![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik gemeen zou zijn, zou ik Iran durven noemen. Maar dat is niet nodig.
Die sturen hun ouwe rommel liever naar Syrië, Libanon en Gaza. De voorraden Sovjet spul aangevuld met "gevonden" moderne wapens, en met "gevonden" bedoel ik wat de lokale ambtenaren en militairen in de loop der jaren hebben doorgespeeld naar de nodige familie/stamleden die er wel werk voor hadden.
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar ik aanneem uit de brede islamistische gemeenschap. Betaald met middelen uit opiumteelt e.d. Het is ook best mogelijk dat Poetin met zijn strategie van her en der onrust aan te wakkeren er mee tussen zit.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 15 augustus 2021 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enorme Britse rijk van Koniging/keizerin Victoria is er ook een beetje op stukgelopen. Citaat:
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijheidsstrijders hebben de bezetters verslagen. Vanwaar dat gehuil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De manier van intervenieren die werd toegepast ging de tegenstellingen alleen maar groter maken en de boel destabiliseren. En dan komt u de schuld weer geven aan lokale overheden. Dat de Taliban gruwelijk zijn doet niets af aan de domheid van de interventie. Het is een standaard reactie voor het westen , als interventie misloopt te gaan zeggen "look at what they do to each other" of , "ze zijn daar achterlijk en niet toe aan democratie" weer vanuit het idee dat democratie brengen het doel was. democratisering werd slechts gezien als een gunstige bijkomstigheid bij het bereiken van hun werkelijke doelen. Het zou bovendien ook preventief werken in verband met veiligheid. Dit bedenk ik allemaal niet zelf overigens.
![]() |
![]() |
#326 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch leuk, die moslim beschaving.
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan mij indenken dat vrouwen ide over enige eigenwaarde beschikken zich in zo'n primitieve samenleving niet thuisvoelen. Ik kan mij indenken dat homo's zich daar ook niet thuisvoelen. Ik kan mij indenken dat niet-moslims, en elke moslim die niet tot de Taliban strekking behoort, zich niet thuisvoelt, want ze zijn niet alleen onverdraagzaam tegen christenen, atheïsten, boeddhisten, enz. Maar macho mannen die graag hun vrouwen domineren, ja, die zullen dat nog zo slecht niet vinden.
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan mij indenken dat vrouwen ide over enige eigenwaarde beschikken zich in zo'n primitieve samenleving niet thuisvoelen. Ik kan mij indenken dat homo's zich daar ook niet thuisvoelen. Ik kan mij indenken dat niet-moslims, en elke moslim die niet tot de Taliban strekking behoort, zich niet thuisvoelt, want ze zijn niet alleen onverdraagzaam tegen christenen, atheïsten, boeddhisten, enz. Maar macho mannen die graag hun vrouwen domineren, ja, die zullen dat nog zo slecht niet vinden.
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudyard Kipling ook.
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is alleen nog wachten op massale aanslagen stijl 911. In Afghanistan zijn er geen pottenkijkers meer. De Taliban heeft carte blanche om het Westen aan te vallen waar en wanneer ze willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Since today’s peace is the unique product of American preeminence, a failure to preserve that preeminence allows others an opportunity to shape the world in ways antithetical to American interests and principles."
Het idee van de planners in Washington was een veel grotere rol te gaan spelen in de voor hen strategisch en economisch belangrijke gebieden zonder te veel te kijken naar de kosten. Of course, the United States must be prudent in how it exercises its power. But we cannot safely avoid the responsibilities of global leadership or the costs that are associated with its exercise. America has a vital role in maintaining peace and security in Europe, Asia, and the Middle East. If we shirk our responsibilities, we invite challenges to our fundamental interests. The history of the 20th century should have taught us that it is important to shape circumstances before crises emerge, and to meet threats before they become dire. The history of the past century should have taught us to embrace the cause of American leadership” (uit het Statement of Principles).”
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 15 augustus 2021 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vraag is dus, wie heeft er goed aan verdiend? Citaat:
Citaat:
Maar de Taliban gebruikt standaard methodes voorgeschreven door de perfecte man. Citaat:
Domheid kan nooit zo wijdverspreid zijn dat hele landen bevolkt zouden zijn door achterlijken. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stillekes hoop ik dat die kwispels China gaan irriteren.
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, en dat zijn nog altijd de wapens van toen die ze nu gebruiken ???
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot recent deden ze dat nog.... Zoals ik schreef, Afghaanse stammen en hun interne structuur zorgt ervoor dat neef X wel wat materiaal een andere bestemming kan geven.
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het regime dat de Russen hadden geïnstalleerd was trouens een stuk robuuster. De Russen verlieten het land in 1989 en het duurde tot 1996 eer de taliban Kaboel kon innemen.
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vroeg mij al af voor wanneer de geniale opmerking dat het allemaal de Amerikanen hun schuld is.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 15 augustus 2021 om 16:25. |
![]() |
![]() |