Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2021, 10:47   #461
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tom van Grieken heeft wel aanhangers die oproepen andersdenkenden te bestrijden met kaliumcyanide.

Wat uw verwijzing naar vergassen betreft, voor mij is dat een urban myth, een forum hoax.
Wat voor jou een forum hoax is komt van Pandareus. En reken maar dat hij het méénde!
Dat Van Grieken aanhangers heeft die opgeroepen zouden hebben om andersdenkenden te bestrijden met kaliumcyanide zou kunnen, maar het is de eerste keer dat ik dat lees op dit forum. FEIT is wel dat het Belgisch regime én haar aanhangers andersdenkenden op velerlei manier bestrijden. Zonder kaliumcyanide, maar minstens even efficiënt. Het cordon sanitaire is daar meer één voorbeeld van.
Oud 4 september 2021, 10:50   #462
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goed initiatief, we hebben geen politiek-commissarissen nodig als leerkracht.
2!

Juist de anderen doen het stiekem, Tom doet het openlijk en wil de jeugd niet laten verpesten.

Het is misschien door die linkse doctrine in het onderwijs dat er zich steeds minder leerkrachten geroepen voelen en er tekorten ontstaan?
Oud 4 september 2021, 10:54   #463
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als er tegenwoordig één taal is die (een) autochtone cult(u)ur(en) afbreekt en vervuilt, overal ter wereld, en dus ook bij ons, dan is het wel het Engels.

Ik hoor u en uw geestesgenoten nooit protesteren tegen deze taalvervuiling. Nochtans zou het moeten want het is verdomme nodig.

Waarom doen die Vlaams-nationalistische oelewappers dit dan niet??
Heel eenvoudig. Wellicht is kappen op Franstaligen en het Frans gemakkelijker en geeft het kritiekloos afbreken van het Frans (dat hier nog maar weinig in de pap te brokken heeft) een immense voldoening voor die eerder luie Vlaams-nationalistische slome duikelaars.
Herhaling: dat geleuter tegen het Engels klinkt zo 20ste eeuws.
Herhaling: de taalstrijd was (en is ) een sociale strijd. Het element Engels in de 21ste eeuw is een element van globalisering en wetenschap.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 10:59   #464
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u hier bij de kern van het probleem van het onderwijs komt. Hoe deze evolutie gestart is weet ik niet (misschien dat de secularisatie er iets mee te maken heeft), maar het is een feit dat
1° vele ouders niet meer kunnen aanvaarden dat het een gebrek aan capaciteiten van hun kinderen is dat de mindere schoolresultaten verklaren en niet de school of de leraar
2° vele ouders alle verantwoordelijkheid voor opvoeding "uitbesteden" (lees afschuiven) naar anderen zoals school, leraar.
3° vele ouders niet kunnen hebben dat die opvoedkundige "onderaannemer" de taak echt op zich neemt en kinderen waar nodig corrigeert
4° vele ouders bepalen wat hun kinderen "moeten" doen.
5° er veel te veel aandacht naar het leuke gaat ipv naar presteren (het Spring effect - "ik wil leven ik wil vrij zijn" zever)
6° dat de slinger van aandacht voor de kindermening veel te ver naar "overexposure" is uitgeslagen (zoals in mijn tijd een draai om de oren als we iets wouden zeggen hoeft ook echt niet). Kinderen zijn geen kinderen meer maar kleine godjes. Vele ouders zijn "bang" van hun eigen kweeksels. (het ultieme hoogtepunt van de overdrijving van het kindergeluk was de coronacrisis waar alle 18+ werden opgesloten en van alle sociale leven beroofd omdat "de kindjes" toch maar 2 hobby's zouden kunnen hebben)
....
Dat kan zo uit een tekst van de nva komen !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:04   #465
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een café met een Duits opschrift zou ik dat zelfs niet kunnen begrijpen. Ieder uitbater noemt zijn café zoals hij het wilt, voor zover het niet in strijd is met de goede zeden of de openbare orde.

Een café met als opschrift : 'In de Holocaust' of 'In het NSDAP-Hakenkruis', zie ik zo niet zitten.
Vrees niets Ostermani, zulke cafés bestaan enkel in uw verbeelding.
Oud 4 september 2021, 11:08   #466
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misnoegde N-VA'ers (opportunisten die hun ambitie boven de ideologie zetten) grijpen nog al eens terug naar waar ze vroeger achterstonden. Niets mis mee, natuurlijk.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:11   #467
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als dat zo zou zijn, wil ik dat ook zodanig herkennen.
Ik stel heel veel dat ik geen politieke partij naloop of volg.
Ik heb dan ook in deze discussie reeds gezegd dat Weyts als Vlaams minister van onderwijs waarschijnlijk de minst slechte is die wij tot hier toe gehad hebben.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:13   #468
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor een café met een Duits opschrift zou ik dat zelfs niet kunnen begrijpen. Ieder uitbater noemt zijn café zoals hij het wilt, voor zover het niet in strijd is met de goede zeden of de openbare orde.

Een café met als opschrift : 'In de Holocaust' of 'In het NSDAP-Hakenkruis', zie ik zo niet zitten.
Dat hoeft nog niet eens Duits te zijn.

Met deze gast achter de tapkast ga ik ook niet binnen.

https://www.pzc.nl/antwerpen/portret...rman~a444797b/

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 september 2021 om 11:13.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:15   #469
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vrees niets Ostermani, zulke cafés bestaan enkel in uw verbeelding.
Denk je ? De Beest is nochtans terug open sinds juli van dit jaar. Zelfs met een in die bruine kringen bekende aandeelhouder/cafeebaas.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210711_96148952
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:16   #470
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Je was me blijkbaar voor
Oud 4 september 2021, 11:16   #471
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat niet die leurder met bokshandschoenen?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:18   #472
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat niet die leurder met bokshandschoenen?
Jaja, de échte patron van het Vlaams Blok.
Oud 4 september 2021, 11:19   #473
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga bijna volledig akkoord met u. Alleen vanuit mijn ervaringen met de schoolraad (in contact met de ouderraad) van mijn kinderen ben ik ervan overtuigd dat de MEESTE ouders niet zo denken. Alleen ouders die prestaties hoger inschatten dan "leuk" denken zo.
De anderen komen aandraven met...ze mogen toch nog kind zijn hé en andere fleemige zever.
Maar dat is dan ook de reden waarom "onderwijs" een vrije markt moet zijn waar ieder kan "kopen" voor zijn kind wat hij denkt dat passend is, maar niet moet overeenkomen met zijn buur wat DIE voor zijn kleine wil. Het probleem met zo een "eenheidsonderwijs" is dat dat lijkt op de supermarkt waar iedereen hetzelfde karretje moet kopen.

Mensen die vinden dat hun kinderen zich enkel maar moeten amuzeren, moeten het recht hebben dat voor hun kinderen te organiseren, maar hebben dat niet door het strot te rammen van andere ouders, die liever hebben dat hun kinderen ook wel eens nuttige dingen leren. Wat niet eens uitsluit dat er leuke momenten mogen zijn.

Het "al spelende leren" is ongeveer de grootste idiotie geweest die uitgevonden werd door gans die totaal nutteloze meute van pedago-didacticologen, en is even idioot als "al spelende werken" als garagist he.

Wat niet betekent dat men zich bij zekere onderwijs activiteiten niet kan afvragen of men sommige dingen niet aangenamer kan maken natuurlijk, op dezelfde wijze dat een bedrijfsleider zich afvraagt hoe hij zijn personeel beter kan motiveren.

Er is een verschil tussen beter en aangenamer bureau materiaal kopen voor uw administratieve medewerkers, en hen aanzetten om al spelende hun administratieve werk te doen he.

Hoe debiel kunt ge wel niet zijn om zoiets uit te vinden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:20   #474
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jaja, de échte patron van het Vlaams Blok.
Als die gastjes maar kunnen boksen en verlinken, dan zijn ze op hun opperbest.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:21   #475
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In het café van een café baas die terecht moet staan voor verkrachting zou je wel binnen gaan?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:21   #476
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoveel haat Henri, zoek toch hulp man.
Oud 4 september 2021, 11:24   #477
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je ? De Beest is nochtans terug open sinds juli van dit jaar. Zelfs met een in die bruine kringen bekende aandeelhouder/cafeebaas.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210711_96148952
Raar, ik heb De Beest nooit geweten als café 'In de Holocaust' of 'In het NSDAP-Hakenkruis.'

Wanneer was dat dan, want ik herinner me FDW daar van toen hij nog journalistiek student was?
Oud 4 september 2021, 11:35   #478
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is dan ook de reden waarom "onderwijs" een vrije markt moet zijn waar ieder kan "kopen" voor zijn kind wat hij denkt dat passend is, maar niet moet overeenkomen met zijn buur wat DIE voor zijn kleine wil. Het probleem met zo een "eenheidsonderwijs" is dat dat lijkt op de supermarkt waar iedereen hetzelfde karretje moet kopen.

Mensen die vinden dat hun kinderen zich enkel maar moeten amuzeren, moeten het recht hebben dat voor hun kinderen te organiseren, maar hebben dat niet door het strot te rammen van andere ouders, die liever hebben dat hun kinderen ook wel eens nuttige dingen leren. Wat niet eens uitsluit dat er leuke momenten mogen zijn.

Het "al spelende leren" is ongeveer de grootste idiotie geweest die uitgevonden werd door gans die totaal nutteloze meute van pedago-didacticologen, en is even idioot als "al spelende werken" als garagist he.

Wat niet betekent dat men zich bij zekere onderwijs activiteiten niet kan afvragen of men sommige dingen niet aangenamer kan maken natuurlijk, op dezelfde wijze dat een bedrijfsleider zich afvraagt hoe hij zijn personeel beter kan motiveren.

Er is een verschil tussen beter en aangenamer bureau materiaal kopen voor uw administratieve medewerkers, en hen aanzetten om al spelende hun administratieve werk te doen he.

Hoe debiel kunt ge wel niet zijn om zoiets uit te vinden.
In theorie volledig akkoord.
En voor de elite (meestal performante mensen) die hun kinderen meer aandacht voor presteren dan voor leute willen bijbrengen is dit op komst.
De mensen die een "ik wil leven ik wil vrij zijn" opvoeding aan hun kinderen willen geven zullen dan naar het overheidsonderwijs kunnen...en vandaar naar de kuisvrouwenbond of de vakbond voor de A3 beton.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:44   #479
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In het café van een café baas die terecht moet staan voor verkrachting zou je wel binnen gaan?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:46   #480
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw eeuwige reddingsboei wanneer ge met de mond vol tanden staat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be