .....? Denkt u hetzelfde als ik of moet u een tekeningetje ? ![]() ![]()
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 8 augustus 2021 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn er enkel Belgische kazernes.
![]() |
![]() |
#2159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens begin jaren tachtig vierde VDB zijn "miljard Bef.", meestal verdiend op de kap vd belastingbetaler, dus. Hij was niet voor niks de grootste gangster die de Bel. politiek ooit heeft voortgebracht.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 8 augustus 2021 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2160 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |