![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoveel Belgisch blauw bloed was gewoon wars van elke vorm van kritiek. Kan de Fluppe I het wel aan? -_-
![]() |
![]() |
#1562 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Na Napoleon trof Willem I een bankroet Nederland aan , door het continentaal stelsel. https://historiek.net/continentaal-stelsel/77683/ Hij heeft de economie een flinke bush gegeven, door het graven van kanalen. Hij heeft goed voor de vele armen gezorgd met het stichten van kolonies van Weldadigheid , uniek in Europa en in de wereld en sinds kort nog wereld erfgoed geworden. https://www.kolonienvanweldadigheid.eu Laatst gewijzigd door cato : 11 augustus 2021 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1565 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Misschien keurden ze in Wallonië die collaboratie niet openlijk goed, maar vergaten ze wel die te vervolgen zoals in het aangehaalde voorbeeld?
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 11 augustus 2021 om 23:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar haalt u het lef vandaan om mijn bompa in uw zielige reactie op die manier te vernoemen en te schandaliseren? Zulke ziekelijke en totaal ongefundeerde uitlatingen doen me dit kloteland nog meer haten en bezorgen me nog meer walging voor die geborneerde Belgisch-nationalistische toetsenbordhelden die zich alles denken te kunnen permitteren.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 11 augustus 2021 om 23:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1567 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze walgt van PVV Wilders wat zou ze doen met De Wever ?
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 12 augustus 2021 om 01:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij alleen hun platte oesters uit Yerzeke.
![]() |
#1569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Their territory covered parts of modern Hampshire, centred on the Roman site of Venta Belgarum (modern Winchester)." +/- 100 BC. Nu gij met dat ander hiaat, Kjoe. ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 12 augustus 2021 om 03:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook kregen zware collaborateurs in Vlaanderen vrij snel strafvermindering en/of werden ze vervroegd vrijgelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens verheel ik niet dat Willem I ook goede zaken heeft gedaan. Zie mijn vorige post. Maar blijkbaar niet genoeg, anders had het Zuiden zich nooit kunnen of willen afscheiden. Zo simpel is het. Willem I trof helemaal geen Zuiden aan dat bankroet was. Integendeel. Het Noorden echter was er financieel zeer slecht aan toe. En het Zuiden werd verplicht om de Noordelijke schulden mee te helpen delgen. Zo zat het het in mekaar. Uw geschiedenisonderwijs is blijkbaar maar erg pover geweest en vertoont grote lacunes. Merk overigens op dat, zoals ik reeds vroeger stelde, toen Koning Willem I troonsafstand deed in 1840, zijn nieuw koninkrijk weer eens zo goed als failliet was. Willem I maakte persoonlijke schulden en liet die als een soort absolutie vorst betalen door rijk. De winsten die hij boekte in allerhande deals kwamen op zijn persoonlijke rekening. Toen hij vertrok, was de Nederlandse staatskas zo goed als leeg. Dat is ook één van de redenen waarom men in Nederland, naar het voorbeeld van België, de ministeriële verantwoordelijkheid heeft ingevoerd. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2021 om 06:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Willem I wilde te snel gaan met de vernederlandsing van de notabelen. Hij brak dan ook zijn tanden stuk op zijn taalpolitiek. Meer nog, hij moest deze politiek terugdraaien op het einde van zijn bewind. Was hij wat wijzer geweest en die vernederlandsing rustig uitgevoerd, gespreid over decennia, dan was er waarschijnlijk geen probleem geweest. Want de elite neemt altijd op termijn de taal over van de machthebber (s). Natuurlijk was dit taalprobleem maar één van de vele problemen. Ook de belastingen op het vlees en graan (alleen opgelegd aan het Zuiden) maakten dat de gewone burger flink geraakt werd in zijn dagdagelijks budget (Cfr. het gezegde van de mensen bij ons : 'Bij ieder boterham eet Jan Kaas mee') Edoch, Willem was niet wijzer. Hij werd het ook niet. En daarom verloor hij de helft van zijn koninkrijk. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2021 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 | |
|
![]() Citaat:
Napoleon was de held van België en België is tot op de dag van vandaag een wingewest van Frankrijk gebleven. Dus we leven in totaal verschillende werelden. Willem I heeft veel geïnvesteerd, zoals ik hier boven heb aangegeven met een staatskas die al jaren leeg was. Natuurlijk was de wet van Thorbecke in 1848 een bittere noodzaak , want Nederland kenden als republiek al eeuwen geen koning meer. Nederlanders kennen al eeuwen geen verering van koning en paus en Vlaanderen begint nu pas de overheersing van paus en francofone staat af te schudden. Daarom u kent geen geschiedenis , door de geschiedvervalsing die met de paplepel is ingegoten. Belgen hebben andere geschiedenisboeken in het onderwijs. Hoe zou dat komen? Laatst gewijzigd door cato : 12 augustus 2021 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu hebben ze wél een hysterische verering voor de Oranjes. Hoe dom kan men toch maar zijn. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2021 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2021 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 | |
|
![]() Citaat:
De Oranjes zijn slechts een symbool van eenheid in de diversiteit . Ze mogen niet te veel geld uitgeven en te veel macht uitoefenen , want het liefst heeft iedere Nederlander een eigen politiek partij. Vroeger hadden we heel veel kerken en afsplitsingen. Tegenwoordig hebben we 20 politieke partijen en eigenlijk is dat nog te weinig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 | |
|
![]() Citaat:
D66 lijkt het meest op de O-VLD van de Croo. Kaag zit in een regering met de VVD , dus waarom niet met N-VA en O-VLD? |
|
![]() |
![]() |