Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2021, 21:20   #21
Walvader
Parlementslid

Standaard

Elke dagen worden we bestookt met berichten uit binnen- en buitenland over de vaccins en dat altijd PRo en over verplichtingen om het vaccin te nemen, over coronapassen en over het MOEILIJK maken voor niet-gevaccineerden. Altijd maar éénzelfde propaganda, geen debat. Wie maakt hier nu propaganda op grote schaal ? De antivaxxers zoals jij schrijft ?

De naïviteit van sommigen hier in hun vertrouwen in overheid en grote bedrijven is echt hallucinant.

Volg dit eens:
https://www.youtube.com/watch?v=D5Wnmhu8_5c

De mexicaanse griep die in 2009 even langskwam, was een voorproever op corona tijden. Velen van ons dachten dat de overheid wel geleerd zou hebben. Veel te machtige dierenartsen, ingefluisterd door de farmaceutische industrie, hebben noodtoestanden in het leven geroepen die totaal niet nodig waren. De onderzoeken achter het geneesmiddel tamiflu waar nederland zoveel geld in heeft gestopt, bleken volslagen corrupt. De vaccins niet nodig waren zijn op heimelijke wijze getest op de nederlandse bevolking. De kosten zijn groot, en onze overheid niet wijzer. Met corona herhaalt deze gekte zich nog een ordegrootte groter. Dick Bijl neemt ons mee in de duistere praktijken van de farmaceutische industrie. Dick Bijl over Sick Pharma.

International Society of Drug Bulletins (ISDB): www.isdbweb.org
Centre for Evidence-Based Medicine en University of Oxford: https://www.cebm.net/
Open debat: https://opendebat.info
Dick Bijl: www.hetpillenprobleem.nl
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2021, 21:33   #22
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Van antibiotica weten we wat het doet.
Van gentherapie niet.

Maar hou de antibiotica maar bij de hand want als vaxxer loop je nogal snel een longontsteking op.
Je weet helemaal niets Mambo en al zeker niet wat gentherapie is

Waarom post je eigenlijk nog? Denk je dat er nog iemand is die je serieus neemt?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2021, 22:23   #23
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zoals men in het frans zegt "ça n'arrive qu'aux autres". Tot men zelf prijs heeft.
Tja, dat is het risico he
Oud 25 augustus 2021, 22:23   #24
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Dat is straf, op een forum rond actaliteit nog zoiets beweren. Als ik jou was zou ik mij beperken tot het becommentariëren van ijscrèmekes in HLN
Bedankt voor uw intellectuele bijdrage. Ik ben plots 10 keer wijzer dankzij deze fantasatische constructrieve uitleg.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2021, 22:24   #25
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Tja, dat is het risico he
Als ge dan het lef hebt om te bleiten in 't ziekenhuis moeten ze u gewoon euthanaseren. Liefst met een hamer.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2021, 22:25   #26
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als ge dan het lef hebt om te bleiten in 't ziekenhuis moeten ze u gewoon euthanaseren. Liefst met een hamer.
of de tube he
Oud 25 augustus 2021, 23:02   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Waarom post je eigenlijk nog? Denk je dat er nog iemand is die je serieus neemt?
Ggo.
Genetisch gemanipuleerd organisme.

Of je wil het niet aanvaarden, of je kan het niet aanvaarden, of je doet het expres.

Het is en het blijft een genetische therapie en het zal nooit een vaccin worden.

Doe gerust verder met je ontkennen.

Pfizer en anderen bevestigen maar al te goed dat het een gentherapie is en beloven dat het je lichaam verlaat.
De waarheid is wel eventjes wat anders inmiddels vastgesteld. Je lichaam zit vol prut van hun therapie en het blijft er.

Nu ja sweet dreams in lalaland.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 augustus 2021 om 23:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 02:39   #28
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Minstens één persoon neemt hem hier nog serieus.
Maar of er een tweede is, dat betwijfel ik sterk.
Oud 26 augustus 2021, 05:12   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een antivaxxer is voor mij niet gewoon iemand die een vaccin weigert maar iemand die dat ook gaat prediken en gaat aanmoedigen aan anderen.
Ik heb nog maar weinig anti vaxxers (er zullen er misschien wel zijn he) horen spreken over het willen in een wet gieten dat mensen niet gevaccineerd mogen zijn en zo.

Maw, in het algemeen beperken antivaxxers zich tot het willen de mogelijkheid hebben om zelf geen vaccin te nemen.

De opdringerigheid hier zit hem toch totaal in het kamp van de pro-vaxxers. Heb jij al veel pasjes gezien, of wettelijke dwang of zo voor mensen die geen anti biotica willen nemen ?

Nochtans kan je aan die antibiotica dezelfde "maatschappelijke" effecten voorschrijven als aan vaccins: door het nemen van antibiotica wordt je snel minder besmettelijk en dergelijke. Maar ik heb nog nooit gezien dat men een restaurant niet binnen mag omdat men zijn antibiotica niet genomen heeft.

Kortom, op misschien een paar totale mafketels na, kan je een antivaxxer van een provaxxer onderscheiden vanwege zijn opdringerigheid ten aanzien van anderen, en de mate van dwang die hij wil gebruiken om anderen zijn spul op te solferen.

Vaccins zijn in deze niet zo verschillend van antibiotica. Ze helpen vrij goed mensen die zwaar ziek zouden zijn zonder. Het enige verschil is dat je die vaccins 2 maanden op voorhand moet slikken, en die antibiotica tijdens de ziekte. Maar voor de rest zijn de gelijkenissen groot.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 05:21   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer ben je in mijn ogen een ECHTE antivaxxer: Je wil geen vaccin, je probeert anderen te overtuigen dit ook niet te doen. Je vindt jezelf jezelf een vlotte chauffeur, je PAKT altijd je voorrang en je klaxoneert als het groen is en de persoon voor je vertrekt niet snel genoeg. Als het oranje is geef je gas... Je vloekt op files, maar door je bumperkleven en rijgedrag ZIJN er files. Je vindt verkeerslichten die rood worden omdat je te snel reed de grootste onzin ooit. Als het druk is aan de kassa begin je te zuchten. Als een overwerkte ober een fouten maakt, begin je te vloeken en hem in je hoofd of tegen een persoon bij je uit te schelden. Je weet niet wat empathie is, het kan je niks schelen dat mensen ziek worden, doodgaan. Je zou kwaad worden moest je verplicht 1 euro moeten doneren aan de overstromingen in Wallonië met als argument "De walen krijgen al genoeg via mijn belastingen".

Dát is een echte antivaxxer voor mij.
Juist ja. Een vrije burger dus, die zich niet gedwongen voelt om de miserie van anderen moeten op te lossen. Groot gelijk natuurlijk. De bedoeling in het algemeen is toch om zelf voordeel te hebben en anderen nadeel te geven zou ik denken: zo maakt het leven vooruitgang sinds 3 miljard jaar...

Citaat:
Antibiotica neem JE als JE ziek bent.
Een vaccin neem JE als JE gezond bent.
Nee. Anti biotica neem je TIJDENS de ziekte, een vaccin neem je VOOR de ziekte. Als je de ziekte niet gaat opdoen, dan is een vaccin zinloos. Het enige verschil is natuurlijk dat je niet weet of je de ziekte gaat opdoen, en als die kans groot genoeg is, je beter een vaccin neemt.

Maw, een vaccin moet vaak nutteloos genomen worden, gewoon vanwege de onzekerheid van de toekomst. Maar elk vaccin gegeven aan iemand die uiteindelijk niet ziek zou zijn geworden is een nutteloos vaccin geweest. Je gaat geen vaccin tegen gele koorts nemen als je niet naar een land gaat waar gele koorts heerst, omdat je zo goed als zeker bent dat je nooit gele koorts gaat opdoen he.

Of neem jij een vaccin tegen gele koorts omdat anderen in Afrika gele koorts hebben als je daar niet mee in contact komt ?

Citaat:
Dat is heel het probleem bij niet-gevaccineerden. Ze denken dat alles, de hele wereld, rond hun draait.
In tegendeel. Dat is juist de houding van vaxxers, die denken dat anderen dingen voor hen moeten doen. Een antivaxxer eist niks van een andere. Een vaxxer wel.

Citaat:
Antibiotica neem je als je ziek bent.
Een vaccin neem je als anderen ziek zijn.

Dat is een betere omschrijving.
In het algemeen is het goed als anderen ziek zijn en jij gezond blijft, en daarom is het inderdaad een goed idee om U te vaccineren als anderen die ziek zijn U zwaar ziek kunnen maken. Dan geeft dat vaccin U een competitief voordeel ten aanzien van anderen. Maar als iedereen gevaccineerd is, dan verdwijnt dat voordeel weer.

Ideaal gezien ben je de enige gevaccineerde in een wereld waar de anderen zwaar ziek worden he. Alle voordeel voor jou.

Het beste is nog zoals deze vaccins, waar die U niet beletten om anderen ziek te maken. Het idee dat een vaccin U kon beletten om anderen ziek te maken was wat mij eraan stoorde, maar uiteindelijk is dat nadeel illusoir gebleken. Daarom dat ik grote voorstander van die vaccins ben: je wordt zelf minder ziek, maar het belet U niet om anderen aan te steken. Perfect gewoon, beter dan antibiotica

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2021 om 05:23.
Oud 26 augustus 2021, 05:30   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De filosofie achter het behandelen van een pandemie.
Men "behandelt" geen pandemie, men ondergaat ze. Als bevolking komt men in evenwicht met de ziektekiem, maw, die moet zo veel mogelijk circuleren, en, na het elimineren van zij die er helemaal niet tegen kunnen, moet er voldoende RESISTENTIE in de bevolking zijn dat men die ziektekiem vrij kan doorgeven zonder er te vaak te zwaar ziek van te worden.

Alles wat gedaan wordt is gebaseerd op de totaal ijdele hoop dat men een pandemie kan "behandelen" zonder ze te laten uitwaaien. Dat is nu al anderhalf jaar aan het mislukken, maar de methodes die men daarbij totaal nutteloos aanwendt zijn bijzonder schadelijk voor het deel van de maatschappij dat eigenlijk geen sanitair probleem heeft, ttz 99% of zo. De laatste kwinkslag van de kwakzalvers is gedwongen vaccinatie. De eerste was mensen opsluiten. Maskers dragen. Testen. Traceren. Al die dingen zijn bijzonder schadelijk geweest en hebben om toegepast te worden de hoekstenen van onze beschaving moeten opblazen. En toch is de pandemie "niet behandeld" in tegendeel.

Onze zotte pretentieuze dokters hebben gedacht dat ze met deze ziektekiem zomaar konden doen wat, op de honderden en honderden besmettelijke ziektes, in de laatste eeuw gelukt is met maar 5 ziektekiemen, die andere eigenschappen hadden, namelijk het laten verdwijnen van de ziekte. Proces dat trouwens een decennium of meer heeft genomen, maar vooral, ziektekiemen waren met andere eigenschappen dan deze. En ze hebben dat aan Brave Burgers wijsgemaakt, die nu in volledige totalitaire "het is de schuld van de Joden" modus zitten.

Vaccins zijn goeie dingen, zoals anti biotica goeie dingen zijn, maar men heeft ze van geneesmiddel veranderd in dwangmatige simplismen, die op bijzonder domme wijze contraproductief toegepast worden met dwang.

Dat mensen met een beetje verstand niet akkoord zijn met die kwakzalverij-dwingelandij is normaal: wat schrik aanjaagt, is dat het niet de overgrote meerderheid is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2021 om 05:32.
Oud 26 augustus 2021, 06:20   #32
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Zoveel geneuzel en gespin weeral.

Het is niet omdat jij met een fantastische stofzuiger voor mijn deur staat, dat ik hem koop he.

Ik veeg wel op de oude manier.

Misschien als je daar had gestaan met een keukenrobot dat ik hem wel had gekocht.

Het is niet omdat ik liever veeg dat ik technologie afwijs.

Maar als jij daar dan een beetje de opdringerige stofzuigerverkoper aan mijn deur wilt uithangen, dan wil ik er zeker geen. En ik hoef mij zelfs niet te verantwoorden waarom ik er geen wil, ook al zit de opdringerige verkoper dat keer op keer aan mij te vragen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 06:26   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
antibiotica nemen wanneer ge ziek zijt?

vaccin nemen wanneer ge gezond zijt?
Beide bovenstaande regels zullen onder de noemer: "Begrijpe wie begrijpe kan" vallen denk ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2021 om 06:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 06:28   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Minstens één persoon neemt hem hier nog serieus.
Maar of er een tweede is, dat betwijfel ik sterk.
In tegendeel. De meeste fervente Brave Burgers hier nemen Mambo serieus. Dat is omdat ze Mambo zijn schrijfsels nodig hebben om kunnen te zeggen dat hun eigen ingelepelde overtuigingen toch minder absurd zijn.

Zonder Mambo's zouden die mensen geconfronteerd worden met de absurditeiten waar ze zelf in geloven ; nu hebben ze tenminste iemand die met nog veel ergere absurditeiten hun eigen dwaze hersenspinsels wil afbreken, en zo hun eigen absurditeiten relativeert.
Oud 26 augustus 2021, 06:48   #35
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ggo.
Genetisch gemanipuleerd organisme.

Of je wil het niet aanvaarden, of je kan het niet aanvaarden, of je doet het expres.

Het is en het blijft een genetische therapie en het zal nooit een vaccin worden.
De benaming "mRNA-vaccin" is nochthans een hint dat het om een vaccin gaat.

14 dagen max. na vaccinatie is alle mRNA uit je lichaam verdwenen en blijf je over met een verhoogde immuniteit voor het Spike Proteine van het Covid19-Virus.

Waar is de GGO?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:04   #36
Gast_Peken
Burger

Standaard

Citaat:
Bedankt voor uw intellectuele bijdrage. Ik ben plots 10 keer wijzer dankzij deze fantasatische constructrieve uitleg.
graag gedaan... Ik wou graag een bijdrage leveren naar uw voorbeeld en ik ben blij dat ik er in geslaagd ben. Prettige dag verder
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:05   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Beide bovenstaande regels zullen onder de noemer: "Begrijpe wie begrijpe kan" vallen denk ik.
Het is een wat verkeerde voorstelling in de volgende zin: BEIDE neem je als je ziek zou worden. Je neemt geen vaccin als je gezond bent en dat normaal zou blijven. Het verschil tussen een vaccin en antibiotica zit hem enkel in het TIJDSTIP ten aanzien van de ziekte, waar je het middel neemt.

Een vaccin moet je ERVOOR nemen, antibiotica TIJDENS.

Als er geen zware ziekte op het menu staat, dan neem je geen van beide.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2021 om 07:05.
Oud 26 augustus 2021, 07:05   #38
Gast_Peken
Burger

Standaard

Citaat:
Maar u blijft mijn grote voorbeeld qua intellectuele reacties
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:06   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was mijn voorstel ook vorig jaar, toen hordes gepensioneerden in het ziekenhuis kwamen bleiten, omdat ze zich niet afgezonderd hadden. Maar dat had toen weinig bijval.
Oud 26 augustus 2021, 07:19   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kortom, op misschien een paar totale mafketels na, kan je een antivaxxer van een provaxxer onderscheiden vanwege zijn opdringerigheid ten aanzien van anderen, en de mate van dwang die hij wil gebruiken om anderen zijn spul op te solferen.
Van die opdringerigheid bij gevaccineerden merk ik toch niet zoveel, op een paar uitzonderingen na die beweren dat een niet gevaccineerde hun huis niet binnen mag.
De opdringerigheid zie ik vooral bij de overheden, impliciet, door te werken met pasjes en waardoor jongeren zich ongewild gaan laten vaccineren.
Ik ken enkelen die absoluut weigeren om zich te laten vaccineren, maar die praten er enkel over als je er zelf over begint. Het zijn geen messiassen die staan te prediken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be