Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2021, 20:50   #401
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dat doen ze juist wel !
Als dat zo is dan zijn ze strafbaar. Maar ik denk toch niet dat ze zo dom zijn.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 september 2021 om 20:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 20:51   #402
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naam en adres wel maar niet de politieke voorkeur van hun leden.
Daar hebben ze niets mee te maken.
Ze steken dat niet in een databank he. Als ze vaststellen dat een lid mandataris van het VB is gooien ze hem eruit. En die vaststelling gebeurt nav het feit dat ene met zijn smoel op een website of een kandidatenlijst van de fasco's gaat staan. Dat is wat anders.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 20:56   #403
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als dat zo is dan zijn ze strafbaar. Maar ik denk toch niet dat ze zo dom zijn.
Een beetje serieus blijven hé Dadeemelee.
Openlijk gaan ze dat niet toegeven maar we zijn beiden toch niet van gisteren.
Uiteraard hebben ze de gegevens wie van hun leden opkomt voor het VB.

Het is toch niet op basis van natte vingerwerk dat ze die mensen uitsluiten?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 20:57   #404
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet goed. Als een leraar in de klas, voor 25 leerlingen zegt dat VB nazi's zijn. Dan zou de leraar zijn privacy geschonden worden als een leerling buiten de klas zou herhalen wat de leraar gezegd heeft ?
Bij mijn weten tekenen leerlingen geen non-disclosure agreements.
Alles wat de leraar voor de klas zegt is volgens mij publiek.
Als hij dat doet dan is de correcte procedure om dat aan de schooldirektie te melden.

Ik weet ook van veel kennissen welke politieke voorkeur ze hebben en sommigen maken er ook geen geheim van, maar ik mag daar geen databank van aanleggen.
Oud 3 september 2021, 20:59   #405
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zelfs als ze die lijsten geheim houden is het illegaal. Dat is zoals met een zwarte boekhouding, je moet dat via huiszoekingen en zo uitvinden.
Oud 3 september 2021, 21:01   #406
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ze steken dat niet in een databank he. Als ze vaststellen dat een lid mandataris van het VB is gooien ze hem eruit. En die vaststelling gebeurt nav het feit dat ene met zijn smoel op een website of een kandidatenlijst van de fasco's gaat staan. Dat is wat anders.
Het zal zo wel zijn. Daar systematisch lijsten van bijhouden in dergelijke grote organisaties komt ooit toch uit en de straffen zijn niet min.
Oud 3 september 2021, 21:03   #407
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beetje serieus blijven. Als iemand opkomt voor een partij doet hij dat door het zelf aan heel de wereld te verkondigen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 21:03   #408
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een afrekening dus.

Mag dat wel?
Als Van Grieken dat woordje nog maar uitspreekt is het kot te klein maar als de bonden het effectief doen zwijgt de media en politiek correcte meute in alle talen.
Oud 3 september 2021, 21:35   #409
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet goed. Als een leraar in de klas, voor 25 leerlingen zegt dat VB nazi's zijn. Dan zou de leraar zijn privacy geschonden worden als een leerling buiten de klas zou herhalen wat de leraar gezegd heeft ?
Bij mijn weten tekenen leerlingen geen non-disclosure agreements.
Alles wat de leraar voor de klas zegt is volgens mij publiek.
DIT
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 21:53   #410
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een afrekening dus.

Mag dat wel?
Als Van Grieken dat woordje nog maar uitspreekt is het kot te klein maar als de bonden het effectief doen zwijgt de media en politiek correcte meute in alle talen.
Vakbonden zijn net zoals Schild en Vrienden of de VB Jongeren verenigingen die kiezen wie ze toelaten. Ik kan niet eisen om toegelaten te worden tot één van die drie.
Oud 3 september 2021, 22:34   #411
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vakbonden zijn net zoals Schild en Vrienden of de VB Jongeren verenigingen die kiezen wie ze toelaten. Ik kan niet eisen om toegelaten te worden tot één van die drie.
Kan je totaal niet vergelijken.
Vakbonden werken in onderaan neming van de overheid en mogen je eigenlijk dus niet weigeren als lid.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 september 2021 om 22:36.
Oud 4 september 2021, 05:38   #412
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De privacycomisse denkt daar duidelijk anders over.

Het is zelfs zo dat politieke voorkeur valt onder bijzondere persoonsgegevens. Die krijgen nog extra bescherming.
En het is juist datgene dat het VB wil verzamelen.
Nee, zij verzamelen geen persoonsgegevens, zij verzamelen UITSPRAKEN van anonieme bellers.

Nog eens: stel dat mensen hier prive berichten naar een account sturen waarin zij dingen zeggen. In welke mate zijn die prive berichten onderworpen aan die wetgeving ? Stel dat Dade PV stuurt naar Panda waarin hij zegt dat hij zekere namen associeert met vermoedelijk VB lidmaatschap. In welke mate is Maarten dan onderworpen aan de privacy wetgeving omdat in zijn database er "persoonsgegevens" zouden staan door Dade verstuurd naar Panda ?

Dat is iets helemaal anders dan een of andere lijst nemen van mensen, lijst die opgesteld is door een instelling of door aangifte van die mensen zelf, en waar een vorm van "waarheid" van die identiteit aan verbonden is, en waar men iets zou aan toevoegen zoals religieuze of politieke status of zo.

Een werkgever mag de lijst van zijn personeelsbestand niet aanvullen met zijn persoonlijke voorkeuren. Maar hier is er zo geen lijst. Hier gaat het enkel over een lijst van statements van anonieme bellers.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 05:42   #413
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse deelstaat en de Californische deelstaat zijn wel degelijk een politieke entiteit met verkiezingen, een deelstaatregering met eigen bevoegdheden, fiscale bevoegdheden etc. Dus dat is allemaal zeer goed af te bakenen.
Maar Jan en Mark hebben ook een heel duidelijk afgebakende lijst van wat zij Vlamingen noemen. We hebben het hier gewoon over twee verschillende lijsten mensen waaraan een entiteit een verzamelnaam geeft he. De ene entiteit heeft meer dwingelandij macht en meer rijkdom, en dus kan zij een grotere discriminatie doorvoeren op basis van die lijst, maar Mark en Jan kunnen dat ook, op kleinere schaal.

Het is niet omdat entiteiten grote discrimineringsmacht hebben, dat hun verzamelnaam uniek zou zijn en andere entiteiten geen andere lijsten kunnen opstellen he.

Wat wel goed afgebakend is, is "Vlaming zijn voor de Belgische overheid". Maar dat kan anders zijn dan "Vlaming zijn voor de vereniging van Mark en Jan", of "Vlaming zijn voor Joske".

Als iemand dus volhoudt dat hij het concept "Vlaming zijn" aan een andere verzameling toekent, is dat even goed een feit dan wat de Belgische staat doet he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2021 om 05:44.
Oud 4 september 2021, 05:50   #414
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo ? Hoe wordt dat dan "doorgegeven" aan de verantwoordelijke, zonder aan de persoonsgegevens van dat lid een "politieke voorkeur" te koppelen ? BIJVOORBEELD in een mailtje van de secretaris naar de voorzitter "Beste Jan, ik ben op de website van de mestkevers gaan kijken, en tot mijn verbazing stond ons lid Mieke Van Zevergem daar op de lijst !".

Dat mailtje is toch exact wat "anonieme bellers" zouden zeggen aan zo een kliklijn ? Met dat verschil dat Mieke Van Zevergem een element is van hun ECHTE persoonsgegevens.

Je kan nu zeggen: ha maar eens Mieke buitengegooid, moeten ze dat mailtje wissen. Ha, eens die leraar ineen geklopt, moeten ze die naam wissen uit hun klik database ?

En als Mieke achteraf terug lid wil worden, hoe gaan ze haar tegenhouden ? "wij hebben nog een mailtje waaruit blijkt dat jij lid van de mestkevers geweest bent ?" Dan is dat wel degelijk het bijhouden van politieke gegevens over echte ex leden he ! En anders kunnen ze het niet weten.
Oud 4 september 2021, 06:03   #415
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En precies daar denk ik dat dit wel met linkse tactieken te maken heeft.
Het verhaal dat het belangrijker is dat elke leerling het naar zijn zin heeft, dan dat hij iets bereikt, dient veelal om te camoufleren dat veel "nieuwkomers" er niet veel van bakken.
Ik denk dat u hier bij de kern van het probleem van het onderwijs komt. Hoe deze evolutie gestart is weet ik niet (misschien dat de secularisatie er iets mee te maken heeft), maar het is een feit dat
1° vele ouders niet meer kunnen aanvaarden dat het een gebrek aan capaciteiten van hun kinderen is dat de mindere schoolresultaten verklaren en niet de school of de leraar
2° vele ouders alle verantwoordelijkheid voor opvoeding "uitbesteden" (lees afschuiven) naar anderen zoals school, leraar.
3° vele ouders niet kunnen hebben dat die opvoedkundige "onderaannemer" de taak echt op zich neemt en kinderen waar nodig corrigeert
4° vele ouders bepalen wat hun kinderen "moeten" doen.
5° er veel te veel aandacht naar het leuke gaat ipv naar presteren (het Spring effect - "ik wil leven ik wil vrij zijn" zever)
6° dat de slinger van aandacht voor de kindermening veel te ver naar "overexposure" is uitgeslagen (zoals in mijn tijd een draai om de oren als we iets wouden zeggen hoeft ook echt niet). Kinderen zijn geen kinderen meer maar kleine godjes. Vele ouders zijn "bang" van hun eigen kweeksels. (het ultieme hoogtepunt van de overdrijving van het kindergeluk was de coronacrisis waar alle 18+ werden opgesloten en van alle sociale leven beroofd omdat "de kindjes" toch maar 2 hobby's zouden kunnen hebben)

Dat de secularisatie (links thema) er iets mee te maken heeft is zeker. De ontplooiïng van het individue heeft daar veel mee te maken, weg van de religie gedomineerde collectivistische mens. Ook is de burger-emancipatie (opkomen eigen rechten) te ver doorgeslagen en is ontaard in een individiualistisch egoïsme van het opeisen van eigen rechten.

Ik denk ook dat de wens de kinderen een beter leven te bezorgen dan het eigen leven meespeelt. Probeer de werkvloer te vermijden en probeer een jobke op den buro te krijgen. Kinderen met veel meer praktische capaciteiten worden gedwongen door de ouders en grootouders om toch een theoretische opleiding te volgen.

En inderdaad de politiek is hierin meegegaan. Ik laat het in het midden of de politiek moest volgen omdat de mensen zo geworden zijn, ofdat de politiek een sturende invloed heeft gehad. Persoonlijk denk ik het eerste.

En het moet ook gezegd dat meer specifiek in Vlaanderen de ministers van onderwijs eigenlijk allemaal grote rampen waren. In deze is Ben Weyts, met al zijn beperkingen nog een van de betere. De politiek heeft het Vlaamse onderwijs totaal naar de kloten geholpen, en inderdaad door in te spelen op de maatschappelijke tendens dat alles leuk moet zijn voor de kindjes .

DUS
Ik denk echt niet dat het probleem van het onderwijs bij de leraar zit die zogezegd links zou zijn en met linkse zever (tot hier toe nog niet gezien wat dat eigenlijk is) de kinderen hun kop zot zou maken.
Respect voor alle mensen in onze maatschappij is het proberen overbrengen van een oude Westerse waarde op alle leerlingen. Geen slecht idee zou ik zo zeggen in een multiculturele maatschappij.
Klimaatverandering is nu eenmaal een feit en de menselijke aspecten ervan zijn bewezen (ook al heb ik tot ± 5 jaar geleden dit bestreden). Dus pleiten voor een verandering van levenstijl om die verandering proberen af te vlakken is geen links thema maar een doodsimpele vaststelling.

Dus het blijft een degoutante oproep om mensen met een afwijkende mening te verklikken. Pure stasi-stijl.
Het blijft van een politiek zeer laakbaar niveau om leraren te bedreigen met "afrekeningeen"

Maar er is idd wel veel mis in het onderwijs. En klein begin zou de leraar terug "baas" maken zijn. Gebuis is gebuisd, gestraft is gestraft...Het opwaarderen van het onderwijs en het beroep van leraar zal er wel bij varen. Schaf al die mogelijkheden tot bemoeizucht van ouders af.
En ik ben zelfs gevonden voor het idee het kindergeld afhankelijk te maken aan de (meewerkende) betrokkenheid van de ouders aan de schoolopvoeding van de kinderen.

Maar in een maatschappij waar de ouders hun jongen buiten stampen omdat ze binnen te veel lawaai maken....lijkt mijn mening geen enkele kans van slagen te maken. We stevenen regelrecht af op elitair privé onderwijs waar prestaties wel nog bovenaan het schoollijstje staan.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 september 2021 om 06:32.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 06:54   #416
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze Kortrijkse schepen heeft Van Grieken kort en bondig laten weten wat hij over hem denkt.
https://www.hln.be/kortrijk/kortrijk...raak~a5a016c3/
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 07:11   #417
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Deze Kortrijkse schepen heeft Van Grieken kort en bondig laten weten wat hij over hem denkt.
Dat heeft Axel Weydts (Vooruit) allicht op dit forum opgeraapt.

Citaat:
De vraag is nu of het wel verstandig is om Tom Van Grieken een ‘stuk nazicrapuul’ te noemen op Twitter. Vlaams Belang Kortrijk laat het hier in ieder geval niet bij. De partij vraagt de bijeenkomst van het bureau van fractieleiders, wegens haatspraak en conform de bepalingen van de deontologische code.
Oud 4 september 2021, 07:11   #418
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Los van het hoge waarheidsgehalte, zou een Schepen een voorbeeldfunctie moeten uitoefenen en zich ver weg houden van het N woord.
Teechte kritiek op het videotje van Van Grieken op het kinderdansplatform kan ook op een ordentelijke manier geuit worden als men schepen is.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 07:16   #419
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer jongeren een grote bek opzetten, kritisch de lessen te volgen, hun mening te geven en lastige vragen te stellen.

Uit gesprekken heb ik opgemaakt dat het gros van de leerkrachten middelbaar onderwijs echt wel les willen geven en kennis willen overbrengen. Het waren en zijn vooral de onderwijsbureaucraten aan de ministeries met hun hervormingsmanie die hen dat beletten, tot en met de quasi-verplichte idiote invulboeken waar vooral een uitgeverij rijk aan wordt. Leraar Michel Berger, zowat mijn ijkpunt op Facebook in onderwijsmateries, is daar zeer duidelijk over.

Ach, ik ga niet ontkennen dat er hier en daar, meestal piepjonge, linkiewinkies/wereldverbeteraars voor de klas staan die onderwijs verwarren met indoctrinatie. De remedie daartegen is simpel: leer jongeren een grote bek opzetten, kritisch de lessen te volgen, hun mening te geven en lastige vragen te stellen. Maar dat is nu net de boodschap die Van Grieken nergens gaf. In de plaats daarvan werd met losse flodders naar een beroepsklasse geschoten.
Tja...
Oud 4 september 2021, 07:20   #420
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Los van het hoge waarheidsgehalte, zou een Schepen een voorbeeldfunctie moeten uitoefenen en zich ver weg houden van het N woord.
Teechte kritiek op het videotje van Van Grieken op het kinderdansplatform kan ook op een ordentelijke manier geuit worden als men schepen is.
Dat hij hem een nazi noemt lijkt me gewoon de weergave te zijn van een vaststelling. Maar of het verstandig was van die schepen om hem crapuul te noemen op twitter is een ander paar mouwen...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be