![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat zo is dan zijn ze strafbaar. Maar ik denk toch niet dat ze zo dom zijn.
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 september 2021 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze steken dat niet in een databank he. Als ze vaststellen dat een lid mandataris van het VB is gooien ze hem eruit. En die vaststelling gebeurt nav het feit dat ene met zijn smoel op een website of een kandidatenlijst van de fasco's gaat staan. Dat is wat anders.
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Openlijk gaan ze dat niet toegeven maar we zijn beiden toch niet van gisteren. Uiteraard hebben ze de gegevens wie van hun leden opkomt voor het VB. Het is toch niet op basis van natte vingerwerk dat ze die mensen uitsluiten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet ook van veel kennissen welke politieke voorkeur ze hebben en sommigen maken er ook geen geheim van, maar ik mag daar geen databank van aanleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag dat wel? Als Van Grieken dat woordje nog maar uitspreekt is het kot te klein maar als de bonden het effectief doen zwijgt de media en politiek correcte meute in alle talen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vakbonden zijn net zoals Schild en Vrienden of de VB Jongeren verenigingen die kiezen wie ze toelaten. Ik kan niet eisen om toegelaten te worden tot één van die drie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vakbonden werken in onderaan neming van de overheid en mogen je eigenlijk dus niet weigeren als lid. Laatst gewijzigd door daiwa : 3 september 2021 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens: stel dat mensen hier prive berichten naar een account sturen waarin zij dingen zeggen. In welke mate zijn die prive berichten onderworpen aan die wetgeving ? Stel dat Dade PV stuurt naar Panda waarin hij zegt dat hij zekere namen associeert met vermoedelijk VB lidmaatschap. In welke mate is Maarten dan onderworpen aan de privacy wetgeving omdat in zijn database er "persoonsgegevens" zouden staan door Dade verstuurd naar Panda ? Dat is iets helemaal anders dan een of andere lijst nemen van mensen, lijst die opgesteld is door een instelling of door aangifte van die mensen zelf, en waar een vorm van "waarheid" van die identiteit aan verbonden is, en waar men iets zou aan toevoegen zoals religieuze of politieke status of zo. Een werkgever mag de lijst van zijn personeelsbestand niet aanvullen met zijn persoonlijke voorkeuren. Maar hier is er zo geen lijst. Hier gaat het enkel over een lijst van statements van anonieme bellers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat entiteiten grote discrimineringsmacht hebben, dat hun verzamelnaam uniek zou zijn en andere entiteiten geen andere lijsten kunnen opstellen he. Wat wel goed afgebakend is, is "Vlaming zijn voor de Belgische overheid". Maar dat kan anders zijn dan "Vlaming zijn voor de vereniging van Mark en Jan", of "Vlaming zijn voor Joske". Als iemand dus volhoudt dat hij het concept "Vlaming zijn" aan een andere verzameling toekent, is dat even goed een feit dan wat de Belgische staat doet he. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2021 om 05:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mailtje is toch exact wat "anonieme bellers" zouden zeggen aan zo een kliklijn ? Met dat verschil dat Mieke Van Zevergem een element is van hun ECHTE persoonsgegevens. Je kan nu zeggen: ha maar eens Mieke buitengegooid, moeten ze dat mailtje wissen. Ha, eens die leraar ineen geklopt, moeten ze die naam wissen uit hun klik database ? En als Mieke achteraf terug lid wil worden, hoe gaan ze haar tegenhouden ? "wij hebben nog een mailtje waaruit blijkt dat jij lid van de mestkevers geweest bent ?" Dan is dat wel degelijk het bijhouden van politieke gegevens over echte ex leden he ! En anders kunnen ze het niet weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1° vele ouders niet meer kunnen aanvaarden dat het een gebrek aan capaciteiten van hun kinderen is dat de mindere schoolresultaten verklaren en niet de school of de leraar 2° vele ouders alle verantwoordelijkheid voor opvoeding "uitbesteden" (lees afschuiven) naar anderen zoals school, leraar. 3° vele ouders niet kunnen hebben dat die opvoedkundige "onderaannemer" de taak echt op zich neemt en kinderen waar nodig corrigeert 4° vele ouders bepalen wat hun kinderen "moeten" doen. 5° er veel te veel aandacht naar het leuke gaat ipv naar presteren (het Spring effect - "ik wil leven ik wil vrij zijn" zever) 6° dat de slinger van aandacht voor de kindermening veel te ver naar "overexposure" is uitgeslagen (zoals in mijn tijd een draai om de oren als we iets wouden zeggen hoeft ook echt niet). Kinderen zijn geen kinderen meer maar kleine godjes. Vele ouders zijn "bang" van hun eigen kweeksels. (het ultieme hoogtepunt van de overdrijving van het kindergeluk was de coronacrisis waar alle 18+ werden opgesloten en van alle sociale leven beroofd omdat "de kindjes" toch maar 2 hobby's zouden kunnen hebben) Dat de secularisatie (links thema) er iets mee te maken heeft is zeker. De ontplooiïng van het individue heeft daar veel mee te maken, weg van de religie gedomineerde collectivistische mens. Ook is de burger-emancipatie (opkomen eigen rechten) te ver doorgeslagen en is ontaard in een individiualistisch egoïsme van het opeisen van eigen rechten. Ik denk ook dat de wens de kinderen een beter leven te bezorgen dan het eigen leven meespeelt. Probeer de werkvloer te vermijden en probeer een jobke op den buro te krijgen. Kinderen met veel meer praktische capaciteiten worden gedwongen door de ouders en grootouders om toch een theoretische opleiding te volgen. En inderdaad de politiek is hierin meegegaan. Ik laat het in het midden of de politiek moest volgen omdat de mensen zo geworden zijn, ofdat de politiek een sturende invloed heeft gehad. Persoonlijk denk ik het eerste. En het moet ook gezegd dat meer specifiek in Vlaanderen de ministers van onderwijs eigenlijk allemaal grote rampen waren. In deze is Ben Weyts, met al zijn beperkingen nog een van de betere. De politiek heeft het Vlaamse onderwijs totaal naar de kloten geholpen, en inderdaad door in te spelen op de maatschappelijke tendens dat alles leuk moet zijn voor de kindjes . DUS Ik denk echt niet dat het probleem van het onderwijs bij de leraar zit die zogezegd links zou zijn en met linkse zever (tot hier toe nog niet gezien wat dat eigenlijk is) de kinderen hun kop zot zou maken. Respect voor alle mensen in onze maatschappij is het proberen overbrengen van een oude Westerse waarde op alle leerlingen. Geen slecht idee zou ik zo zeggen in een multiculturele maatschappij. Klimaatverandering is nu eenmaal een feit en de menselijke aspecten ervan zijn bewezen (ook al heb ik tot ± 5 jaar geleden dit bestreden). Dus pleiten voor een verandering van levenstijl om die verandering proberen af te vlakken is geen links thema maar een doodsimpele vaststelling. Dus het blijft een degoutante oproep om mensen met een afwijkende mening te verklikken. Pure stasi-stijl. Het blijft van een politiek zeer laakbaar niveau om leraren te bedreigen met "afrekeningeen" Maar er is idd wel veel mis in het onderwijs. En klein begin zou de leraar terug "baas" maken zijn. Gebuis is gebuisd, gestraft is gestraft...Het opwaarderen van het onderwijs en het beroep van leraar zal er wel bij varen. Schaf al die mogelijkheden tot bemoeizucht van ouders af. En ik ben zelfs gevonden voor het idee het kindergeld afhankelijk te maken aan de (meewerkende) betrokkenheid van de ouders aan de schoolopvoeding van de kinderen. Maar in een maatschappij waar de ouders hun jongen buiten stampen omdat ze binnen te veel lawaai maken....lijkt mijn mening geen enkele kans van slagen te maken. We stevenen regelrecht af op elitair privé onderwijs waar prestaties wel nog bovenaan het schoollijstje staan.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 september 2021 om 06:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze Kortrijkse schepen heeft Van Grieken kort en bondig laten weten wat hij over hem denkt.
https://www.hln.be/kortrijk/kortrijk...raak~a5a016c3/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#418 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Teechte kritiek op het videotje van Van Grieken op het kinderdansplatform kan ook op een ordentelijke manier geuit worden als men schepen is.
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: