![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met deze techniek wordt geen DNA toegevoegd, maar het aanwezige DNA met grote precisie gewijzigd, het Europese Hof van Justitie geoordeeld dat ook genome-editing voortaan onder de GMO-wetgeving valt. Het Oxford-vaccin valt namelijk óók onder de genetisch gemodificeerde organismen. Zonder de aanpassing van de wetgeving, mag het vaccin dus niet gebruikt worden. De EU heft de GMO-wetgeving op, maar alléén voor de ontwikkeling van vaccins tegen het coronavirus. Het Oxford-vaccin Het Oxford-vaccin AZD1222 (eerder ook wel ChAdOx1-nCov-19 genoemd) is ontwikkeld door onderzoekers van de universiteit van Oxford. Het bevat een genetisch gemodificeerd adenovirus dat van nature onder chimpansees voorkomt. Het virus is met twee verschillende doeleinden aangepast. Allereerst moeten de aanpassingen ervoor zorgen dat het virus geen infecties kan veroorzaken. En ten tweede moet het een immuunrespons tegen SARS-CoV-2 oproepen. Voor dat laatste is het adenovirus uitgerust met genetisch materiaal van SARS-CoV-2 dat codeert voor het kenmerkende spike-eiwit. Aan de ene kant wordt de wetgeving omzeild voor een te injecteren recombinant DNA-virus waarvan de effectiviteit nog onduidelijk is en aan de andere kant wordt wetgeving restrictiever gemaakt als het gaat om de voedselvoorziening. = gentherapie !
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 augustus 2021 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Truth is stranger than fiction, but it is because Fiction is obliged to stick to possibilities; Truth isn't. Mark Twain Het vaccin verhaal is fictie. Zeg je zelf meer dan genoeg trouwens. Jullie geloven in het opgezet verhaaltje van vaccins. En dan komt de waarheid, shocking. Onaanvaardbaar.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 augustus 2021 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo simpel is het. Laatst gewijzigd door parcifal : 26 augustus 2021 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan er niet van uitgaan dat gevaccineerden logisch nadenken he.
Je ziet hier toch vele gevaccineerden eisen dat anderen dat ook zouden zijn als ze in hun buurt willen komen, denk aan de quercussen en de schoven van deze wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek het anders hier eens op. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Genetische_technologie
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 augustus 2021 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Niet gewijzigd, niet gemodificeerd, niet veranderd.
Geen Gentherapie. Get over it. Recombinant DNA technologie is niet van toepassing bij de toediening van mRNA vaccins. het mRNA gaat niet in de menselijke celkern en kan dus geen DNA veranderen. Get over it. Laatst gewijzigd door parcifal : 26 augustus 2021 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik staar mij niet blind op sommige reacties op het forum, sommige mag je lezen met een kilo zout. In ieder geval, in de werkelijke wereld merk ik ondertussen iets totaal anders. De gevaccineerden kruipen bijeen, er wordt niet meer gevraagd of je gevaccineerd bent. En, de niet gevaccineerden doen juist hetzelfde. En binnenkort zijn er geen afstandsregels en dergelijke meer. Ik ben er nogal gerust in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek het woord "experimenteel" even op.
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wil gewoon meer doden door het vaccin?
![]()
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en waarbij jij dan weer mambo zijn armageddon scenario lijkt te onderschrijven
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oesje....
Uit officiële gegevens blijkt dat 67% van de Covid-19-doden sinds februari 2021 mensen waren die waren gevaccineerd https://assets.publishing.service.go...riefing_21.pdf Het is dus veiliger om niet gevaccineerd te zijn, dat zijn er maar 33%
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Komt vaak voor zonder dat ze het in de gaten hebben. Of willen toegeven.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het basisprincipe van alle verschillende technieken is in de grondslag hetzelfde en verloopt via een vast aantal stappen. Isolatie van het gen dat men wil aanpassen Het eventueel aanpassen van het geïsoleerde gen Overbrengen van het gen in een geschikte vector. Transformatie van de cel of het organisme dat men wil aanpassen. Selectie van de gemodificeerde organismen of cellen. Isolatie Bewerken Wanneer men een specifiek gen wil isoleren wordt eerst DNA uit de cellen van het organisme gehaald. Vervolgens kan men het gen waarin men geïnteresseerd is, identificeren op basis van de kennis die men vooraf van het gen heeft. Deze kennis kan men vaak halen uit cDNA- of gDNA-"bibliotheken". Met deze kennis kan men het gen vervolgens amplificeren door middel van de PCR-techniek. Verdere aanpassingen Bewerken Soms moet het geïsoleerde en geamplificeerde gen eerst worden aangepast voordat het kan worden ingebracht in een nieuw organisme. Introns worden vaak verwijderd, dit gaat als volgt: De eukaryotencellen hebben genen die vaak bestaan uit stukjes die aminozuren coderen, dit zijn de exonen. Maar er zijn ook stukjes die geen code bevatten, die dus niet gebruikt worden om een eiwit te coderen, dit zijn de introns. Aan het begin van de streng wordt een aangepaste guanine-nucleotide geplakt. Aan het einde van de streng wordt een stukje van een lange reeks A-nucleotiden vastgeplakt. Deze twee stukjes zijn toegevoegd voor het transport van het mRNA naar het cytoplasma, en voor het koppelen aan de ribosomen wat nodig is voor de translatie. Enzymen zorgen ervoor dat de introns uit het RNA-molecuul worden gehaald, zodat de exonen aan elkaar verbonden worden; dit wordt ook wel splicing genoemd. De verwijderde introns worden afgebroken. Het aangepaste mRNA gaat vervolgens naar het cytoplasma voor de translatie. Maar het is ook mogelijk door promotorsequentie aan te brengen. ----- Gentherapie!
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Paris vaut bien une messe. |
|
![]() |
![]() |