Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2021, 09:36   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard Kinderen zijn bang van CO2 meters?

Wat is dat nu voor zever?

https://www.demorgen.be/nieuws/overl...zijn~b2e2c903/

Citaat:
Tijdens het laatste overlegcomité, van 19 juli, lag het plan op tafel om CO2-meters ook in scholen te verplichten, naast onder andere in zorginstellingen en sportzalen. Maar tegen het gebruik van de meters in scholen spraken zowel Vlaanderen als Franstalig België hun veto uit. De reden? Mogelijke angst bij kinderen voor het licht- of geluidssignaal van de meter.
Dek die desnoods af en als het alarm afgaat is het juist de bedoeling dat ge gealarmeerd wordt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 09:42   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik zag het net en mijn broek zakte ook bijna af van verbazing...

Hoe wil je nu in godsnaam iets tegen dat virus (en in vele gevallen ook gewoon slecht verluchte gebouwen doen) als je niet eens meer de feiten mag meten.

Dit ruikt verdacht veel, naar we weten dat er een probleem is, maar we willen daar niks aan doen omdat het teveel kost en dus gaan we maar zorgen dat er geen feiten kunnen worden vastgesteld.

Van in het begin van de grote pandemie show, wordt dat al door iedereen met een beetje gezond boerenverstand gezegd. Verluchten, ! ! !

Als de kinderzieltjes niet tegen een digitaal metertje kunnen wat voor pussy's zijn ze daar dan van aan het maken. Opgegroeid tijdens de koude oorlog , met de bende van nijvel en CCC. Tussendoor schoten ze ook Italiaanse rechters af alsof het vliegen waren en liet de PLO met de regelmaat van de klok een vliegtuig ontploffen.

Geen trauma's aan overgehouden, niet voor vliegen, niet voor supermarkten wel een pesthekel aan communisten, maar dat is gezond.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 11 augustus 2021 om 09:44.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 09:44   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ik ben zelfs te verbouwereerd om in een lach te schieten. Ik weet niet hoe hierop te reageren.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 11 augustus 2021 om 09:44.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 09:46   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Hoe wil je nu in godsnaam iets tegen dat virus (en in vele gevallen ook gewoon slecht verluchte gebouwen doen) als je niet eens meer de feiten mag meten.

Dit ruikt verdacht veel, naar we weten dat er een probleem is, maar we willen daar niks aan doen omdat het teveel kost en dus gaan we maar zorgen dat er geen feiten kunnen worden vastgesteld.

Van in het begin van de grote pandemie show, wordt dat al door iedereen met een beetje gezond boerenverstand gezegd. Verluchten, ! ! !

Als de kinderzieltjes niet tegen een digitaal metertje kunnen wat voor pussy's zijn ze daar dan van aan het maken. Opgegroeid tijdens de koude oorlog , met de bende van nijvel en CCC. Tussendoor schoten ze ook Italiaanse rechters af alsof het vliegen waren en liet de PLO met de regelmaat van de klok een vliegtuig ontploffen.

Geen trauma's aan overgehouden, niet voor vliegen, niet voor supermarkten wel een pesthekel aan communisten, maar dat is gezond.
Ze willen er inderdaad geen geld in steken. Vermits er geen enkele goede reden te verzinnen is om geen CO2-meters te plaatsen, komen ze met zo'n lulkoek af. Wat ze gaan doen als de isolatienormen zo streng worden dat CO2- en luchtvochtigheidsmeters onvermijdelijk worden, dat weet ik ook niet.

Laatst gewijzigd door Libro : 11 augustus 2021 om 09:47.
Oud 11 augustus 2021, 09:49   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op mijn 10 jaar vertelde de leeraar vol vuur heftige verhalen over zijn kindertijd tijdens de Duitse bezetting.

Die van het tweede jaar was, een soort verrimpeld smurfke (ik denk dat die de eerste WO nog aktief had meegemaakt) dat was er nog ene van den oude stempel. ... Op een dag gingen we terug naar huis, maar die, die het wat bont gemaakt had, mocht nog even blijven, ... Ik ging als voorlaatste buiten, en hij deed achter mijne rug de deur toe met zijne regel in de hand....
Oud 11 augustus 2021, 09:54   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarschijnlijk inderdaad omdat het teveel zou kosten. Bang dat men zou merken dat er veel slecht verluchte lokalen zijn met de daarbijhorende kosten.
En dan maar kop in het zand steken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 10:00   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ze willen er inderdaad geen geld in steken. Vermits er geen enkele goede reden te verzinnen is om geen CO2-meters te plaatsen, komen ze met zo'n lulkoek af. Wat ze gaan doen als de isolatienormen zo streng worden dat CO2- en luchtvochtigheidsmeters onvermijdelijk worden, dat weet ik ook niet.
Hebt ge daar al eens goed over nagedacht met al hun over geisoleer.

Je gaat u blauw betalen aan lucht ontvochtigers, filters, ventilatoren etc...

Terwijl je ook gewoon een raam kunt openzetten.
Oud 11 augustus 2021, 10:11   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Lol, het is al anderhalf jaar de modus operandi om iedereen bang te maken. Kijk maar naar de Dada's en Schoofs van deze wereld. Ze doen het in hun broek van niet gevaccineerden. En nu zetten ze geen CO2 meters om mensen niet bang te maken. priceless.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 10:15   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Idd.
Al die stroomvreters zijn enkel goed voor de show.

Raam open.
Oud 11 augustus 2021, 10:16   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lol, het is al anderhalf jaar de modus operandi om iedereen bang te maken. Kijk maar naar de Dada's en Schoofs van deze wereld. Ze doen het in hun broek van niet gevaccineerden. En nu zetten ze geen CO2 meters om mensen niet bang te maken. priceless.
Het idee dat hun bevolking uit absolute debielen bestaat die ze gelijk wat kunnen wijsmaken in de hoop van hun eigen stupiditeiten te kunnen wegmoffelen vind ik anders ook wel priceless.
Oud 11 augustus 2021, 10:18   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het idee dat hun bevolking uit absolute debielen bestaat die ze gelijk wat kunnen wijsmaken in de hoop van hun eigen stupiditeiten te kunnen wegmoffelen vind ik anders ook wel priceless.
Het dient gezegd dat dat met brio gelukt is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 10:25   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sommige systemen van klimaatregeling vereisen net dat ramen potdicht blijven om de druk en de luchtstromen onder controle te kunnen houden. Klotesystemen. Het Herman Teirlinckgebouw van de Vlaamse Overheid heeft een soortgelijk "passief" systeem: op een dag moest ik om het half buiten gaan een luchtje scheppen want de CO2-meter stond de hele dag in het rood. Andere dagen was het nog net uit te houden.
Oud 11 augustus 2021, 10:34   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Sommige systemen van klimaatregeling vereisen net dat ramen potdicht blijven om de druk en de luchtstromen onder controle te kunnen houden. Klotesystemen. Het Herman Teirlinckgebouw van de Vlaamse Overheid heeft een soortgelijk "passief" systeem: op een dag moest ik om het half buiten gaan een luchtje scheppen want de CO2-meter stond de hele dag in het rood. Andere dagen was het nog net uit te houden.
Wel dat bedoel ik net.

Je kit heel den boel dicht dat er gene lucht meer in of uit kan, om uw millieuvriendelijke verwarmingssystemen te kunnen doen werken . Co2 uitstoot weet je wel...

Daarom hou je de Co en Co2 binnen, goeie oplossing he ! Ah ja dan vergeven we ons eigen, ...

Wel ja, laat ons dan scrubbers, en ventilatoren etc plaatsen (die verbruiken geen elentriek he, beneden zit er ergens ene op ne velo te trappen of zo)

Dus lucht terug proper,. maar dan is er iets kapot of vergeet de jos van ventilatie de filters te vervangen en komt er ene binnen met ne snotneus en voor je het weet is heel het gebouw besmet. Of sta jij buiten naar adem te happen .

Ik zit ook in zo een spel , maar de ventilatie zou daar wel werken, allee ja als de airco etc niet kapot is he.
Oud 11 augustus 2021, 11:25   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die airco en gesloten systemen, daar vervangen ze wel nog eens de filters maar bijna nooit reinigen ze de leidingen.

Dat is ook niet goedkoop allemaal bij een groot gebouw.
Toch ventileren ze nogal wat rond die niet zo aangenaam is.

Al lang geweten bij techniekers.
Oud 11 augustus 2021, 11:29   #15
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Idd.
Al die stroomvreters zijn enkel goed voor de show.

Raam open.
Dat hebben de scholen vorig jaar al gedaan. Maar putje winter is dat een stuk duurder en onaangenamer dan een ventilatiesysteem.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 11:49   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Beter zou zijn om de kinderen 's morgends op school dat lekkere lepeltje levertraan terug te geven?

p.s.

Ik slik dat alle dagen, ik ben dat graag beginnen mogen zelfs.
Oud 11 augustus 2021, 11:56   #17
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

angst voor licht en geluidssignaal...

dit moet een fopje zijn
Oud 11 augustus 2021, 11:57   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarschijnlijk inderdaad omdat het teveel zou kosten. Bang dat men zou merken dat er veel slecht verluchte lokalen zijn met de daarbijhorende kosten.
En dan maar kop in het zand steken.
Dit.

Men wil niet geconfronteerd worden met de vaststelling dat te veel lokalen niet voldoen aan de voorwaarden.

De regering is bang voor CO2-meters in klaslokalen, niet de kinderen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 augustus 2021 om 11:58.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 11:58   #19
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dit.

Men wil niet geconfronteerd worden met de vaststelling dat te veel lokalen niet voldoen aan de voorwaarden.

De regering is bang voor CO2-meters in klaslokalen, niet de kinderen.
hazo

het is toch maar eigen volk he
Oud 11 augustus 2021, 12:05   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie maar dat er op dat moment geen kinderen in de buurt zijn of ge hebt nog een ferme rechtszaak aan uw been

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 augustus 2021 om 12:09.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be