Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2021, 06:01   #461
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jongens die bemoederd worden, verwijven en na massale lgbqt waanzin zich als drags kleden en tentoon stellen met geseksualiseerde danspansjes?
Hoe kan dat goed zijn.
En die moeders draven die op in tv shows en evenementen he.
Later als die jongen dan met een meisje thuiskomt beloven die fotoalbums.
Ben ik nu conservatief of is het echt walgelijk?
Oud 14 augustus 2021, 07:18   #462
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die moeders draven die op in tv shows en evenementen he.
Later als die jongen dan met een meisje thuiskomt beloven die fotoalbums.
Ben ik nu conservatief of is het echt walgelijk?
U bent zeker op moreel vlak zeer conservatief. Moesten we een vergelijking kunnen trekken en dit vertalen bijvoorbeeld naar de politiek dan kan men u op dit vlak beschouwen als extreem-rechts. Extremen zijn te mijden.

U steunt nog op een boek dat 1800 jaar geleden is geschreven, en als we het Oude Testament erbij tellen, komen er nog een ettelijke honderden jaren bij. Deze boeken zouden zijn geschreven onder goddelijke inspiratie, volgens uw geloof. Hetgeen natuurlijk onzin is.

Indien God ons iets fundamenteels had willen zeggen inzake morele waarden, zou hij dat wel op een andere manier hebben gedaan en rechtstreeks gedaan, eerder dan door verwaaide en twijfelachtige geschriften of door berichten door te zenden aan Mohammed. Dit om een ander onwaar verhaal te citeren. Als deze geschriften zijn fabels. Er is geen goddelijke tussenkomst zoals de godsdiensten van het Boek oreren. Nooit. Al deze schrijfsels kunnen wel een moreel en maatschappelijk houvast zijn voor bepaalde mensen. Daarvoor zijn ze trouwens ook geschreven. En één van die mensen bent u.

En dus, om naar ons voorbeeld van de kinderen terug te komen. Ik zie geen echt kwaad in die dingen. Voor zover ze ludiek zijn en uitzonderlijk plaatsgrijpen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 07:22.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 07:22   #463
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent zeker op moreel vlak zeer conservatief. Moesten we een vergelijking kunnen trekken en dit vertalen bijvoorbeeld naar de politiek dan kan men u op dit vlak beschouwen als extreem-rechts. Extremen zijn te mijden.

U steunt nog op een boek dat 1800 jaar geleden is geschreven, en als we het Oude Testament erbij tellen, komen er nog een ettelijke honderden jaren bij. Deze boeken zouden zijn geschreven onder goddelijke inspiratie, volgens uw geloof. Hetgeen natuurlijk onzin is.

Indien God ons iets fundamenteels had willen zeggen inzake morele waarden, zou hij dat wel op een andere manier hebben gedaan en rechtstreeks gedaan, eerder dan door verwaaide en twijfelachtige geschriften of door berichten door te zenden aan Mohammed. Dit om een ander onwaar verhaal te citeren. Als deze geschriften zijn fabels. Er is geen goddelijke tussenkomst in geen enkele godsdienst geweest. Nooit. al deze schijfsels kunnen wel een moreel en maatschappelijk houvast zijn voor bepaalde mensen. En één van die mensen bent u.

En dus, om naar ons voorbeeld van de kinderen terug te komen. Ik zie geen echt kwaad in die dingen. Voor zover ze ludiek zijn en uitzonderlijk plaatsgrijpen.
Ik heb maar 2x gestemd in heel mijn leven. En ik ben beschaamd te zeggen dat ik de laatste maal voor de VLD in Europa stemde en pvda federaal. Ik verdien zweepslagen, ik weet het.
Ik ben apolitiek en zeker niet extreem rechts. Ik leef in uitersten waar contradicties me jaren kunnen teisteren in mijn brein tot ik tot absolutie kom. Maar dan is het wel afgeklopt, amen en uit.

Deze geschriften waarschuwen ons voor een geest die beleidmakers nastreven. Dat is wat Jezus bekend kwam maken. Die tijd is nu, de wetteloze zal de gehele mensheid onderwerpen aan zijn/haar riedel.
Oud 14 augustus 2021, 07:25   #464
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb maar 2x gestemd in heel mijn leven. En ik ben beschaamd te zeggen dat ik de laatste maal voor de VLD in Europa stemde en pvda federaal. Ik verdien zweepslagen, ik weet het.
Ik ben apolitiek en zeker niet extreem rechts. Ik leef in uitersten waar contradicties me jaren kunnen teisteren in mijn brein tot ik tot absolutie kom. Maar dan is het wel afgeklopt, amen en uit.

Deze geschriften waarschuwen ons voor een geest die beleidmakers nastreven. Dat is wat Jezus bekend kwam maken. Die tijd is nu, de wetteloze zal de gehele mensheid onderwerpen aan zijn/haar riedel.
U begrijpt het niet. Uw ideeën inzake morele principes zou men kunnen vergelijken met andere extremen. En als men uw houding dan zou vergelijken met politieke houdingen, dan is uw extreme houding te vergelijken met extreem-rechts in de politiek. Niet dat u politiek extreem rechts bent, maar wel inzake morele waarden.

Sorry, maar u weet niets over de echte Jezus. U gelooft klakkeloos uw heilige boeken. Boeken , die zeer twijfelachtig zijn qua historische waarheid.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 07:29.
Oud 14 augustus 2021, 07:30   #465
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begrijpt het niet. Uw ideeën inzake morele principes zou men kunnen vergelijken met andere extremen. En als men uw houding dan zou vergelijken met politieke houdingen, dan is uw extreme houding te vergelijken met extreem-rechts in de politiek. Niet dat u politiek extreem rechts bent, maar wel inzake morele waarden.
Dus jij denkt dat als ik Christus niet had leren kennen ermee gediend zou zijn dat men lgbqt in een eindeloze lus uitzendt en dat perverteren op kinderen?
Dat is alsof mensen in het abortusonderwerp zich verschuilen met “het is de wet” terwijl ik geen enkele keer DE wet (Bijbel) aanhaal maar vanuit het juridisch en deskundig (mensen on the field) gebied benader. Daar gaan ze dan altijd over omdat dat meer dan enkele uren research vereist en komen ze duwen op mijn geloof.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 augustus 2021 om 07:32.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 07:33   #466
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat als ik Christus niet had leren kennen ermee gediend zou zijn dat men lgbqt in een eindeloze lus uitzendt en dat perverteren op kinderen?
Dat is alsof mensen in het abortusonderwerp zich verschuilen met “het is de wet” terwijl ik geen enkele keer DE wet (Bijbel) aanhaal maar vanuit het juridisch en deskundig (mensen on the field) gebied benader. Daar gaan ze dan altijd over omdat dat meer dan enkele uren research vereist en komen ze duwen op mijn geloof.
Afgezaagd en zwak. Een ander hoeft mij niet in te lepelen waarvoor ik wel of niet zou staan. Ik weet dat als de beste.
Maar u probeert wel constant anderen van alles en nog wat in te lepelen. Vergeten? Ofte het verhaal van de splinter en de balk dat u waarschijnlijk vrij goed kent.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 07:37.
Oud 14 augustus 2021, 07:39   #467
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u probeert wel constant anderen van alles en nog wat in te lepelen. Vergeten?
Ja? Ik spreek vanuit mijn rekening.
Gisteren drong jij aan op die Immanuelle terwijl ik al meermaals aanmaande terug on topic te komen.
De enige opdringerige ben jij hier. Lees het testament eens volledig en je zal zien dat veel van uw vragen beantwoord worden. Ik ben er ok mee dat je dat verwerpt, maar eindeloos off topic blijven zeuren is uzelf opdringen.
Don’t get it twisted. Ik geef er geen hol om wat mensen denken beter te weten dan mij en dat arrogant tentoon komen stellen omdat ze zelf vergeten zijn waarvoor ze nog staan.
Oud 14 augustus 2021, 07:49   #468
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gisteren drong jij aan op die Immanuelle terwijl ik al meermaals aanmaande terug on topic te komen.
De enige opdringerige ben jij hier. Lees het testament eens volledig en je zal zien dat veel van uw vragen beantwoord worden. Ik ben er ok mee dat je dat verwerpt, maar eindeloos off topic blijven zeuren is uzelf opdringen.
Don’t get it twisted. Ik geef er geen hol om wat mensen denken beter te weten dan mij en dat arrogant tentoon komen stellen omdat ze zelf vergeten zijn waarvoor ze nog staan.
U doet me altijd denken aan de Getuigen van Jehova. Waarschijnlijk bent u dat niet, maar dat opdringerig gepraat van u de hele tijd heeft er wel veel van weg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 07:51.
Oud 14 augustus 2021, 07:53   #469
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet me altijd denken aan de Getuigen van Jehova. Waarschijnlijk bent u dat niet, maar dat opdringerig gepraat van u de hele tijd heeft er wel veel van weg.
Zegt degene die weer zijn mening boven het onderwerp opdringt na een vierde aanmaning.
Opent er een eigen onderwerp over en post zoveel over mij als ge daar wilt.
Over here, zero fox will always be given.
Oud 14 augustus 2021, 07:58   #470
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaat geen goddelijke tussenkomst . En God heeft nooit voor Mozes uit gewandeld in de vorm van een stofwolk door de dag en als een vuurzuil 's nachts. Dit om de Joden zogezegd de weg te wijzen (de Hebreeërs doolden wel 40 jaar rond in de woestijn niettegenstaande Gods hulp... Zo'n goede gids was God nu ook weer niet).

Kom tot bezinning!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 08:06.
Oud 14 augustus 2021, 08:11   #471
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt degene die weer zijn mening boven het onderwerp opdringt na een vierde aanmaning.

Hou eens op met uw drammerig geschrijf over Jezus. U lijkt ook op Harriechristus en zijn betoog over zijn microwezentjes. Het is zijn recht natuurlijk om zijn nieuwe bijbel te verkondigen, maar niet de hele tijd en bijna in elke draad die hij aansnijdt. Want dan wordt het gezwets. Tenzij dat hij een aparte draad daarover opent. En dan heb ik niets gezegd.

Historisch weet u zo goed als niets over Jezus. En als u nu denkt dat Jezus de woorden van de Bergrede heeft uitgesproken zoals wij die lezen in het N.T. , dan is dit natuurlijk nonsens. Want de Bergrede is een hele boterham om te onthouden. En dus onmogelijk te onthouden. De Bergrede is gewoon verzonnen. Het is een mooie tekst weliswaar, maar louter van Jezus komt ie niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 08:22.
Oud 14 augustus 2021, 08:31   #472
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet beweerd. U dicht me intenties toe, die ik niet heb.

En wat abortus betreft: niemand is verplicht abortus te plegen. Het is een vrije keuze. Ik ben zo geen voorstander van abortus, maar het is niet aan mij om aan mijn buurvrouw te zeggen wat ze op dit vlak mag of niet mag. Er werd een politieke meerderheid gevonden om abortus onder bepaalde voorwaarden mogelijk te maken. De meerderheid beslist in een democratie. Maar blijkbaar ziet u dit niet zo graag.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 09:00.
Oud 14 augustus 2021, 09:01   #473
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit doet me eerder denken aan een taliban christelijke versie.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 09:09   #474
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dit doet me eerder denken aan een taliban christelijke versie.
Moesten de Getuigen het hier voor het zeggen hebben, we zouden hier nog wel wat meemaken. Back tot the Middle Ages at once!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 augustus 2021 om 09:20.
Oud 14 augustus 2021, 09:24   #475
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...een vierde aanmaning
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 09:33   #476
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...een vierde aanmaning
Nog een beetje en het wordt: "een vierde bevel'.
Oud 14 augustus 2021, 09:36   #477
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees Jesaja 53 met eigen ogen en zeg me wie uit de Bijbel dat beschreven profiel invult.
Het is weer cherry plukken zoals gewoonlijk.

Jesaja 45:7
Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Je ziet: Jesaja spreekt zichzelf tegen.

Jezus is dan ook niet om onze zonden gestorven, maar om die van zijn vader.
Oud 14 augustus 2021, 09:39   #478
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Honden kunnen niet lezen....
Oud 14 augustus 2021, 09:39   #479
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terug on topic

Niemand ziet een probleem in shows zoals drags for kids op de VTM?

Ik heb een hekel aan dit soort programma's. Zou er niet naar kijken, en al zeker mijn kinderen er niet aan laten deelnemen.

Maar verder?

Wil je nu programma's die je niet aanstaan door de overheid laten verbieden? Riekt naar dat woord dat met "F" begint en waar je het altijd over hebt.

Laatst gewijzigd door Knuts : 14 augustus 2021 om 09:45.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2021, 09:42   #480
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terug on topic

Niemand ziet een probleem in shows zoals drags for kids op de VTM?

Kinderen zonder tieten en toch een bustehouder, dat is toch wel heel erg preuts.

Of willen ze mij als pedofiel toch in verleiding brengen...

Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 augustus 2021 om 09:59.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be